יום שישי, 20.09.2024 שעה 07:02

הלם בארגנטינה: חלום הגביע של דייגו הפך לסיוט

בוקר לא קל למראדונה לאחר ה-4:0 והעימות עם אוהדי גרמניה. עיתוני ארגנטינה לא ריחמו: "נתנו לנו שיעור", בגרמניה קטלו: "קרענו אותם" ובברזיל לעגו

|
שער האולה.
שער האולה. "הריקוד הפך לריקוד לתוך חלום"

במשך שמונה שנים היה דייגו ארמנדו מראדונה האיש שבגללו חלמו בארגנטינה על זכייה בגביע העולמי. מ-1986 עד 1994 הוא הפך לדמות מיתית, כמעט אלוהית ברחבי ארגנטינה רק בזכות היכולת שלו להפוך את האלביסלסטה לאחת הנבחרות הטובות בעולם.

מאז עברו 16 שנים והתקוות האלו שוב צצו. בארגנטינה האמינו שדייגו הוא היחידי שיכול להחזיר את הנבחרת שלהם לחצי הגמר אחרי 20 שנים, בדיוק כמו שעשה זאת בעבר כשחקן. אבל החלומות האלו התנפצו ובצורה הכי כואבת שיש עם הפסד 4:0 לגרמניה ברבע הגמר בדרום אפריקה.

מראדונה, כמו מראדונה, שוב היה האיש המרכזי, אבל הפעם בתוך ים של דמעות. לאחר המשחק התעמת המאמן עם כמה אוהדים גרמנים, כשרק הבת שלו, דאלמה, מונעת הסלמה במצב. האיש שהעניק במו רגליו את הגביע העולמי לארגנטינה התנחם בידיה של בתו, בעוד יואכים לאב, מאמן גרמניה צופה מהצד עם מבט של רחמים.

ביום שלאחר ההפסד המשפיל, עיתוני ארגנטינה לא חסכו ביקורת מדייגו ומשחקניו. "לה נסיון" כתב: "זו היתה הדחה כואבת, גרמניה הפשיטה את השחקנים הכושלים של ארגנטינה".

בגרמניה נפרדים מדייגו (GettyImages)
בגרמניה נפרדים מדייגו (GettyImages)

"אולה" היה מעט יותר ציורי וכתב: "מריקוד זה הפך לריקוד בתוך חלום. גביע העולם של מראדונה ומסי הסתיים וכמה שזה כואב לכולנו. גרמניה חשפה את החולשות שלנו והשאירה אותנו עירומה". "דיאריו פופולר" הוסיף: "חלום הגביע העולמי הסתיים בסיוט. גרמניה נתנה שיעור בכדורגל לארגנטינה".

מנגד, בגרמניה, כמו בגרמניה, שמו את הסיקור האובייקטיבי בצד ופשוט טפחו על השכם של הנבחרת שלהם, ובצדק. ה"בילד" כתב: "גרמניה אנחנו אוהבים (לאב) אתכם. לא נשכח את המשחק הזה אף פעם".

העיתון הברזילאי &qout;גלובו&qout; צוחק על היריבה המושבעת
העיתון הברזילאי "גלובו" צוחק על היריבה המושבעת

ב"דר שפיגל" נהנו לרדת על ארגנטינה: "11 שחקני גרמניה קרעו את ארגנטינה לחתיכות" וב"קיקר" שיבחו את החלוץ קלוזה, שהתקרב לראש טבלת כובשי הגביע העולמי בכל הזמנים: "קלוזה שם סוף לאשליה של ארגנטינה שהיא יכולה לזכות בגביע".

ולסיום, אין שמחה כמו שמחה לאיד. בברזיל, שעפה גם כן ברבע הגמר, לא התביישו לצחוק על ארגנטינה וכתבו: "עכשיו הם יכולים לקנות טלויזיה, לשבת על הספה ולראות את המשך הגביע העולמי".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */