יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:50

מראדונה: בא לי לעלות לשחק נגד נבחרת גרמניה

מונדיאל: אחרי ה-1:3 על מקסיקו, מאמן ארגנטינה חושב על רבע הגמר ועוקץ: "איפה אלה שאמרו שאין לי מושג באימון?". מולר: "יש לי מקום בארון הגביעים"

|
מראדונה והשחקנים חוגגים עלייה לרבע הגמר (רויטרס)
מראדונה והשחקנים חוגגים עלייה לרבע הגמר (רויטרס)

מי מצליח לזכור היום שהיו כאלה שהתנגדו למינוי של דייגו ארמנדו מראדונה למאמן נבחרת ארגנטינה? מי שהיה אליל ההמונים במדינה ואיבד מהמניות שלו לאחר אינספור פרשיות סמים ואלימות נגד עיתונאים, חוזר - ובגדול. ארגנטינה שלו ניצחה אתמול (ראשון) את מקסיקו 1:3 והעפילה לרבע גמר המונדיאל, שם מחכה לה גרמניה.

מראדונה, כמו מראדונה, לא נשאר אדיש לסביבה וזוכר בדיוק את כל אלה שהיו נגדו: "איפה כל האנשים האלה שאמרו שאין לי מושג באימון כדורגל? איך אמרו את זה ופתאום אני מנצח? זה בסדר?", אמר מראדונה והוסיף בקריצה: "נשארתי אותו בן אדם".

הטירוף ברחובות ארגנטינה לא ידע סוף אחרי הניצחון בשמינית הגמר, עכשיו מחכים שם ליריבה הבאה, גרמניה. הנבחרת של לאב מגיעה בכושר שיא אחרי שפירקה את אנגליה 1:4.

בארגנטינה זוכרים את שני המפגשים האחרונים שהיו להם במסגרת המונדיאל מול גרמניה, ובשתי הפעמים הללו, הנקודה הלבנה היא שניצחה את המשחקים לנבחרת האירופית. ברבע הגמר של המונדיאל הקודם ניצחו הגרמנים 2:4 בבעיטות הכרעה ובגמר של 1990 היה זה אנדראס ברמה שדייק מהנקודה הלבנה חמש דקות לסיום המשחק כדי לזכות בגביע ולהביא לעולם את התמונות של מראדונה ממרר בבכי.

אוהדי ארגנטינה חוגגים בדרא"פ

עם הרגשות מאז, ועם הכדורגל השמח של ארגנטינה במונדיאל, לא פלא שהמאמן שלה מתגעגע: "בא לי לעלות לשחק נגד נבחרת גרמניה. אני גאה בשחקנים כאלה ומאושר להיות לצידם ולחלוק איתם את הרגעים האלה".

מראדונה מזכיר איזה רגל היתה לו פעם (רויטרס)
מראדונה מזכיר איזה רגל היתה לו פעם (רויטרס)

על המשחק עצמו אמר המאמן: "כולנו יודעים שזה יהיה משחק שונה ומול יריבה שהיא שונה ממקסיקו שעברנו. הם משחקים חזק ויש להם שחקנים טובים אבל אני בטוח שיש לנו את הצוות ביותר כדי לעבור אותם".

מולר: "יש לי עוד מקום בארון הגביעים"
גם בגרמניה לא יודעים את נפשם מרוב אושר אחרי הניצחון הגדול של הנבחרת מול אנגליה. עיתוני גרמניה היללו ושיבחו את המאמן, ב"בילד" יצאו בכותרת: "יוגי, אנחנו אוהבים אותך" עם שלל סופרלטיבים ומחמאות לנבחרת שלהם.

גם אנגלה מרקל התפנתה מענייני היום וצפתה במשחק (רויטרס)
גם אנגלה מרקל התפנתה מענייני היום וצפתה במשחק (רויטרס)

המאמן הגרמני יואכים לאב, לעומת זאת לא דיבר כל כך על היריבה הבאה אלא המשיך להתרכז במשחק מול האנגלים: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו, אנחנו מרוצים ואני בטוח שהאוהדים גם שמחו לראות אותנו. אמרתי לשחקנים במחצית שאנחנו צריכים לכבוש את השער השלישי כי האנגלים פתוחים מאחורה וזה מה שהיה".

כובש הצמד, תומאס מולר אמר: "אנחנו יודעים שמחכה לנו אגוז קשה לפיצוח בשלב הבא אבל אנחנו מתמקדים במטרה שלנו. יש לי עוד מקום בבית בארון הגביעים", רמז מולר על המטרות שלו. 

הבילד הגרמני מפרגן לנבחרת שלו ולמאמן שלהם
הבילד הגרמני מפרגן לנבחרת שלו ולמאמן שלהם
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */