יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:00

נשיא ניגריה השעה את פעילות הנבחרת לשנתיים

במדינה האפריקנית לא אהבו את ההדחה המוקדמת של הנשרים מהמונדיאל ונקטו בצעד חריף. בפיפ"א כבר הודיעו שיפקחו על הקשר בין ההתאחדות למדינה

|
אניימה, עכשיו אולי יהיה לו זמן להפועל (רויטרס)
אניימה, עכשיו אולי יהיה לו זמן להפועל (רויטרס)

בכדורגל לפעמים דברים לא מתחברים וקבוצות חוות כשלונות, אולם נראה כי בניגריה הלכו רחוק מדי עם כשלון הנבחרת במונדיאל, כשנשיא המדינה, גודלאק ג'ונתן הודיע באמצעות דוברו על השעיית הנבחרת הלאומית לשנתיים מכל פעילות.

הדובר, אימה ניבורו, אמר כי "כל ההוצאות של הנבחרת כולל הכספים ששולמו למאמן השבדי, לארס לאגרבק, ייבדקו ויוטלו סנקציות על הוצאות עתידיות". עוד הבהיר הדובר כי ההחלטה הגיעה אחרי שהנשיא קרא דו"ח בעניין התנהלות הנבחרת הלאומית.

דובר התאחדות הכדורגל הניגרית, אדמולה אולג'ירה, אמר בעניין: "לא הנחו אותנו לגבי שום דבר עדיין, אנחנו לא קיבלנו שום מכתב בנושא". הועדה המקצועית של ההתאחדות הניגרית פרסמה כבר הודעת התנצלות בפני כל אוהבי הכדורגל בכלל וחובבי הנבחרת הניגרית בפרט, אחרי ההופעה של הנשרים בדרום אפריקה. 

הניגרים שהתרגלו להעפיל לשלבים המתקדמים של המונדיאל כנראה התאכזבו עד מאוד מהופעת נבחרתם במונדיאל האחרון, בו סיימו במקום האחרון בבית 2.

ההופעות של הנבחרת כללו הפסד לארגנטינה 1:0 אחרי תצגה מופלאה של וינסנט אניימה, שוער הפועל ת"א שמנע תבוסה קשה יותר, הפסד של 2:1 ליוון אחרי הרחקה מטופשת של סאני קייטה. את ההזדמנות האחרונה קיבלו הניגרים מול דרום קוריאה, אך תיקו של 2:2 שלח אותם מהר מאוד בבושת פנים בחזרה לבירה אבוג'ה.

נשיא ניגריה (רויטרס)
נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, סנקציות חריפות כלפי הנבחרת (רויטרס)

יצוין כי ארבעה חודשים לפני פתיחת המונדיאל החליפו בניגריה את המאמן הלאומי, שאיבו אמודו בעקבות כשלונה של הנבחרת באליפות אפריקה שהתקיימה באנגולה, ובמקומו מונה השבדי לארס לאגרבק, כלפיו יש כעת ביקורת נוקבת עוד הרבה יותר.

בתגובה לידיעה הגיבו בפיפ"א: "כרגע אין לנו שום מידע בנושא זה, אך עם זאת כולם יודעים מהי עמדתה של פיפ"א בדבר מעורבות ממשלתית בנבחרות כדורגל. אנחנו נפקח על מה שקורה שם בכל מקרה".

איגביני יעקובו (GettyImages)
איגביני יעקובו, הדחה כואבת ומפתיעה (GettyImages)

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */