יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:42

כשקאקה ורוביניו מתאמנים: הצצה למחנה של ברזיל

צוות ONE ליווה את ברזיל מתכוננת להולנד, צחק מהשטויות של רוביניו וראה "גולם במעגל", גרסת הסלסאו. צפו (אסף אבולעפיה, שליח ONE לדרא"פ)

|
דני אלבס, קאקה ורוביניו מתכוננים להולנד (שי לוי)
דני אלבס, קאקה ורוביניו מתכוננים להולנד (שי לוי)

נוף פסטורלי, שקט מדהים ומתקן אימונים מרשים קיבל את פניה של נבחרת ברזיל בפרבר של יוהנסבורג. אחרי רעש הוובוזלות נגד צ'ילה וחגיגת הסמבה אחרי הניצחון והעלייה לרבע הגמר, האווירה הנעימה והרגועה במחנה הברזילאי היא הדבר האידיאלי עבור הסלסאו, רגע לפני המלחמה הגדולה נגד הולנד מחר (שישי) בפורט אליזבת'.

ביחד איתנו, הגיעו חמש תחנות טלוויזיה וכמאה אנשי תקשורת לסקר את האימון של הברזילאים, זמן רב לפני שהכוכבים עלו על הדשא הירוק במתקן האימונים. ההרכב: רוב לברזיל, חלק נכבד מיפן, שני עיתונאים בריטיים ונציג ישראלי אחד שבא לראות מה קורה באימון של דונגה הקשוח.

אחרי המתנה לא קצרה, הסלסאו החלו עושים דרכם לעבר המגרש. כדורי הג'בולאני כבר המתינו להם וליצן החצר, רוביניו, מיד ארגן "גולם במעגל", המשחק הכי שכונתי שכל ילד משחק בחצר בית הספר שלו. לכל שחקן נגיעה אחת בכדור ומי שמאבד נכנס למעגל ונאלץ לרדוף אחרי הכדור.

מהרגע הראשון, רוביניו ו"שותפו לפשע", דני אלבס, מנסים לסנג'ר את השוערים, ז'וליו סזאר והורליו גומס. כל שחקן שמאבד את הכדור זוכה לכאפה קטנה מרוביניו מלווה בריקוד וצחוק גדול. דני אלבס מצטרף גם הוא לחגיגה, עד שרוביניו מכשיל אותו במסירה ומכניס אותו למעגל. הצחוקים בין השחקנים נשמעו עד למרחקים ולרגע עלתה המחשבה: "רגע, זו ברזיל של דונגה המפחיד?".

אימון ברזיל ודיווח של צוות ONE

בצד המעגל, קאקה ולוסיו, "המבוגרים האחראיים". הם משתתפים במשחק, אבל משתדלים לשמור על ארשת פנים רצינית. קאקה משתעשע עם הכדורים שמגיעים אליו ומיד חוזר לדבר עם לוסיו וג'ילברטו סילבה. הם לא כמו "הילדים", הם לא מתעסקים בצחוקים באימון של הנבחרת הלאומית.

אחרי רבע שעה משעשעת למדי, הרס"ר דונגה יורד במדרגות לעבר השחקנים. גם הוא לא יכול שלא לחייך למראה של רוביניו רוקד את מול מייקון הענק אחרי שהמגן הימני איבד את הכדור במשחק. מדהים איך כל שחקן מתעצבן כשהוא מפסיד במשחק. הרצון לנצח חזק אצל השחקנים גם במשחק הכי סתמי.

אימון נבחרת ברזיל (שי לוי)
"גולם במעגל", גירסת נבחרת ברזיל (שי לוי)

כעבור דקה, שריקה חדה וכל השחקנים מתאספים סביב המאמן כשאת השקט אפשר לחתוך בסכין. עיתונאי ברזילאי הסביר: "זה הקסם של דונגה. הוא יודע מתי לצחוק איתם והוא יודע מתי להדק את החבל ולהיות רציני".

אחרי תדרוך קצר, מתחלק האימון לשניים. שחקני ההרכב הראשון עורכים ריצה קלה מסביב למגרשים כששאר השחקנים עורכים אימון מסירות ובעיטות לשער עם עוזרי המאמן של דונגה. השקט כבר מזמן נגמר. מדי כמה שניות שומעים את רוביניו צוחק בקול רם במהלך הריצה ואת שאר השחקנים מחייכים. מצב הרוח שלו בעננים אחרי השער נגד צ'ילה וזה מורגש היטב. מיותר לציין שהוא אחרון באוסף הרצים, כשאת החבורה מובילים הוותיקים.

אימון נבחרת ברזיל (שי לוי)
קלברסון ולואיס פביאנו צוחקים מהשטויות של רוביניו (שי לוי)

את אנשי התקשורת הרבים מעניין בעיקר איש אחד: קאקה. כמו רוביניו, אפשר להגיד שהבישול והיכולת הטובה נגד צ'ילה בשמינית הגמר שחררה את הכוכב שחייך לכל עבר בביישנות הטיפוסית שלו. קאקה הוא כוכב מסוג אחר. לא מוחצן כמו רונאלדו, חברו לקבוצה בריאל. התחושה היא שיש הילה סביב הכוכב הגדול.

אחרי חמישה סיבובי ריצה קלילים מסביב למגרשים ומתיחות, דונגה מסמן לכוכבים שלו לחזור בחזרה למלון. אימון קליל ולא יותר. כושר הם ממש לא צריכים והמאמן הקפדן יודע את זה. בזמן שהם מטפסים במדרגות במתחם האימונים, שאר שחקני הסגל מנסים להרשים את דונגה. בעיטות למסגרת, נגיחות והרבה מאד טכניקה ליוו את האימון כשהמאמן עומד וכמעט ולא מוציא מילה מפיו. שקט רועם.

אימון נבחרת ברזיל (שי לוי)
באסטוס, רוביניו, קאקה, דני אלבס, ז'ואן ולואיס פביאנו ברגע של רצינות (שי לוי)

שתי שריקות והאימון נגמר. השחקנים ערכו שחרור קל עד שעלו בחזרה לבית המלון. דונגה מכנס את עוזריו, מדבר איתם מספר דקות, ונפרד מכר הדשא בהליכה איטית תוך שהוא עמוק במחשבותיו. "הפציעה של אלאנו מדאיגה אותו", טען כתב "גלובו" בפניי, "הוא שבע רצון מראמירס, אבל מתחילת ההכנות הוא נתן לאלאנו הרבה קרדיט. הוא מעדיף אותו בהרכב כמעט על פני כל אחד", הסביר.

ברזיל עשתה הבוקר את הדרך הארוכה לפורט אליזבת' לקראת המפגש עם ההולנדים מחר. מסיבת עיתונאים מסורתית, אימון מסכם וקדימה לקרב. עד כה דונגה עמד בכל המשימות שלו. אף אחד לא מסכים לענות על השאלה: "מה יקרה אם ברזיל תודח ברבע הגמר". למרות שכל מי שסובב את הנבחרת הברזילאית לא מוכן להודות שהסלסאו פייבוריטיים, כל ברזיל יודעת שהיא חייבת לעבור את נבחרת האורנג'.

אימון נבחרת ברזיל (שי לוי)
קאקה על תקן המבוגר האחראי (שי לוי)

עוזר המאמן אוסף את כדורי הג'בולאני הרבים שמפוזרים במתחם האימונים ושולח כמה מילים בפורטוגזית לעבר העיתונאים שעוד נשארו במתחם האימונים. המפגש עם קאקה היה מרגש אך קצר. נחכה לראות האם האימון ביום שבת יהיה כאן בדרום אפריקה או שניסע לשדה התעופה להיפרד מהסלסאו. הולנד מחכה לברזיל. אין יותר גדול מזה.

קאקה ורוביניו באימון של נבחרת ברזיל (שי לוי)
קאקה ורוביניו באימון של נבחרת ברזיל (שי לוי)

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */