יום ראשון, 06.10.2024 שעה 11:44

החוב נמחק: 1:4 ענק לגרמניה על אנגליה בשמינית

משחק שהבטיח וקיים: הגרמנים התעללו באנגלים ואף החזירו על הגמר ב-66' לאחר ששער חוקי של למפארד נפסל. קלוזה, פודולסקי ומולר (2) כבשו, אפסון צימק

|
גרמניה חוגגת ניצחון גדול על אנגליה (GettyImages)
גרמניה חוגגת ניצחון גדול על אנגליה (GettyImages)

קשה. קשה לפרגן לגרמנים. זה אמנם מיושן, ארכאי אבל ברובנו ישנה תמיד התקווה שנראה בחורים עם שמות כמו שויינשטייגר יורדים לחדרי ההלבשה עם הפנים בין הידיים. אבל מה לעשות, היום זה היום לקום ולהריע לנבחרת גרמניה תוססת, אטרקטיבית והתקפית שניצחה 1:4 את אנגליה - יריבתה המושבעת - בדרך לרבע הגמר ונראית מפחידה יותר מאי פעם, אבל בקטע טוב.

באיזשהו שלב במשחק נראה היה שההילייט של המשחק עומד להיות החלטת שיפוט שערורייתית שמנעה שער חוקי למהדרין מפראנק למפארד שבעט כדור שפגע במשקוף וירד לדשא, חצי מטר מאחורי קו השער. אלא שבמחצית השניה התברר שזה בכלל לא הסיפור. הסיפור הוא כולו על גרמניה.

הלבנים של יואכים לאב (שכנראה עושה עבודה מצויינת) פתחו נהדר עם שער של מירוסלב קלוזה בדקה ה-20 לעיניו של מיק ג'אגר שישב ביציע לאחר השתלטות שלו על כדור ארוך מהשוער (וזה מה שנקרא גול בסגנון אנגלי) וכיבוש קל מול ג'יימס. 12 דקות מאוחר יותר עלו הגרמנים ל-0:2 גדול אחרי התקפה לתפארת שהסתיימה ברגליו של פודולסקי שהפציץ לפינה מזווית קשה.

כנראה שהגרמנים העירו את האריה האנגלי משנתו העמוקה למספר דקות שכן בדקה ה-38 צימק אפסון בנגיחה ודקה לאחר מכן נפסל השער המדובר, ואנגלים ירדו לנוח בתחושת תסכול.

אלא שברגע שגברים אמיתיים אמורים לשים בצד את ההתבכיינות ולתת הופעה, האנגלים, שדווקא עלו נחושים למחצית השניה ותקפו ללא הרף, שכחו להגן וספגו צמד מהיר ממולר בהתקפות מתפרצות ששברו סופית את אנגליה. 

כנראה שאתוס וקהל אוהדים נאמן אינו יכול לשמש כעלה תאנה לכדורגל בינוני ומפוחד. לאנגליה מגיע ללכת הביתה והאמת, בניגוד גמור לגרמניה, זוהי סוג של הפתעה שהנבחרת של קאפלו (שחטף זבנג רציני לקריירה) הגיעה עד הלום.
 

אוהדות גרמניה (רויטרס)
אוהדות גרמניה התכוננו למשחק בבלומפונטיין (רויטרס)

בזמן שבבית בברלין יצאו האוהדים לרחובות (רויטרס)
בזמן שבבית בברלין יצאו האוהדים לרחובות (רויטרס)

מחצית ראשונה
השופט חורחה לריונדה האורוגוואיי הוציא לדרך את המשחק וכבר בדקה הרביעית הכניס שויינשטייגר כדור יפה למסוט אוזיל שהצליח לעצור, התקדם ובעט שטוח, אך דיוויד ג'יימס הצליח לרדת טוב ולהדוף לקרן בעזרת רגלו. בדקה ה-18 זכתה אנגליה לכדור חופשי אחרי עבירה של שויינשטייגר, אותו לא הצליח למפארד לנצל כשבעט לתוך החומה.

בארי ופודולסקי נאבקים על הכדור (רויטרס)
בארי ופודולסקי נאבקים על הכדור (רויטרס)

מולר ואפסון עולים לנגיחה (רויטרס)
מולר ואפסון עולים לנגיחה (רויטרס)

דקה 20: גרמניה עולה ל-0:1. כדור ארוך וסתמי שנשלח מהשוער מנואל נוייר הגיע לרגליו של קלוזה המיומן שחלף בקלות על פני מת'יו אפסון הגמלוני (שגם עשה עבירה בדרך על הגרמני התמיר) ומול דייויד ג'יימס גילגל בין רגליו של השוער פנימה את היתרון של גרמניה, שהוא גם שערו ה-12 במונדיאל, מרחק של שלושה שערים בלבד ממלך השערים רונאלדו.

שחקני גרמניה חוגגים את השער הראשון של קלוסה (GettyImages)
שחקני גרמניה חוגגים את השער של קלוסה (GettyImages)

בדקה ה-30 המשיכה גרמניה ביכולת הנהדרת והציגה מהלך ברזילאי אסלי כשסמי חדירה הוריד עקב לתומאס מולר, שהכניס כדור עומק גדול לקלוזה, אך כובש השער הראשון נבלם אצל דייויד ג'יימס.

דקה מאוחר יותר הקפיץ גלן ג'ונסון כדור יפה לג'רמיין דפו שנגח למשקוף, אך השופט שרק לנבדל גבולי.

דקה 32: גרמניה מכפילה את התוצאה. קלוזה הכניס עומק למולר, שהעביר רוחב מהאוויר בלי לעצור מעל גלן ג'ונסון לפודולסקי. החלוץ השתלט וסיים מזויית קשה בפצצה לפינה עם 0:2 גדול.

לוקאס פודולסקי חוגג (רויטרס)
לוקאס פודולסקי חוגג את השני של גרמניה (רויטרס)

קלוזה כמעט וכבש את השלישי של גרמניה כשעבר על מטר את מילנר ואפסון אך שוב נעצר אצל ג'יימס.

דקה 38: אנגליה חוזרת למשחק ועושה 2:1. כנראה שהשער השני שספגו העיר את האריות. כדור קרן של ג'רארד נחת על ראשו של אפסון הלא מכוסה, נוייר יצא רע וספג שער מצמק, אנגליה שוב במשחק.

אפסון נוגח את השער המצמק (רויטרס)
אפסון נוגח את השער המצמק (רויטרס)

רק דקה חלפה ולמפארד הפציץ מחוץ לרחבה כדור שפגע במשקוף ונחת כחצי מטר בתוך שער גרמניה! קשר צ'לסי כבר רץ לחגוג אך הקוון לא אישר את השער על אף מחאות שחקני אנגליה. מזכיר קצת את השער הספק-חוקי שהאנגלים כבשו והגרמנים ספגו בגמר 1966. מישהו אמר קארמה? 

פרנק למפארד בועט (רויטרס)
פרנק למפארד בעט (רויטרס)

הכדור של למפארד עובר את הקו (רויטרס)
הכדור עבר את הקו. נוייר קיבל מבט מקרוב (רויטרס)

מחאות אנגליה (רויטרס)
מחאות האנגלים לא עזרו (רויטרס)

גם העובדה שרוני הסביר לקוון אספינוזה בדיוק בכמה הכדור עבר את הקו (GettyImages)
גם העובדה שרוני הסביר לקוון אספינוזה בדיוק בכמה הכדור עבר את הקו (GettyImages)

מחצית שניה
סטיבן ג'רארד אותת על כוונותיהם של האנגלים לחזור למשחק כאשר בדקה ה-49 פרץ טוב משמאל, חתך למרכז ובעט חזק ליד הקורה הקרובה של נוייר.

בדקה ה-52 פראנק למפארק השלים צמד בעיטות למשקוף כששלח נהדר בעיטה חופשית מכ-32 מטרים לקורה העליונה של הגרמנים. שבע דקות לאחר מכן  פינו כל שחקני אנגליה את הדרך לתומאס מולר שבעט מסף הרחבה בסמוך לקורה של ג'יימס. בדקה ה-62 נתנו האנגלים מרווח לשויינשטייגר שניסה את כוחו מחוץ לרחבה בבעיטה חדה שחלפה ליד העמוד.

דקה 67: גרמניה כובשת את השלישי. אנגליה לחצה ולחצה, אך שכחה שמולה עומדת אחת מהנבחרות החזקות בעולם. בעיטה חופשית של אנגליה שפגעה בקורה הובילה למתפרצת של גרמניה. שויינשטייגר רץ על חצי מגרש והוריד ימינה למולר שמול ג'יימס רק הפציץ למרכז בדרך ל-1:3.

תומאס מולר חוגג את השלישי של גרמניה (רויטרס)
תומאס מולר חוגג את השלישי של גרמניה (רויטרס)

דקה 70: גרמניה כובשת את הרביעי! מסוט אוזיל ניצל את ההתפרקות של האדומים ושלח כדור בין הרגליים של אשלי קול למולר שהשלים צמד בתוך שלוש דקות ושלח את גרמניה להתחיל בהכנות לרבע הגמר.

אנגליה: דיוויד ג'יימס, מת'יו אפסון, ג'ון טרי, גלן ג'ונסון (שון רייט-פיליפס, 87), אשלי קול, סטיבן ג'רארד, פראנק למפארד, גארת' בארי, ג'יימס מילנר (ג'ו קול, 64), ג'רמיין דפו (אמיל הסקי, 71) ו-וויין רוני.

גרמניה: מנואל נוייר, פיליפ לאם, פר מרטסאקר, ג'רום בואטנג, ארנה פרידריך, סמי חדירה, בסטיאן שויינשטייגר, מסוט אוזיל (שטפן קיסלינג, 82), לוקאס פודולסקי, מירוסלאב קלוזה (מריו גומס, 72) ותומאס מולר (פיוטר טרוכובסקי, 72).

מולר חוגג צמד ורביעיה (רויטרס)
ושוב חוגג. הפעם צמד ורביעייה (רויטרס)

לוח התוצאות לאחר המשחק (רויטרס)
לוח התוצאות לאחר המשחק (רויטרס)

אכזבה אנגליה חדשה (רויטרס)
האנגלים היו שבורים בסיום (רויטרס)

אוהדים אנגלים (רויטרס)
האוהדים האנגלים התקשו לעכל (רויטרס)

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */