יום ראשון, 06.10.2024 שעה 08:42

הפנים החדשות של גרמניה: אוזיל רוצה להיות אלוף

ילד הפלא של ברמן בחר בגרמניה על פני טורקיה ומקווה להוביל אותה לזכייה במונדיאל. הוא לא כיכב מול ארגנטינה אבל הספרדים יכולים להיות מודאגים

|
אוזיל חוגג. הפנים החדשות של גרמניה (רויטרס)
אוזיל חוגג. הפנים החדשות של גרמניה (רויטרס)

סיפורו של מסוט אוזיל הוא סיפור הסינדרלה האולטימטיבי. הכישרון הגדול של נבחרת גרמניה שיחק עד לפני ארבע וחצי שנים במועדון שנקרא רוט וייס-אסן, מהחבל בו הוא נולד, קבוצה שמדשדשת באופן קבוע בין הליגה השלישית לרביעית.

בשנת 2005 הוא צד את עיני מגלי הכשרונות של קבוצת הצמרת שאלקה ועבר לשחק בגלזנקירשן, ומשם היתה הדרך קצרה למדי הנבחרת הצעירה של גרמניה עד גיל 21, ואם השם שלו היה מוכר לכם עוד קודם לכן הרי שזה לא בכדי.

אוזיל, כמו עוד מספר חברים המשחקים עימו כעת במדים הלבנים של נבחרת גרמניה דוגמת השוער מנואל נוייר, ג'רום בואטנג וסמי ח'דירה, שיחק לפני כשנתיים כאן אצלנו באיצטדיון ר"ג עם הנבחרת הצעירה שלהם מול מקבילתה מישראל.

המשחק ההוא הסתיים בתוצאה 2:2 כשאוזיל נכנס כמחליף אחרי שער יתרון של מאור בוזגלו וסייע לחבריו להשיג את השוויון בדרך לראשות הבית ולהעפלה לאליפות אירופה, ישראל, אגב, סיימה כסגנית והודחה על ידי נבחרת איטליה של באלוטלי.

כבר רגיל להביס את האנגלים
אוזיל, כיום בן 22, הפך לשחקן מפתח בשאלקה 04 ובנבחרת הצעירה של גרמניה, אותה סחף באליפות אירופה עצמה לזכיה מרשימה בתואר, כשגברה בגמר שהתקיים באיצטדיון במאלמו 0:4 על נבחרת אנגליה. נשמע למישהו מוכר?

הטורקי שמשקף את פני גרמניה החדשה (רויטרס)
אוזיל חוגג עם שווינשטייגר ולאם, הטורקי שמראה את פני גרמניה החדשה (רויטרס)

כבר אז סבלו האנגלים מנחת רגלו של אוזיל ומפריצותיו האימתניות של הגרמני-טורקי הצעיר, שכבש באותו משחק גמר צמד שערים והוסיף צמד בישולים, כשהוא נבחר כמובן לאיש המשחק.

אוזיל הצליח להשתלב בהרכבה של שאלקה בעקבות פציעתו של החלוץ לינקולן ושיחק במקומו בהצלחה במשחקי הגביע של הקבוצה מול באייר לברקוזן ובאיירן מינכן ותפס מקום של קבע בקבוצה ממחוז גלזנקירשן.

אוזיל במדי ברמן (רויטרס)
אוזיל חוגג עם אלמיידה במדי ורדר ברמן (רויטרס)

ההצלחה לא איחרה להניב תוצאות כשביום האחרון של מועד ההעברות בחודש ינואר של שנת 2008 העבירה אותו ורדר ברמן לשורותיה תמורת סכום של 4.3 מיליון יורו. במשך שנה וחצי הוא שיחק בקבוצה הירוקה-כתומה של המאמן תומאס שאף ונחנך שם על ידי דייגו הברזילאי, שעם עזיבתו ליובנטוס, תפס אוזיל את מקומו כמנהיג הבלתי מעורער של ברמן, עימה גם זכה בגביע הגרמני בשנת 2009.

כוכב בגרמניה, מנודה בטורקיה
עכשיו, אוזיל הוא אחד הכוכבים הגדולים של הנבחרת הגרמנית שמאיימת ללכת עד הסוף במונדיאל המתקיים בדרום אפריקה ולזכות בגביע. בעיני רבים נחשב אוזיל כשחקן החשוב ביותר במערך של יואכים לאב, ושער נפלא שלו מול גאנה הבטיח לנבחרת את ההעפלה לשמינית הגמר בניצחון 0:1.

אוזיל מפציץ לרשת קינגסון. איה שער מדהים (רויטרס)
אוזיל מפציץ לרשת קינגסון. איה שער מדהים (רויטרס)

ההישג הענק של אוזיל הוא דוגמה לגרמניה החדשה, זו המקבלת זרים לחיקה, זו אשר בנבחרתה הלאומית משחקים לא פחות מחמישה בני מהגרים ממדינות שונות.

הכשרון הגדול של ברמן יכול היה לבחור בקריירה בינלאומית בנבחרת טורקיה כפי שעשו זאת לפניו שחקנים כמו האחים אלטינטופ, שאף שיתפו עימו פעולה בשאלקה, אך בחר לייצג את הנבחרת של המדינה בה נולד ולא בזו בה נולדו הוריו.

אוזיל שאלקה (רויטרס)
אוזיל בשאלקה. הטורקים לא מוחלים (רויטרס)

ההחלטה הזו עלתה לאוזיל בהמון נאצות מצידם של בני העם הטורקי, אשר ראו בכך בגידה, כשהדבר הגיע עד לכדי כך שהודעות רוססו על קירות בית הוריו בגלזנקירשן, ובעיר השכנה, דורטמונד, היו הפגנות טורקים כנגד ההחלטה של השחקן שלא לשחק בנבחרת של ארדואן.

עם סיום משחקי המונדיאל ייכנס המאבק על שירותיו של הכוכב הטורקי - גרמני להילוך גבוה, כשכבר עכשיו ידוע שעוד טרם המונדיאל הגישו ברצלונה ואינטר הצעות לברמן עבור השחקן, וגם בקבוצות הפרמייר ליג מעוניינים בשירותיו.

אלטינטופ (ONE)
אלטינטופ, עוד טורקי שנולד בגרמניה אך הוא העדיף לשחק אצל ארדואן

ביום שבת יעלה אוזיל עם נבחרת גרמניה למשחק החשוב ביותר בקריירה שלו עד עכשיו, רבע הגמר מול ארגנטינה של דייגו מראדונה. בגרמניה כבר יש המכנים אותו מסי, עכשיו חובת ההוכחה היא כולה עליו. עקבו אחרי מספר שמונה של גרמניה, ושימו לב לנפלאות שהוא מסוגל לנפק, עוד לפני שהוא עושה את המעבר לקבוצות הגדולות באמת של אירופה.

נבחרת גרמניה נראית בינתיים כהיפוך גמור של כל מה שאי פעם חשבנו על הכדורגל המשעמם שאותו הציגה הנבחרת הזו. הכדורגל האטרקטיבי שמוצג במגרשי הבונדסליגה העמוסים בקהל, משתקף גם בנבחרת הלאומית, שאוהדיה סוף סוף מתחילים לחוש גאווה אמיתית על היותם גרמנים.

מסי ובאוטיסטה (רויטרס)
מסי, בגרמניה משווים את אוזיל אליו (רויטרס)

את היכולת ההתקפית הנפלאה שראינו כבר במונדיאל 2006, אותו אירחה גרמניה, בהדרכתו של יורגן קלינסמן, אז הודחה בחצי הגמר מול האלופה, איטליה 2:0 לאחר הארכה, המשכנו לראות ביורו 2008 בשוייץ ואוסטריה, שם הגיעה לגמר והפסידה לספרד המצוינת.

השנה, מקווים בגרמניה לעשות עוד צעד אחד קדימה ולזכות בתואר הגביע העולמי אחרי עשרים שנה, אז ניצחו בגמר את דייגו מראדונה וארגנטינה מהפנדל של אנדראס ברמה באיצטדיון האולימפי ברומא. הרבה מהתקוות הללו תלויות על כתפיו של הקשר הצנום מרוט וייס-אסן, מסוט אוזיל.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */