יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:28

1:2 לספרד מול צ'ילה, פורטוגל מחכה בשמינית

שערים של וייה ואינייסטה העניקו לנבחרת של דל בוסקה ניצחון חשוב והתחמקות ממפגש מול ברזיל. למרות ההפסד, צ'ילה עלתה לשמינית הגמר מהמקום השני

|
אינייסטה ו-וייה חוגגים שמינית גמר (GettyImages)
אינייסטה ו-וייה חוגגים שמינית גמר (GettyImages)

זו בהחלט היתה צפירת הרגעה. כל מי שחשש שנבחרת ספרד תלך בדרכן של איטליה וצרפת, יכול לנשום לרווחה. הנבחרת של דל בוסקה ניצחה הערב (שישי) את צ'ילה 1:2 ועלתה ביחד איתה לשמינית הגמר. לספרדים מחכה מפגש מול פורטוגל, צ'ילה תפגוש בדרבי דרום אמריקני את ברזיל. 

הספרדים, שהיו חייבים ניצחון השתלטו על המשחק מהרגע הראשון וכבשו את מרכז השדה. הם לא היו כל מדוייקים בחלק הקידמי וניכר היה על טורס שהוא חלוד, אולי אפילו חסר ביטחון. בדקה ה-24 ניצל דוד וייה טעות גדולה של השוער הצ'יליאני שהחליט לצאת רחוק מהשער כדי להרחיק כדור. ההרחקה שלו סידרה ל-וייה שער חשוף ולמרות המרחק הרב, כ-40 מטר, הוא לא התקשה לבעוט ולהכניס את הכדור פנימה.

זו היתה הבעיטה הראשונה של הספרדים למסגרת והיא נכנסה. בפעם השניה שהם בעטו למסגרת זה היה מרגליו של אינייסטה שעה את זה בדקה ה-36 והכפיל את היתרון. עוד לפני השער, במהלך שקדם לו פגע אסטרדה בטורס, ראה את הכרטיס הצהוב השני והורחק.

עם פתיחת המחצית השניה כבש מיאר המחליף שער מצמק אחרי שבעיטה שלו פגעה ברגלו של פיקה, היטעתה את קאסיאס וחדרה פנימה. למרות השער, הצ'יליאנים לא היו במשחק. החיסרון המספרי והיתרון האיכותי של השחקנים הספרדים בלט.

אוהדי ספרד מחכים לפורטוגל

המחצית השניה כבר היתה בשליטה מוחלטת של הספרדים, אלא שאינייסטה, צ'אבי ושאר החברים לא הצליחו לפרוץ את הבונקר הצ'יליאני. למרות ההפסד, צ'ילה מצטרפת לספרד בשמינית הגמר, רק שהיא צריכה להתמודד מול ברזיל. הספרדים שוב הולכים לראות מול העיניים את כריסטיאנו רונאלדו, בדיוק כמו שקורה להם בליגה.

אוהדי נבחרת ספרד תומכים בנבחרת שלהם  (רויטרס)
אוהדי נבחרת ספרד תומכים בנבחרת שלהם (רויטרס)

מחצית ראשונה
שחקני שתי הקבוצות עלו על כר הדשא למשחק האחרון של שלב הבתים, שהוא בעצמו סוג של משחק נוק אאוט, כשהמפסידה בו צפויה להיפרד מהטורניר.

הצפרדים פתחו חזק את המשחק, השתלטו על מרכז השדה וניסו לכבוש שער מהיר כדי לשחרר את הלחץ. פרננדו טורס הגיע לשני מצבים טובים כבר בדקות הראשונות אבל הוא החטיא.

צ´אבי לא מתרגש מהנוכחות של אסטרדה (רויטרס)
צ´אבי לא מתרגש מהנוכחות של אסטרדה (רויטרס)

גם הצ'יליאנים התאוששו והחלו לצאת קדימה במטרה להפתיע את קאסיאס אבל באותו הזמן הספרדים היו נחושים ומרוכזים.

דקה 24 - 0:1 לנבחרת ספרד - פרננדו טורס קיבל כדור בחלק המגרש של צ'ילה אבל בראבו החליט לצאת משערו ולהרחיק. ההרחקה שלו לא היתה טובה והכדור הגיע לדוד וייה שמ-40 מטר ומול שער חשוף בעט חזק לרשת. 

דוד וייה חוגג עם חבריו. שער נדיר (רויטרס)
דוד וייה חוגג עם חבריו. שער נדיר (רויטרס)

בדקה ה-33 עוד ניסיון מעניין של הספרדים שהחלו לשחק הרבה יותר משוחרר. כדור קרן מדויק שעלה לרחבה מצא את ראשו של פיקה שנגח אבל הכדור שלו עלה מעל השער. הצ'יליאנים יצאו למתפרצת בסיומה מצא את עצמו באסג'ו לבד מול קאסיאס. השוער הספרדי המנוסה הצליח להדוף לקרן שלא נוצלה.

דקה 36 - 0:2 לספרד - התקפה מהירה של הספרדים מסתיימת עם שער וכרטיס אדום לצ'יליאנים. במהלך ההתקפה פגע אסטרדה בטורס אבל השופט נתן יתרון. הכדור הגיע ל-וייה שהעביר כדור לעברו של אינייסטה שחיכה בתוך הרחבה. קשרה של ברצלונה לא התעכב, בעט מדויק לפינה של בראבו והכניע אותו. מיד אחרי השער ספג אסטרדה את הכרטיס הצהוב השני והורחק.

אינייסטה ו-וייה חוגגים את השני של ספרד (GettyImages)
אינייסטה ו-וייה חוגגים את השני של ספרד (GettyImages)

מחצית שניה
עם פתיחת המחצית השניה ערך מאמן צ'ילה שני חילופים והעלה את מיאר ופארדס לדשא. כעבור דקה וחצי החילוף השתלם. 

דקה 47 - צ'ילה מצמקת ל-2:1 - כבר בהתקפה הראשונה שלה במחצית קיבל מיאר שנכנס כמחליף את הכדור מחוץ לרחבה. ובעט כדור חזק שפגע ברגלו של פיקה, שינה כיוון והיטעה את קאסיאס בדרך לשער.

מילאר חוגג את השער המצמק (רויטרס)
מיאר חוגג את השער המצמק (רויטרס)

הספרדים המשיכו לשמור על הכדור ולהכתיב את קצב המשחק, בעוד הצ'יליאנים, ככל שהשעון הלך קדימה, החלו לאבד את המשחק, בעיקר לאור העובדה שהיו בחיסרון מספרי עם ההרחקה של אסטרדה.

הספרדים לא הגיעו למצבי הבקעה במהלך המחצית השניה אבל בהחלט היו טובים יותר מהיריבה. הצ'יליאנים רק ניסו לשמור מאחור ולהפתיע בהתקפות מתפרצות והסגירה שלהם בחלק האחורי מנע מהספרדים להגיע לשער.

איקר קאסיאס. במחצית השניה לא היתה לו עבודה (רויטרס)
איקר קאסיאס. במחצית השניה לא היתה לו עבודה (רויטרס)

הבונקר הצ'יליאני לא נפרץ עד הסיום, הספרדים שמרו על היתרון שלהם, ושתי הנבחרות עלו לשלב הבא.

ספרד: איקר קאסיאס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, אנדראס אינייסטה, דוד וייה, צ'אבי, פרננדו טורס (ססק פברגאס 55), חואן קאפדוילה, צ'אבי אלונסו (מרטינס 73), סרחיו ראמוס, סרג'יו בוסקטס.

צ'ילה: קלאודיו בראבו, פונצ'ה ואלדו, מאוריציו איסלה, אלכסיס סאנצ'ז (אורלאנה 65), ארתור וידאל, חורחה ולדיויה (פארדס 46), מארק גונסאלס (מיאר 46), מרקו אסטרדה, ג'אן באסג'ו, בארי מדל, גונסאלו חארה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */