יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:00

טיבי: ישראל מונעת משחקני פלסטין לצאת למשחק

שישה שחקנים אינם מורשים לצאת מהגדה המערבית לירדן, בדרך למפגש עם מאוריטניה. סעדי רג'וב: "אם הם מבוקשים, הצבא כבר היה עוצר אותם"

|
אחמד טיבי. ישראל מונעת תנועה חופשית (GettyImages)
אחמד טיבי. ישראל מונעת תנועה חופשית (GettyImages)

המצב הרגיש בין ישראל לתושבי הרצועה והגדה מגיע גם למגרש הכדורגל. שישה שחקני נבחרת פלסטין לא הורשו לעבור את הגדה המערבית לירדן, כדי להשתתף במשחק ידידות של פלסטין מול מאוריטניה.

"אם הם אכן מבוקשים, הצבא כבר היה עוצר אותם", אמר ל-ONE מרמללה סעדי רג'וב, בן דודו ומקורבו של יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, לשעבר ממנהיגי הפתח.

בין הכדורגלנים שאינם מורשים לעבור: איסמעיל עמור, קשר האלופה ג'בל אל מוכבר ממזרח ירושלים, חאלד מהדי (מגן) וסולימן אל עוביד (קשר), שחקני קבוצת אל עמרי מרמללה. כולם משחקים בליגה המקצוענית הפלסטינית. יש להדגיש כי כולם קיבלו אישורים בעבר, לפני נסיעות של משחקי הנבחרת.

בעקבות איסור המעבר של השחקנים, מנימוקים ביטחוניים, אמר ל-ONE ח"כ אחמד טיבי: "התשובה הזאת היא רוטינית ומתייחסת  כמעט לכל דבר. כך מונעים מהעם הפלסטיני כולו תנועה חופשית".

"ישראל מנעה משחקני הנבחרת הפלסטינית לצאת לטורניר שנמצא בחסות פיפ"א ואמור להתקיים מחר. זוהי הפרה בוטה של הסכמים עם פיפ"א, שיכולה לסכן את מעמד ישראל בארגון", ציין חבר הכנסת.

טיבי הוסיף, כי למרות שאהוד ברק היה מעורב אישית, לא התקבלו אישורים ומדובר בהפרה של נוהלי פיפ"א ושל ההתחייבות שנטלה ישראל מול פיפ"א. "זאת החלטה טפשית של מתאם הפעולות בשטחים ושל גורמי הביטחון". טיבי ציין, כי עודכן על ידי ג'יבריל רג'וב אודות הפניה לפיפ"א.

טיבי
טיבי. זאת החלטה טפשית של מתאם הפעולות בשטחים (עמית מצפה)
 

במתאם פעולות הממשלה בשטחים, האחראי על מתן אישורי המעבר, מנמקים את איסור היציאה בבעיות ביטחוניות. בעקבות זאת הגישה התאחדות הכדורגל הפלסטינית פנייה רשמית לפיפ"א בבקשה לפתור את הבעיה.

המשחק במדינה האפריקנית מאורגן על ידי התאחדות הכדורגל העולמית במסגרת 'פיפ"א דיי'.

שירות הבטחון הכללי מסר בתגובה: ""מבדיקת גורמי הבטחון הרלוונטים עלה, בניגוד לנטען כי יציאתם של חברי קבוצת הכדורגל הפלסטינית למשחק במאוריטניה אושרה, בכל הנוגע להסדרי ביטחון. עם זאת, מאחר וחברי הקבוצה הינם תושבי רצועת עזה, ומאחר ולמרות שהתבקשו לכך עלידי הרשויות, הם נמנעו מלהסדיר את המשך שהייתם באיו"ש, לא ניתן לאפשר כניסתם לאיו"ש עד להסדרת היתרי שהייה כדין.

לצורך כך, על השחקנים לפנות למתאם הפעולות בשטחים ואם אכן יקבלו היתר נוסף לשהייה באיו"ש, תתאפשר כניסתם. בשולי הדברים יצויין כי מעל גאמע חסן כורע, המוזכר בפנייתכם, לא מוכר מבקשות קודמות בנושא ועניינו כלל לא הגיע לאבחון גורמי הביטחון. ככל שהשחקנים הינם תושבי רצועת עזה, אשר לעת זאת הינם שוהים בלתי חוקיים באיו"ש, לא יסדירו את המשך שהייתם באיו"ש, לא ניתן יהיה עם שובם מהמשחק לאפשר כניסתם לשטחי יהודה ושומרון".
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */