יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:15

עטר: המטרה העונה היא קודם כל להישאר בליגה

בתוכנית הספורט של רדיו 103FM בשיתוף ONE דיברנו עם מאמן מכבי נתניה על מצב קבוצתו. וגם: עסקנו בהתפטרותו של בלבול מסכנין ובחדשות מונדיאל

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´ ב-103FM

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב התעדכנו כמובן במתרחש במונדיאל נשוחח עם שליח ONE לדרום אפריקה, אסף אבולעפיה ועם אלון מזרחי ושביט אלימלך. סיכמנו את משחקי שמינית הגמר והתכוננו כראוי לרגעי האמת של 8 הנבחרות הנותרות, כאשר משחקי רבע הגמר ייפתחו ביום שישי עם המפגש המסקרן בין נבחרות הולנד וברזיל.

מזרחי דיבר על רמה הכללית של הטורניר עד כה: "לא היו לנו משחקים אטרקטיביים אבל גם לא ציפיתי לזה, כי אנחנו יודעים שהנבחרות באות אך ורק בשביל לקחת את הגביע העולמי. גם ברזיל הגדולה, וגם ארגנטינה וגרמניה ואורוגוואי, משחקות עם 7-8 שחקנים למטה ומצופפות".

"אפילו ספרד עם כל השחקנים היצירתיים שלה, לא תקפה עם הרבה שחקנים וחיפשה הברקה אישית שתגמור את המשחק".

נברחת ספרד חוגגת (רויטרס)
נברחת ספרד. "הם מחזיקים את הכדור 80% אבל רק במרכז השדה" (רויטרס)

"הם מחזיקים את הכדור 80 אחוז אבל רק במרכז השדה. להזדמנויות היא לא מגיעה הרבה. הסגנון של מוריניו נתן להרבה קבוצות לגיטימציה לעשות את זה".

אלימלך התייחס להצלחתן של הנבחרות הדרום אמריקאיות: "דרום אמריקה יוצאת נשכרת מהמונדיאל הזה. אלה הנבחרות המעניינות. דווקא מהן אבל הייתי מצפה למשחק יותר אטרקטיבי. אבל אין מה לעשות, הכדורגל נהיה יותר טקטי. מה שחשוב ומביא את השמחה זה לא איך שיחקת אלא אם אתה ממשיך שלב ומביא גביע".

מסי ומראדונה (רויטרס)
מראדונה עם מסי. "הוא התגלה כמאמן שמפנה לשחקנים היצירתיים את הבמה" (רויטרס)

על סוגיית מעמד המאמנים במונדיאל אמר האווירון: "כולם צחקו על מראדונה, בינתיים הוא התגלה כמאמן שמאפשר לשחקנים היצירתיים את הבמה. הוא זז הצידה. הלוואי וארגנטינה תיקח את הגביע, רק בגללו. זה שחקן שהיה עם אגו הכי מנופח בעולם, תראו מה הוא עושה עם מסי. החשיבות של המאמן באה לידי ביטוי רק בשני דברים: פסיכולוגיה וניהול משחק".

מלבד ענייני המונדיאל, עסקנו במתרחש בקבוצות שלנו המתכוננות לעונה הבאה. בדקנו מה מתרחש בשורות הדאבליסטית, הפועל ת"א, אשר שוהה במחנה האימון שלה באוסטריה. נבדוק מה חדש בסאגת הבלם, דגאלס דה סילבה.

דה סילבה חוגג באדום. יעשה זאת גם בעונה הבאה? (אלעד ירקון)
דה סילבה חוגג באדום. יעשה זאת גם בעונה הבאה? (אלעד ירקון)

כאמור, סיכם הבלם על שדרוג שכרו בהפועל בעונה הבאה, כך פורסם לראשונה ב-ONE. האדומים שלחו אולטימטום לליל, לפיו על הקבוצה הצרפתית לשלוח את סכום ההעברה עד יום שבת, אחרת דה סילבה יישאר בהפועל.

מרקו בלבול: "מצאתי בסכנין הנהלה ואוהדים מדהימים"
עוד בתוכנית בדקנו מה קורה בבני סכנין, שכרגע נותרה ללא מאמן לאחר עזיבתו של מרקו בלבול, שטען כי בשל סיבות אישיות עליו לעזוב. הקבוצה תמריא למחנה אימונים ב-14 ביולי ברומניה. המאמן ניסה להסביר את החלטתו: "כפי שמסרתי בהודעה, מדובר בסיבות אישיות שאינן קשורות בי אלא במשפחתי המורחבת. הכדורגל הוא המקצוע שאני הכי אוהב, זו הפרנסה והדבר האהוב עליי, אבל את המשפחה צריך לשים לפני הכל, במיוחד כשאתה אבא".

מרקו בלבול (קובי אליהו)
בלבול. "את המשפחה צריך לשים לפני הכל" (קובי אליהו)

לדבריו, מדובר בעניין פתיר: "אני מעולם לא שמתי את משפחתי בפרונט, תמיד שמרתי על דיסקרטיות וכך אני מתכוון לומר גם היום. אני רוצה לציין את סכנין שהעניקו לי הרבה אהבה וחום וחבל לי על התקופה היפה שהייתה לי. הם הבינו, אבל אני חושב שעדיין יש למאמן החדש להתארגן עד הליגה. מצאתי בסכנין הנהלה ואוהדים מדהימים. ברגע הכי קשה שלי הם נתנו לי את כל התמיכה".

לא מדובר בפרישה מכדורגל, לדבריו: "כדורגל זה האהבה הכי גדולה והקריירה. לקחת פסק זמן לעניין כה חשוב הייתי חייב לעשות, כאבא וכאיש משפחה. אני מתכוון לחזור לאמן ואשמח, יום אחד, לאמן בסכנין, כי היה לי טוב שם".

אוהדי סכנין (קובי אליהו)
אוהדי סכנין. "זה מועדון טוב עם קהל חם" (קובי אליהו)

על סכנין אמר בלבול: "השלד הוכיח את עצמו בשנה שעברה וכמעט נשאר במלואו. צריך לחזק את הקבוצה בשניים-שלושה שחקני הרכב ואפשר לעשות זאת. זה מועדון טוב עם קהל חם ושלד שחקנים נהדר. יש אפשרות לחזור על ההצלחה של העונה שעברה".

"צריך לדעתך להתחבר למקום ולאנשים. המאמן שיבוא, אני מאמין, יידע להשתלב במנטליות של המקום. כל אחד עם שכל ישר יכול להצליח שם".

עטר: "רכש מפוצץ לא יהיה השנה, אנו מחפשים שוער ובלם"
עוד הערב שוחחנו על מכבי נתניה והכנותיה לעונה הקרובה. הקבוצה של ראובן עטר תנסה להסתדר בעונה הקרובה ללא אלמוג כהן שישחק בנירנברג מהבונדסליגה. המאמן תיאר את מצב הקבוצה כרגע: "התחלנו להתאמן לפני שבוע, פעמיים ביום. רכש מפוצץ לא יהיה השנה. כרגע הסגל ברובו הוא שחקנים צעירים מוכשרים. כמובן שאנו מחפשים עוד שוער ובלם אחורי".

ראובן עטר (שי לוי)
ראובן עטר. "להגיע עם חברקה צעירים להישג זו לא בינוניות" (שי לוי)

"יש כסף, לא הרבה. אני לא יכול לקנות שחקן ב-300-400 אלף דולר. המטרות של הקבוצה יהיו קודם כל להישאר בליגה ולנסות להגיע לאמצע הטבלה. שנה שעברה שיתפתי הרבה צעירים כדי שהשנה יהיו טובים יותר. צירפתי שלושה שחקנים טובים מהליגה הלאומית שעקבתי אחריהם - שניים צעירים ועוד זר ששיחק בנס ציונה".

העובדה שאין שוער עדיין אינה מדירה שינה מעיניו: "אני לא דואג, נמצא שוער טוב. אם הייתה לי סיבה לדאוג הייתי דואג, אבל אני מאמין במה שיש. הם צעירים, הם מאוד מהירים. רובם שיחקו שנה שעברה, הם צברו ניסיון. אני מקווה להרים אותם השנה לרמה יותר גבוהה. אני בטוח שתהיה קבוצה שיהיה כיף לראות. כיף לראות שחקני בית. כמעט לא יהיו זרים. יש לנו אחד ואולי יהיו עוד שניים".

שחקני מכבי נתניה באימון נתניה (שי לוי)
שחקני מכבי נתניה. "אני מקווה להרים אותם השנה" (שי לוי)

עטר סיפר על האתגר המיוחד שיש לו העונה: "להגיע עם חבר'ה צעירים להישג מעל המצופה זו לא בינוניות. לקחתי על עצמי בשנה שעברה לחזור למכבי נתניה כשהייתה במצוקה וידעתי שגם השנה תהיה שנה לא קלה. אני בטוח שהשחקנים יתקדמו".

המאמן התייחס למסע הרכש של מכבי ת"א: "אני כבר מבולבל מהרכש, איבדתי את הספירה של השחקנים שהביאו. אני אוהב את זה שכל פעם שבא מישהו חדש ואחרי החוק שהוציאו לו נראה לי שהוא יישאר פה כמה שנים".

שחקני מכבי ת&qout;א (דרור עינב)
שחקני מכבי ת"א. "אני כבר מבולבל מהרכש" (דרור עינב)

לבסוף, מסר את גרסתו לסכסוך עם יגאל אנטבי, שהתשלח במאמן בכתבה: "הוא בסך הכל בחור טוב, אבל אחרי קריירה כל-כך ארוכה שהוא העביר כמעט רק בהפועל ת"א והיה רגיל להיות שחקן הרכב. הוא לא ידע מה זה להיות שחקן ספסל ומחליף, אני לא הבאתי אותו, והיו טל מעבי ואת עומרי בן הרוש והעדפתי אותם על-פניו".

"הוא ישב בחוץ וזה גרם לו לתסכול. הוא הוציא דברים שלא נאה לשחקן כמוהו. צריך לדעת להשלים עם המצב. הוא אמר שאם היה בהפועל ת"א הוא היה לא פחות טוב מדדי, נו באמת?! זה קשה לשחקנים בשלהי הקריירה להשלים עם זה".

אנטבי מול תומר חמד (קובי אליהו)
אנטבי. "הוא ישב בחוץ וזה גרם לו לתסכול" (קובי אליהו)

 לאחר מכן שמענו את צדו של אנטבי בסיפור: "מה שהוא עשה לי בחצי שנה הזאת לא עשו לי בכל הקריירה. זכותו להחזיק יותר ממעבי. הבעיה הייתה כבוד, שתהיה לו טיפת כבוד לשחקן ותיק. זה לא היה מי שטוב משחק. בא מישהו בהתחלה ואמר לי, 'יש לו משהו נגדך, תבדוק את זה'. זה לגיטימי שהוא מקדם שחקנים צעירים וברור שהעולם שייך לצעירים, אבל אני חשבתי שמי שטוב מקצועית יישחק. שייעשה את המינימום, טיפת כבוד. הוא אפילו לא העיר לי באימונים. האמת, רציתי לעזוב בינואר ובדיוק הייתה לי פציעה. לא יכולתי לעזוב".

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי, גליצ'ים. 
           

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */