יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:46

כיאל: מאמן סלטיק אמר לי שאני מזכיר לו את עצמו

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE שוחחנו עם קשר מכבי חיפה לשעבר על מעברו לסקוטלנד. דמאיו: "החיבור בין קשטן לשחקנים מצליח"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

את התוכנית פתחנו עם פרשת ארז מסיקה והפועל ב"ש שהסתיימה בניצחונו של השחקן בבוררות מול הקבוצה. השחקן שפרש בעונה שעברה בשל מום בליבו יקבל מהקבוצה את מלוא שכרו בסך 344 אלף ש"ח ובנוסף, הוצאות משפט ושכר טרחה. שוחחנו עם השחקן ועם עורך-דינו, רז בן דור, שסיכם את הפרשה:

"הבורר פסק שארז מסיקה יקבל את כל השכר שהובטח לו בחוזה עם הפועל ב"ש, בסכום של 344 אלף שקלים. התביעה הייתה על סכום גבוה יותר משום שחשבנו שארז זכאי לקבל גם את הפרמיות על הנקודות שהקבוצה צברה. הוא תבע על סביבות 690 אלף שקלים".

"מההתחלה לא הייתה לנו כוונה להיכנס לסכסוף עם ב"ש. מי שמראש בחר להעביר את זה לסכסוך משפטי הייתה הפועל ב"ש".

בן דור לא החמיא במיוחד להתנהלותה של אלונה ברקת בנושא: "מהרגע הראשון, אלונה ברקת התנהגה לא כמו שאפשר היה לצפות מבעלת מועדון שמחזיק שחקן שהקריירה נקטעה לו ברגע אחד טראגי, היא לא תמכה בארז, היא שלחה אותו לעו"ד. הרגשנו שהם מתנהלים בצורה מאוד כוחנית מההתחלה, הם ניסו לכפות את זהות הבורר - ניסיון שלא הצליח. הם טענו כלפי ארז שהוא כפוי טובה והשתמשו בכל מיני ביטויים לא נעימים".

מסיקה, שאישר את הדברים, אמר: "אני שמח שהצדק יצא לאור". לאחר מכן, סיפר מה מעשיו בימים אלה: "המשבר הזה שקרה לי לא פשוט, יש כאלה שלא יוצאים ממנו. כמה חודשים הייתי בבית ולא עשיתי כלום, אחר-כך החלטתי לצאת וללמוד, עשיתי קורס מאמנים. אהיה מאמן כדורגל או מאמן כושר. מגיל אפס אני בכדורגל, לא חשבתי על שום דבר חוץ מכדורגל וחשבתי שאפרוש בגיל 35-6 כי היו לי נתונים פיזיים טובים, אבל ביום אחד קרה לי מה שקרה".

ארז מסיקה (תומר גבאי)
ארז מסיקה. "יש כאלה שלא יוצאים מהמשבר שקרה לי" (תומר גבאי)
 

לסיכום, התייחס לאפשרות שפסק דין זה יהיה תקדימי: "במישור המשפטי היבש פסק בורר בין קבוצה לשחקן לא מחייב, אבל אפשר להקיש ממנו, פסק הבורר הזה פורסם ולא ניתן יהיה להתעלם בעתיד ממה שנקבע. שחקן שקרה לו משהו זכאי לקבל את החוזה שלו - הקבוצה היא זו שנושאת בסיכון".

עוד דנו במצבה של בני יהודה, שמתכוננת לפתיחת העונה ורחוקה מהלרשים, תחת שרביטו של דרור קשטן. אחרי ההדחה הכואבת מול שמרוק רוברס במוקדמות הליגה האירופית, נזדקקו הזהובים לשער של אסי בלדוט כדי להשוות ל-1:1 מול הפועל פ"ת בגביע הטוטו.

דמאיו: "השילוב בין קשטן לשחקנים נראה כרגע מצליח"
מנכ"ל בני יהודה, משה דמאיו, הסביר תחילה את פשר העיכוב ב-25 דקות בפתיחת המשחק מול פ"ת משום שלא הגיעה משאית של מד"א: ב-28 ליולי יצא פקס שעורר טעות. אנחנו הקלדנו 3 ליולי במקום 31 ליולי. הטעות היא שלנו, אני מודה. גם בגביע הטוטו זה חמור מאוד. יחד עם זאת לאחר שהוצאנו את הפקס, מד"א שלח לנו אישור שבו תיקן ל-3 לאוגוסט, שגם זה לא נכון. בכל מקרה, יש נוהלים וצריך לעמוד בהם".

בני יהודה חוגגת את השער הדרמטי של בלדוט (דרור עינב)
בני יהודה חוגגת את השער הדרמטי של בלדוט (דרור עינב)
 

לטענת דמאיו, התוצאות הלא מרשימות של בני יהודה הן עניין רגעי, מה גם שאינן מעידות על יכולת גרועה: "בשני המשחקים האחרונים אנו משחקים טוב, מגיעים לים של מצבים - גם באירופה גם נגד הפועל פ"ת - אך לא הצלחנו לכבוש. השחקנים שיהיו אמונים על מלאכת הבקעת השערים - פיני בלילי ופדרו גלבאן - עדיין לא כשירים או לא עמנו".

"לבלילי חוזה בקבוצה בטורקיה, שהודיעה שהיא לא רוצה אותו. מתנהל מו"מ על הפיצוי הכספי. אנחנו ידענו מראש שהסוגייה של בלילי תפתר רק אי שם בסוף אוגוסט. המועדון והמאמן החליטו לחכות לו. עלינו לעבור את זה. ברגע שיגמור את כל המו"מ עם הקבוצה מאנטליה הוא ינחת בבני יהודה".

"לוקח זמן. בא מאמן, נעשו שינויים בהרכב, השיטה אחרת. צריך זמן. בסך-הכל אנחנו במשחק חמישי. אתמול שיחקנו טוב אבל לא הבקענו".

חזי מגן ומשה דמאיו (דרור עינב)
דמאיו עם מגן. "הנפילה מול הקבוצה האירית יכולה לקרות לכל קבוצה" (דרור עינב)
 

דמאיו התייחס לפערי הדורות בין קשטן לשחקניו: "יש לכולם סטיגמות. העניין הוא השטח, כשאתה בא לאימון ורואה את החדווה והאהבה ואת האימונים שקשטן מעביר והקשר שנבנה בינו לבין השחקנים. אנחנו רואים רק את הטוב שיהיה בקצה המנהרה. מבחינת השחקנים הם דווקא יראו עד כמה הוא יכול לקדם אותם. אני לא רואה את המינוסים. לא ציפינו ליותר ממה שהיה עד כה, חוץ מהנפילה מול הקבוצה האירית, שיכולה לקרות לכל קבוצה, זה קרה גם לברצלונה אז בוודאי לקבוצה קטנה כמו בני יהודה".

כמו כן, ביטל את האפשרות שהעובדה שלא אימן קבוצת כדורגל מספר שנים פוגעת ביכולתו: "מי שלמד לרכב על אופניים לא שוכח גם בגיל 70. קשטן לא שכח לאמן כדורגל. בעבודת השטח היומיומית אני רואה את ההשקעה של המאמן והשחקנים, אני מאוד אופטימי. העבודה יסודית, השילוב של דרור והשחקנים נראה כרגע שילוב מצליח".

דרור קשטן (משה חרמון)
דרור קשטן. "מי שלמד לרכב על אופניים לא שוכח" (משה חרמון)
 

בירם כיאל: "מאמן סלטיק אמר לי שאני מזכיר את עצמו"
בהמשך שוחחנו עם בירם כיאל על מעברו לסלטיק הסקוטית. שחקנה לשעבר של מכבי חיפה חתם כזכור על חוזהו בסגנית האלופה הסקוטית וישתכר כמיליון ושש מאות אלף יורו בארבע עונות.

השחקן סיפר: "זו קבוצה שהערצתי כשאייל שיחק שם, חתמתי שם ל-4 שנים. ברקוביץ' אמר לי עד כמה המועדון הזה גדול ועד שראיתי לא האמנתי. אייל אמר לי כשנפגשנו שזה מועדון ענק, אפילו יותר גדול ממועדונים בפרמייר ליג וכשהגעתי וראיתי את האצטדיון, את משרדי ההנהלה ואת מתקני האימונים - זה היה מדהים. ברמה עולמית. זה היה מרגש והרגשתי שהגשמתי חלום".

כיאל ודודו דהאן (ONE)
כיאל ודודו דהאן. "בכל אימון וכל דקה אני צריך להוכיח את עצמי"
 

את הקרדיט על הגעתו לשם העניק הקשר לסוכנו: "זו עבודה טובה מאוד של הסוכן שלי, דודו דאהן, ששלח קלטות שלי למועדון. המאמן שם, כשנפגשתי איתו, אמר לי שראה את הקלטת שלי מעל 100 פעמים ושזה השחקן שהוא מחפש, זה הסגנון. הוא אמר לי, אתה מזכיר לי את עצמי, וזה מאוד החמיא לי. הוא שאל אותי באיזו עמדה בדיוק אני אוהב לשחק, הוא אמר שאני גם עושה עבודה בהגנה, לא עושה הרבה גליצ'ים אבל אגרסיבי, ותומך בהתקפה".

"הוא אמר לי שהוא בונה עליי אבל זה לא אומר שאני מיד הולך להיות שחקן הרכב. אני בן 22, אני חושב שאני צריך להתחיל שם משהו חדש ובכל אימון וכל דקה להוכיח את עצמי ולתת את המקסימום. אני מאמין ביכולות שלי ושאם אקבל הזדמנות אקבל הרבה דקות".

כיאל (האתר הרשמי של סלטיק) (ONE)
כיאל. "לא האמנתי עד כמה זה מועדון גדול" (האתר הרשמי של סלטיק)
 

קורנפיין: "הקומץ הגזעני מוציא שם רע לבית"ר ירושלים"
כמו כן עסקנו במתרחש בבית"ר ירושלים לקראת פתיחת העונה וננסה לענות על סימני השאלה הרבים שמלווים את סגל השחקנים. הקבוצה סיימה ב-2:2 מול העולה החדשה לליגת העל, הפועל אשקלון, בגביע הטוטו ולמאמן, אורי מלמיליאן יש עוד הרבה עבודה. יו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, התייחס למצבה של הקבוצה ונקב בשמות השחקנים שיובילו אותה העונה:

"לחלק מהסגל המשחק מול אשקלון, היה משחק ראשון, היו חסרים לנו שחקנים. בית"ר תהיה אטרקטיבית. יש את ברוכיאן, גרשון, עידן טל, תומר בן יוסף ואת כל הצעירים - עזריאל, מויאל, ריקן ואריאל הרוש. זה הבסיס. נוסף על זה אנו עושים כל מאמץ לצרף את אלבארס ופרננדס - ואני מעריך שגם איתם נצליח להסתדר. שני שחקנים שלא היו בכלל בתוכניות שלנו".

דריו פרננדס (גיא בן זיו)
דריו פרננדס. "אנו עושים כל מאמץ לצרף את אלבארס ופרננדס" (גיא בן זיו)
 

על ערן לוי אמר היו"ר: "לא בטוח שערן לוי יחתום אצלנו. נתתי לנציגיו הצעה בשבוע שעבר ונציגיו אמרו לי שזה לא יתאפשר במספרים האלה. אנו מחפשים אלטרנטיבות אחרות. לא משכנו אותו. העניין היה פשוט לגבי לוי וגם לגבי ליאור ראובן, גזל ומישאלוב. אפילו לא ישבתי איתם.

לא היה לי אפילו התחלה של תקציב שיאפשר לי לדבר איתם. לא דיברתי איתם על מספרים. ההצעה ללוי לא היתה מעליבה אלא הרבה יותר מיפה - סדר גודל של 80-90 אלף דולר. זה המקסימום שבית"ר יכולה להציע. אם הוא היה מקבל את ההצעה הוא היה בבית"ר. כשאני הצעתי את ההצעה זה היה במטרה לסגור, יש לנו אלטרנטיבות אחרות. סטיבן כהן הוא אפשרות".

ערן לוי (גיא בן זיו)
ערן לוי. "לא בטוח שיחתום אצלינו" (גיא בן זיו)
 

לבסוף, דיבר קורנפיין על מאבקו בציבור אוהדיה הגזענים של בית"ר: "זה מאוד פשוט, בשנה שעברה באחד ממשחקי הבית, אוהדים של בית"ר הרביצו לפועלי הנקיון. למחרת בבוקר זימן אותי אליו ראש העיר לשיחה, שאני ישבתי בה והתביישתי. זה היה על רקע גזעני. הפועלים הערבים בסך הכל ניקו את השירותים לאוהדים, שיהיה להם יותר נעים. הייתי בוש ונכלם.

קיבלתי החלטה להילחם - גם במחיר אישי שידעתי שאשלם, גם במחיר של ללכת הביתה, כי לאוהדים יש הרבה כוח. אנחנו נלחמים באותו קומץ גזעני. האוהדים הבעייתיים, שאני לא יכול להתמודד ושבגללם פניתי למשטרה, מונים בין 10 ל-30 איש, אבל הם מאגדים סביבם כמה מאות - בעיקר ילדים. הם עושים שם רע לבית"ר ירושלים. קשה לי לגייס כסף כי זה עולה בכל שיחה עם ספונסרים וחברות גדולות, שלא רוצות להזדהות איתם".

איציק קורנפיין (גיא בן זיו)
איציק קורנפיין. "הם לא מבינים שהם פוגעים בבית"ר (גיא בן זיו)
 

"ניסינו בהתחלה את הגישה ההפוכה, לקרב אותם אלינו על-ידי הידברות. זה התברר כטעות, כי הם שמו את עצמם מעל בית"ר. אני לא נהנה מזה אבל על כל אחד שמקלל יש מאה שתומכים. זה לא כיף לשמוע קללות, אבל לא אסטה מהדרך הזאת. הם לא מבינים שהם פוגעים בבית"ר. הם רוצים לנהל את המועדון ולקבוע הכל ואנחנו נמשיך ללכת נגדם בכל הכוח ונמגר אותם. משנה הבאה גם אנחנו נוכל לאסור עליהם את ההגעה למגרש".
 

רונן קצב: כל קבוצה אירופית שיש לה נציג ישראלי תקשה"
עסקנו גם כן בפרשת אי שחרורם של דודו אוואט ויוסי בניון למחנה האימון של הנבחרת ע"י קבוצותיהם. מאמן נבחרת ישראל, לואיס פרננדז, יפנה למיורקה ולצ'לסי בבקשה לקבל את האישור על שחרורם של השניים. פרננדז רוצה להתכונן למשחק הראשון במוקדמות אליפות אירופה עם הסגל החזק העומד לרשותו.

סוכנם של השניים, רונן קצב, הסביר את העניין: "לדעתי כל קבוצה אירופית שיש לה נציג ישראלי תקשה על העניין. פיפ"א קבעה תאריכים קבועים למשחקי האימון. ההתאחדות ביקשה לשחרר אבל אין משחק רשמי והקבוצות לא מוכנות לשחרר את השחקנים".

בניון אוואט (ONE)
בניון אוואט. יעשו מה שאומרים להם בקבוצות
 

"יש נוהל עבודה בפיפ"א, אני מבין גם את הנבחרת שבוטל לה המשחק, אבל הקבוצות פועלות לפי החוקים. אופתע אם ישחררו. יוסי יעשה מה שאומרים לו אך הוא מחויב קודם כל לצ'לסי, ודודו אותו הדבר. אני לא יודע מה רמת היכולת של פרננדס לשכנע".

שחקני בית&qout;ר חוגגים את השער של פרננדס (גיא בן זיו)
שחקני בית"ר חוגגים את השער של פרננדס מול אשקלון (גיא בן זיו)
 

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.
            

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */