יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:34

חגיגות בספרד: החלום התגשם, אנחנו מלכי העולם

העיתונים התמוגגו מה-0:1 על הולנד והזכיה במונדיאל: "קנינו מקום בפנתיאון הכדורגל. החלום התגשם". כל שחקן יזכה לבונוס בסך 600 אלף יורו

|
הכותרת הראשית ב
הכותרת הראשית ב"אל פאיס": "אלופי העולם"

בתום חודש שלם שכולו כדורגל בדרום אפריקה, העולם הכתיר אלופה חדשה. נבחרת ספרד גברה 0:1 על הולנד משער בדקה ה-116 של אנדרס אינייסטה והניפה בפעם הראשונה בתולדותיה את הגביע העולמי.

משחק הגמר לא ייזכר כאחד הטובים ביותר שהיו, למרות שלשתי הקבוצות היו לא מעט הזדמנויות לגמור אותו לפני הכניסה להארכה. אריאן רובן החמיץ פעמיים במצב של אחד-על-אחד מול קסיאס ובצד השני היו אלה סרחיו ראמוס ודוד וייה שהחמיצו ממצבים נוחים.

בסופו של דבר היה זה שחקן ברצלונה, אנדרס אינייסטה, שקיבל כדור מססק פברגאס ארבע דקות לסיום ההארכה, קבר את הכדור ברשת של סטקלנבורג ויצא לריצת אמוק שכללה חשיפת חולצה שהקדישה את השער לדניאל חארקה, קפטן אספניול, שמת מדום לב.

הניצחון הזה ממשיך את השליטה של ספרד בספורט העולמי, כאשר רק לאחרונה זכה רפאל נדאל, המדורג 1 בעולם בטניס, בטורניר ווימבלדון ופאו גאסול השלים אליפות NBA שניה ברציפות עם הלוס אנג'לס לייקרס, כאשר הוא אחד המצטיינים בסדרת הגמר.

השחקנים יחזרו היום למולדתם כגיבורים, כאשר כל אחד מהם גם יקבל סכום לא מבוטל של 600 אלף יורו בבונוסים על הזכיה. כעת כל אחד יחזור לקבוצה שלו וינסה לרדת מהאולימפוס ולחזור לתוך עוד עונה מתישה בליגה הספרדית ובמפעלים האירופים.

זיקוקים וחגיגות בסוקר סיטי

בינתיים, בתקשורת הספרדים צהלו על הזכיה ההיסטורית של הנבחרת שלהם עם כותרות ותמונות ענק. ה"מארקה" כתב: "החלום התגשם, אנחנו אלופים. ספרד קנתה לעצמה מקום בפנתיאון הכדורגל תודות לשער של אינייסטה במחצית השניה של תוספת הזמן, ולמרות שיפוט גרוע של האוורד ווב. היינו צריכים לסבול כדי להגיע לשם, אבל בסופו של דבר החלומות שלנו הפכו למציאות".

גם ה"אס" בחר לבקר את השופט בכותרת שלו: "לנבחרת שלנו הגיע לנצח נגד נבחרת הולנדית שהשאירה כתם על המשחק. תצוגה חלשה לווב, ששלף 12 צהובים והרחיק את את הייטינחה, אבל השאיר במשחק את ואן בומל, דה יונג ורובן, שהיו צריכים להיות מורחקים".

ספרד (GettyImages)
שחקני ספרד בצילום קבוצתי (GettyImages)

ה"ספורט" הקטאלוני שילב בין המילה אינייסטה ואקסטזה וכתב: "אינייסטזו", משחק מילים בין אינייסטה לאקסטזה והוסיף: "מלכי העולם. הנבחרת הספרדית הסירה את הקללה וזכתה בפעם הראשונה בגביע העולם. מדובר בניצחון של כל השחקנים, אבל מעל לכל מדובר בניצחון לשמונת שחקני ברצלונה שמרכיבים את הסגל הנהדר".

ב"אל מונדו דפורטיבו" ציינו גם את השוער, שהציל את הרוחוס מספיגה השתי הזדמנויות שונות: "איקר קסיאס היה הגיבור הנוסף ליד אינייסטה במשחק". בנוסף הזכירו בעיתון את השער של אינייסטה בחצי גמר ליגת האלופות 2009 בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי שהעלה את הקטאלונים לליגת האלופות.

קאסיאס (GettyImages)
קסיאס מקבל את הגביע (GettyImages)

ב"מארקה" הציעו לגולשים לכתוב כותרת משלהם לניצחון והנה כמה מהנבחרות: "חלום ליל קיץ", "העגבניה המכאנית", "קטאלוניה היא ספרד", "הנבחרת עשתה מה שהפוליטיקאים לא הצליחו לעשות", "סוף סוף אלופים", "ספרד זכתה הכדורגל זכה, הצדק נעשה", "אפשר למות בשקט".

לעומת זאת, בהולנד התקשו לצאת מההלם וה"טלגראף" כבר תייג את ההפסד כ-"טראומה השלישית של הולנד". ב"אלגמין דגבלאט" הוסיפו: "השער של אינייסטה הכניס את הנבחרת לדיכאון עמוק".

רובן מתקשה לעכל (רויטרס)
רובן מנסה להבין מה קרה (רויטרס)

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */