יום שישי, 20.09.2024 שעה 18:38

איגוד הג'ודו הפסיק פעילותו, סמדג'ה: קטסטרופה

רשם העמותות שלל מהאיגוד את האישור למנהל תקין לאחר שלא חתם על תכנית הבראה. מאמן הנבחרת: "כנראה לא יהיה לנו ייצוג בלונדון 2012"

|
אדי קואז. הענף על סף  הכחדה? (דרור עינב)
אדי קואז. הענף על סף הכחדה? (דרור עינב)

איגוד הג'ודו הודיע היום (שלישי) על הפסקת פעילות הענף בארץ ובחו"ל לאחר שרשם העמותות החליט לפני יומיים לשלול ממנו את האישור למנהל תקין, בגלל שהוא לא חתם על תוכנית ההבראה שהוצגה לו.

ההחלטה מעמידה בספק את המשך קיומו של הענף ההישגי המצליח של שישראל בשני העשורים האחרונים.

בהודעה שהוציא האיגוד לתקשורת נאמר: "הנהלת האיגוד מפסיקה את פעילות הענף, אך היא פועלת בתיאום עם מינהל הספורט להחזרת האישור. במקרה זה, יתכנס הוועד המנהל של האיגוד ויחליט בנושא החזרה לפעילות רגילה".

מאמן נבחרת הג'ודו, אורן סמדג'ה, אמר ל-ONE: "כרגע יש פיטורים בכל האיגוד והכל מושבת. בחודש הקרוב אנחנו ממשיכים בפעילות רגילה, אבל המצב כרגע הוא מצב לא טוב לענף הג'ודו ואני מקווה שהוא ייפתר כמה שיותר מהר כדי שסגל האולימפיאדה ל-2016 לא ילך לאיבוד. בגלל כל התקריות בענף הג'ודו כנראה לא יהיה לנו ייצוג בלונדון 2012. ההחלטה של רשם העמותות עלולה להביא מכת מוות לענף הג'ודו, ענף שאני ויעל ארד שמנו על המפה ב-1992 ושאריק זאבי המשיך את דרכנו".

סמדג'ה המשיך: "המצב קטסטרופלי בענף שהשיג שלוש מדליות אולימפיות ושהוא הענף המוביל בישראל בשני העשורים האחרונים. אני מרגיש אכזבה גדולה שהענף הנפלא הזה עומד להיכחד, אבל יש לי עוד תקווה שהאנשים השפויים שנשארו במערכת יפתרו את הבעיות. אני חושב שמישהו חייב לקחת אחריות על כל מה שקורה בענף הג'ודו, מישהו צריך לשלם את הדין".

אורן סמדג´ה (אלעד ירקון)
אורן סמדג´ה. חרד לעתידו של הענף (אלעד ירקון)
 

על עבודתו באיגוד אמר: "בשמונת החודשים שאני מאמן את הנבחרת הצלחנו לזכות בכל טורניר גדול שהשתתפנו בו גם בג'וניור וגם בבוגרים. כמאמן הנבחרת אני יכול להגיד לומר כי המצב הזה לא בריא ופוגע בנבחרת ואנחנו נמצאים בפער גדול. שבוע הבא היינו אמורים ליסוע לטורניר ברומא ואחרי זה לעוד שני טורנירים במינסק וברוטרדם, אבל כרגע הנסיעות האלה בספק רב".

"אם לא נצא לטורנירים, נאבד ניקוד משמעותי שייפגע בענף קשות בעתיד. השאיפה שלי היא לנסות ולהציל משהו מהענף הזה ולבנות קאדר טוב לאולימפיאדת 2016 כי יש לנו קאדר אדיר. אני מקווה שהסבלנות שלי ושל הספורטאים לא תיפסק ושמישהו יתאפס כמה שיותר מהר".

אליס שלזינגר. (דרור עינב)
אליס שלזינגר. לא תיסע ללונדון 2012 (דרור עינב)
 

למרות הכל, סמדג'ה עדיין נשאר אופטימי: "הבנתי שבשבוע הבא תהיה שיחה עם מינהל הספורט כדי לנסות לפתור את המשבר ולהציל את הענף החשוב הזה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */