יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:22

הונדה: אני רוצה להוכיח ליפנים שהכל אפשרי

השחקן המצטיין של יפן ב-1:3 על דנמרק עדיין לא שבע. המאמן אוקאדה: "עוד לא השגנו את המטרה הסופית". לה גוון עוזב את קמרון אחרי ההפסד 2:1 להולנד

|
הונדה חוגג עם החברים:
הונדה חוגג עם החברים: "אני פחות משציפיתי" (רויטרס)

רק יומיים אחרי שדרום קוריאה עלתה לשמינית גמר המונדיאל, גם לנבחרת יפן היה ערב ענק, לאחר הניצחון הגדול 1:3 על נבחרת דנמרק. היפנים היו בטירוף בסוף המשחק והוכיחו שקבוצה שרצה בלי הפסקה נהנית מיתרון גדול מאוד על היריבה, גם אם אין לה כוכבים גדולים.

קייסוקה הונדה, שהיה המצטיין במגרש ואף כבש את השער הראשון של היפנים, אמר בסיום: "זה ניצחון גדול בשביל יפן, אני שמח שניצחנו, אבל אני לא שבעתי. המשחק הבא הוא יותר חשוב, אני רוצה ליפנים ששום דבר אינו בלתי אפשרי".

הונדה הוסיף: "לפני המשחק המאמן אמר שאסור לנו להתרכז בהגנה ושאנו צריכים לתקוף. זה הרים לנו את המוטיבציה והיה מאוד אפקטיבי, הוביל אותנו לתוצאה נהדרת".

"אני שמח, אבל פחות שמח ממה שציפיתי שאהיה. הייתי שמח להרגיש את כל השימחה. לפני המשחק לגמרי הבנתי את החשיבות שלו וציפיתי להיות ממש מאושר אם ננצח", הודה כוכב המשחק.

הונדה חוגג (רויטרס)
הונדה בטירוף: "החלטנו שאנדו יבעט את הבעיטה השניה, אני כבר כבשתי" (רויטרס)

הונדה ניסה להסביר מדוע הוא לא מאושר: "למה זה לא קרה? אולי כי לא הסתיים הקמפיין. ננסה להתקדם צעד אחרי צעד ולהגיע גבוה יותר. אנחנו קבוצה שיכולה להמשיך לשחק ככה". היפני משחק בקבוצתו, צסק"א מוסקבה, בתפקיד יותר אחורי ואמר: "התפקיד שלי זה לכבוש או לדאוג שהקבוצה תכבוש ועשיתי את זה".

על השער השני של יפן, מבעיטה החופשית של יאשוהיטו אנדו, אמר הונדה: "החלטנו שהוא יבעט כי הוא רצה. אם לא הייתי כובש את הראשון, מאוד יכול להיות שהייתי נלחם יותר". על כובש השער השלישי אמר הונדה: "לפני המשחק אני ואוקזאקי אמרנו אחד לשני ששנינו צריכים לכבוש ובגלל המסירה שלי זה קרה. בדיוק בגלל דברים כאלה אני לא חלוץ".

יפן חוגגת (רויטרס)
יפן חוגגת עלייה ענקית לשמינית הגמר (רויטרס)

יקאשי אוקאדה, המאמן היפני, היה כמובן מאושר בסיום ואמר: "ידענו שתיקו יספיק לנו, אבל לא רצינו להיות פאסיביים. דנמרק לחצה בהתחלה והגיעו לכמה מצבים טובים, אז שינינו מערך והצלחנו לכבוש פעמיים. הם חזרו חזק אחרי המחצית, אבל הראינו שיש לנו מה שאין להרבה נבחרות, אנחנו באמת מאוחדים".

אוקאדה הוסיף: "נהנה מהניצחון אבל לא השגנו את המטרה הסופית עדיין. אנו חייבים לשאוף ליותר, זה מתחיל עם המשחק מול פראגוואי. השחקנים ינוחו מחר ומחרותיים, ואז יחזרו לעבוד".

אולסן (רויטרס)
אולסן: "האם נכשלנו? שאחרים יחליטו" (רויטרס)

המאמן הדני, מורטן אולסן, גם הודה לאחר המשחק: "הונדה שחקן נהדר שמחזיק בכדור יפה מאוד". על המשחק אמר אולסן: "לפעמים אתה מחמיץ הזדמנויות וזה מה שעושה את ההבדל. הם ניצלו את המצבים שלהם ואנחנו לא. המשחק הוכרע בשתי הבעיטות החופשיות, אני לא חושב ששיחקנו רע. האם נכשלנו? שאחרים יחליטו".

לה גוון: לא הצלחתי לאחד את השחקנים, אני עוזב
בעקבות התצוגה המאכזבת של נבחרת קמרון במונדיאל, לאחר שסיימה את משחקיה עם 0 נקודות, מאמנה הצרפתי, פול לה גוון, הודיע שהוא עוזב את הנבחרת. במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד 2:1 להולנד, אמר לה גוון: "החוזה שלי נגמר וזה היה ברור שאני יעצור עכשיו. אולי לא הצלחתי לאחד את הקבוצה שלי ולהביא אותם לשחק יחד".

פול לה גוון (רויטרס)
פול לה גוון: "אולי לא הצלחתי להביא את השחקנים לשחק ביחד" (רויטרס)

לאחר ההפסד בתוצאה דומה לדנמרק ועוד 1:0 מול יפן, הקמרונים, שהיו אחת התקווה להיות ההפתעה האפריקנית של המונדיאל, סיימו טורניר חלש מאוד מבחינתם, למרות תמיכת הקהל. "אני לא עומד להצביע על אשמים בקמפיין, אבל חשבתי שנשיג תוצאות יותר טובות במשחקים".

קמרון הצליחה לחזור מפיגור מול הולנד, משער של סמואל אטו בפנדל בדקה ה-65, אבל לבסוף היה זה הונטלאר שכבש את שער הניצחון להולנדים. נבחרת האורנג' היתה צריכה תוצאות תיקו כדי לסיים בראשות הבית, אך בכל זאת הקמרונים לא הצליחו לשמור על השוויון ולחזור הביתה עם נקודה ראשונה.

ואן מרוויק (רויטרס)
ואן מרוויק: "רק אחרי ה-1:1 חזרנו לשחק את הכדורגל שלנו" (רויטרס)

המאמן ההולנדי, ברט ואן-מרוויק, לא היה מאושר מההופעה של נבחרתו בסיום, למרות הניצחון, ואמר: "אני לא מרוצה ב-100 אחוזים מההופעה היום, אבל כן מהעבודה שניצחנו. המחצית השנייה היתה מאוד מתונה מצידנו. במשחקים הקודמים שלטנו יותר בכדור, רק אחרי ה-1:1 התחלנו לשחק וראיתם שלא ויתרנו". 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */