יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:21

שמר על התואר: שחר צוברי זכה באליפות אירופה

שנה לאחר שהמדליסט האולימפי סיים במקום הראשון באליפות שנערכה בתל אביב, הוא שיחזר את ההישג בפולין. יו"ר איגוד השייט, מעיין: "הישג בלתי רגיל"

|
שחר צוברי. הישג ענק לשייט הישראלי (אלעד ירקון)
שחר צוברי. הישג ענק לשייט הישראלי (אלעד ירקון)

השייט הישראלי, שחר צוברי רשם היום (שישי) הישג פנטסטי כשזכה בפעם השניה ברציפות בתואר אלוף אירופה בניל פרייד.

צוברי רשם תחרות נהדרת בפולין ולא ירד מהמקום החמישי באף אחד מהשיוטים. את שיוט המדליות הוא סיים במקום החמישי ושמר על היתרון מהשייט הפולני, שהיה במקום השני ערב שיוט הגמר וסיים במקום הרביעי את השיוט האחרון.

שיוט המדליות שהיה אמור להיפתח ב-12:00 (שעון ישראל) נדחה בשעתיים והחל בסופו של דבר כשרוחות קלות מלוות אותו. סגן אלוף העולם, נמרוד משיח, סיים עשירי בשיוט וכך גם בדירוג הכללי.

הוועד האולימפי שיערוך קבלת פנים חגיגית ביום ראשון ב-12:00 לצוברי, יעניק לו 50 אלף ש"ח בעקבות ההישג. מאמנו, רפאל (רפא) בליליוס, יזכה למענק של מחצית מהסכום.

חברת "אוריין", הספונסר אשר מלווה את שחר צוברי, תעניק לו בונוס בשווי עשרות אלפי שקלים בעקבות הזכייה באליפות אירופה.

יו"ר איגוד השייט, יהודה מעיין אמר בתגובה ל-ONE: "אנחנו מכירים את האיכויות של הגולשים והשייטים שלנו, יש לנו מטרה אחת והיא להביא ספורטאים למועמדות למדליה באולימפיאדה הבאה".

צוברי (ONE)
צוברי עם המדליה היום (באדיבות איגוד השייט)

על התחרות עצמה אמר מעיין: "התנאים בפולין התאימו לסגנון הגלישה של שחר, הוא הוכיח עליונות לאורך כל הדרך. נמשיך לעבוד קשה בכדי שבעוד חודשיים באליפות העולם בדנמרק נביא מדליה. לזכות בפעם השניה ברציפות באליפות אירופה זה הישג בלתי רגיל, זה מראה שאנשים עובדים קשה. המאמן שלו, רפאל בליליוס עשה עבודה מצויינת אחרי אליפות ישראל בה הפסיד צוברי למשיח, הם ירדו לכנרת ועבדו שם קשה והנה התוצאה".

מאמן הנבחרת, גור שטיינברג אמר לכתבתנו מיכל גרונדלנד: "שחר עשה הישג מצויין, זו היתה תחרות מטרה אחרי שהוא עבר עונה לא קלה מבחינתו, לא הלך לו בהתחלת השנה, אבל על ידי תכנית אימונים טובה והכנה מצויינת בשלושת השבועות האחרונים, הוא הצליח".

יהודה מעיין (ONE)
יהודה מעיין. "אנחנו מכירים את האיכויות של השייטים שלנו"

"בשלב האחרון לפני התחרות המאמן של צוברי, רפאל בליליוס ומאמן הכושר שלמה זקס, עשו עבודת הכנה מצויינת שבאופן ספציפי השפיעה והביאה לידי ביטוי את היכולות הגבוהות שלו. יש לנו שני גולשים ברמה גבוהה מאוד ובתחרות הקודמת, נמרוד חזר עם מדליה וזה בוודאי מעודד. בתחרות הזאת נמרוד היה קצת חולה אבל אני בטוח שגם הוא יחד עם מאמנו, גל פרידמן יהיו מוכנים היטב לתחרות המטרה הבאה שהיא אליפות העולם שתיערך בדנמרק בעוד חודשיים".

צוברי. הישג פנטסטי למדליסט האולימפי (אלעד ירקון)
צוברי. הישג פנטסטי למדליסט האולימפי (אלעד ירקון)

שחר צוברי - שנים של הישגים
צוברי שגדל בעיר אילת רשם את הישגו הראשון כבר בגיל נערים כשזכה בתואר סגן אלוף העולם בשנת 2000 כשהוא בן 14, ב-2002 כבר הוכתר כאלוף העולם עד גיל 17 ושנתיים לאחר מכן זכה במדליית הכסף באליפות העולם לנוער.

בשנת 2007 רשם צוברי הישגים מכובדים גם בבוגרים וסיים במקום שני בתחרות קדם אולימפית, שישי באליפות אירופה ושמיני באליפות העולם. בעקבות תוצאות אלה הוא נבחר לייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ין והועדף על פני האלוף האולימפי המכהן באותה תקופה, גל פרידמן. עוד לפני האולימפיאדה, הוא צבר רוח גבית כשקטף את מדלית הארד באליפות העולם של 2008.

נמרוד משיח. הסתפק במקום עשירי (אמיר לוי)
נמרוד משיח. הסתפק במקום עשירי (אמיר לוי)

בבייג'ין רשם צוברי את הישגו החשוב ביותר בקריירה עד כה כשקטף את מדליית הארד ורשם מדליה אולימפית שלישית לישראל בשייט. בשנה שעברה כאמור הוא זכה לראשונה בתואר אלוף אירופה, באליפות שנערכה בתל-אביב, הישג אותו שיחזר היום. צוברי ימשיך להתחרות מול נמרוד משיח על הכרטיס היחיד שיש לישראל לאולימפיאדת לונדון 2012.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */