יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:24

בוזגלו: אני שחקן מכבי, הם עזרו לי בזמנים הקשים

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE שוחחנו עם קשר הצהובים והנבחרת הצעירה. שירצקי: "לוזון שומע על דברים מלוכלכים ולא עושה כלום"

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב עסקנו בנבחרת ישראל, שתפגוש מחר (שלישי) בטביליסי את נבחרת גאורגיה למשחק השני במוקדמות יורו 2012, לאחר שבמפגש הראשון של הכחולים-לבנים בקמפיין ניצחו 1:3 את מלטה משלושער של יוסי בניון לאחר שספגו שער שוויון מפתיע (ויש שיאמרו מביך). שוחחנו עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שאמר בין היתר: 

"עם כל הכבוד לכל הפרשנים למיניהם, חושבים ומזלזלים בכולם. לפני שהתחלנו את הקמפיין הרבה פרשנים אמרו שאם לא ניקח 6 נקודות בגאורגיה ומלטה אז שילך הביתה הבמרכאות ולא במרכאות".

"עם יד על הלב אני סומך ובטוח על השחקנים. לא מעניין אותי אם הם משחקים יותר טוב או פחות. כולנו נבחנים בדבר אחד - במבחן התוצאה. אם ניצחנו 1:3 אני אהיה הכי מאושר בעולם. תני לי לנצח 0:1 ואהיה הכי מאושר בעולם. אל תבלבלו לי את המוח".

על לואיס פרננדז אמר לוזון: "אני אוהב את ההשקעה שלו, את כל מה שהוא עושה בנבחרת. כל מה שהוא עשה בשלושה חודשים ויסלחו לי המאמנים הקודמים הם לא עשו בשלוש שנים. הוא יושב ימים ולילות ורואה קלטות ויושב בהתאחדות, הוא ביקר בכל אימוני הקבוצות".

לואיס פרננדז (רועי גלדסטון)
לואיס פרננדז. "אני אוהב את ההשקעה שלו" (רועי גלדסטון)
 

"דרור קשטן ואברם גרנט, כל אחד, היה בקדנציה של ארבע שנים ואני לא חושב שהם ביקרו בארבע שנים באימונים של כל הקבוצות. הוא חרוץ, זה לא אומר שום דבר עליהם. הוא מעורב, הוא מערב את המאמנים האחרים, את הצוותים הרפואיים האחרים. הוא לא מכשיר אף שחקן בכוח. מבחינת ההתנהגות והמקצוענות הוא כבש אותי".

"סיכומים עושים רק בסוף הקמפיין. היצפלד הביאו אותו בחמישה מיליון יורו משכורת לאמן את שוייץ. אם הוא היה מאמן בישראל היו שולחים אותו הביתה במחזור השני. הוא הוביל 0:2 בישראל וסיים ב-2:2 ואחרי ארבעה ימים הוא הפסיד בבית לנבחרת הכי חלשה באירופה. בסוף הוא עלה מהמקום הראשון, לכן סיכומים עושים בסוף".

נבחרת ישראל (דרור עינב)
נבחרת ישראל. "סיכומים עושים בסוף העונה" (דרור עינב)
 

בוזגלו על מונטנגרו: "הסיכויים לא גבוהים"
לאחר מכן ירדנו לרמת הנבחרת האולימפית כששוחחנו עם קשרה, מאור בוזגלו, לקראת המשחק מול נבחרת מונטנגרו. אחרי עונה קשה, אמר בוזגלו על יכולתו הגבוהה במדים הלאומיים: "אני מרגיש מצוין, מרגיש טוב. ההרגשה זה הכי חשוב. בזמן האחרון אני פורח גם במכבי".

בוזגלו הגיב לדברי אביו, שאמר שלאחרונה מאור לא מחייך במדי מכבי: "יש הרבה מצבים שבהם אני לא שמח, יש בכדורגל וגם מחוץ לכדורגל תקופות יותר טובות ופחות טובות, אבל בסופו של דבר לא בוחנים אותי לפי שמחה. זה נכון שאם אני שמח אני פורח על הדשא. מבחינתי, אני בחור מאוד שמח, זאת לא הבעיה".

מוטי איווניר (עמית מצפה)
מוטי איווניר. "היחסים איתו טובים" (עמית מצפה)
 

על הסיכויים מול מונטנגרו אמר: "הסיכויים לא גבוהים אבל אסור לנו להסתכל על נבחרות אחרות. גם אם נסיים את הקמפיין וגם אם נמשיך למעלה, עלינו לגמור את זה בצורה יפה ולדעת שעשינו את המקסימום והמקסימום זה לבוא ולנצח במשחק הזה".

"יש תחושה טובה לצד תחושה של חוסר וודאות. אני לא יודע אם זה 50:50, אבל אם נבוא מוכנים ודרוכים, השאר כבר יהיה איתנו. הניסים והנפלאות קורים מתי שהקבוצה עושה את שלה".

בכושר הנוכחי היה בוזגלו יכול להיות מועמד לנבחרת הלאומית. את בוזגלו, לפי שעה, זה לא מאכזב במיוחד שלא זומן: "קודם כל, אני שחקן נבחרת ישראל ואני גאה לייצג אותה וזה לא משנה אם זה בנבחרת הנוער או הבוגרת. אני מאמין בעבודה קשה ושאם אהיה טוב בקבוצה אגיע לשם".

פרננדז צועק (שי לוי)
פרננדז צועק. "אם אהיה טוב בקבוצה אגיע לשם" (שי לוי)
 

לאחרונה התפרסמו דיווחים ולפיהם בוזגלו בדרך ליריבה העירונית, הפועל ת"א. השחקן עצמו התייחס לכך באומרו: "אני תחת חוזה במכבי וכל השאר לא מעניין. אני שחקן מכבי ת"א לכל דבר. ברור שאני רוצה להישאר במכבי. אני מכביסט בנשמה. אבא שלי לא נפגש עם מוני הראל, לא יודע למה פירסמו. כל מי שכותב כל מיני דברים על מאור בוזגלו, כל עוד מאור בוזגלו בעניינים זה בסדר. טוב לי במכבי ויהיה לי טוב בעתיד".

לבסוף שאלנו אותו מי טובה יותר, קבוצתו או הפועל ת"א: "הפועל ת"א היא קבוצה ברמה גבוהה מאוד, היא תעשה הישגים יפים בליגת האלופות, היא מייצגת את ישראל בכבוד, מי יותר טובה, נראה בהמשך".

מאור בוזגלו (שי לוי)
מאור בוזגלו. "אני שחקן מכבי ת"א לכל דבר" (שי לוי)
 

שירצקי: "לוזון שומע על דברים מלוכלכים ולא עושה כלום"
בהמשך דנו עם בעלי עירוני קרית שמונה, איזי שירצקי, שהסביר את התפרצותו בנוגע לחוזים הכפולים: "אני כבר הרבה זמן נלחם בהתאחדות עם הרבה אנשים - ביניהם אבי לוזון - על עניין החוזים הכפולים. זו מחלה של הכדורגל הישראלי כבר הרבה שנים. הייתה ועדת עציוני, קבעו הרבה דברים, אבל המרכזים נשארו כמו שהיו וגם החוזים הכפולים. כמה שמדברים זה לא עוזר. בוחבוט לא קשור לכל הסיפור הזה, תפסתי על זה טרמפ. לא יכול להיות שנותנים עונש של שבועיים הרחקה לסטיבן כהן".

"לכל דבר שאני אומר יש לי כיסוי. בשנה שעברה נגמרה הליגה, ירדתי ליגה. מר אבי לוזון ועוד אנשים אמרו שאני נשאר בליגה כי ל-4-5 קבוצות אין תקציב. ידענו את זה. אבל לי, אסור לי לדבר, מסיבה פשוטה. ירדתי על המגרש, הייתה לי קבוצה לא טובה. אעלה על המגרש. אחרי שעליתי התברר לי שלקבוצות כמו הפועל ר"ג, נצרת, לא קרה להם כלום. אני נלחם כל הזמן על החוזים הכפולים האלה כי אם אני נותן לשחקנים בשחור הם יעלו לי חצי מהמחיר. זה לא בריא לכדורגל. אז אמרתי, אני אנסה להרים את הבעיה, אני מאמין שהצלחתי. הרעש הגדול יגרום להחמרת העונשים. לאט לאט הם יבינו. המטרה שלי היא לא העבר, העבר זה הנשק, המטרה שלי זה העתיד, שבעתיד לא יהיו חוזים כפולים".

איזי שירצקי (עמית מצפה)
איזי שירצקי. "מעולם לא הייתי ומעולם לא אהיה שטינקר" (עמית מצפה)
 

שירצקי הגיב על "המלצתו" של לוזון לקבוצות הליגה להגיש תביעת דיבה כנגדו: "שיגישו נגדי תביעת דיבה. אבי לוזון שומע את זה ממני, הוא אחד היחידים. זה ברור לכולם שיש לכדורגל הישראלי מחלה ולא מהיום. אני לא רוצה להגיד שמות כי אני לא שטינקר. לא פגעתי באף שחקן. איתי ישבו ב-5 השנים האחרונות מעל 20 שחקנים שאמרו לי שבחוזה שהצעתי להם הם מקבלים במקום אחר יותר כסף בפחות עלות. הם אמרו לי את זה ב-4 עיניים. כל מה שאני רוצה, כדי להפחיד ולאיים, צריך לעשות רעש. הרעש יגיע למה שאני רוצה. מעולם לא הייתי ומעולם לא אהיה שטינקר, אף-אחד לא ישמע שם".

לו היה נדרש להתייצב בפני מס הכנסה ולהעיד על האשמותיו, אמר שירצקי: "אגיד שאין לי כלום, אני יכול להגיד למס הכנסה מה שאני רוצה. אני לא יודע מה יהיה, קודם שיבואו. אין לי ביקורת כלפי מס הכנסה, זו עובדה שלא מעניין אותם. מעולם לא עבדתי עם מס הכנסה. ירון קוריס הוא תוצאה של כל זה. אם הייתה פה ביקורת כמו שצריך, זה לא היה קורה. אני מכיר אותו מאז שהיה ילד, הוא חולה הפועל ר"ג. אני ידעתי וגם בהתאחדות כבר מזמן את המצב שלו. אם היו פועלים היו מצילים אותו. אמרתי לא מזמן לשלום אבן עזרא וללוזון, איך זה יכול להיות שנתתם עונש של שבועיים לשחקן עם חוזים כפולים. זה אומר שבמקום להוריד את החוזים הכפולים מרימים אותם".

ירון קוריס (אלעד ירקון)
ירון קוריס. "אם הייתה פה ביקורת היו מצילים אותו" (אלעד ירקון)
 

שאלנו את שירצקי האם לוזון, לטענתו, שומע על דברים מלוכלכים ולא עושה עמם כלום: "בהחלט, לא רק שומע, לפעמים הוא מספר לי על מקרים שהוא יודע אותם בכדורגל הישראלי. אני סיפרתי לו על משהו ששמעתי משחקן. קיבלתי טלפונים מהרבה מקומות שאני צריך להמשיך את המהלך שלי. אני מצפה קודם שההתאחדות תיקח את זה, שהם יפעלו, שיחמירו את העונשים, ששחקנים יפחדו לעשות חוזים כפולים. העונש על זה צריך להיות מינימום פי 30 ממה שעכשיו".

בשלב זה עלה לשידור סמנכ"ל ההתאחדות, רותם קמר, שהגיב על הדברים: "שוחחתי עם איזי על העניין הזה ולצערי הם לא חדשים, הם ממוחזרים מבחינת הנושא, שעולות מדי פעם השאלות על חוזים כפולים. אנחנו מבקשים שכל חומר שיש בידו שעלול לעורר חשד שיועבר ליועץ המשפטי. אין לנו כוונה לטייח".

אבי לוזון (יניב גונן)
אבי לוזון. "הוא צריך יותר להילחם בבעיות האלה" (יניב גונן)
 

שירצקי הבהיר: "אני לא חושב שאבי לוזון לא ישר והגון אלא שהוא צריך יותר להילחם בבעיות האלה. אני אומר לו את הדברים האלה כל יום. עם כל הכבוד, ירון קוריס הצביע בזמנו בהצבעה של גיא. נותנים ליו"ר קבוצות המון כוח שהם יושבים בהנהלה. אני לא מוכן לשבת בהנהלה. מרכז הפועל ומרכז מכבי - כמו בימים של ההתסדרות - שולטים בכדורגל, הם קובעים הכל, הלכנו אחרונה".

אז עלה פעם נוספת אבי לוזון, השוהה בגיאורגיה, לשידור ואמר: "איזי שירצקי ידידי, אתה סתם מטיל רפש באנשים, גם אני וגם אתה יודעים שהיו סיפורים - ולא ננקוב בשמות של שחקנים וקבוצות - ואמרת שהיו שני מקרים שהעברת את החומר לוייצמן יער. לא היו דברים בגו. גם אם תרצה מחר תיגש לוייצמן יער ואני מוכן את כל חומר החקירה. יש הרבה סיפורים אבל לאף-אחד אין הוכחה שזה נכון. אם יש לך הוכחה אני מבקש, מתחנן, גש מחר בבוקר לאשר וייצמן ואנחנו נחקור אחד לאחד".

אשר ויצמן (אלעד ירקון)
אשר ויצמן. "בתקציב שיש לו לחקירות אי אפשר להגיע למקום החקירה" (אלעד ירקון)
 

שירצקי גיחך ואמר: "אשר ויצמן, בתקציב שיש לו לחקירות אי אפשר להגיע למקום החקירה. שאלתי אותך ואת שלום אבן עזרא, איך זה יכול להיות שסטיבן כהן קיבל עונש של שבועיים על חוזה כפול, תגובתך הייתה כאילו לא היה אכפת לך".

לוזון: "אני לא קובע את העונשים, עשו איתו עסקת טיעון מצחיקה, לו אני הייתי הדיין הייתי מרחיק אותו לחצי שנה לפחות. ישבתי מול הדיינים ואמרתי להם שלעניות דעתי עליהם להחמיר בענישה ואני הולך לתקן את התקנון כך שלא יהיה להם שיקול דעת. שחקן שייתפס בחוזה כפול - עונשו לא יפחת מחצי שנה. וגם אותו יו"ר, מי שיחתום איתו על חזוה כפול יורחק מכל פעילות בקבוצה לחצי שנה".

שטרן חלובה ואבי לוזון (אמיר לוי)
שטרן חלובה ולוזון. "הם קובעים לבד הכל, לחלובה אין בכלל קבוצה" (אמיר לוי)
 

שירצקי סיכם: "אני הצבעתי בשביל אבי ולא בשביל אריה זייף למרות שלחצו עלי אנשים, חברי כנסת וכל העולם. הוא הבטיח לי אז, יחד עם אריאל שיימן, שתוך 4 שנים אין יותר מרכזים. זה לא מתאים לכדורגל. נשארתי, שתקתי. עברו 4 שנים ועוד פעם יש מרכז מכבי ומרכז הפועל. שטרן חלובה ואבי לוזון קובעים לבד הכל, 2 אנשים, שטרן חלובה שאין לו בכלל קבוצה".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים שעושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */