יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:59

רונן קצב: בניון יכול לשחק בכל קבוצה בעולם

הערב בתוכנית הספורט ברדיו 103FM בשיתוף ONE שוחחנו עם סוכן השחקנים, שמענו חדשות ועדכונים מהמונדיאל וניתחנו את מצבה של נבחרת אנגליה

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י (ONE)
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י (ONE)

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

תחילה עסקנו, איך לא, בהתפתחויות האחרונות מדרום אפריקה, נתעדכן בחדשות האחרונות של המונדיאל, שלקראת תום הסיבוב השני של שלב הבתים זימן לנו מודחת ראשונה ועולה ראשונה - קמרון והולנד בהתאמה, ומספר הפתעות, כאשר גרמניה איבדה גובה מול סרביה, צרפת ממשיכה להתדרדר אחרי ההפסד למקסיקו.

שוחחנו על-כך עם שליח ONE למונדיאל, אסף אבולעפיה ועם מאמן בני יהודה בעונה החולפת, גיא לוזון שסיכם את הטורניר עד כה:

"המונדיאל לא נכנס להילוך גבוה, אבל נהניתי מאוד מהמשחק של דנמרק מול קמרון. זה היה המשחק הטוב ביותר במונדיאל, לטעמי. קמרון שיחקה מצוין".

על נבחרת איטליה אמר לוזון: "אני חושב שאיטליה לא מספיק טובה, לא מספיק מוכשרת. האמת, גם במונדיאל הקודם היא לא שיחקה כדורגל גדול. הפעם אני לא מאמין שהיא תיקח את הטורניר כי אין לה מספיק כישרון בחלק הקדמי".

דומנק (GettyImages)
דומנק. לוזון: "אי אפשר להפיל את כל התיק על המאמן" (GettyImages)

לוזון התייחס גם לכישלונה של נבחרת צרפת, שאותו התקשה להסביר: "האמת, אין לי שמץ של מושג מה קורה שם. אם אברה, שהוא כל כך טוב במנצ'סטר ובנבחרת הוא איטי או מאלודה שהוביל את צ'לסי לדאבל ובנבחרת הוא לא אותו שחקן אז משהו שם רקוב. אני חושב שראינו כבר במוקמדות ובמשחקי ההכנה שנבחרת צרפת היא נבחרת כבויה. לשחקנים אין חשק חדווה ונחישות. יש שם אנרגיה של לישון. אי אפשר להפיל את כל התיק על המאמן. שחקן צריך להביא בכל מקרה 100 אחוז. הבעיה עם הצרפתים הייתה קיימת לכל אורך המוקדמות".

לבסוף, שאלנו את לוזון מה קורה בנוגע למינויו האפשרי למשרת מאמן הנבחרת הצעירה, על-כך ענה: "אני לא מצפה לכלום, לא דיברו איתי ולא אמרו לי שום דבר".

גיא לוזון (גיא בן זיו)
לוזון. על מינויו למאמן הנבחרת הצעירה: "לא דיברו איתי" (גיא בן זיו)

רוזנטל: "פעם נבחרות גדולות היו מנצחות בתוצאות גבוהות"
בהמשך ניתחנו את מצבה של נבחרת אנגליה. אחרי התיקו המביך מול אלג'יריה, נראים האנגלים רע מאוד ועלולים לעוף הביתה כבר בשלב הזה אם לא יתנערו ויציגו יכולת משופרת. לאן הולכת הנבחרת של קאפלו? ניסינו לתת לכך תשובה עם רוני רוזנטל.

חלוץ העבר של ליברפול וטוטנהאם התייחס לאווירה השוררת באנגליה סביב הנבחרת ולביקורות שמוטחות בה: "אני חושב ששחקנים מקצוענים שעולים למגרש עושים את מה שהם צריכים לעשות". לדבריו, הבעיה היא בסגנון המשחק השמרני במונדיאל: "אף-פעם לא היה כזה דבר. זאת פעם ראשונה שאני רואה שמשחקים כל-כך סגור, וזה נכון לגבי כל הנבחרות. פעם הייתה רואה נבחרות גדולות כבר במחזור הראשון מנצחות בתוצאות גבוהות".

שחקני אנגליה מאוכזבים (GettyImages)
שחקני אנגליה. "משחקים כל-כך סגור" (GettyImages)

לדעתו של רוזנטל, כישלון אנגלי להעפיל לשלב הבא לא יהיה רק כישלון של קאפלו: "זה נכון שלמאמן יש אחריות גדולה לאיך שהנבחרת נראית, אבל אסור לשכוח שבאנגליה יש את הליגה הכי טובה בעולם, זה אומר שלפה מביאים את השחקנים הכי טובים בעולם וזה פוגע בשחקנים המקומיים הצעירים".

האם אנגליה תצליח בכל זאת להעפיל לשמינית הגמר? "אני חושב שכן", אמר רוזנטל.

קאפלו (GettyImages)
קאפלו. "למאמן אחריות גדולה לאיך שהנבחרת נראית" (GettyImages)

כמו כן, התעדכנו בנעשה בהפועל ת"א, שייצאו בשבוע הבא למחנה האימונים באוסטריה, כשבתווך מצפה להם הגרלת מוקדמות גביע אירופה. במועדון שוקדים על בניית הסגל ואחרי שהחתימו את קשרה המוכשר של הפועל רעננה, סטיבן כהן, רוצים בהפועל לחזק גם את החלק הקדמי בבן סהר, ולוטשים עיניים לעברו של אקס בית"ר י-ם, דריו פרננדס.

גילי ורמוט (רועי גלדסטון)
גילי ורמוט. בהפועל מחכים להגרלת גביע אירופה (רועי גלדסטון)

רונן קצב: "טוטו תמוז כבר על מזוודות"
לאחר מכן שוחחנו עם סוכן השחקנים, רונן קצב, על כמה מהמלפפונים השמנים של העונה. על המו"מ של הפועל ת"א עם בן סהר אמר קצב: "אני רואה בכל מיני מקומות אולטימטומים וכאלה דברים, זה ממש לא נכון. בן בטירונות עד יום חמישי והוא הבטיח מראש לתת תשובה בסוף הטירונות וזה מה שיקרה".

"אספניול לרגע לא חשבו לוותר עליו. הם רואים אותו כפוטנציאל. הוא ושתף ב-24 משחקים, שזה לא מעט. האמונה האישית שלנו ששחקן בן 20 צריך לשחק רציף כל השנה, אבל אספניול לא רוצה לשחרר אותו. יש יתרון לכך שמערכת היחסים שלי שם טובה ולכן ייתכן שהם יבואו לקראתנו אם נרצה שהוא יעזוב".

בן סהר (אלעד ירקון)
בן סהר. "בסוף הטירונות הוא ייתן תשובה" (אלעד ירקון)

לדברי קצב, אם יחזור סהר ארצה אין מדובר בהכרח בנסיגה מקצועית: "ברור שהליגה הספרדית עדיפה על הליגה הישראלית, אבל אם הוא יצבור דקות בהפועל ובצ'מפיונס ליג זה יכול להיות לו טוב. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. אני מאמין שאם הוא יישאר באספניול הוא ישחק לא פחות מששיחק בעונה שעברה".

שחקן נוסף של קצב, גילי ורמוט, יישאר כנראה באדום, לדברי קצב: "נכון שהוא עדיין לא חתם, והיינו אמורים להיפגש אבל קצרה יצא להגרלה. יש לו הצעה מספרד אבל הבחירה הראשונה שלו היא להישאר בארץ לפחות עד ינואר. הוא רוצה להגיע עם הפועל לצ'מפיונס. הפועל מוכנה לשדרג את גילי ועוד שחקנים שתרמו לזכייה באליפות. הרצון להשקיע כלכלית גם פותח את העיניים של השחקנים, שרואים את האפשרות להגיע עם הפועל לראשונה לליגת האליפות, הצלחה קבוצתית שתוביל להצלחה אישית".

סטרול (רויטרס)
סטרול. "אבי רוצה מאוד להגיע למכבי" (רויטרס)

לשאלה האם הבלם אבי סטרול יחזור למכבי ת"א השיב קצב: "אני מקווה מאוד שכן. אבי רוצה מאוד להגיע למכבי ואני מקווה מאוד שנגשר על הפערים הקטנים".

לגבי טוטו תמוז נשמע קצב קצת יותר נחרץ: "כמו שזה נראה כרגע, טוטו לא יישאר בבית"ר. יש לו הצעות מגרמניה והולנד. הוא על מזוודות. גם אם זאת תהיה מזוודה קטנה והוא יעבור לקבוצה בארץ, נראה שבבית"ר הוא לא יישאר".

טוטו תמוז (קובי אליהו)
טוטו תמוז. "כמו שזה נראה כרגע, טוטו תמוז לא יישאר בבית"ר" (קובי אליהו)

לבסוף, על אפשרות שהיהלום שבכתר של קצב, יוסי בניון, יעבור לצ'לסי, הוא אמר: "כל העניינים של יוסי היו מאז ומתמיד בשקט ובצנעה. כשנרצה להודיע משהו בצורה רשמית נודיע. כל הקריירה שלו מדהימה. אני חושב שהוא יכול לשחק בכל קבוצה בעולם".

בהמשך, דנו במה שקורה בהפועל ירושלים בכדורסל. המאמן החדש עודד קטש מתלבט בנוגע למצבת הזרים, ובמועדון ביקשו משלושת הזרים, תומפסון, האנטר וסימונס ארכה של מספר ימים כדי להחליט בנוגע לעתידם. כמו כן, לא ברור עדיין מעמדם של הצעירים, יובל נעימי ויוגב אוחיון המבוקשים באירופה. בקבוצה מעוניינים להחתים שחקן פנים ישראלי, כשלאחר החתמתו של אלישי כדיר במכבי ת"א, עומדות בפניהם אפשרויות כמו עידו קוז'יקרו וליאור חכמון.

קליין וקטש עם פוגל (אלעד ירקון)
קליין, קטש ופוגל. בירושלים מתלבטים לגבי הזרים (אלעד ירקון)

כמו בכל ערב, גם הפעם השמענו לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון הענקנו למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים קיבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.          

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */