יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:40
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

כמה יוסי: מאמן עם תשוקה, רעב ואהבה למקצוע

אחרי שבע שנים באשדוד, עם הפסקה קצרה באמצע, חזר יוסי מזרחי לי"א הפעם עם מכבי ת"א. בעיר הנמל זוכרים לטובה, במכבי כבר קוראים לו "אבא"

|
מזרחי עם נמני. השילוב עובד מצוין (ליאור טימור)
מזרחי עם נמני. השילוב עובד מצוין (ליאור טימור)

04/05/2010, אצטדיון רמת גן. מ.ס. אשדוד אחרי הפסד אכזרי בדו-קרב פנדלים לבני יהודה מודחת מחצי גמר גביע המדינה בכדורגל. המאמן אז, יוסי מזרחי, יוצא מחדרי ההלבשה וכהרגלו עובר דרך אזור הראיונות ונתקל בלא מעט כתבים ששואלים אותו שאלה שלא ממש קשורה למשחק אותו הפסיד לפני מספר דקות.

זמן קצר לאחר המשחק התפרסמה לראשונה ב-ONE ידיעה המבשרת על מעברו של מזרחי למכבי תל אביב. "אני לא יודע על מה אתם מדברים", ענה מזרחי בחיוך וסיים את הראיונות. מזרחי עדיין לא היה חתום בקבוצה, אבל לאחר חמש עונות על הקווים באצטדיון ה-י"א הוא ידע שחודש לאחר מכן הוא יחל פרק חדש בקריירה שלו כמאמן, פרק שונה ממה שחווה עד כה.

אחרי שאבי נמני שב לתפקידו כמנג'ר הצהובים, ביקש הבעלים מיץ' גולדהאר למנות תחתיו מאמן עם ניסיון. נמני ידע שמזרחי, שסיים את חוזהו באשדוד, הוא הדמות שירצה לשתף עימו פעולה.

בזמן שלא מעט כתבים ופרשנים הרימו גבה ותהו האם מזרחי יודע לאן הוא נכנס, המאמן עצמו הודה בפתיחת האימונים של הצהובים: "אימנתי כבר קבוצות גדולות בחיים שלי אבל אני מתרגש מאוד להיות חלק ממכבי תל אביב".

הערב, קצת יותר מחודש לאחר פתיחת העונה בליגת העל, ואחרי למעלה משלושה חודשים שהוא על הקווים כמאמן מכבי תל אביב, יוסי מזרחי שב למגרשה של האקסית ב-י"א. מזרחי רוצה להשיג עם חניכיו החדשים ניצחון שלישי רצוף, אבל יותר מכל המאמן הצהוב ירצה להוכיח השנה שכל מי שהטיל ספק ביכולת שלו לשרוד בקבוצה גדולה תחת מנג'ר טעה ובגדול.

יוסי מזרחי (ONE)
יוסי מזרחי באשדוד. מאוד מוערך בעיר הנמל
 

תכונה בולטת: תשוקה ואהבה למקצוע
כמעט שבע שנים אימן מזרחי במ.ס. אשדוד, עם הפסקה קצרה בין הקדנציות. מזרחי חתום על הרבה כישרונות שגדלו בקבוצה מעיר הנמל הדרומית, והם מצידם לא שוכחים לו.

"אנחנו זוכרים אותו בהרבה אהבה הוא גידל פה דור מוכשר והוא הביא את אשדוד להישגים יפים מאוד יש לו הרבה מניות במ.ס אשדוד", הודה חלוץ אשדוד ואחד מכוכבי הקבוצה, עידן שריקי. גם השחקנים הצעירים ביותר באשדוד, שהספיקו להכיר אותו בעונה האחרונה יכולים להעיד שמדובר בדמות שונה מהמאמנים בכדורגל הישראלי.

שריקי חוגג מהפך (שי לוי)
עידן שריקי. "יש לו הרבה מניות באשדוד" (שי לוי)
 

לפני כשבועיים, כששמעון גרשון הודיע על פרישה בכדורגל, אמר מזרחי: "אם הייתי יכול לתת טיפ לגרשון, זה היה לא ללכת ולהיות מאמן". מזרחי עצמו לא היה קונה את הטיפ הזה. האיש שבמשך שנים עושה כל בוקר את הדרך הארוכה והפקוקה למרכז הארץ, והכל באהבה, הגדיר מחדש את המילה תשוקה לכדורגל.

"מהדקה הראשונה של האימון ועד שכולם הולכים הביתה הוא ב-150 אחוז בתוך האימון", מסביר שריקי מהי התכונה הכי בולטת שהכיר אצל מי שליווה אותו מהרגעים הראשונים שלו כשחקן הקבוצה הבוגרת של אשדוד. "הוא כל כך אוהב את המקצוע שלו ויש לו הרבה תשוקה למשחק. אהבה שלו למועדון ולשחקנים כל כך גדולה שאתה לא יכול לא לרוץ ולא להתאמץ עבורו במגרש".

יוסי מזרחי באימון מכבי (ליאור טימור)
יוסי מזרחי באימון מכבי ת"א. "נותן 150 אחוז" (ליאור טימור)
 

"יוסי? באופן כללי הוא כמו אבא"
"מזרחי יהיה שק החבטות של מכבי תל אביב", אמרו לא מעט אנשי ספורט וכתבים ברגע שנודע על מעברו של המאמן לקרית שלום. אלא שכבר במחנה האימונים של הצהובים במירלו שבהולנד ניתן היה לראות שההיררכיה בשורות הצהובים מאוד ברורה.

המנג'ר אבי נמני ומזרחי בצוותא עם איציק עובדיה משתפים פעולה באופן מלא. כבר במגרשי האימונים מחוץ למלון של הצהובים ב"קרלטון דה ברוג" היו אלה מזרחי ועובדיה שהעבירו את האימונים כשנמני התערב מדי פעם ובמרבית הזמן צופה בשחקנים.

יובל אבידור (אור שפונדר)
יובל אבידור: "מזרחי הוא כמו אבא" (אור שפונדר)
 

אין צורך להתבלבל. המנג'ר נותר מנג'ר והוא מעורב לחלוטין בכל המתרחש בקבוצה. מקביעת הסגל של המועדון לעונה הקרובה, ההרכב במשחקים ועד למערכים ושיטת המשחק של הצהובים.

אבל נמני, שמכבד את מזרחי עוד לפני היותו מאמן במכבי תל אביב, משתף פעולה באופן מלא עם המאמן, מתייעץ איתו ומעל לכל נותן לו חופש פעולה באימונים. מזרחי פותח וסוגר כל אימון של הצהובים, מעיר, צועק ומחבק כשצריך וזוכה לאהבה חזרה מהשחקנים שהתאהבו בו.

חלוץ הקבוצה, יובל אבידור היטיב לתאר את הקשר בין השחקנים למאמן בסיום הניצחון 1:5 על מכבי נתניה בגביע הטוטו: "יוסי? באופן כללי הוא כמו אבא, מדבר עם כל השחקנים, הקשר חשוב לו".

יוסי מזרחי (דרור עינב)
יוסי מזרחי. "כבר פגשתי אקסיות בעבר" (דרור עינב)
 

עידן שריקי שעבר תקופות ארוכות עם המאמן הצהוב מכיר את החמימות של מזרחי: "אני חושב שמכבי הרוויחה מאמן גדול ואני חושב שליוסי מגיע מועדון גדול כמו מכבי. חוץ מהמשחק מולנו אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם".

"אני כבר פגשתי אקסיות שלי בעבר", סיפר מזרחי כשנשאל אם יתרגש במפגש עם אשדוד. "אני מניח שככל שנתקרב למשחק אני אתרגש אך כרגע כולי מרוכז רק במכבי תל אביב". הערב חוזר המאמן הצהוב ל-י"א, שם לא זכה להערכה רבה מהקהל האשדודי שידע לבקר אותו לא מעט במהלך העונה האחרונה. הפעם מזרחי חוזר כמאמן מכבי תל אביב וקהל צהוב-כחול שכבר התאהב במאמן המסור.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */