יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:43

עמוס לוזון: שם המשפחה של גיא רק מפריע לו

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE עסקנו במאמן הצעירה המיועד עם יו"ר מכבי פ"ת. גיא עוזרי: "הסתדרתי מצויין עם 99 אחוזים מאוהדי ב"ש"

|
אופירה אסייג וחיים רביבו ב-103
אופירה אסייג וחיים רביבו ב-103

אופירה אסייג וחיים רביבו מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב נעסוק ראשית בסיכום אירוע המונדיאל שתם לאחר הזכיה המרגשת של נבחרת ספרד שניצחה 0:1 את הולנד ולקחה גביע עולם ראשון בתולדותיה. נשוחח עם שליחנו אסף אבולעפיה ששב מהמונדיאל בדרום אפריקה.

חאבי גונזאלס, שחקן העבר של מ.ס אשדוד ואתלטיק בילבאו, שמשחק כיום בהרקולס, סיפר: "מטורף מה שקורה בספרד, היו מיליון איש ברחובות במדריד שחגגו, זה היה הרבה יותר מטורף מאליפות אירופה. עשיתי את זה בבית של רביבו, זה היה אותו דבר. דל בוסקה אדם מאופק, לא מתרגש גם אחרי שער. הוא לא אוהב להיות בפוקוס".

"כנראה שהמצב הכלכלי לא ישתפר בגלל הזכייה, אבל הכדורגל נתן לאנשים דרך לשכוח מהצרות שלהם", הוסיף גונזאלס. 

אמיר לובין באימון (רועי גלדסטון)
אמיר לובין: "השחקנים רגילים לאניימה" (רועי גלדסטון)

כמו כן דנו בפתיחת העונה של הפועל תל אביב שתתמודד בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות מול ז'לז'ניצ'אר, אלופת בוסניה, בתקווה לעלות בסופו של דבר לראשונה לשלב הבתים.

אמרי לובין: העמדנו סגל ראוי לליגת האלופות
אמיר לובין יו"ר הפועל ת"א אמר: "נחנו, נשמנו, עבדנו כדי שנעמיד סגל ראוי למוקדמות ליגת האלופות ועכשיו צריך לעבוד. זה אותה הפועל ת"א עם פרנסמן ושבחון, התחזקנו ב-3 שחקנים ונתחזק בעוד חלוץ. המטרה היא לנצח את המשחק ולעלות לשלב הבא".

"השחקנים לא רגילים לשחק בלי אניימה, אבל יש את דאגלס ובאדיר ודדי ועומרי שנותן תצוגה טובה במחנה אימון ועם אביחי ידין, לא נוכל לתרץ עם הסיפור של אניימה. מוני ואלי העמידו תקציב מאוד גבוה, השנה הם יצטרכו להביא בנוסף למה הם הביאו, 3 וחצי מיליון דולרים", הוסיף לובין.

הפועל מתאמנת (רועי גלדסטון)
הפועל מתאמנת. פותחים עונה (רועי גלדסטון)

לסיום, אמרי לובין אמר על התקציב: "מכבי עברו את המאה, אנחנו ב-47/48 אף, אחרי שנביא חלוץ זה יהיה יותר מזה. אניימה שוער מספר 1 שיש בליגה ולכן ההחלטה, בן שנן הוא הטוב ביותר שאנו יכולים להעמיד מהישראלים".

גיא עזורי: "הסתדרתי מצוין עם 99 אחוזים מהאוהדים בב"ש"
בנוסף נדבר על ההכנות לפתיחת העונה בליגת העל שתחול ב-21 באוגוסט. דיברנו עם מאמן עירוני אשקלון, העולה החדשה לליגה הבכירה, גיא עזורי, שדיבר עם חיים רביבו על דוד רביבו וב"ש: "אני חושב שרביבו לא כיבד אותי בהתנהגות לא ראויה שנושא אחיו, דוד. הפועל ב"ש לא הצליחה? לדעתי היא עמדה במטרות שלה, במה שבעל הבית ביקשה, ובהחלט עמדה בכל המטרות. הכדורגל זה מבחן התוצאה, היא היתה היחידה שהתמודדה על פלייאוף עליון מבין אלה שעלו ליגה".

"ליאור אסולין נפצע במחזור 12, ארז מסיקה לא התחיל את העונה, אלעד בונפלד לא התחיל. הבלמה שהבאתי היו טובים, בסופו של דבר עמדנו ביעדים. בלי מכת פציעות נדירה היא היתה נאבקת על כרטיס באירופה. כשמביאים הרבה שחקנים אז לא כולם מצליחים, אבל הפועל ב"ש עשתה עבודה מצויינת", אמר עזורי.

אסולין עם עזורי (תומר גבאי)
אסולין עם עזורי. החלוץ נפצע במחזור 12 והרס את התוכניות של עזורי (תומר גבאי)

מאמן הפועל ב"ש בעונה הקודמת הוסיף: "לגבי דוד רביבו, חלק ניכר מהתקציב הלך אליו והוא לא היה במיטבו. הבאתי אותו כדי לעשות שינוי בקבוצה והוא לא התעקלם.לא כולם צריכים על הדברים האלה, אין לי טענה לדוד. עשיתי אימון אחד בשישי בערב והוא גלש לשבת, זו נקמנות מה שאמרו עליי".

"העבירו עליי ביקורת נקודתית, אם דוד היה עושה עונה גדולה והיא היתה גומרת למטה אז הייתם אומרים שאני בסדר גמור. הקהל מעריך את העבודה שעשיתי, יש קומץ שהמשימה שלהם היא לקלקל את המועדון, 40 מאמנים לפני עברו אותם דברים, הסתדרתי מצוין עם 99 אחוזים מהאוהדים", הוסיף עזורי.

"הרבה שחקנים צעירים מצאו את מקומם במערכת והיו תלונות שהם לא מקבלים במה. מאור מליקסון נתן את עונת חייו, ליאור אסולין איתי כן מסתדר, ואם מליקסון מבוקש בכל הקבוצות, אז היו גם דברים טובים שהפועל ב"ש. ההתנהגות שלי היא לא מוחצנת, אין לי בעיה לקבל ביקורת ואני מכבד כל אדם במדינה. מאז ימי אמציה לבקוביץ' זה אותו דבר עם הקהל, זה גם יקרה בעתיד, לא צריך לעשות מזה סיפור גדול מדי", אמר מאמן הפועל אשקלון על האוהדים של הקבוצה הקודמת שלו.

דוד רביבו מול ברקאי (דרור עינב)
דוד רביבו. לא הצליח להנהיג את הפועל ב"ש (דרור עינב)

"אם הייתי מרגיש שנכשלתי אז הייתי הולך הרבה לפני ולא במחזור 26", אמר עוזרי והוסיף: "אני מאחל לקלינגר שזה לא יקרה ומה שקרה איתי יגרום למשהו שונה, שאותם אוהדים הרסניים, 99 אחוזים מהם נפלאים, זה הרבה מעל לקומץ שגורם נזק אדיר וחבל לי על המועדון הזה. היתה לי תקופה נהדרת בקבוצה, יחסים יוצאים מהכלל עם שחקנים".

"אשקלון צריכה לבנות את עצמה מ-0, סיכמנו עם השוער המחליף של נבחרת גאנה. בעל הבית עושה הכל כדי להישאר, יהיה קשה כי השנה עלו רק 2 קבוצות ולא 6, יהיה הרבה יותר קשה העונה, נעשה הכל כדי שתהיה קבוצה ראויה", אמר לסיום גיא עזורי, על קבוצתו החדשה.

עמוס לוזון: "שם המשפחה רק מפריע לגיא לוזון"
כמו כן, דנו במכבי פתח תקווה המתחדשת שמתכוננת לשריקת הפתיחה. עמוס לוזון, נשיא מכבי פ"ת אמר: "כדי להגיע לארוחות שלנו במשפחה צריך לקבל אישור של סבתא עליזה. מתי גיא יהיה מאמן האולימפית? יש ועדת איתור. יו"ר הוועדה זה חזי מגן, אבי לוזון מנוע מלהתעסק בכל מה שקשור בגיא. מקצועית, אני לא חושב שיש אחד בכל המדינה שיכול להגיד חצי מילה רעה על גיא, או שהוא לא ראוי".

סכנין-פ&qout;ת (קובי אליהו)
עמוס לוזון: "לא היה מאמן לאולימפית עם כזה רקורד כמו גיא" (קובי אליהו)

"מבחינת הרקורד של מאמני האולימפית עד היום, כולם גם חברים שלי, מבחינת כמות המשחקים לא היה לאף אחד כמו גיא. הביא 2 קבוצות לשלב הבתים בליגת האירופית או אופ"א. אין חוק שאסור, אבל האנשים הטובים עשו קמפיין שבגלל שהדוד שלו יו"ר ההתאחדות, יש טעם לפגם", הוסיף לוזון.

"אבי נלחץ מהעליהום בפעם הקודמת, בנבחרת הנוער, אבל היום העליהום הוא הרבה פחות מאשר בפעם הקודמת, אז זה היה אחרי הפועל ת"א וחשבו שמסתדרים לו ג'וב. הנבחרת האולימפית צריכה להתחנן שגיא לוזון יבוא אליה, הוא יוכל להוביל אותה להישגים. בבני יהודה ומכבי פ"ת הוא שיתף המון צעירים ויודע איך להתחבר אליהם", אמר דודו של מאמן בני יהודה בעונה האחרונה.

גיא לוזון (דרור עינב)
גיא לוזון. עם שם משפחה אחר, כנראה שהיה מתמנה מזמן (דרור עינב)

עמוס לוזון הוסיף: "בתחילת השנה שיחק חסן אבו-זיאד באירופה, אף אחד לא הכיר אותו, והוא שיחק אפילו לפני קשר זר. מוטי איווניר סיים את החוזה שלו ב-30 ביוני, בקמפיין אין סיכוי לעלות, גם לא תיאורתי. רוב השחקנים בנבחרת הנוכחית לא ישחקו בקמפיין הבא, לכן רוצים לעשות משחקי הכנה לקמפיין הבא".

"שום דבר עוד לא מובטח, כי צריך לעבור את ועדת האיתור וצריך גם הצבעה בהנהלת ההתאחדות לכדורגל ואם ייאשרו את זה אז הוא יהיה המאמן של האולימפית. אלמלא זה היה גיא לוזון, לא היתה בכלל ועדת איתור. אין ספק שהוא מרגיש רע מאוד, כי מציירים את זה כאילו מסדרים לו ג'וב. גם חיים וג'קי רצו את גיא באשדוד והיו לא אינספור הצעות, הוא בזכות עצמו ולא הדודים שלו. אני גאה בשם לוזון, אבל במיקרה הזה השם שלו רק מפריע ולא עוזר לו", אמר עמוס לוזון לסיום.

אבנר קופל: "החשיבה בהתאחדות היא לא לטווח ארוך"
דבר נוסף עליו שמנו את האצבע במהלך התוכנית הוא דרכה של ליגת ווינר בכדורסל, שהופכת בעונה הבאה להיות תחת חסות מפעל הפיס. "חוץ מהעובדה שהליגה תיקרא על שם מפעל הפיס ומעבר למיתוג, שהוא גדול מאוד, הם יוכלו להשתמש לראשונה בקבוצות ובשחקנים לצורך מכירות של משחקים של מפעל הפיס וקידום משחקים בחיש גד".

"ההסכם שקיבלנו ממפעל הפיס הוא רציני מאוד. מפעל הפיס יכולים בכל שנה לקחת החלטה שלא להמשיך את החוזה, וצריך להיות זהירים בנוגע לזה. נדע כולנו לספק את הסחורה כמו שעשינו עם ווינר. עשינו מליגת ווינר מותג טוב ומוביל בכדורסל הישראלי, ואם נצטרך לעשות גביע לוטו או גביע צ'אנס אנחנו נלך על זה ונשמח אותם ולא נשכח שהכסף מגיע לפריפריות ולמקומות שצריכים אותו, וזו פעילות מבורכת".

אבנר קופל (שרון קביליו)
אבנר קופל: "נדע לספק את הסחורה כמו שעשינו בווינר" (שרון קביליו)

"נחלק את הכסף באופן שיוויוני בין הקבוצות למעט המדורגות 1-4 בסוף העונה כמובן שיקבלו מענקים. הסכומים יהיו משמעותיים העונה לליגת העל. רוב הקבוצות חוצות העונה את רף 6 מיליון השקל וזו גם הפעם הראשונה ש-6 קבוצות ישחקו במפעלים באירופה".

על השינוי שיביא הכסף מהפיס אמר: "4 אולמות משתדרגים העונה. עד עכשיו האולמות היו כמעט מלאים, אבל באולמות של 1,500 אנשים. אני מאמין שבסדר גודל של 2,200-2,500 אוהדים לקבוצה בליגה זה קלאסי".

קופל אף דיבר על סיום מכרז השידורים: "סיימנו עכשיו את המכרז שהיה שבועיים באוויר. כנראה שבלב זה לא הגישו הצעות וזה נותן לנו את האפשרות לשאת ולתת עם מספר רב של גופים ומשחרר אותנו מהעניין המשפטי של להיות "תקועים" במכרז. יש לנו רצון ללכת על ערוץ של כדורסל יעודי בתיאום עם האיגוד וגופים אחרים".

אבנר קופל (עמית מצפה)
אבנר קופל: "יש רצון ללכת של כדורסל" (עמית מצפה)

קופל, שקיבל לאחרונה תפקיד מיול"ב כראש ועדה בארגון דיבר על המינוי: "זה יותר עניין של כבוד ברמה האישית, כשהאירופאים רוצים לתת כבוד הם ממנים לוועדה. לוועדה אין ממש שיניים לשנות תחרויות אבל אנחנו ניתן רעיונות. אנחנו ניפגש עם ראש פיב"א כדי להכניס קצת רעיונות".

על ליגת הקיץ בישראל אמר: "היתה ליגת קיץ בארץ שנים ארוכות ואז הפסיקה. הגיעה בקשה משחקנים רבים כולל מאיר טפירו ואחרים, להחזיר את הליגה. מדובר בליגה שתהיה מגיל 18+, יהיו שחקנים זרים שרוצים להוכיח את עצמם וגם צעירים ומליגות נמוכות. השנה יש 6 קבוצות, בשנה הבאה יהיו 18". 

על הפרסומים לפיהם דייוויד פדרמן ניסה לארגן קבוצה בראש הכדורסל בארץ שקופל לא יהיה חלק ממנה אמר: "אני בידידות רבה עם דייוויד ומוקיר אותו. הוא לא מסכים לכל מה שאני עושה אבל אני רוצה לומר שגם שאיננו מסכימים אנחנו יודעים לשבת ולדבר. צריך להתייחס אליו בהתאם לראש של אחת הקבוצות הגדולות והכבוד אליו בהתאם".

שטרן חלובה (אמיר לוי)
שטרן חלובה ואבי לוזון. מזכירות ההתאחדות לכדורגל (אמיר לוי)

קופל נשאל על השינוי הגדול שחולל בתפיסה של הכדורסל בארץ בקרב הציבור: "אין מצב שקבוצות שמשחקות ומשקיעות מיליונים ומביאות כסף מהבית ובסוף לא מחליטות באיזה תלבושות הן ישחקו, מתי ואיפה וכו'... אם רוצים לעשות אותו דבר בכדורגל צריכה לקום מנהלת ליגה. אני לא צריך תפקידים בכדורגל, אבל זה בלתי נסבל ששני אנשים יושבים בראש הכדורגל ומורידים החלטות כאילו כלום".

"כשגאידמק הגיע חוקקו נגדו חוקים שמאוחר יותר פגעו בחיפה, ועכשיו מחוקקים חוקים נגד מכבי תל אביב כדי שבעוד שנתיים יפגע באשדוד. החשיבה היא לא לטווח ארוך. אוחנה ואיווניר הם אנשים מקסימים שגורמים להם אי נוחות גדולה. הם נולדו בארץ ועושים לה שירות מצויין ופתאום ב-3 חודשים מחליטים שהם לא מתאימים לנו?"

"גיא לוזון ראוי כמאמן להיכנס לתפקיד, אך הוא לא יכול להיכנס בסבב הנוכחי. אדון אבי לוזון עושה נזק לבן משפחה שלו, כי גיא מתאים וראוי להגיע בעתיד לתפקיד בנבחרות ואבי לוזון מכניס אותו באגרסיביות כנגד מאמן אחר במהלך קמפיין, יגרום לכך שהרבה אנשים יסתכלו עליו באנטיות. הוא בונה לגיא אופוזיציה של חצי מדינה. זה לא נתפס שמוציאים מאמן באמצע קמפיין ודוחפים ככה את גיא".

ספרד חוגגת ברחובות (רויטרס)
ספרד חוגגת ברחובות. מליון אנשים היה ברחובות מדריד (רויטרס)

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון נעניק למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים יקבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */