יום שישי, 20.09.2024 שעה 13:49

עמוס לוזון: אין סיכוי שמינויו של גיא יטורפד

הערב בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE שוחחנו עם נשיא מכבי פ"ת שאמר: "אין ראוי מגיא". אורית תמוז: "אשמח אם טוטו יעבור לחיפה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ בתוכנית הרדיו
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ בתוכנית הרדיו

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית שוחחנו עם עמוס לוזון לגבי סאגת מינויו של גיא לוזון למאמן הנבחרת האולימפית, לאחר שחזי מגן, ראש ועדת האיתור, החליט לבטל את הוועדה בטענה שאין לו מועמדים, וכפי הנראה יועבר העניין להצבעה של הנהלת ההתאחדות, ואולי אף יגיע לבג"ץ.

עמוס לוזון מתח ביקורת על החלטתו של מגן: "יש מספיק מועמדים, הוא יכול היה לראיין לפחות 10 מועמדים ואז להמליץ מה שמצא לנכון, אבל הוא חושב ככה ואי אפשר לכפות על בנאדם משהו שהוא לא רוצה ולא מעוניין".

"לדעתי הוא היה צריך, כשמינו אותו לראש ועדת האיתור, לומר שהוא לא מעוניין או לא יכול לבצע את התפקיד, במקום לומר אחרי שלושה שבועות ולהגיד שהוא לא מצא מועמדים ראויים. זה לא נכון ולא ראוי, אבל זו זכותו".

"אומר בצורה הכי מוחצנת והיכ מתנשאת לכאורה. גיא לוזון ראוי יותר מכל מאמני האולימפית עד היום ומהיום הלאה. הוא מאמן יותר טוב, יותר ראוי ויותר מוכשר מכולם. זה הכל. נגמר. אנחנו מדברים מבחינה מקצועית".

עמוס לוזון (שי לוי)
עמוס לוזון. "לא ידעתי שיהיה כזה בלאגן" (שי לוי)
 

נשיא מכבי פ"ת הסביר מדוע נכנסה משפחתו לכל העניין הזה: "אם כל פעם הייתי מתכופף על שנאת חינם הייתי מקבץ היום נדבות בתחנה המרכזית. לא ידעתי שיהיה כזה בלאגן. חשבתי שבעקבות הצלחתו הכבירה של לוזון בשנתיים האחרונות, אחרי שלקח אותם, מקבוצה שנשארה ליגה רק במחזור האחרון, והביא אותם שנתיים ברציפות לאירופה, חשבתי שהפעם כל המלעיזים למיניהם - שזה רק שנאת חינם - יכבדו ויעריכו ויגידו שאין אחד יותר ראוי ממנו".

הצורך בוועדת האיתור נבע, לטענתו מכך ש: "אלה ההנחיות של היועץ המשפטי. כל המתחנפים מהתנועה לאיכות השלטון רצים למבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה כאילו גיא לוזון הולך לשדוד את קופת המדינה וכאילו הוא צריך את הג'וב - היו לו המון הצעות. אין סיכוי ולו הקטן בעולם שזה יטורפד והלוואי וזה יילך לבג"ץ".

משה אביבי (גיא בן זיו)
משה אביבי. "ועדת האיתור הייתה הנחייה של היועץ המשפטי" (גיא בן זיו)
 

גיא לוזון עצמו הכריז לא מזמן שהוא לא מדבר עד שהעניין לא ייסגר: "זה לא סגור, זה תלוי בכך שהייתה אמורה להיות ועדת איתור עפ"י הנחיית משה אביבי, כדי שיהיה יותר כשר מכשר, אבל עכשיו אין. רוצים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור ושיהיה על זה הכשר של בג"ץ. יש חוק העמותות, שם כתוב מה זה קרבה משפחתית - אבי לא יכול ללמנות את ייטב לוזון, בשום מקום לא כתוב אחיין. גם בן משפחה, אם ירצה את ייטב למנות הוא יכול למנות אותו בתנאי שהשכר שלו הוא לא יותר מ-10 אחוז מהשכר של כל שאר עובדי ההתאחדות".

מגן: "אשמח עם  מינוי לוזון יילך לבג"ץ, זה ישתיק את הציניקנים"
בד בבד העלינו את חזי מגן כדי לשמוע את הצד שלו לעניין: "מוניתי להקים ועדת איתור והחלטתי לא להקים אותה. חשבתי עפ"י עצתו של משה אביבי, שזה יעשה את הדבר לכשר בעיני הציבור, אבל כשנוכחתי לדעת, דרך אמצעי התקשורת, שהציבור איבד את אמונו בועדה לפני שקמה, החלטתי לוותר על זה. אני קורא את התקשורת ורואה את הגיחוך".

חזי מגן (אלעד ירקון)
חזי מגן. "אני קורא את התקשורת, רואה את הגיחוך" (אלעד ירקון)
 

"החלטתי שהוועדה לא תקום בכלל. נפגשתי עם שטרן חלובה ומשה אביבי ואמרתי שלדעתי עדיף מבחינה ציבורית, שכל ההנהלה - 31 חברים, הפורום הרחב ביותר של ההתאחדות - תשב ותחליט מי תהיה המאמן האולימפי. אם כל ההנהלה תחליט זה יותר טוב מאשר שאני ועוד שניים נחליט".

לדבריו, להחלטתו לא היה קשר לחשש מפני סכסוך עם אבי לוזון: "אם הייתי חושב שגיא לוזון לא ראוי הייתי רב איתו. שמו של גיא מדובר כבר כמה חודשים. העניין, שחלילה מנסים להטיל דופי בכישוריו, מי שחושב שהוא ראוי שיניח לכל הקשקוש מסביב, מי שחושב שהוא לא ראוי שיביא מועמד אחר. אצלנו דנים כל הזמן בפרוצדורה ולא בתכל'ס".

גיא לוזון (דרור עינב)
גיא לוזון. "אצלנו דנים כל הזמן בפרוצדורה ולא בתכל'ס" (דרור עינב)
 

"אני אשמח אם זה יילך לבג"ץ, כי אם בג"ץ יאשר אותו אז זה ישתיק את כל הציניקנים".

קורנפיין: "הם מטרפדים עסקה עם חיפה", אורית תמוז: "העסקה לא טובה"
עקבנו גם אחרי מצבה של בית"ר ירושלים וחלוצה טוטו תמוז. הקבוצה מהבירה תשוב הלילה לישראל אחרי מחנה האימונים בגרמניה, לאחר סכסוך מתוקשר עם החלוץ שלה. תמוז לא הורשה לצאת עם הקבוצה לגרמניה והתאמן עם קבוצת הנוער,

החלוץ בן ה-22 אף עלה לוועדת משמעת, בטענה שלא השקיע באימונים ונטען נגדו, שהוא מנסה לתרפד את מעברו לקבוצות אחרות, בראשם מכבי חיפה. ננסה להבין האם יש אמת מאוחרי הטענות והאם בבית"ר מתייחס באופן הגון לחלוץ, ששיחק אצלה ב-4 השנים האחרונות וכבש 29 שערים בצהוב-שחור.

טוטו תמוז (גיא בן זיו)
טוטו תמוז. "הוא תחת חוזה בבית"ר, לא בתוכנית המקצועית" (גיא בן זיו)
 

אורית תמוז, אמו של החלוץ, מסרה את גרסת בנה לאירועים: "דבר ראשון, שיהיה ברור אני לא מחפשת מלחמות, לא אני ולא טוטו. באופן עקרוני, טוטו קיבל הודעה - אתה לא עולה להתאמן מכיוון שאתה לא שייך כרגע לסגל. הוא קם ויצא והתאמן באימון הראשון הזה. הוא תחת חוזה בבית"ר. הודיעו לו שהוא לא יוצא למחנה האימונים. אני לא נכנסת לקטע המקצועי".

"טוטו ביקש אישור לצאת לבולוניה למחנה אימונים ברמה גבוהה - על חשבונו. אמרו לו - לא, אתה יורד להתאמן עם הנוער כל עוד בית"ר במחנה אימונים. עפ"י כל התקנונים קבוצת נוער בהגדרתה היא קבוצה חובבנית. טוטו עשה ועוד עושה את ההכנה שלו. הוא עובד עם צוות מקצועי מעולה באופן פרטי - עוד בפגרה. הוא התכונן כמו שצריך לעונה. הוא קיבל את הגזרה ואמר שימלא את כל מה שאומרים לו".

איציק קורנפיין (גיא בן זיו)
איציק קורנפיין. "איציק רוצה כל הצעה, העסקה לא טובה" (גיא בן זיו)
 

לטענתה, תמוז לא שוחח לא עם מלמיליאן ואפילו לא עם דוד אמסלם: "למיטב ידיעתי התקשורת היחידה שהייתה לו זה עם מנהל הקבוצה. שכרנו שירותי עורך-דין. הוא לא מושעה מבית"ר י-ם. ממה שאני מבינה וקוראת, ברגע שהקבוצה הבוגרת חוזרת לארץ הוא מצטרף לאימונים. כל זאת היה בגלל ועדת משמעת שעשו לו".

לדבריה, תמוז לא רוצה להישאר בבית"ר: "מה שהוא עבר, לא האגודה עשתה את זה. בית"ר מבקשת לשחרר אותו והוא יילך למקום שירצו בו. לא נעים להיות במקום שלא רוצים בך".

אלישע לוי באימון (דרור עינב)
אלישע. אורית תמוז: "אשמח אם טוטו יעבור לחיפה, אבל שם יקבל פחות" (דרור עינב)
 

בינתיים העלנו גם את איציק קורנפיין, שאמר מפורשות: "טוטו לא בתוכנית המקצועית שלנו לעונה. טוטו ילד מקסים, אני אוהב אותו, לפעמים אבל הוא מקבל עצות גרועות. הסברתי לו בדיוק - קיימת סיטואציה היום, שאני זה שמקבל את ההחלטות ולא יכול להרשות מצב ששחקן כמוהו ששילמנו עליו כל-כך הרבה כסף, לא נקבל עליו תגמול. הם מטרפדים כל עסקה".

"המחיר שלו היה X, יש לו סעיף שחרור של 850 אלף יורו, ירדנו במידה ניכרת. מכבי חיפה רוצה אותו. אנחנו סוגרים איתם בדקה. גם עם הפועל ת"א אני סוגר בדקה".

אורית תמוז (ONE)
אורית תמוז. קורנפיין: "הם מטרפדים את העסקה"
 

קורנפיין הציג את הצד של המועדון כנגד הכעס והתסכול של טוטו תמוז ואימו. "הסיפור פשוט. לנו כמועדון אין כוונה או רצון לא להתעמת עם אורית תמוז ולא לפגוע בטוטו, שהוא שחקן שלנו 4 שנים ותרם לנו - ואנחנו גם תרמנו לו".

"אנחנו גם לא רוצים מלחמות. טוטו ישב אצלי לא פעם ולא פעמיים לשיחות בחודש האחרון. טוטו תחת חוזה בבית"ר. היה לו חוזה ל-4 שנים אחורה ועוד אחת קדימה. תמיד עמדנו בכל תנאי החוזה ונעמוד גם השנה, אם יבחר להישאר בבית"ר, והבחירה היא שלו".

טוטו תמוז (גיא בן זיו)
טוטו תמוז. "כשיטרח לענות לטלפונים אז יופיע לאימונים" (גיא בן זיו)
 

כשטוטו תמוז יטרח לענות לטלפונים, אז הוא יופיע לאימונים. אבל זה לא רלוונטי. ברגע שהקבוצה הבוגרת תחזור הוא יתאמן איתה. הורדנו אותו לנוער כי הוא לא בתוכנית המקצועית שלנו. ברגע שאמא של טוטו תמוז אומרת בפה מלא - בית"ר לא יראו שקל על ההעברה שלו - אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה".

"במערכת יחסים ארוכה בין מועדון לשחקן צריך לפעמים לגלות גמישות. אי אפשר שרק צד אחד יהיה מרוצה. אנחנו עשינו פשרה רצינית מאוד במחיר על טוטו. גם הצד שלו צריך לעשות פשרה, גם לטובתו אבל גם כחסד נעורים לבית"ר. אנחנו לקחנו אותו לבית"ר בגיל 17, שילמנו עליו הרבה מאוד כסף. בתנאים הנוכחיים לא אוכל לשלם עליו מיליון דולר בשנה. זה לא יקרה. גם אם זה כן יקרה, אצור מדיניות לעשר שנים שמצב כזה לא יחזור על עצמו".

בית&qout;ר חוגגת (גיא בן זיו)
אימון בית"ר. "במערכת יחסים בין מועדון לשחקן צריך לגלות גמישות" (גיא בן זיו)
 

אמו של החלוץ הגיבה על-כך: "יש היום הצעה על הפרק, העסקה לא טובה. איציק רוצה כל הצעה. אני ממש לא מטרפדת. מכבי חיפה קבוצה מצוינת, זה נכון. הפן העסקי נסגר מול רונן קצב. אני אשמח אם יעבור למכבי חיפה. על ההצעה של הפועל שמענו מהתקשורת. הבעיה היא שבמכבי חיפה הוא יקבל פחות מבית"ר. אני לא מדברת על מספרים בשנה וחצי האחרונות הוא הפך למקצוען הרבה יותר מכל אחד אחר".

רונן קצב: "קורנפיין החליט להתנהג בכוחניות ולזרוק את טוטו"
סוכנו של טוטו תמוז, רונן קצב, עלה לשידור והגיב על דבריו של איציק קורנפיין: "אני לא חושב שהוא ירידה, אבל בשנה שעברה הוא הוריד חצי מהשכר שלו בגלל שבבית"ר היתה בבעיה כלכלית. הוא הרוויח בעונה שעברה 100 אלף דולר למרות שהחוזה המקורי עמד על 220 אלף דולר. העונה חוזה צריך לחזור ל-220. אין לנו בעיה לעזוב את בית"ר. אנחנו מבינים את המצוקה של בית"ר. אלה אותם סכומים מימי גאידמק. עכשיו זה אמור לחזור לשכר של 220, אבל באים ומבקשים ממנו לקצץ שוב ואז לגזור עליו קופון".

קצב נשאל על ההפרשים בין החוזה בבית"ר לבין זה שמוצע לתמוז בחיפה: "אין פה שום בעיה של שכר. יש פה בעיה פשוטה. יש לו חוזה לעוד שנה בבית"ר. היא החליטה למכור אותו כי שנה הבאה היא לא תרוויח עליו. קורנפיין החליט להתנהג בכוחניות מול טוטו תמוז ולזרוק אותו מהמערכת בכל צורה שהיא".

רונן קצב (שוקה כהן)
רונן קצב. "שבבית"ר ילמדו להתנהג" (שוקה כהן)
 

"לא ביקשנו ממנו שום דבר. קורנפיין לא סגר כלום כמו שאמר, הוא מדמיין. אין לי בעיה עם מו"מ, למכור, כלום. אבל לא מתנהגים בצורה כזאת לשחקן, טוטו לא ילד. הבנו את המסר מאיציק, הוא לא רוצה את טוטו, הוא רוצה להרוויח, בסדר, לא נהיה שם, אבל יש דרך".

"אני לא יודע אם הוא יעבור למכבי חיפה, קודם שבבית"ר ילמדו להתנהג. טוטו ישחק כדורגל, יכול להיות במכבי חיפה, יכול להיות באירופה, אבל הדברים יתנהלו בכבוד, לא זורקים שחקן שתרם במועדון להתאמן בנוער. אם נגיע להבנות עם חיפה נסגור שם בשמחה. אנחנו עדיין במו"מ עם חיפה. ברור שהוא יעזוב, הוא לא יישב שנה בחוץ", הוסיף הסוכן.

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */