יום שישי, 20.09.2024 שעה 15:24

ווימבלדון: סלע הודח בסיבוב הראשון מול יוז'ני

המחבט הישראלי הבכיר לא יכול היה לרוסי המדורג 15 בעולם ונכנע לו בארבע מערכות 6:3, 6:4, 4:6 ו-7:6. בעקבות ההפסד ייצא סלע מהטופ 100 בדירוג

|
דודי סלע, הפסד בסיבוב הראשון ליוז'ני (GettyImages)
דודי סלע, הפסד בסיבוב הראשון ליוז'ני (GettyImages)

המחבט הישראלי הבכיר, דודי סלע, המדורג במקום ה-60 בעולם נוצח היום (שלישי) בסיבוב הראשון של טורני ווימבלדון 3:1 במערכות מול הטניסאי הרוסי, מיכאל יוז'ני, המדורג 15 בעולם.

המשחק החל בצורה לא טובה מבחינתו של הישראלי כשיוז'ני שבר את חבטות ההגשה שלו בשלב מוקדם וחזר על כך לקראת סיום המערכה הראשונה, וגם שבירה אחת בחזרה של סלע לא סייעה לו והוא הפסיד 6:3.

במערכה השניה שב על עצמו אותו תסריט עם שתי שבירות של הרוסי מול שבירה אחת בלבד של דודי, והתוצאה הפעם היתה 4:6 ליוז'ני, ששלט במשחק ללא עוררין מול שגיאות רבות אותן ביצע סלע.

עם החזרה למערכה השלישית עלה סלע נחוש הרבה יותר והוכיח אופי חזק כשחזר מפיגור של שבירה ממש בפתיחת המערכה, השווה את התוצאה ושמר על חבטות ההגשה שלו, ואז ברגע החשוב ביותר, ניצח את המשחקון העשירי כדי לנצח במערכה ולצמצם ל-2:1 במניין המערכות.

במערכה הרביעית שברו שני הטניסאים אחד את השני בפתיחה, אך שמרו על חבטות ההגשה עד לשוויון 6:6, כשדודי סלע מאבד נקודה שיכולה היתה להקנות לו ניצחון במערכה. בשובר השוויון כבר לקח יוז'ני את העניינים לידיים וניצח 2:7.

סלע, שבשנה שעברה הגיע עד שמינית הגמר, יאבד נקודות רבות וייצא מהטופ 100בדרוג שיתפרסם בעוד כשבועיים. בשנה שעברה, אחרי ההצלחה הגדולה בווימבלדון וחצי גמר הדיוויס, סלע הגיע למקום ה-29 בעולם.

מערכה ראשונה
יוז'ני, המדורג 15 בעולם, ניצל את חבטות ההגשה שלו כדי לעלות ל-0:1, ומייד שבר את סלע כדי להכפיל את יתרונו, ומנגד הצליח לשמור שוב על חבטות ההגשה שלו למרות משחקון קשה ועלה ל-0:3 מהיר. לסלע יש כבר שבע שגיאות לא מחוייבות בשלושת המשחקונים בראשונים.

יוז´ני (רויטרס)
מיכאל יוז´ני, שבר את סלע כבר בפתיחה ושייט לניצחון במערכה הראשונה (רויטרס)

את המשחקון הרביעי לקח יוז'ני בקלות ושבר את סלע בשנית. כאן הראה דודי אופי אדיר ושבר את הרוסי בחזרה כדי לקבוע 4:1 ופיגור של שבירה אחת בלבד. סלע הגיש במשחקון הבא, שהיה ארוך יחסית, ובסופו שמר על ההגשה וצימק ל-4:2. יוז'ני המשיך לרשום משחק ללא הרבה טעויות ובמשחקון השביעי ניצח ללא בעיה.

סלע עשה סימנים של משחק טוב ובמשחקון הבא שמר על ההגשה, מה שצימק שוב את התוצאה, הפעם ל-5:3. סלע ניסה להציל משהו במשחקון הבא, אבל זה היה כבר מאוחר. יוז'ני ניצל את שתי נקודות המערכה שלו, ניצח ועלה ל-0:1.

סלע ומכת הניצחון (רויטרס)
דודי סלע, פתיחה לא טובה שלו בווימבלדון (רויטרס)

מערכה שניה
כבר בפתיחת המערכה השניה עמד יוז'ני לשבור את ההגשות של דודי, היו לו שלוש הזדמנויות שבירה, אולם סלע נלחם ושמר לבסוף על המשחקון כדי לעלות ל-0:1 ומייד לאחר מכן הכפיל את יתרונו עם שבירה חשובה. בשני המשחקונים הבאים שמרו שני הטניסאים על ההגשות והתוצאה עמדה על 1:3 לדודי.

דודי סלע (GettyImages)
דודי סלע, ביצע יותר מדי שגיאות במשחק מול יוז'ני (GettyImages)

כאן הגיעה שבירה של יוז'ני על ההגשות של סלע והיתרון הצטמק ל-2:3. כאן שמרו שני הטניסאים על חבטות ההגשה שלהם עש שהרוסי שבר את דודי במשחקון התשיעי ועלה ל-4:5, וניצל את משחקון ההגשה שלו כדי לנצח את המערכה השניה.

יוז´ני (רויטרס)
יוז´ני חוגג ניצחון על סלע (רויטרס)

מערכה שלישית
גם בפתיחת המערכה השלישית שבר יוז'ני כבר בפתיחה ועלה ל-0:1, אך נשבר מיד בחזרה על ידי סלע. השוויון נשמר גם במשחקונים הבאים והתוצאה עמדה על 2:2. במשחקון השישי שבר הישראלי ועלה ל-2:4, אך ממש כמו במערכה הקודמת נשבר סלע שוב ויוז'ני השווה ל-4:4, דודי ידע שאסור לו להשבר כעת, והצליח לשבור בעצמו כדי לנצח את המערכה השלישית בתוצאה 4:6 ולצמק את התוצאה במניין המערכות ל-2:1.

מערכה רביעית
כבר בפתיחת המערכה שבר יוז'ני את חבטות ההגשה של סלע ועלה ל-0:1. השיראלי ידע להתאושש שוב ושבר בחזרה במשחקון הרביעי כדי להשוות ל-2:2. דודי לא ידע לשמור על חבטות ההגשה שלו במשחקון העוקב ונשבר שוב.

האופי הידוע של הטניסאי הישראלי הוכח שוב כשהוא שבר במשחקון השמיני כדי להשוות ל-4:4.שני הטניסאים שמרו על חבטות ההגשה שלהם עד לשוויון 6:6, אז נכנסו לשובר שוויון, בו ניצח יוז'ני 2:7 ללא כל בעיה.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */