יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:38

זהבי: חולם על ברצלונה, לא נסתפק בשלב הבתים

הערב בתוכנית הספורט ברדיו 103FM בשיתוף ONE שוחחנו עם החלוץ: "אפשר להגיע רחוק". דמאיו: "קשטן לא הסכים לשחרר את אסייג לאולימפית"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ (ONE)

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית הספורט הספורט עסקנו, איך לא, בהפועל תל אביב שהעפילה אמש לשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי 1:1 במשחק הגומלין מול זלצבורג האוסטרית ונקדיש את רוב התוכנית להעפלה ההיסטורית של האדומים לליגה היוקרתית בעולם.

שוחחנו עם בעלי הפועל ת"א, אלי טביב, שהפתיע: "היו לי הרהורים, הגעתי לטופ בכדורגל. 'יאללה אלי, ללכת הביתה, מספיק, זהו'. אתמול אחרי המשחק חשבתי על זה".

"לאן עוד אפשר ללכת מפה? לקחת את אליפות אירופה? לא אצליח לקחת. אני שוקל ברצינות לפרוש. אני אעשה חושבים ויכול להיות שאפרוש".

ערן זהבי: "נבוא לכל משחק כדי לנצח"
לאחר מכן שוחחנו עם כובש שער הניצחון, ערן זהבי, שאמר מיד: "אני חולם על ברצלונה".

אניימה, דה סילבה ובאדיר חוגגים עליה לשלב הבתים של הצ´מפיונס (שי לוי)
אניימה, דה סילבה ובאדיר חוגגים עליה לשלב הבתים של הצ´מפיונס (שי לוי)
 

שלב הבתים אינו סוף הסיפור, מבחינתו: "אנחנו לא נסתפק בשלב הבתים, אנחנו רוצים לעשות שם דברים יפים. אפשר להגיע מהמעמד הזה הכי רחוק שאפשר. לא נבוא סתם כדי לעמוד במשחקים, נבוא לכל משחק כדי לנצח. אני מקווה שניתן לקהל שלנו הרבה הצגות וסיבות לשמוח. בשבילנו זה לא רק החוויה, זה גם ההפתעה. אנחנו יכולים לעלות לשמינית הגמר, אבל אנחנו יכולים גם לקבל קבוצות פחות טובות, או גדולות, וליפול נגדן".

הפועל ת&qout;א כיפה שכטר (רועי גלדסטון)
שכטר והכיפה: "אהבתי את נושא הכיפות" (רועי גלדסטון)
 

זהבי סיפר על הריקוד שעשה עם אביחי ידין לאחר השער: "אני ואביחי תמיד בחדר, והייתה לנו הרגשה שאחד מאיתנו יכבוש, הוא אמר לי שהיום אני לא רץ לאימא שלי ולחברה שלי כמו תמיד, אז חשבנו לעשות ריקוד ותרגלנו אותו בחדר. רציתי לרוץ אחרי הגול למשפחה אבל הוא איים עליי, אז פחד אותי".

על סיפור הכיפות אמר זהבי: "אני אהבתי את נושא הכיפות. אני אדם מאמין. אני לא חושב שהכיפות באו כדי לעזור לנו לעלות, זו הייתה אטרקציה שאיתי הוציא כיפה, אתם מכירים את איתי, הוא אטרקציה. וזה גם קצת עיצבן את האוסטרים, עשו מזה אטרקציה במגרש ובעיתונות. זה לא הולך להיות קבוע".

זהבי חוגג את השוויון (שי לוי)
זהבי וידין חוגגים את השוויון. "הייתה לנו הרגשה שאחד מאיתנו יכבוש" (שי לוי)
 

שאלנו את זהבי איזה שער היה מתוק יותר, זה של אתמול או שער הניצחון על בית"ר ירושלים בטדי בעונה שעברה: "זו שאלה קשה, אבל הגול בטדי היה הרבה יותר מתוק. אתמול יכולנו לעלות גם בלי הגול שלי, שרק נעל את זה, אבל הגול בטדי הביא אותנו למצב הזה שהגענו לליגת האלופות, לא ישכחו את זה".

לטענת זהבי, הפועל נהנית מפתיחת עונה טובה: "אני חושב שפתחתנו אותה טוב מאוד נגד ז'לז'ניצ'ר, היה כבר 0:5 במחצית והכתירו אותנו לאלופה. אבל אנחנו לא רגילים לעומס כזה בשלב כזה של העונה, ועוד אחרי עונה לא קלה לפני זה עם הרבה מתח נפשי שמשפיע גופנית. אבל התוצאות מדברות בעד עצמן, אפילו אם היכולת לא תמיד הייתה טובה, אבל בזלצבורג עשינו משחק ענק במאני טיים, אי אפשר להגיד שהפועל לא פתחה טוב את העונה, למרות ההפסד להפועל חיפה".

החלוץ, כזכור, התנדנד בקיץ בין הישארות באדום לעזיבה: "תמיד הרגשתי שלם להישאר בהפועל, כל הזמן אמרתי שאני רוצה להישאר ואפילו להפסיד כסף וזה מה שהיה. אני לא מצטער, היו דברים שלא בשליטתי".

הפועל חוגגת (שי לוי)
הפועל חוגגת היסטוריה. "לא נסתפק בשלב הבתים" (שי לוי)
 

אבוקסיס: "אני מאמין שטביב יישאר איתנו"

עוזר המאמן, יוסי אבוקסיס, התייחס לדבריו של אלי טביב: "אני מופתע. אני חושב שזה נבע מההתרגשות, כי למזלו של אלי טביב הוא הצליח להיכנס להפועל ת"א אחרי האכזבות בכפ"ס ולהגיע לטופ בזמן כה קצר. אני מאמין שכשהוא יתעשת הוא יישאר איתנו".

בנוגע להמשך הדרך, אבוקסיס אינו חושש שיקרה להפועל מה שקרה למכבי חיפה: "מכבי חיפה קיבלו בית נורא קשה, צריך לזכור. בלי קשר, אנחנו רוצים להצליח, זה האופי שלנו, להיות ווינרים. ננסה להגיע לנקודה ראשונה בצ'מפיונס ונמשיך משם. במיוחד במשחקי הבית שלנו ננסה לנצח".

דמאיו: "קשטן אמר שהוא לא מוכן לשחרר את אסייג לאולימפית"
כמו כן שוחחנו עם מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, כדי להתעדכן במצבה של קבוצתו וכדי שיבהיר את הקונפליקט בינה לבין ההתאחדות לכדורגל בנוגע לסירובה של בני יהודה לשחרר את מאמן השוערים, יעקב אסייג, לנבחרת האולימפית.

לטענת דמאיו "באמת הכל מתנהל בצורה יוצאת מן הכלל מבחינה מקצועית. ממשחק למשחק בני יהודה משתפרת. נגד הפועל ר"ג לא השכלנו לנצח למרות שהיינו חייבים, אבל היינו מעודדים מהרמה. הגענו לים מצבים, שלטנו במשחק. יש משחקים כאלה שמה שאתה לא עושה לא הולך, השוער שלהם תפס יום גדול, כדורים פגעו בו".

איתי ארקין (רועי גלדסטון)
בני יהודה - הפועל ר"ג. "היינו מעודדים מהרמה" (רועי גלדסטון)
 

דמאיו התייחס לתפקודו החדש של חזי שירזי: "חזי שירזי התמנה לסקאוט של בני יהודה. רוב העבודה שלו תיעשה במחלקת הנוער, לאתר שחקנים. בכדורגל הישארלי כדורגלנים בני 20-21 כבר מוכרים. מה שחזי נתן לבני יהודה לי ייקח עוד הרבה זמן לתת. חזי שירזי הוא סמל בבני יהודה. הוא היה שותף לאסייג בעונת ההישארות. הוא התחיל כבר לעבוד".

"רוב העבודה שלו מתבסס על איתור שחקנים בגילאים הצעירים כך שהסקאוטינג שלו פחות קשור למחלקת הבוגרים. הוא לא יתעסק במשחקים של היריבות שלנו. בבוגרים, כל השחקנים שבני יהודה השאילה, חזי יעקוב אחריהם ויראה כל שחקן לפחות 4-5 משחקים בעונה וימלא עליו דו"ח. זה חשוב שאותם שחקנים שהושאלו ידעו שהמועדון עוקב אחריהם".

חזי שירזי (רועי גלדסטון)
חזי שירזי. "הוא סמל בבני יהודה" (רועי גלדסטון)
 

על יעקב אסייג אמר דמאיו: "קשטן אמר שהוא לא מוכן לשחרר אותו, זו אמת לאמיתה, אך ההחלטה הייתה של אסייג. כשקשטן רצה בזמנו את רון ציבלין, גם לא נתנו לו. זה לא שהוא עשה דווקא, הוא פשוט כיבד את ההחלטה של המועדון. עשינו שיחה משותפת, אני, חזי מגן, דרור קשטן ויעקב אסייג והגענו להחלטה הזאת. ליעקב היה רצון עז ללכת לנבחרת האולימפית, אך כשהסברנו לו את מהות התפקיד שלו החלטנו שיישאר - הוא עוזר מאמן, מאמן שוערים, מאמן השוערים גם של מחלקת הנוער ומקבל משכורת גם בבוגרים וגם בנוער".

בנבחרת האולימפית זעמו על ההחלטה, על-כך אמר דמאיו: "אז שיכעסו, מתי שנוח להם זה ככה ומתי שנוח להם זה ככה".

דרור קשטן ויעקב אסייג (דרור עינב)
קשטן ואסייג. אסייג: "בני יהודה זה הבית שלי" (דרור עינב)
 

ביקשנו את תגובתו של יעקב אסייג, שאמר: "אני מאוד רציתי להגיע לנבחרת, בני יהודה הסבירה לי שאי אפשר, אין מה לעשות, אני מקבל את ההחלטה. לדרור אין עוזר מאמן, אני גם עוזר מאמן שלו גם מאמן שוערים, הם צריכים אותי. בני יהודה זה הבית שלי. ברגע שמציעים לי או זה או זה ברור שאני מעדיף את בני יהודה".

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון נעניק למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים שיקלו עליהם בהימורי הספורט. נהגים שעושים דרכם בכבישים יקבלו באופן שוטף דיווחי תנועה על עומסים ופקקים בכביש הארץ ולא נפרד מהמאזינים ללא הפינה שהם כל כך מחכים לה: פינת הגליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */