יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:08

עמוס לוזון: פרננדז בהחלט עומד במבחן התוצאה

בתוכנית הספורט של 103FM בשיתוף ONE דיברנו עם נשיא מכבי פ"ת ואחיו של יו"ר ההתאחדות על הנבחרת. חזי מגן: "ייקח זמן להחליף את הדיינים"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית עסקנו במשחקה הראשון של הפועל תל אביב בליגת האלופות מול בנפיקה בליסבון ב-20:45. האדומים עלו לראשונה בתולדותיהם לליגה היוקרתית וינסו לקחת נקודות חוץ יקרות מהפורטוגלים.

דיברנו גם עם נשיא מכבי פתח תקווה, עמוס לוזון, על נבחרת ישראל ועל מכבי פתח תקווה, שניצחה 1:2 את בית"ר ירושלים בשבת. לוזון אמר בתוכנית: "חייבים להיות מפוייסים בעשרת ימים תשובה, אני מבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו. מאיתנו צריך לבקש כל מי שפגע בנו, הרשימה ארוכה, אני סולח לכולם זו הגדולה של אדם. כדי לבקש מגיא הרשימה עוד יותר ארוכה, כי הוא לא עושה רע לאף אחד אף פעם. הוא נתן את התשובה בגדול לכל הספקנית ומלעיזים. כמעו כל הנבחרת מתחלפת והוא צריך למצוא את הנבחרת הבאה".

עמוס לוזון (יניב גונן)
עמוס לוזון: "הדור שיש עכשיו בצעירה יביא אותנו למונדיאל בוודאות" (יניב גונן)
 

"אם היה לנו עוד תיקו אחד היינו עולים, קשה לדעת בדיעבד מה היה קורה, אם היינו בהצלבה אני בטוח שגיא היה מגיע ליורו וגם לאולימפיאדה, כי יש סגל שלא היה מאז רביבו וברקוביץ'. 88/89 זה השנתון שבזכותו גם נגיע למונדיאל הבא בוודאות, כי הם יהיו בשלים", אמר לוזון.

נשיא מכבי פ"ת הוסיף: "פרננדז הוא מקצוען ברמח אבריו, לא ראינו מהקודמים עבודה כמו שהוא משקיע. הוא יותר מדי חרוץ, מגיע כל יום ב-8 וחצי בבוקר עד 6/7 בערב. הוא יושב ורואה קלטות ומתייעץ עם מאמנים ורואה משחקים בליגת העל והלאומית. את המשחק של מלטה הוא ראה איזה 20 פעם לפני ששיחקנו נגדם וגם גאורגיה, הוא בן אדם רציני".

"במבחן התוצאה אנחנו בהחלט עומדים. בקמפיין הקודם השווינו בדקה ה-90 מול שוייץ ומשחק אחרי זה הם הפסידו ללוקסמבורג בבית וזו היתה פתיחה שערורייתית והם עלו. אין ספק ששיחקנו לא טוב, נגד מלטה הגעתי רק במחצית השניה ושיחקנו בסדר גמור לטעמי. נגד גאורגיה שיחקנו לא טוב, אין ספק, אבל המשטח היה קטסטרופה וגם המאמן שלהם כעס על ההתאחדות", אמר עמוס לוזון.

פרננדז (רויטרס)
פרננדז. אין שום שפה שבה אפשר להעיר לו (רויטרס)
 

לסיום, אמר אחיו של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון: "יוסי בניון בעט לשמים עם כל הטכניקה, כנראה זה בגלל המשטח. באיזה שפה נעיר לפרננדז? עד היום אמרתי רק פעם אחת שלום לפרננדז, אמרתי היי. פרדי דוד בסדר גמור. שיחקנו מצויין בשבת ואם לא הרוש אז היה נגמר 4 או 1:5. החזרה של עומר גולן שידרגה אותנו. אין סיבה שלא נהיה בפלייאוף העליון".

המאמן אלי גוטמן אמור לערוך מספר שינויים בהרכב: ביוואן פרנסמן ייפתח על חשבונו של וואליד באדיר ודני בונדר יחליף את עומרי קנדה. גם רומן רוקי יעלה ב-11 הראשונים של הפועל, שמעודדת מהבשורה כי תארח את משחקיה בבלומפילד.

ידין ותמוז (רועי גלדסטון)
אביחי ידין וטוטו ותמוז באימון המסכם בליסבון (רועי גלדסטון)
 

אלישע לוי: "רפאלוב לא עלה כקפטן כדי שיתרכז בעצמו"
בנוסף שוחחנו על מכבי חיפה שסיימה ב-1:1 במשחק החוץ מול הפועל באר שבע. ולדימיר דבאלשווילי העלה את הירוקים ליתרון, אך המארחים הצליחו להשוות בזכות נגיחה מוצלחת של ליאור ז'אן. בעקבות המשחק מכבי חיפה נמצאת במקום הרביעי עם שבע נקודות, הפועל באר שבע במקום השביעי עם ארבע נקודות.

למרות שהובילו, הירוקים יכולים להיות מרוצים מהתוצאה הסופית מכיוון שהיו יכולים לספוג גם שער שני לקראת הסיום. בהפועל באר שבע לא יתלוננו על תוצאת תיקו מול מכבי חיפה.

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, אמר בשידור: "אני חושב שהתוצאה משקפת. היה משחק טוב ובאר שבע קבוצה טובה, זה מגרש לא קל והיו אנרגיות טובות. בתחילה היו דקות טובות שלנו, בטח אחרי השער. הם איזנו כשנותרנו ב-10 שחקנים והחלו לסכן אותנו. אני חושב שהסך הכל התוצאה משקפת".

אלישע לוי (דרור עינב)
אלישע לוי: "אם היה למישהו ספק, הנוכחות של קטן חשובה" (דרור עינב)
 

"ברגע שנותרנו עם 10 שחקנים, רציתי להישאר עם שני שחקני התקפה על המגרש. אזולאי לא הראה את מה שהוא, יש לו מהירות בהתקפה ורואים את זה באימונים. זה שהעדפתי אותו על חמד לא אומר שום דבר, המשחק יותר התאים לשלומי אזולאי, למרות שהוא לא הראה את זה", הוסיף המאמן.

אלישע לוי דיבר על הקפטן שלו: "למי שהיה לו ספק, אז הנוכחות של קטן היא מאוד חשובה. גם ההקרבה והמנהיגות שלו. יש שחקנים צעירים וטובים בחיפה. אתמול ניסיתי מערך של הרבה שחקני קישור מהירים. שיחקנו כדורגל טוב בהרבה דקות, למרות שאולי לא שיחקנו טוב. ורד וגולסה, למרות שהוא לא היה טוב אתמול. כשקטן לא משחק, אז זה המקום שליאור צריך לקחת על עצמו. יש לו עליות וירידות, למרות שהוא משתדל מאוד. אני אמרתי לפני המשחק אתמול שרפאלוב היה טוב מול מלטה כי הוא שיחק פשוט, זה משחק פשוט וממהלכים פשוטים נגזר גם הביטחון".

"לא נתתי לליאור רפאלוב להיות קפטן כדי שיהיו מרוכז בעצמו, בדיוק בגלל זה. במצב הנוכחי, בלי קטן, דוידוביץ' ובוקולי. מסיללה כבר 5 שנים בקבוצה, הוא שחקן טוב וגם אם הוא שקט, הוא מקריב את עצמו. אם ליאור מתחיל משחק טוב, הוא גם גומר אותו טוב", הוסיף לוי.

רפאלוב (עמית מצפה)
רפאלוב. לא פתח כקפטן כדי ליוגל להתרכז בעצמו (עמית מצפה)
 

לסיום, אמר מאמן מכבי חיפה: "קטן אמור להתאמן בהדרגה ואני מקווה שלא יהיו בעיות והוא ישולב בהדרגה. ניר עושה צעדים ראשונים, אני מקווה שזה קרוב. זה לא מוריד מהערך של אמיר, שעושה משחק טובים מאוד. קשה מאוד לומר מה יהיה בליסבון. גם אם הם לא ישחקו טוב, כל תוצאה מלבד ניצחון של בנפיקה תפתיע".

חזי מגן: "גם את גיא לוזון רצו שנפטר בהתחלה" 
נדבר על בני יהודה שהפסידה 2:0 להפועל חיפה והמשיכה את התצוגות הלא מרשימות מתחילת העונה. הזהובים נמצאים במקום התשיעי עם ארבע נקודות לאחר ניצחון, תיקו והפסד מתחילת העונה.

הגעתו של המאמן דרור קשטן מנבחרת ישראל הפיחה תקוות רבות בשכונת התקווה, אך בינתיים בני יהודה מגמגמת וספק גדול אם תעפיל גם העונה לאירופה. הזהובים הודחו בתחילת העונה מהליגה האירופית לאחר הפסד ביתי מביך לשמרוק רוברס האירית.

דרור קשטן (שי לוי)
דרור קשטן. פתיחה מגומגמת (שי לוי)
 

הבעלים של בני יהודה, חזי מגן, אמר בתוכנית: "צריך לכבד כל אחד ולבקר כל אחד, אני מבטיח שהוא לא נפגע. לא צריך לעשות סיכומים בשלושה משחקים, כשגיא הגיע לבני יהודה אז היינו במקום האחרון במחזור ה-10 וכל העולם שאל אותי איך זה ולמה, ואני הלכתי בדרך של סבלנות ואמרתי שנלך על דרך המלך. זה לא מבטיח שזה תמיד כך, אבל סבלנות תמיד תהיה לי. דרור מאמן מעילא ומעילא".

"לפני 10 ימים ניצחנו בבאר שבע ושמעתי איזה קבוצה מסודרת וקשטנית ואפילו והאליפות עוברת בבאר שבע ודברים כאלו. בתום המשחק אמרתי שקבוצה אחת רצה וקבוצה אחת הלכה. היתה קבוצה שכאילו לא רוצה לשחק, גם אני הופתעתי אבל מדובר במשחק אחד. אנחנו מובילים בגביע הטוטו ושיחקנו טוב מול הפועל ר"ג ובאר שבע", אמר מגן.

"המשחק בקרית אליעזר היה אפילו קצת מבייש, אבל לא עושים סיכום אחרי הפסד אחד. לא הרעפתי שבחים על אף אחד, אני בטוח שקשטן מאמן מצויין אבל שבחים מרעיפים בסוף העונה, על פי הישגים. אני לא יוצא בתהלוכות ניצחון ואבל, כשאני רואה את הקבוצה עובדות אני מבין שמדובר במאמן מהדרגה הראשונה", הוסיף יו"ר בני יהודה.

חזי מגן (עמית מצפה)
חזי מגן: "המשחק בקרית אליעזר היה אפילו קצת מבייש" (עמית מצפה)
 

חבר הנהלת ההתאחדות גם אמר: "אם נחזור על השנה שעברה זה ייחשב להישג גדול. החוכמה היא להישאר בצמרת ולא להגיע אליה. אם נצליח לתקוע יתד אמיתי, זה הצלחה גדולה. אין לנו 120 מיליון של מכבי ת"א, או חיפה והפועל ת"א, אנחנו מסתפקים במה שיש ומסתפקים בתקציב, אבל לא בדרישות. טוב לנו שכתומים אמיתיים יעמוד לשירותנו. בלילי לא הגיע בכושר מלא ואני מאמין שתוך שבועיים-שלושה הוא ישחק ויעזור המון".

מגן הוסיף: "פסקי הדין בהתאחדות היו יכולים להיות אחרים, אבל בתי הדין הם לא כפופים להתאחדות. זה לא קל לשנות משהו בבית הדין, הם לפעמים פוסקים בניגוד לדעתנו, בניגוד לדעת התובע של ההתאחדות. ייקח זמן להביא לשם אנשים שמבינים בכדורגל. עונש ללא קהל הוא גם מקובל בעולם, קנס לא מעניין את הקהל".

בני יהודה - הפסקת שתייה (שי לוי)
בני יהודה. יש הרבה סבלנות בהנהלה (שי לוי)
 

"צריך זרים בכדורגל שלנו. לפני שאבי לוזון היה יו"ר הוא הבטיח לצמצם את מספר הזרים ל-4 ו-1 לליגה השניה, אבל המזכירות לא הסכימה בשום אופן. ילד בן 16 שמקפיץ פעמיים מגיע עם סוכן ועו"ד, הסחטנות הזאת מעט בלתי נסבלת ואני לא מאמין בהגבלת תקציב לא טבעית. לא כל הזרים משחקים, לנו יש 4 כבר שנתיים, אבל היכולת הזו היא חשובה וחלקם מאוד עוזרים לכדורגל. צריך המון מזל כדי שזר יהיה טוב. זה משקל נגד בחוסר הגדול בישראלים טובים", אמר לסיום יו"ר בני יהודה.

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים שעושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */