יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:06

גולן: כרגע אני לא יכול להוכיח עצמי בקבוצת צמרת

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE, סיפר גולן מדוע שב לקבוצה: "בתוכי ידעתי שאשוב למכבי פ"ת". מוט'לה שפיגלר: "הנבחרת לא תפסיד למלטה"

|
אופירה אסייג ואלון חזן ב-103FM
אופירה אסייג ואלון חזן ב-103FM

אופירה אסייג ואלון חזן הגישו לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הספורט של הערב, התכוננו כמובן למשחקה הראשון של נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה, הערב ב-21:15, מול נבחרת מלטה באצטדיון ר"ג. הכחולים לבנים חייבים לפתוח ברגל ימין את הקמפיין, תחת הדרכתו של המאמן, לואיס פרננדז, במשחקו הרשמי הראשון על הקווים.

מבוכה גדולה נמנעה לאחר שהמגן, יואב זיו, היה היחיד שזכר את ההשעיה אותה צריך הקשר, אביחי ידין, לרצות והתריע את הצוות המקצועי. אם ידין שנכלל בסגל, היה משחק, היתה סופגת הנבחרת הפסד טכני.

הצרפתי צפוי לעלות הם הרכב שהעלה לא מעט סימני שאלה, כאשר מגנה הימני של הפועל ת"א, דני בונדר, שאינו זוכה כמעט לדקות משחק בקבוצתו, יפתח מול מלטה ואילו תמיר כהן, שרגיל לשחק כקשר אחורי, צפוי לעלות לראשונה כבלם, לצדו של טל בן חיים. מי שדווקא יחכה להזדמנות שלו על הספסל, הוא גילי ורמוט המצויין, כאשר בן סהר יפתח כחלוץ חוד בודד.

אביחי ידין ובן סהר (שי לוי)
אביחי ידין ובן סהר. מבוכה גדולה נמנעה מהנבחרת (שי לוי)
 

שפיגלר: "השחקנים צריכים להבין שצריך לשחק למען הקבוצה"
מוטל'ה שפיגלר אתה מתרגש מההופעה הראשונה שך לואיס פרננדס?
"אני כבר מתרגש כבר ארבעים שנה והיום כמו תמיד יש מידה רבה של התרגשות אני מקווה שנתחיל את הקמפיין ברגל ימין, אבל צריך לזכור שזה משחק אחד מתוך עשרה".

מה גורם לך לחשוב שאפשר לעשות את זה?
"לאורך השנים אני מסתכל על השחקנים המוכשרים וכל פעם אני אומר אלוהים חבורה כזו של שחקנים מוכשרים יעלה וירצה לייצג את המדינה שלו. צריך לקרות רק דבר אחד שהכדורגלן הישראלי יבין שמשחק קבוצתי והיכולת האישית חייבת לבוא למען הקבוצה וכשיגיע הרגע הזה אז יפסיקו לשאול שאלות עד שהמשחק יתחיל".

לואיס פרננדז. באימון הנבחרת  (רועי גלדסטון)
לואיס פרננדז. באימון הנבחרת (רועי גלדסטון)
 

האם זה ההרכב הטוב ביותר להיום בערב?
"זה ההרכב הכי טוב, המאמן בחר את השחקנים. המאמן הוא האיש שקובע ורק היום בערב, אם תואילי להתקשר אליי, את תספרי לי מה את חשבת על ההרכב.

אמנם אנחנו חייבים לקחת שש נקודות משני המשחקים הראשונים, אבל  אני רוצה להזכיר לכולם, שכשנבחרת ספרד זכתה בגביע העולמי היא הפסידה במשחק הראשון מול שוייץ ובסופו של טורניר הם היו אלופי עולם. היות ואנחנו גם לא הולכים להיות אלופי עולם אנחנו גם לא נפסיד היום.

תמיר כהן, יוסי בניון ודודו אוואט. מחכים לניצחון ראשון בקמפיין  (קובי אליהו)
תמיר כהן, יוסי בניון ודודו אוואט. מחכים לניצחון ראשון בקמפיין (קובי אליהו)
 

לפני שבועיים המאמן ערך משחק אימון פנימי ואני ישבתי ביציע ויכול להגיד לכם שכל אחד מההרכבים הוא טוב וכל אחד מהשחקנים מגיע לו להיות שם. ההרכב של היום הוא חדשני וכדאי להתייחס אליו בכבוד. אם נצטרך לשבת 45 דקות ולחכות אז נחכה. אתמול ראיתי את האימון והרגשתי את הרצון של השחקנים להוכיח כי משחק הכדורגל נשאר רק משחק כדורגל ולא מלחמה, שאפשר לחייך ועדיין לשחק".

זה אומר בעצם שיותר לא ישימו את כל האחריות על יוסי בניון?
"יוסי בשל ומוכן ומוצלח, אין לי בעיה שישימו עליו את האחריות, כי הוא כל כך נינוח, זה לא ניתוח של מתמטיקה זה פשוט. זה שחקנים שאם הם יהיו בתנועה וישחקו מהר אז הם יקבלו כדור ויהנו מיוסי.

בניון עם המאמן, פרננדז. (משה חרמון)
בניון עם המאמן, פרננדז. על האחריות עליו? (משה חרמון)
 

אני חייב להגיד לכם משהו,  הגול שאני הבקעתי במקסיקו, עד היום אני יושב ורועד כי אני חושש שהכדור ייצא החוצה. אני לא מאמין שכדור אחד במשך ארבעים שנה כל פעם יכול להיכנס".  

עומר גולן: כרגע אני לא יכול להוכיח את עצמי בקבוצה גדולה
עוד בתוכנית, שוחחנו על מכבי פ"ת והתחזקותה בעומר גולן שחזר השבוע לקבוצת נעוריו. החלוץ, שעזב את לוקרן הבלגית אחרי שנתיים וחצי, חתם בקבוצה ממלאבס. גולן כבר עבר בבקרה התקציבית ויוכל לעזור לקבוצתו החדשה/ישנה מול בית"ר ירושלים במחזור הבא.

שלום עומר גולן, איך אתה מסכם א התקופה בבלגיה?
"אני מחלק את זה לשניים בהתחלה היה מאד כיף ובסוף פחות טוב.  כשיצאתי אליה, באותה סיטואציה לוקרן היתה אופציה מאד טובה מה גם שלא היו אופציות אחרות".

מה לא הסתדר?
"היתה שנה ראשונה מעולה אבל אז החליפו  שלושה מאמנים וההנהלה חיפשה שעיר לעזאזל וזה היה אני".

עומר גולן במכבי פתח תקווה (יניב גונן)
עומר גולן במכבי פתח תקווה (יניב גונן)
 

לא היתה קבוצה אחרת בבלגיה שתיקח אותך?
"חיפשנו קבוצה שכזו, אבל לא מצאנו קבוצה".

עם איזה טעם אתה מסיים את המסע האירופי, עם טעם של רצון לשוב לשם?
"זה תלוי מה יהיה העונה. קשה להעריך מה הכושר שלי לא שיחקתי כמעט שנה".

ידעת בלב שתשוב רק למכבי פ"ת?
"כן, בתוך תוכי כן. כרגע אני לא יכול להוכיח את עצמי בקבוצה גדולה. במכבי פ"ת יתנו לי את השקט והשלווה לחזור למה שהייתי. חיפשתי נחיתה רכה".

מה אתה מרגיש לקראת משחק הנבחרת הערב, זה צובט שאתה לא חלק מהנבחרת?
"זה צובט שאני לא בנבחרת, אני מבין למה אני לא שם, כרגע אני אהיה האוהד מספר אחד שלהם כמו שאתם יודעים להיות בנבחרת זה כיף ומרגש יש תחרות בחוד הנבחרת ואני מקווה שזה יוביל להישגים. יש מאמן מעולה ומקווה שיהיה קמפיין מוצלח".

עומר גולן במדי הנבחרת. רוצה לשוב אליה  (רויטרס)
עומר גולן במדי הנבחרת. רוצה לשוב אליה (רויטרס)
 

בוא נחזור למכבי פ"ת, לאן הקבוצה יכולה להגיע העונה?
"יש בקבוצה פוטנציאל אדיר, פתחנו לא טוב את העונה, אבל אנחנו לא צריכים להוריד את הראש".

אתה מודע לזה שיש ממך ציפיות?
"כן, פרדי מחפש לראות באיזה כושר אני נמצא, ואני יודע מה הציפיות ממני. מכבי פ"ת הביאו אותי לא רק למגרש, אלא גם בשביל שאהיה בחדר ההלבשה וגם בשביל הקהל.

לסיום, אנחנו מנצחים היום בערב?  
"אני מאמין שכן יש לנו נבחרת יותר טובה מהם ואני מקווה שננצח". 

בתוך כך, דנו ביום הסוער שעבר על מכבי חיפה לאחר עימות מילולי בין עוזר המאמן, גיורגי דרסיליה, לבין המגן הימני, אייל משומר באימון. במהלך משחקון פנימי נראו השניים מתעמתים ביניהם מילולית תוך חילופי דברים קשים. לפי עדויות עוזר המאמן אף קילל את המגן והשניים לא היו רחוקים מהרמת ידיים. רק בהתערבותו של המאמן אלישע לוי הצדדים נרגעו ומשומר נשלח לערוך שני סיבובי ריצה מסביב למגרש.

אייל משומר (עמית מצפה)
משומר באימון. יום לא שקט עבר על הירוקים (עמית מצפה)
 

קוריס: "לא ידעתי לאן אני נכנס, פרק הכדורגל בחיי מאחוריי"

בתוכנית דיברנו גם עם הבעלים לשעבר של הפועל ר"ג, ירון קוריס, שסיפר לנו כי הוא מרגיש טוב יותר מבחודשים האחרונים וניסה להסביר את גלגולו של הסיפור שזעזעה את הקבוצה.

איך הגעת למצב כזה שאת חייב 150 אלף?
"זה לא 150 אלף, צריך להבין מה התהליך כשקניתי את הפועל ר"ג היא היתה בפירוק אני באתי רק בכדי שלא תתפרק לגמרי ולא ידעתי לאן זה ילך במושגים של הליגה השלישית הייתי עמיד.

תקציב של ליגה לאומית אז היה מיליון ומאתים אלף ש"ח, לקחנו אותה בשביל להשאיר אותה בליגה הארצית שלא תתפרק. ואז התחיל החיידק. אתה מתחיל לפעול כאוהד רגיל, אתה אומר בוא נעלה לליגה הלאומית ולא מבין שכדורגל הוא דבר מאד נזיל.

ירון קוריס ונכנס לחקירה בזמנו (עמית מצפה)
ירון קוריס ונכנס לחקירה בזמנו (עמית מצפה)
 

ההתחלה הבעייתית החלה כשעלינו ללאומית כי המכתש היה צריך שיפוץ שהיה אמור להיות מיליון ו-700 אלף ש"ח. התקציב היה אמור להגיע, מעיריית רמת גן שאמרה שתשלם כמיליון ש"ח ומועצת ההימורים. העירייה הביאה 800 אלף ומשם הכל התגלגל".

למה לא עשית עצירה וחשבת לאן זה הולך? אולי ההצלחה סחררה אותך? "לא ידעתי לאן אני נכנס, הייתי לפני זה איש צבא ולא איש עסקים. אבל שוב הבלגאן החל שעלינו לליגת העל. חשבנו שבליגה של 16 קבוצות אנחנו יכולים להתמודד. אני חשבתי שיש אופציה אבל שכהכול קרה הבנתי שאו שממשיכים ומתמודדים או שיש אופציה ללכת לפירוק באמצע הליגה. אני הכנסתי לקבוצה הזו 50 משפחות ואני לא יכולתי לקחת על עצמי שמשהו יקרה להם, לכן המשכנו".

כמה  כסך הבאת מהבית?
"מספיק".

וכמה מהשוק האפור?
"אלו לא גורמים של שוק אפור, זה שאלה שקשה לענות עליה".

לא חששת?
"לא חשבתי לרגע שמישהו יכול לפגוע במשפחה שלי" 

אתה אחרי כל החובות?
"ברובם. כמעט הכול מאחוריי, פרק הכדורגל בחיי מאחוריי".

ירון קוריס. לא ידע לאן הוא נכנס (שרון קביליו)
ירון קוריס. לא ידע לאן הוא נכנס (שרון קביליו)
 

מה עם החקריה מול רשות המיסים?
"החקירה בסדר גמור אני לא חושש ממנה, לא עשיתי שום עבירה, לקחתי את הכול על הגב שלי ואני מניח שברגע שתראו שהחקירה תסתיים הכול יהיה בסדר".

איזי שירצקי אמר שכולם ידעו שיש כסף שחור בהפועל ר"ג.
"אם איזי שירצקי ידע למה הוא לא דיווח זו הרי היתה חובתו. אני יודע בוודאות שהוא מצטער שהוא שירבב את השם של הפועל ר"ג. אני סולח לו".

סיימת את הפרק בחיים שלך גם כאוהד הקבוצה?
"העונה לא הייתי בשום משחק וזה דבר שלא קרה בעשרים השנים האחרונות. אני זה שבחר את הדרך, הכול באחריותי. היום אני יכול לומר שמי שרוצה לשחק בעולם של הגדולים חייב סכום גדול שאפשר לשחק איתו והפועל ר"ג תמיד תהיה בלב שלי".

מה הקשר שלך לנתן דנקנר?
"נתן הוא חבר אישי, רצינו ליצור הפועל ר"ג חדשה וחשבנו שנתן שהוא איש ציבור ומחובר לאוהדים יוכל להעביר את המסר של הפועל ר"ג קדימה. אחרת הכול לא שווה".

נתן דטנר. חבר של קוריס ומנהל את הקבוצה כיום  (שרון קביליו)
נתן דטנר. חבר של קוריס ומנהל את הקבוצה כיום (שרון קביליו)
 

יש לך תלונות לתקשורת?
"לא יכול להיות שיש כתב של עיתון הארץ ששמו משה בוקר שמנסה במשך חודשיים ואומר לי שהוא רוצה להתראיין ולעשות כתבה מפרגנת ויגיד לי שהוא רוצה להתראיין וכאשר אני מחליט לא להתראיין הוא כותב עליי דברים. אתה פותח את העיתון יום יום ורואה שיש תחרות מי נותן עלייך יותר רפש. יש גם דוגמאות אחרות כמו זו של אברהם טבק ממעריב שטעה במשהו שהוא כתב עליי ויום אחרי זה התנצל בכתבה הבאה שלו".

כל מה שקרה הדביק בך כתם?
"אין ספק, כי אם תכתוב עכשיו בגוגל את שמי הדברים הראשונים שיעלו שהייתי בחקירת מס, אני סגן אלוף בצבא ישראל. זה עשה לי נזק לשם".

יובל נעים וירון קוריס בימים טובים יותר (דרור עינב)
יובל נעים וירון קוריס בימים טובים יותר (דרור עינב)
 

ממה אתה מתפרנס?
"כרגע שום דבר, אני גם לא יכול לעשות כלום עד שהחקירה תסתיים. אבל אני מסתדר. יש לי משפחה ואנשים שעוזרים לי". 

היו חוזים כפולים?
"לא"

שילמת שחור?
"לא. במשך שנה עמרו כך, בהתחלה שלא שילמנו, בואו נעשה סדר. הפועל ר"ג מעולם לא הורשע בחוזים כפולים. אני מימיי לא נחקרתי בנושא בוייצמן יער. לא הואשמתי בהתאחדות על זה. אני לא יכול להתייחס לחקירה ברשות המיסים והיו טועיות ברמה הניהולית. אם הפועל ר"ג היו עושים מעשים חמורים, מישהו היה עושה עם הקבוצה עיסקת טיעון? אף אחד לא היה עושה זאת. אותי לימדו אותי משפט אחד. אם אתה גר בבית מזכוכית, אל תזרוק אבנים. אני מאד מקווה שאין עוד קבוצות כאלו בליגת העל".

אצטדיון המכתש. היה הבית של קוריס  (אלעד ירקון)
אצטדיון המכתש. היה הבית של קוריס (אלעד ירקון)
 

מה אשתך אמרה על כל הסיפור?
"אני ואישתי כבר הרבה זמן, קיבלתי ממנה רק תמיכה שאני יכול לברך עליה כל יום. אני הרגשתי שאני יכול להתמוטט. אבל עד שלא התפוצצה הפרשה בתקשורת, אני לא דיברתי עם המשפחה אלא לקחתי את הכול עליי. אבל כשקשה אז עושים הכול ביחד ויוצאים מחוזקים".

איפה נראה את ירון קוריס בשנה הבאה?
"מאושר, חוזר לאלמוניות, קם בבוקר, מתפלל, הולך לעבודה, חוזר בערב למשפחה ונהנה ממנה".

ירון קוריס. בדיון על קבוצתו  (אור שפונדר)
ירון קוריס. בדיון על קבוצתו (אור שפונדר)
 

תגובת משה בוקר: "אני מכבד את ירון במשך תקופה ארוכה לא פרסמתי את הכתבה, כאשר היא התפרסמה, לירון היתה אפשרות להגיב והוא בחר שלא"

בתוכנית הערב עסקנו גם בנבחרת הכדורסל של ישראל ובמתרחש מסביב. כזכור, ימים ספורים לאחר העפלת הכחולים-לבנים לאליפות אירופה, פורסם לראשונה ב-ONE, כי המאמן, אריק שיבק, שוקל להגיש את התפטרותו לאחר מינויו של מולי קצורין למאמן העל של נבחרות ישראל.

שלום אריק, מה הבעיה בינך לבין קצורין?
"
בוא נעשה סדר בדברים, בנסיעה ממונטנגרו לישראל היתה לנו ישיבה עם מולי שבה הוא סיפר לי על התוכניות שלו לעתיד. הוא היה בסדר הוא חסך לי זמן שלא אגיע למשרדים יום אחרי זה. הוא ביקש תוכניות".

שיבק. ממשיך בנבחרת (רויטרס)
שיבק. ממשיך בנבחרת (רויטרס)
 

שיבק ניסה לעשות קצת סדר בבלאגן: "תוכניות האימונים של הנבחרת מוגשות למולי. אני נשאר בנבחרת אני לא אמרתי שאני רוצה להתפטר ומעולם לא אמרתי דבר כזה. כנראה שהיה שקט מידי בקיץ. למה אתם חושבים שכן, אני נשאר אם ירצו אותי אני מרגיש מספיק חזק ומנוסה ואין לי בעיה עם כל החלטה או אחרת.

יכול להיות שאתה מדבר כי אתה יודע שבועדה הכנפיים של מולי יקוצצו? שי שני לא הבטיח לך את זה?
"אני לא יודע, אני כבר עבדתי עם מולי אני מניח שהוא לא יגיד לי איך לשחק ושהוא יעשה את מה שכל מנהל מקצועי בעבר עשה הוא יעשה. מה שאני אומר שאני מאמן נבחרת ישראל ואני ימשיך לנהוג כפי שנהגתי עד כה. אני לא מאמין שמולי קצורין יגיד לי עם מי לשחק ועם מי לא".

קצורין.
קצורין. תוכניות העבודה יוגשו אליו
 

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים שיעשו דרכם בכבישים יקבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */