יום שבת, 21.09.2024 שעה 08:45

בנין: אין 100 ימי חסד, בנבחרת רק התוצאה מדברת

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE דנו עם עוזר המאמן של פרננדז על הנבחרת. רונן קצב: "בן החליט, בארץ הוא ישחק רק בהפועל ת"א"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב עסקנו בתחילת דרכה של נבחרת ישראל בכדורגל המתכוננת לקמפיין הבא, מוקדמות יורו 2012, תחת המאמן החדש לואיס פרננדז. דנו עם עוזר המאמן טל בנין בזימונים החדשים, בדרך שמתכנן הצרפתי לכחולים ובסיכויי ההצלחה לקראת המשחקים בפולין ובאוקראינה.

"כל נושא ההחתמה לקח קצת זמן אבל בסוף זה נסגר" פתח בנין והסביר את היעדרותו של פרננדז עד כה מישראל "כשנחתם החוזה היו לו התחייבויות קודמות אבל הליגה הייתה בסיומה. הוא מכיר את ההתנהלות של הכדורגל בארץ מהתקופה בית"ר. בנבחרת ישראל ממילא אי אפשר לעשות יותר מדי שינויים. אבל יהיו פה ושם שינויים".

"הוא יהיה פה רוב השנה" הבטיח קפטן הנבחרת לשעבר "עד כה פשוט היו לו התחייבויות קודמות. עכשיו, אין יום שאנחנו לא נעשה עבודה - בהתאחדות, באימונים, בצפייה במשחקים. יש כרגע מעקב צמוד וקשר רציף עם השחקנים. תהיה רציפות לדברים, לא סתם נתכנס כל כמה חודשים".

"אני הולך לאימונים ומשחקים, וגם איתו כשהוא בארץ", הסביר בנין את תפקידו שלו, "אני לא מוביל את העסק. ההגדרות לא משנות כלום. לא אכפת לי השם או התואר. אנו עובדים בשיתוף פעולה. הוא המאמן, יש לו ניסיון והצלחות".

פרננדס בארץ (עמית מצפה)
פרננדז. "לא היה מאמן כל-כך צנוע כמוהו" (עמית מצפה)
 

איזה שינוי בדיוק מתכנן פרננדז להביא לנבחרת? "קודם כל, הרצון לשחק מרגל לרגל, להביא התלהבות ואנרגיה ומוטיבציה למשחקים", השיב בנין "כל הנושא של עמידה על מגרש - הקהל רוצה לראות שחקנים רעבים שרוצים לאכול את היריב - אנחנו רוצים ליישם את נושא המרחקים בין ההגנה להתקפה. אנו סובלים מזה - לפי ניתוח שעשינו של משחקי עבר - מפערים גדולים מדי. אנחנו רוצים שהקהל יראה חבורה שמשחקת בשביל הסמל והמדינה".

בנין התייחס לשמועות עוד אופיו של פרננדז ושלל אותן מכל וכל: "אני לא יודע מי מעביר את האינפורמציה, אבל אני לא חושב שהיה מאמן זר עם כל-כך מעט דרישות מבחינת רמת חיים, לא היה מאמן כל-כך צנוע. יש לו פריבילגיה לבחור איזו דירה שהוא רוצה, אבל הוא בחר דירה מאוד צנועה מתוך שיקולים מאוד עניינים, ככה גם עם עניין הרכב וכו'. השמועות שמגיעות אליכם צריך לבדוק אותן. כשלואיס הגיע לבית"ר את ההשקעה הראשונית הוא רצה לשים במתחם ועד היום מודים לו על חדר ההלבשה והדשא הסינטטי. הדרישות הראשונות שלו היו לשחקנים".

פרננדז ובנין (דרור עינב)
פרננדז ובנין. "לגיטימי שאיש מקצוע מחו"ל ירצה מישהו שפעם עבד איתו" (דרור עינב)
 

כמו כן, דיבר על נושא זימוני שחקנים לסגל: "יש שחקנים שנמצאים בסגל לאורך שנים, אבל שחקנים בכושר הכי טוב בזמן נתון ישחקו. פה ושם יהיה איזה שינוי והפתעה, אבל יש לנבחרת שלד, עמוד שדרה".

"צריך להתייחס לזה עניינית. כשאתה מאמן נבחרת יש לך לגיטימציה להזמין שחנקים ולראות ולהתרשם מהם. הועבר לכל השחקנים שרצוי שישחקו. אם שחקן משחק באנגליה אבל לא משותף, זה בעייתי. רצוי ששחקנים מכל הליגות בחו"ל - בבלגיה, באנגליה - ישחקו. עניינית, יכול להיות ששחקנים יוזמנו ובמקרה שיהיו בכושר הם ישחקו".

אלי אוחנה (תומר גבאי)
אלי אוחנה. "פרננדז פגש אותו, יש ביניהם יחסים ידידותיים" (תומר גבאי)
 

לדבריו, היחס ללגיונרים יהיה שונה מכפי שהיה בקמפיין הקודם: "אין שחקן שמשחק בחו"ל או בארץ שאנחנו לא בקשר איתו. חלק מהעניין הוא ללכת לראות אותם משחקים. מה שאנחנו רוצים זה לנצח בשני המשחקים הראשונים נגד מלטה ונגד גיאורגיה בחוץ, לא מעניין אותנו 100 ימי חסד או 50 ימי חסד. בנבחרת, מה שמדבר זו התוצאה".

לבסוף, התייחס בנין לשאלת היחסים בינו לבין פרננדז, ולאלי אוחנה, שבעבר, כך נטען, לא רצה פרננדס שישמש עוזר מאמן: "לגיטימי שאיש מקצוע מחו"ל ירצה מישהו שפעם עבד איתו, שיחק אצלו, מישהו אמין בעיניו כאדם, שרואה את הכדורגל כמו שהוא רואה אותו. פרננדז פגש את אוחנה מספר פעמים, יש ביניהם יחסים ידידותיים וחברותיים, הרבה ממה שנאמר לגבי אוחנה פשוט לא נכון. מבחינתי, כל דבר ואדם שיכולים לעזור לנבחרת מקובלים עלי".

רונן קצב: "בן החליט עקרונית שבארץ יגיע רק להפועל ת"א"
בהמשך ניסינו לברר מה קורה בנוגע לבן סהר עם סוכנו, רונן קצב, שאמר: "בן הגיע לאימונים באספניול, ניגש למאמן פוצ'טינו ודיבר איתו. הוא הגיע להחלטה שאיפה שזה לא יהיה הוא רוצה לשחק דקות משמעותיות. הוא כמעט בן 21 ובגיל הזה חשוב ליצור רצף של משחקים ודקות. פוצ'טינו לא התחייב על דקות משחק, בן ביקש להשתחרר. אנו בודקים את כל האופציות אך באספניול רוצים שיישאר וייאבק על דקות. עם הפועל סיכמנו את הפרטים אך דרישותיה של אספניול מטרפדות כרגע את המעבר".

בן סהר ורונן קצב (ONE)
סהר וקצב: "מה שחשוב השנה זה לצבור דקות במועדון שייתן לו את הבמה"
 

דבר אחד, לדבריו, מניע את בן סהר השנה - דקות משחק: "מה שחשוב השנה זה לצבור דקות משחק במועדון שייתן לו את הבמה. הפלוס של הפועל ת"א מעבר למרקם החברתי המעולה והמאמן גוטמן, שיודע לכוון שחקנים - הוא עשה זאת היטב עם שכטר - זה העניין של ליגת האלופות. הכל נלקח בחשבון".

"בכל מהלך שיילקח יש סיכון. אין שום מהלך בלי אלמנט של סיכון. הדיעה הראשונית שלי הייתה להישאר עוד שנה באספניול. הוא לא יילך לכל מקום. יש לו חוזה לעוד 3 שנים".

אלי גוטמן באימון (רועי גלדסטון)
גוטמן באימון. "הפלוס של הפועל זה העניין של ליגת האלופות" (רועי גלדסטון)
 

ההחלטות כולן של בן סהר, לפי קצב, ולא של אמו, בתיה: "חשוב להבין, אין ספק שבתיה סהר היא אישה דומיננטית, אך ההחלטות הן של בן נטו, אחרי שהוא מתייעץ איתה, איתי ועם עוד אנשים. היא אימא מדהימה והיא מקבלת את כל ההחלטות של בן, שהוא כבר בן 21 ויכול להחליט לבד. אין פה החלטה אחת נכונה, אבל צריך לראות איפה אפשר לשחק 20-30 משחקים בהרכב הראשון - זה גיל קריטי לכל שחקן".

קצב שלל את האפשרות שסהר ישחק במכבי חיפה, אף שידוע כי הנשיא שחר מאוד היה רוצה לראות את השחקן לובש ירוק: "נכון לכרגע הוא החליט עקרונית על הפועל ת"א. בארץ בן יילך רק להפועל ת"א ואני מאמין שאפשר יהיה לסדר את זה, אבל עדיין נשקלות אופציות בחו"ל".

אימון מכבי חיפה (דרור עינב)
אימון מכבי חיפה. "בארץ בן יילך רק להפועל ת"א (דרור עינב)
 

קצב ניסה להסביר מדוע סהר לא מקבל הזדמנות ממשית באספניול: "המאמן פוצ'טינו מאוד אוהב אותו, אבל הוא חושב שונה ממאנים אחרים. הוא אומר שהצעירים צריכים לחכות לזמנם. אחת הבעיות שקיימות היא, שהמאמן שיחק במועדון כל הקריירה שלו וחלק גדול מהשחקנים הוותיקים חברים שלו מחדר ההלבשה וקשה לו לעמוד נגדם".

הסוכן סיכם: "באיזה שלב צריך לקפוץ למים ולראות אם הכישרון הוא באמת מה שהוא, בן שחקן מצויין והוא חייב לשחק".

בן סהר (רויטרס)
סהר במדי אספניול. "המאמן אומר שהצעירים צריכים לחכות לזמנם" (רויטרס)
 

ניר קלינגר: "המטרה היא להשתלב פלייאוף עליון"
בהמשך בדקנו מה קורה בהפועל ב"ש בשיחה עם מאמנה, ניר קלינגר, השוהה עם הקבוצה במחנה אימונים, שסיפר מעט על החזרה לארץ: "לא שהיה לנו רע אבל אנחנו שמחים לחזור למשפחה ולחברים. האמת, אין כמו בארץ, לטוב ולרע זו המדינה שלנו".

המאמן התייחס לסוגיית הקהל הבעייתי של ב"ש: "אני לא רוצה להתעסק בזה בכלל, זה לא ענייני לדבר על אוהדים. אני צריך להתעסק בקבוצה, אם אביא אותה להצלחות האוהדים יהיו שמחים, ואם לא, אז כמו בכל מקום הם יבואו אליי בטענות".

קלינגר באימון הבכורה (אלעד ירקון)
קלינגר באימון הבכורה. "הקבוצה תהיה חדשה" (אלעד ירקון)
 

"המטרות שלנו מאוד ברורות", אמר קלינגר, "נעשה הכל כדי להשתלב בפלייאוף העליון ומשם נראה לאן נוכל להגיע. זו מטרה יפה, אפילו גבוהה בשלב הזה, מכיוון שאני בא למקום חדש והקבוצה תהיה חדשה ב-60 אחוז מההרכב, זה יכול לקחת זמן. אבל בסוף הדרך נרצה להיות בין ה-6 הראשונות".

בניית הסגל, לדבריו, הושלמה: "יצאנו למחנה וכמו שיצאנו נחזור - לא מגיעים עוד שחקנים למבחנים. במחנה צריך להגיע למסקנות ברורות מה חסר, מה צריך, מה עובד ומה לא. כשנחזור אולי נעשה עוד שינוי שניים, שזה לגיטימי. אבל בגדול, זה הסגל שאיתו נרוץ".

שחקני הפועל ב&qout;ש (שי לוי)
שחקני הפועל ב"ש. "יצאנו למחנה וכמו שיצאנו נחזור" (שי לוי)
 

קלינגר הסביר מדוע החליט לתת אמון בליאור אסולין, עם כל הבעיות מסביב: "אני חושב שכל מה שמסביב הוא עניין של השקפה, השאלה איך המאמן לוקח את זה. אם אפשר לעזור ולחבק ולגרום לו לתת הכל ולהיות שקט, ככה אני נוהג. חוץ מזה, כמה חלוצים בארץ יש עם הסטטיסטיקה שלו? אני מכיר את הבנאדם עוד מאז שהיה בקפריסין. מאז שהתחלתי לאמן את הפועל ב"ש הקשר שלנו טוב וחם, ואני לא מוצא שום בעיה אצל ליאור אסולין".

לדבריו, הוא שואף בהחלט לשוב לאירופה מתישהו בעתיד: "הארבע שנים בקפריסין לימדו אותי המון. מאמן כדורגל זה לא שחקן. זו קריירה ארוכה, מתמשכת, עם הרבה תהפוכות. השאיפה היא לצאת שוב, למקום יותר גבוה. אשמח לעשות את זה".

ליאור אסולין חוגג (דרור עינב)
ליאור אסולין. "כמה חלוצים בארץ יש עם הסטטיסטיקה שלו?" (דרור עינב)
 

לבסוף, אי אפשר היה שלא לבקש ממנו להתייחס לאקסית, מכבי ת"א: "מכבי תמיד מעניינת אותי. מכבי ת"א השקיעה המון כסף והביאה שחקנים ברמה הכי גבוהה. בעונת הגלקטיקוס התקציב היה 20 מיליון שקל ברוטו. כולם חשבו שיש שם מי יודע מה. היה אז תקציב ממוצע. אבל סתם עשו רעש גדול. אין ספק שמכבי הביאו שחקנים איכותיים בכל העמדות, הם צריכים לרוץ לאליפות עם מכבי חיפה והפועל ת"א, שנראה שלא היה שם פגרה - היא ממשיכה את הקו יפה".

שחקני מכבי ת&qout;א (דרור עינב)
מכבי ת"א. "צריכים לרוץ לאליפות" (דרור עינב)
 

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */