יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:02

קופל: החשיבה בהתאחדות היא לא לטווח ארוך

יו"ר המינהלת ב-103FM בשיתוף ONE: "גיא לוזון מתאים לאימון הצעירה, אך לא בסבב הנוכחי". על החסות עם מפעל הפיס: "הסכם רציני מאוד". האזינו לראיון

|
אבנר קופל.
אבנר קופל. "אנחנו בדרך הנכונה" (עמית מצפה)

ליגת העל בכדורסל עומדת בפני סיכום עם מפעל הפיס לגבי אימוץ הליגה הבכירה לשלוש העונות הקרובות. יושב ראש מינהלת הכדורסל אבנר קופל התארח הערב (שלישי) בתוכנית הספורט של 103FM בשיתוף ONE וסיפר על ההסכם שבפתח.

קופל נשאל על הקשר עם מפעל הפיס, שנתנה 10 מיליון שקלים, כנותנת החסות לליגת העל בכדורסל וסיפר: "קודם כל עדיין לא נסגר העניין אז אנחנו עוד לא מברכים על הנעשה, אבל אנחנו בדרך הנכונה. מפעל הפיס עושה הרבה פעילויות חינוכיות ותרבותיות וזה חלק מזה. בווינר יש אנשים מקסימים ונהדרים שעזרו לנו. זה אמיתי, זה לא בגלל אינטרסים".

"חוץ מהעובדה שהליגה תיקרא על שם מפעל הפיס ומעבר למיתוג, שהוא גדול מאוד, הם יוכלו להשתמש לראשונה בקבוצות ובשחקנים לצורך מכירות של משחקים של מפעל הפיס וקידום משחקים בחיש-גד".

"ההסכם שקיבלנו ממפעל הפיס הוא רציני מאוד. מפעל הפיס יכולים בכל שנה לקחת החלטה שלא להמשיך את החוזה, וצריך להיות זהירים בנוגע לזה. כולנו נדע לספק את הסחורה כמו שעשינו עם הווינר. עשינו מליגת ווינר מותג טוב ומוביל בכדורסל הישראלי, ואם נצטרך לעשות גביע לוטו או גביע צ'אנס אנחנו נלך על זה ונשמח אותם ולא נשכח שהכסף מגיע לפריפריות ולמקומות שצריכים אותו, וזו פעילות מבורכת".

אבנר קופל: "החשיבה בהתאחדות לא לטווח ארוך"

"נחלק את הכסף באופן שיוויוני בין הקבוצות, למעט המדורגות 1-4 בסוף העונה כמובן שיקבלו מענקים. הסכומים יהיו משמעותיים העונה לליגת העל. רוב הקבוצות בליגה חוצות העונה את רף 6 מיליון השקל וזו גם הפעם הראשונה ש-6 קבוצות ישחקו במפעלים באירופה".

גליל (קובי אליהו)
גליל/גלבוע. "נחלק את הכסף באופן שוויוני" (קובי אליהו)

על השינוי שיביא הכסף מהפיס אמר: "4 אולמות משתדרגים העונה. עד עכשיו האולמות היו כמעט מלאים, אבל באולמות של 1,500 איש. אני מאמין שסדר גודל של 2,200-2,500 אוהדים לקבוצה בליגה העונה זה קלאסי".

קופל אף דיבר על סיום מכרז השידורים: "סיימנו עכשיו את המכרז שהיה שבועיים באוויר. כנראה שבלב זה לא הגישו הצעות וזה נותן לנו את האפשרות לשאת ולתת עם מספר רב של גופים ומשחרר אותנו מהעניין המשפטי של להיות "תקועים" במכרז. יש לנו רצון ללכת על ערוץ של כדורסל יעודי בתיאום עם האיגוד וגופים אחרים".

קופל, שקיבל לאחרונה תפקיד מיול"ב כראש ועדה בארגון דיבר על המינוי: "זה יותר עניין של כבוד ברמה האישית, כשהאירופאים רוצים לתת כבוד הם ממנים לוועדה. לוועדה אין ממש שיניים לשנות תחרויות אבל אנחנו ניתן רעיונות. אנחנו ניפגש עם ראש פיב"א כדי להכניס קצת רעיונות".

אבנר קופל ואבי לוזון (עמית מצפה)
אבנר קופל ואבי לוזון. "עושה נזק לבן משפחה שלו" (עמית מצפה)

על ליגת הקיץ בישראל אמר: "היתה ליגת קיץ בארץ שנים ארוכות ואז הפסיקה. הגיעה בקשה משחקנים רבים כולל מאיר טפירו ואחרים להחזיר את הליגה. מדובר בליגה שתהיה מגיל 18+. יהיו שחקנים זרים שרוצים להוכיח את עצמם וגם צעירים ומליגות נמוכות. השנה יש 6 קבוצות, בשנה הבאה יהיו 18".  

על הפרסומים לפיהם דייוויד פדרמן ניסה לארגן קבוצה בראש הכדורסל בארץ שקופל לא יהיה חלק ממנה אמר: "אני בידידות רבה עם דייוויד ומוקיר אותו. הוא לא מסכים לכל מה שאני עושה אבל אני רוצה לומר שגם שאינינו מסכימים אנחנו יודעים לשבת ולדבר. צריך להתייחס אליו בהתאם לראש של אחת הקבוצות הגדולות והכבוד אליו בהתאם".

קופל נשאל על השינוי הגדול שחולל בתפיסת הכדורסל בארץ בקרב הציבור: "אין מצב שקבוצות שמשחקות ומשקיעות מיליונים ומביאות כסף מהבית ובסוף לא מחליטות באיזה תלבושות הן ישחקו, מתי ואיפה וכו... אם רוצים לעשות אותו דבר בכדורגל צריכה לקום מנהלת ליגה. אני לא צריך תפקידים בכדורגל, אבל זה בלתי נסבל ששני אנשים יושבים בראש הכדורגל ומורידים החלטות כאילו כלום".

מכבי ת&qout;א חוגגת (אמיר לוי)
מכבי ת"א. "עשינו מליגת ווינר מותג מוביל בכדורסל הישראלי" (אמיר לוי)

"כשגאידמק הגיע חוקקו נגדו חוקים שמאוחר יותר פגעו בחיפה, ועכשיו מחוקקים חוקים נגד מכבי תל אביב ובעוד שנתיים יפגע באשדוד. החשיבה היא לא לטווח ארוך. אוחנה ואיווניר הם אנשים מקסימים שגורמים להם אי נוחות גדולה. הם נולדו בארץ ועושים לה שירות מצויין ופתאום ב-3 חודשים מחליטים שהם לא מתאימים לנו?"

"גיא לוזון ראוי כמאמן להיכנס לתפקיד, אך הוא לא יכול להיכנס בסבב הנוכחי. אדון אבי לוזון עושה נזק לבן משפחה שלו, כי גיא מתאים וראוי להגיע בעתיד לתפקיד בנבחרות ואבי לוזון מכניס אותו באגרסיביות כנגד מאמן אחר במהלך קמפיין, זה יגרום לכך שהרבה אנשים יסתכלו עליו בצורה לא טובה. הוא בונה לגיא אופוזיציה של חצי מדינה. זה לא נתפס שמוציאים מאמן באמצע קמפיין ודוחפים ככה את גיא".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */