יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:29

"ניצחון על גרמניה יראה שהכל אפשרי בכדורגל"

טבארס מאמין שאורוגוואי יכולה לשוב למונטבידאו עם המקום השלישי. סוארס בהרכב, הערב ב-21:30. לאב: "רוצים שיהיה לנו משחק אחרון מוצלח"

|
טבארס עם שחקניו. התמנון מפחיד אותם (רויטרס)
טבארס עם שחקניו. התמנון מפחיד אותם (רויטרס)

שתי קבוצות מאוכזבות, שתי קבוצות שמרגישות שעם קצת יותר מזל, קצת יותר ריכוז יכולות היו להגיע יותר רחוק, יתמודדו הערב (21:30) במסגרת הקרב על המקום השלישי במונדיאל, שיפגיש את גרמניה ואורוגוואי.

הסלסטה היא הנבחרת המפתיעה של הטורניר. מוכשרת מוכשרת, אך איש לא ציפה שתגיע לחצי הגמר, גם היא עצמה לא. האכזבה שלה נובעת משום שעם האוכל בא התיאבון.

בניגוד לגרמניה, דרכם של האורוגוואים לחצי הגמר לא עברה דרך נבחרת גדולה. בשמינית הגמר היא גברה על דרום קוריאה 1:2 וברבע הגמר ניצחה בפנדלים את גאנה, לאחר שהיא ניצלת בעור שיניה מהדחה בדקה ה-120 עם החטאת הפנדל הטראגית של אסמואה ג'יאן.

ואולם, אין בכך כדי להפחית מגודל ההישג של הנבחרת של אוסקר טבארס, שהגיעה למעמד חצי הגמר לראשונה אחרי 40 שנים והציגה מאבק מעורר כבוד נגד הולנד בהפסד 3:2. יתרה מכך, עבור אומה בת 3.5 מיליון תושבים בלבד, להיות הנציגה הדרום-אמריקאית האחרונה בשלב ארבע האחרונות זה הישג כביר.

ואולם, לאורוגוואים אין כוונה להסתפק בזאת, כך לפחות מנסה לשדר טבארס, שאמר: "זה לא רק עניין של לנצח את גרמניה, אלא גם לנצח את התמנון". הכוונה היא, כמובן, לפול התמנון, שניבא עד כה באופן מדויק את כל תוצאותיה של גרמניה בטורניר. "לנצח את גרמניה יהיה נהדר, ואני חושב שזה אפשרי" המשיך המאמן, "זה ישלח מסר לכולם ויוכיח ששום דבר אינו בלתי-אפשרי בכדורגל".

עיתונאים צופים בפול התמנון (רויטרס)
פול. "זה לא רק עניין של לנצח את גרמניה, אלא גם לנצח את התמנון" (רויטרס)

יחד עם זאת נותן טבארס כבוד רב ליריבתו: "מאז 1934 השתתפה גרמניה בכל גביעי העולם ורשמה היסטוריה מפוארת בספר גביעי העולם. לפני המשחק נגד ספרד היא היתה הקבוצה הטובה בטורניר. אנחנו מכירים בכך שזה יהיה משחק קשה, אבל אנחנו לא חושבים שזה בלתי אפשרי".

הקשר וולטר גרגאנו יחמיץ את המשחק, אבל החלוץ המצוין, לואיס סוארס, יחזור מהשעיה ויפתח בחוד. כפי הנראה יהיה זה לצדו של דייגו פורלאן, שעם 4 שערים טרם ויתר על האפשרות לסיים כמלך השערים של הטורניר, אם כי, בעקבות פציעה שספג נגד הולנד קיים עדיין ספק אם ישותף.

פורלאן מאוכזב (רויטרס)
פורלאן. עוד יכול להיות מלך השערים של הטורניר (רויטרס)

אורוגוואי (הרכב משוער): פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, מאוריציו ויקטורינו, דייגו לוגאנו, מרטין קאסרס, דייגו פרס, אדיגיו ארבלאו, אלבארו פרננדס, אדיסון קבאני, לואיס סוארס, דייגו פורלאן.

יואכים לאב: "אנחנו רוצים שיהיה לנו משחק אחרון מוצלח"
נדמה, כי במקרה של גרמניה האכזבה רבה יותר. ה'דויטשה מאנשאפט' היו בלי שום ספק הנבחרת המבריקה והאטרקטיבית של הטורניר, אך לאחר שטיטאו את אנגליה וארגנטינה עם שני ניצחונות ענק, השתנקו מול נבחרת ספרד החזקה, האיכותית והמנוסה ביותר, הפסידו 1:0 תוך תצוגה בינונית ביותר והודחו.

אלופת אירופה 2008 לימדה את סגניתה שיעור בכדורגל מודרני, כיצד מנצחים משחקים, ואולם, יואכים לאב, שזכה חרף ההדחה להארכת חוזהו לקדנציה נוספת, וחניכיו יכולים לצאת מהטורניר עם ראש מורם ובלב גאה - הם היו לנבחרת היחידה שמיצתה את מלוא הפוטנציאל שלה ויותר, היחידה שללא כוכבים גדולים הפיקה תלכיד אמיתי ורוח קבוצתית, היחידה שהעזה, שהסתכנה, ששימחה את לב אוהדיה.

יואכים לאב. (שי לוי)
יואכים לאב. (שי לוי)

כעת, ירצו הגרמנים לעשות לכל הפחות את מה שעשו במונדיאל הקודם שאותו גם אירחו - להמתיק את הטעם המר בזכייה במקום השלישי. את הגישה הזאת בדיוק ביטא המאמן, לאב, שאמר: "אף-אחד לא צריך ללכת עם ראש מושפל, ואנחנו רוצים שיהיה לנו משחק אחרון מוצלח".

לאחר ההפסד לספרד התבטא קפטן הנבחרת ושפן האנרג'ייזר הבלתי-נלאה, פיליפ לאם, עמדה הפוכה לגמרי, שיש לקוות שהשתנה מאז: "כרגע ממש אין לי חשק לשחק על מקום שלישי. האכזבה גדולה מאוד. המטרות שלנו היו גבוהות מאוד ולא הצלחנו", אך מאז עברו כמה ימים של התאוששות נפשית ומנטאלית.

פיליפ לאם. &qout; (שי לוי)
פיליפ לאם. "אין לי חשק לשחק על מקום שלישי" (שי לוי)

חשיבות נוספת ומיוחדת עשויה להיות למשחק עבור מירוסלב קלוזה. לחלוץ יליד פולין ישנם 14 שערים במשחקי המונדיאל - כמו לגרד מולר הגדול ורק אחד פחות מלרונאלדו. נוכח גילו - 32 - והירידה הברורה ביכולתו לאחרונה, נראה שזה עתיד להיות משחקו האחרון של קלוזה, ובשל הציפייה לכדורגל פתוח והתקפי מצד שתי הנבחרות, נראה כי יש לו סיכוי ממשי להשוות ואולי אף לשבור את שיאו של רונאלדו.

ואולם, אותו עצמו זה לא כל-כך מעניין, כפי הנראה: "אני רוצה לנצח את אורוגוואי גם אם אני לא אבקיע", אמר החלוץ הצנוע, "זה עדיין הדבר הכי חשוב. אני לא יודע האם אעבור את רונאלדו, וזה לא ממש מעניין אותי. אני יותר מתעסק במה שנעשה כקבוצה".

מירוסלב קלוזה.  (GettyImages)
קלוזה. "לא יודע האם אעבור את רונאלדו וזה לא ממש מעניין אותי" (GettyImages)

החלוץ ספג פגיעה בגב במשחק מול ספרד, וייתכו שלא יוכל לפתוח. כמו כן, היו רמיזות כי הקשרים - מהמצטיינים בטורניר - סמי חדירה ומסוט אוזיל בספק. מרסל יאנסן יפתח במקום ג'רום בואטנג כמגן שמאלי, ואילו תומאס מולר, שחוזר מהשעייה, יפתח במקום פיוטר טרוחובסקי כקשר.

גרמניה (הרכב משוער): מנואל נוייר, פיליפ לאם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, מרסל יאנסן, סמי חדירה, בסטיאן שוויינשטייגר, תומאס מולר, מסוט אוזיל, לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוזה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */