יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:33

עובד: חי מלירות שנשארו מפעם, קיבלתי סטירה

בגיל 26 יושב הקשר בבית. בראיון ל-ONE, אמר: "אנשים רעים, עשו ממני בליין ושתיין, בוחנים אותי כמו פושע". הקריירה? "'שרוף כאן, חייב לצאת לחו"ל"

|
ראובן עובד, הקיץ.
ראובן עובד, הקיץ. "תמיד חיפשו אותי" (דרור עינב)

ביום שבת תיפתח רשמית עונת 2010/11 בליגת העל, ובזמן ששחקני הליגה עסוקים בהכנות אחרונות, יש מי שיושב בבית, כואב, מתוסכל ולא מאמין שרגע לפני יריית הפתיחה של עונת כדורגל - הוא מחוץ לתוכניות.

איך יכול להיות שבגיל 26 וחצי, מוצא את עצמו אחד הכישרונות הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי, ראובן עובד, מחוץ לתוכניות של קבוצות ליגת העל? איך יכול להיות שמי שנחשב לעילוי וכישרון שלא נראה כאן שנים, מיואש עד כדי כך שהוא כבר לא מאמין שיש מישהו בין 16 הקבוצות בליגה שמוכן לתת לו צ'אנס ושבוע אחד של חסד להוכיח את עצמו.

רגע לפני שהמחזור הראשון יוצא לדרך, הסכים עובד להעניק ל-ONE ראיון אמיתי וכואב, ישר מהלב. הקשר, שסיים את העונה שעברה בהפועל פ"ת והתאמן הקיץ מספר שבועות עם הפועל אשקלון שוויתרה על שירותיו, יושב בביתו, משם יצפה במשחקי הכדורגל.

למה אתה בבית? איך זה שאתה לא בתוכניות של אף קבוצה בליגה?
"דברים לא הלכו לי כמו שרציתי, לא ציפיתי שזה יילך ככה. לא מובן לי איך אני במצב הזה אבל זה מה שיש. האמת, כבר התייאשתי, לא נותנים לי יותר צ'אנס ואני מרים ידיים". 

מה זאת אומרת מרים ידיים?
“תמיד יסתכלו עליי בעיניים בוחנות ולא מאמינות. כל מה שאני אומר וכל מה שאני עושה תמיד בוחנים אותי כאילו אני פושע. כבר הבנתי שאין בכדורגל הישראלי מי שייתן לי צ'אנס והזדמנות”.

עובד הקיץ, באימון אשקלון. &qout;לא נותנים לי צ´אנס, אני מרים ידיים&qout; (דרור עינב)
עובד הקיץ, באימון אשקלון. "לא נותנים לי צ´אנס, אני מרים ידיים" (דרור עינב)
 

אתה בעצם אומר שאתה פורש בגיל 26 וחצי?
“לא, אני לא פורש אבל לא חושב שאשחק יותר בארץ. אני מאוד מקווה להצליח לצאת החוצה, שיהיה מי שייתן לי את הצ'אנס בארץ זרה, איפה שלא מכירים אותי ולא מקשיבים לשטויות שמדברים עליי כאן”. 

למה זה לא קרה עד עכשיו?
“כל פעם שיש משהו על הפרק, יש מי שבא והורס ומלכלך עליי. אנשים רעים מאוד כאן וזה קשה. מסתכלים באינטרנט ורואים את כל הדברים האלה שכתבו עליי וזה מאוד קשה למצוא קבוצה. אני עכשיו שומר על שקט, לא רוצה לעשות רעש, אולי אני אצליח למצוא מקום בו ייתנו לי הזדמנות לחזור ולשחק". 

ראובן עובד ביציע אחרי פרשת ההימורים בבלגיה (ONE)
הליגה נפתחת ועובד לא שם. "אנשים כאן רעים מאוד"
 

מה קרה בהפועל פ"ת?
“אני באמת כבר לא יודע, זה לא משנה כי אין לי כח להילחם יותר. אחרי שאמרו עליי כל כך הרבה דברים, לא היה לי את הכח להיאבק עם פ"ת על מה שקרה, אז פשוט ויתרתי. אני לא עשיתי שום דבר, מחפוד והבעלים פשוט לא רצו אותי, הם רצו להיפטר מהחוזה שלי, מראש הם לא נתנו לי צ'אנס אמיתי. הם "תפסו" אותי על משהו שבכלל לא עשיתי, הם אמרו שיצאתי ובעצם בדיוק חזרתי מלראות משחק כדורסל וזה היה מאוחר בלילה ועשו מזה מה שזה לא היה".

 
 אין שום קבוצה שתיתן לי בית היום בליגה אלא אם כן זו קבוצת תחתית ואז אין שיטה ואין דרך ובטח שוב האשמה תיפול עליי. הראשון שייצא מההרכב זה יהיה אני ושוב אהפוך לקורבן. הכי קל זה להפיל עליי, אני אשם הכל, תמיד יגידו עליי `כישרון אבל בעייתי' 
 
 
 

ולך אין שום אשמה במה שקורה?
“ברור שיש לי חלק בזה, אני חושב שקודם כל אני אשם בזה שלא ידעתי איך להתנהג עם התקשורת, לא היה מי שיכוון אותי ויגיד לי מה נכון לעשות ומה לא. אנשים עם אינטרסים "רכבו" על הגב שלי ובסופו של דבר הפסדתי הכל. התקשורת אשמה מאוד. כל דבר שעשיתי עשו מזה כותרות כאילו מי יודע מה קרה. כל שחקן שיורד מהמשחק, מקלל ומתעצבן בחדר הלבשה. רק כשאני מקלל או מתעצבן עושים מזה כותרות כאילו העולם במלחמה. תמיד מחכים למעידה שלי".

אלי מחפוד ותומר סיני מהפועל פ&qout;ת. &qout;הם לא רצו אותי(משה חרמון)
אלי מחפוד ותומר סיני מהפועל פ"ת. "רצו להיפטר מהחוזה שלי" (משה חרמון)
 

"אני לא ניהלתי את עצמי נכון והיום אני משלם על זה ביוקר. קשה מאוד להצליח כשאין לך חברים עיתונאים, אם הייתי נותן ראיון בלעדי לכלי תקשורת מסוים, היו "מכסחים" אותי בכלי תקשורת אחר, אי אפשר ככה. אנשים רעים, אומרים שאני מזיק לקבוצה וזה לא נכון בכלל. אני לא מאשים את כולם, גם אני אשם, אבל מה שעשו לי לא היה בפרורפורציה. התקשורת ניפחה הכל. היה קל להתלבש עליי כי לא הייתי חזק עם עיתונאים. תמיד חיפשו אותי".

 
 אני לא חי מכלום. אין לי כרגע הכנסה כל חודש, אני מתקיים מכמה לירות שנשארו לי מפעם, זו סטירת הלחי של החיים שלי. אין לי קבוצה, אין לי משכורת, אני לא מאחל את זה לאף אחד. לא חשבתי שזה יבוא בגיל 26 וחצי. זה בום רציני לחיים שלי 
 
 
 

אמרו שאתה אחד הכישרונות הגדולים שגדלו כאן, יש לך עוד כדורגל לתת?
“כנראה שכל הכישרון שלי כבר לא שווה, אין מי שיאמין בי, זה מצב שחושבים שאני מזיק לקבוצה, שאני בעייתי. אני לא מבין מה זה אומר בכלל שחושבים שאני בעייתי, אנשים לוקחים את זה לכיוונים לא נכונים. אני חושב שאני יכול לשחק כדורגל עד גיל 34 אבל מה לעשות, אנשים לא חושבים כמוני, אם הייתי מאמן הייתי לוקח את עצמי. אני מאוד מיואש, אני שומר על כושר, רץ וחוץ מזה אין לי כח. יצאה לי תדמית של ילד מפגר, לא מעריכים אותי כשחקן וככישרון”. 

ראובן עובד ביציע (שי לוי)
ראובן עובד ביציע. "אני יכול לשחק עד גיל 34" (שי לוי)
 

אתה מאמין שיש מי שייתן לך צ'אנס כאן בארץ?
“אין שום קבוצה שתיתן לי בית היום בליגה אלא אם כן זו קבוצת תחתית ואז אין שיטה ואין דרך ובטח שוב האשמה תיפול עליי. הראשון שייצא מההרכב זה יהיה אני ושוב אהפוך לקורבן. הכי קל זה להפיל עליי, אני אשם הכל, תמיד יגידו עליי 'כישרון אבל בעייתי'".

"בגיל 26 וחצי אני רוצה לשחק אבל לאנשים נשבר ממני, מאמנים שלא מכירים אותי מסתמכים על דברים שאומרים להם עליי ולכן לא נותנים לי צ'אנס. בשביל לשקם את הקריירה שלי אני חייב לצאת מכאן, אני 'שרוף' כאן. מקווה שאצליח לצאת ולמצוא מקום בחו"ל כדי לשקם את עצמי". 

ראובן עובד (שי לוי)
עובד, במדי הפועל פ"ת. מנסה להגן על שמו (שי לוי)
 

אז אין אמת בשום דבר ממה שאומרים עליך?
"אני ממש לא כזה, אנשים לא מכירים אותי, אני בנאדם טוב. עבדו עליי בהרבה כסף ובכל מקום ניפחו דברים. עשו ממני בליין, מהמר, שתיין וזה בכלל לא נכון. עשו ממני הכי לא ספורטאי שיש וזה לא נכון. תמיד יגידו שאני דפוק ומטומטם. בפ"ת ניסו להיפטר מהחוזה שלי, היה לי מענק הישארות ששווה הרבה כסף, שתי משכורות שלא שילמו לי ואני כבר שתקתי כי לא רציתי להיכנס למריבות ולמלחמה”. 

אתה בקשר עם אנשים מהכדורגל? יש לך סוכן? עוד מתעניין בכלל בענף?
“לפעמים אני לא רואה כדורגל כי זה מעצבן אותי, אני יודע שאני יכול לשחק ושאני לא שם. מעצבן אותי שמוותרים עלי. אני מנסה לצאת מכל המצב הזה ואני לא רוצה לדבר על סוכנים ועניינים כאלה. זה המצב וזהו". 

ראובן עובד (דרור עינב)
עובד, הקיץ. מקווה להציל את הקריירה הדועכת (דרור עינב)
 

אז ממה אתה מתפרנס?
“אני לא חי מכלום. אין לי כרגע הכנסה כל חודש, אני מתקיים מכמה לירות שנשארו לי מפעם, זו סטירת הלחי של החיים שלי. אין לי קבוצה, אין לי משכורת, אני לא מאחל את זה לאף אחד. לא חשבתי שזה יבוא בגיל 26 וחצי. זה בום רציני לחיים שלי". 

אז אין טיפה של אופטימיות? אתה לא מאמין שתצליח לחזור?
“עבר הרבה זמן מאז ששיחקתי, שלושה חודשים מסוף העונה ואני לא מאמין שאני אחזור לשחק בארץ, אנשים כל הזמן מחכים לי בפינה וזה קשה להצליח ככה. אני לא מבין איך הכל נתקע לי, לא מבין איך זה יכול להיות. הלוואי ויהיה מאמן שיזמן אותי עכשיו אבל אנשים לא מאמינים לי. יש לי מוטיבציה להצליח, אם אחתום באחת הקבוצות אני לא מאמין שייתנו לי אפילו שבוע של חסד. אם היה מישהו שהיה מאמין בי היו לי כבר הצעות אבל אני 'שרוף' כאן, זהו. אני לא מאמין שאשחק בליגה בישראל". 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */