יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:44

סרינה אלופת ווימבלדון בפעם הרביעית: זה מדהים

המדורגת 1 בעולם זכתה בתואר בשנה השניה ברציפות והשיגה גראנד סלאם מספר 13 בקריירה, אחרי 3:6 ו-2:6 מול ורה זבונרבה. מלצר ופצ'נר זכו בזוגות

|
וויליאמס חוגגת גראנד סלאם מספר 13 (GettyImages)
וויליאמס חוגגת גראנד סלאם מספר 13 (GettyImages)

סרינה וויליאמס זכתה היום (שבת) בגראנד סלאם מספר 13 בקריירה, לאחר שניצחה 3:6 ו-2:6 את ורה זבונרבה.

וויליאמס עמדה מול יריבה מאוד נחושה במהלך המערכה הראשונה, אך לבסוף הצליחה להשיג שבירה חשובה במצב של 3:4 לטובתה וניצחה את המערכה 3:6.

כבר במשחקון הראשון של המערכה השניה זבונרבה נשברה בפעם השניה במשחק ו-וויליאמס החלה לדהור במסלול הבטוח לעבר זכיה רביעית בטורניר ווימבלדון היוקרתי.

הרוסיה בת ה-25 מדורגת 21 בטורניר והיא עשתה הפתעה גדולה בעצם ההעפלה לגמר, שהיה גמר גראנד סלאם ראשון שלה בקריירה.

לאחר שהודחה במפתיע ביחד עם אחותה בטורניר הזוגות, סרינה וויליאמס שוב סגרה טורניר נהדר עם זכיה שניה ברציפות באנגליה.

למרות הנחישות הגדולה של זבונרבה, הכח הפיזי של האמריקנית בת ה-28 היה גדול על הרוסיה. סרינה קדה קידה לקהל מיד בסיום המשחק ופיזרה נשיקות לכל עבר.

סרינה וויליאמס: "זה מדהים להיות חלק מההיסטוריה"
סרינה אמרה בסיום: "החלום שלי התגשם, כשהייתי ילדה חלמתי להיות רשומה כאן על לוח המנצחים. כל אחד יכול להגשים את החלום שלו, אם יתעקש ויעבוד קשה". סרינה, שזכתה בחמישה גראנד סלאמים מתוך שמונה האחרונים, הסתובבה אל אלופת העבר, בילי ג'ין קינג ביציע ואמרה לה: "עכשיו עברתי אותך במנין הזכיות, זה מדהים להיות חלק מההיסטוריה".

נכון להיום למרגרט קורט האוסטרלית 24 תארים, לסטפי גראף 22, הלן מודי עם 19, ומרטינה נברטילובה וכריס אוורט עם 18 לכל אחת. סרינה עם 13, שישית.

וויליאמס וזברנובה (GettyImages)
וויליאמס וזבונרבה לפני פתיחת הגמר (GettyImages)

על יריבתה, זבונרבה, הוסיפה וויליאמס: "מגיעות לה מחיאות כפיים, על כל מה שהיא עברה בשנים האחרונות וגם על שבועיים מצוינים כאן".

זבונרבה עצמה אמרה: "כרגע אני קצת מאוכזבת מהיכולת שלי היום, אבל סרינה לא נתנה לי להראות את הטניס הטוב שלי. היא בת אדם, לא מכונה, קשה לנצח אותה אבל זה אפשרי אם אתה בשיאך". הרוסיה הודתה גם לצוות שלה ולמנתח של הברך שלה שבזכותו חזרה לשחק טניס.

אכזבה גדולה נוספת לוורה זבונרבה . הרוסיה נוצחה גם בגמר זוגות הנשים ביחד עם אלנה וסנינה ע"י הצמד המפתיע, ואניה קינג מארה"ב ויורוסלבה שבדובה מקזחסטן, 6:7 ו-2:6. קינג ושבדובה גברו על שחר פאר ומוניקה ניקולסקו בסיבוב השני והזכייה שלהן היא אחת מהמפתיעות בהיסטוריה של ווימבלדון.

מערכה ראשונה: 3:6 לסרינה וויליאמס
גמר הנשים יצא לדרך במגרש המרכזי בווימבלדון בהגשות של סרינה וויליאמס, שניצחה בקלות את המשחקון הראשון, ללא מענה של הרוסיה. זבונרבה התעשתה וניצחה במשחקון הבא, 1:1. בהגשות הבאות של סרינה הלך לה הרבה יותר קשה, אך היא לבסוף ניצחה ועלתה ל-1:2. זבונרבה החזירה ל-2:2 ו-וויליאמס שוב התקשתה, אך ניצחה בדרך ל-2:3.

זבונרבה (GettyImages)
זבונרבה נלחמת במערכה הראשונה (GettyImages)

במשחקון הבא זבונרבה חזרה מנקודת שבירה וניצחה, 3:3. וויליאמס ניצחה בקלות במשחקון הבא ועלתה ל-3:4. זבונרבה כבר הובילה 15:40 במשחקון הבא, אבל וויליאמס חזרה בגדול וניצחה בדרך ל-3:5 והזדמנות לסיים את המערכה. וויליאמס המשיכה וניצחה אחרי עוד משחקון קשה, 3:6 במערכה הראשונה.

מערכה שניה: 2:6 לסרינה וויליאמס
וויליאמס פתחה חזק ומיד שברה בפעם השניה במשחק, 0:1 לסרינה, שגם ניצחה במשחקון הבא. זבונרבה לא נשברה וחזרה ל-2:1. וויליאמס עלתה ל-1:3 ובמשחקון הבא השיגה שתי נקודות שבירה ולא ניצחה, בנקודת השבירה השלישית זבונרבה ביצעה שגיאה כפולה ו-וויליאמס עלתה ל-1:4.

וויליאמס חוגגת ניצחון (GettyImages)
וויליאמס חוגגת ניצחון וזורקת את המחבט (GettyImages)

סרינה עלתה ל-1:5 וזבונרבה הצליחה לחזור ל-5:2, אך וויליאמס לא התקשתה לרגע וניצחה את המשחקון האחרון, וניצחה במשחק כולו ובטורניר כולו.

מלצר ופצ'נר זכו בטורניר הזוגות
יורגן מלצר, שיבקר בארץ בספטמבר עם נבחרת הדייויס של אוסטריה, מאותת לאנדיוני כי נקודת הזוגות שלהם בנוקיה אינה בטוחה. מלצר זכה בתואר זוגות הגברים בווימבלדון ביחד עם פיליפ פצ'נר מגרמניה. השניים, שהגיעו לטורניר לא מדורגים ניצחו עוד זוג מפתיע שהגיע לגמר, רוברט לינשטד השבדי והוריה טיאקו מרומניה, המדורגים 16, 1:6, 5:7 ו-5:7.

נועם אוקון (263) ניצח בסיבוב הראשון של מוקדמות טורניר ה-ATP בניופורט את אנדרו אנדרסון מדרא"פ (441) 4:6 ו-3:6. בסיבוב השני ישחק נגד המדורג 1 במוקדמות, סנטיאגו גונסאלס ממקסיקו, 157 בעולם.

נועם אוקון. (רועי גלדסטון)
נועם אוקון. עלה לסיבוב השני של מוקדמות טורניר ה-ATP בניופורט (רועי גלדסטון)

קרן שלמה (389) נוצחה בסיבוב הראשון של מוקדמות טורניר ה-WTA בבודפשט ע"י אנסטסיה פיבוברובה מרוסיה (127), 1:6 ו-2:6.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */