יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:20

השחקן שיקשה על מכבי: הכירו את מרקוס הייסליפ

עם כדרור מצויין והטבעה אדירה, דרך הופעות ב-NBA ובפילזן, הגיע הפורוורד לחיים הטובים בוויטוריה, כדי לסייע לקאחה לבוראל להשיג תואר אירופי ראשון

|
מרכוס הייסליפ. בקרוב מול מכבי (GettyImages)
מרכוס הייסליפ. בקרוב מול מכבי (GettyImages)

לא רק שמכבי הוגרלה לבית אחד עם אלופת ספרד, קאחה לבוראל ויטוריה ביורוליג. הצהובים גם ייאלצו להתמודד מול אחד משחקני הצבע הטובים באירופה. כשהוא כמעט בן 30, יחל מרקוס הייסליפ בחודש הבא את דרכו בתחנה החמישית שלו באירופה והשניה בספרד, עם קבוצת קאחה לבוראל ויטוריה.

הפאוור-פורוורד בו התעניינה בעבר מכבי ת"א מיעט לשחק בעונה האחרונה בסן אנטוניו ספרס. רק 4.4 דקות בממוצע עם 2.5 נקודות. אחרי הספרס, חתם בינואר בפנאתינאיקוס, אך גם בה בקושי הופיע על המגרש בשל פציעה.

תחילת הקריירה ב-NBA היתה מבטיחה הרבה יותר עבורו. אחרי שלוש שנים באוניברסיטת טנסי נבחר במקום ה-13 בדראפט על ידי מילווקי באקס. בעונת 2002/03 כרוקי, שולב מדי פעם בחמישייה הפותחת, אך במשחקי הפלייאוף חזר אל הספסל.

לאחר עונה ראשונה עם 4.1 נקודות בממוצע ב-11.3 דקות ו-3 ב-8.5 דקות בזו שלאחריה, זכה לאמון מצדה של אינדיאנה פייסרס, שחיפשה מסה מתחת לסל בשל העונש שספג ג'רמיין אוניל בשל התנהגות אלימה, הרחקה מ-15 משחקים. הקבוצה החתימה אותו בדצמבר 2004.

באינדיאנה הוא רשם שיא במספר הדקות בקריירה הקצרה שלו, 11.7, אך עם ממוצעים של 3.6 נקודות ו-1.7 ריבאונדים היה ברור שזה לא זה. הייסליפ הבין שהכדורסל האירופי מתאים יותר למידותיו. אולקר קפצה על ההזדמנות ושמחה להחתימו.

הייסליפ חוסם במדי אינדיאנה (GettyImages)
הייסליפ חוסם במדי אינדיאנה (GettyImages)
 

בא לטורקיה, המשיך לספרד
עם 12 נקודות ושבעה ריבאונדים בליגה הטורקית וקצת פחות מזה ביורוליג, הייסליפ היה להצלחה באולקר ופרט לתקרית במהלך העונה, כשעזב בפתאומיות לארצות הברית בנימוק של "עניינים משפחתיים", לקבוצה הטורקית יש רק מילים טובות עליו. העונה הטובה באולקר שכנעה את מועדון הכדורסל הגדול בטורקיה באותה תקופה, אפס פילזן, לצרפו.

עונת 2006/07 בפילזן היתה הטובה ביותר שלו בקריירה, עם שיא נקודות, 33, שרשם נגד קלן ושיא בקטיפת ריבאונדים (12) מול פנאתינאיקוס. גם שיא במספר החסימות הוא רשם בקבוצה מאיסטנבול, שישה גגות מול אולימפיאקוס. יחד עם זאת, הפך לאחד מספקי הנקודות העיקריים של פילזן ביורוליג, עם 14.1. בליגה המשיך עם 12 נקודות בממוצע של העונה הקודמת.

הייסליפ מול מכבי במדי אולקר (רויטרס)
הייסליפ מול מכבי במדי אולקר (רויטרס)
 

למרות ההצלחה בשתי העונות שלו בטורקיה, הייסליפ רצה לספרד וביולי 2007 החתימה אותו אוניקאחה מלאגה, כוח עולה בכדורסל הספרדי, שרק עונה קודם זכתה באליפות לראשונה בתולדותיה וכמה חודשים לפני הצטרפות האמריקני רשמה את הישג השיא שלה ביורוליג, מקום שלישי.

הייסליפ, 208 סנטימטרים במשקל 104 ק"ג, בעל מבנה אתלטי שיחד עם הכוח המתפרץ שלו מקשה מאוד את השמירה עליו באירופה. בנוסף לכך יש לו כדרור טוב למדי עבור שחקן בגובה שלו. הוא בעל ניתור מצויין, בזכותו הוא מרבה להטביע ונחשב גם לחוסם טוב ומהווה מטרייה אווירית כנגד האיומים ההתקפיים של הקבוצה היריבה.

הפורוורד החדש של ויטוריה נולד במקום שונה למדי מהעיר שבצפון ספרד באזור הבסקים הקרובה כל כך לחופי האוקיינוס האטלנטי. ויטוריה, עירה של אלאבס מהליגה השלישית, מדורגת שניה מבחינת איכות החיים בספרד והיא ידועה במספר הפארקים הרב שבשטחה ובהקפדה על איכות הסביבה. בעיר כ-200 אלף תושבים וקבוצת הכדורסל שלה היא הגאווה המקומית הגדולה של התושבים.

הייסליפ במדי מלאגה מול מכבי ת&qout;א (רויטרס)
הייסליפ במדי מלאגה מול מכבי ת"א (רויטרס)
 

הייסליפ מגיע ממקום שונה מאוד, העיר לואיסברג בת 10,000 התושבים במחוז מרשל שבטנסי, ממדינות הדרום בארצות הברית. לאחר שבלט בתיכון מרשל עבר לשחק כדורסל קולג'ים באוניברסיטת טנסי. בשנה השלישית שלו שם רשם ממוצעים יפים למדי של 16.7 נקודות ו-6.8 ריבאונדים.

ועכשיו בקאחה: זה יסתיים בתואר?
הפורוורד מטנסי מצטרף לאלופת ספרד הטריה, לאחר שזו ויתרה על ליאור אליהו, שנחת בקיץ בהיכל נוקיה. ויטוריה זכתה באליפות גם ב-2008 ובאחת נוספת בתחילת העשור, אך מתקשה לשחזר את הישיגה גם במפעלים האירופיים. אמנם המועדון זכה ב-1996 בגביע ספורטה, אך בעיר שבחבל הבאסקים מכוונים גבוה יותר ובדיוק בשל כך הובא הייסליפ, שמכיר את היורוליג לא רע.

דושקו איבנוביץ´. איזה הייסליפ הוא יקבל? (רויטרס)
דושקו איבנוביץ´. איזה הייסליפ הוא יקבל? (רויטרס)
 

דושקו איבנוביץ', אחד המאמנים הטובים באירופה, שהיה שותף כשחקן ליוגופלסטיקה המדהימה ואוהב שחקנים גבוהים שיכולים להוביל כדור, יהנה ודאי מיכולת הכדרור של הפאוור-פורוורד. שורה של כישרונות צעירים בקו הקדמי, הבולטים מביניהם הוא מירזה טלטוביץ' וסלנקו בראץ, יפחידו את הגבוהים של כל הקבוצות ביורוליג.

ב-21 באוקטובר מגיעה מכבי ת"א לוויטוריה ומתחילה שם את העונה האירופית שלה. צפו לקרב אווירי לוהט.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */