יום שישי, 20.09.2024 שעה 17:22

עף נשים: בוטלו המשחקים מול טורקיה ביורוליג

בשל המצב המתוח בין המדינות החליט האיגוד האירופי להעניק לכל אחת מהנבחרות ניצחון ביתי של 0:3 במקום לשחק. בתווך הפסידה הנבחרת 3:2 לספרד

|
אריה זלינגר, מצטער על ההחלטה  (ניר בוקסנבאום)
אריה זלינגר, מצטער על ההחלטה (ניר בוקסנבאום)

איגוד הכדורעף האירופי קיבל היום (שישי) החלטה תקדימית לבטל את המפגש הצפוי בין נבחרות הנשים של ישראל וטורקיה במסגרת היורוליג האירופי שהיו אמורים להתקיים בשני סופי השבוע הבאים, באנקרה וברעננה בשל המתיחות שנוצרה בין המדינות בעקבות אירועי המשט.

ה-CEV הודיע היום ליו"ר איגוד הכדורעף הישראלי, יעקב שטופמן, כי ההחלטה קובעת כי לשתי הנבחרות יירשמו שני ניצחונות ביתיים של 0:3 וארבעת המפגשים המתוכננים יבוטלו בשל המצב המתוח בין טורקיה לישראל. את ההודעה מסר יו"ר האיגוד האירופי, אנדרה מאייר, שכתב גם כי נשקלה האפשרות לקיים מפגש במקום ניטראלי, אך הניסיון לארגן כזה מפגש לא צלח.

נבחרת הנשים של ישראל משחקת העונה לראשונה ביורוליג האירופי. בשבוע שעבר ניצחה הנבחרת פעמיים את נבחרת יוון, 1:3 ו-0:3 והערב (21:00) תשחק ישראל מול ספרד.

בתגובה להודעת האיגוד האירופי הביע שטופמן צער: "צר לנו שהפוליטיקה מנצחת את הספורט. הודעתי לראשי האיגוד האירופי שלנו אין שום בעיה לארח את הטורקיות
וכמובן להתארח אצלן. בין שני האיגודים יש יחסים מצוינים וחבל שנקלענו למצב כזה".

נבחרת כדורעף נשים ישראל (ONE)
נבחרת כדורעף נשים ישראל, משחק חשוב מול הספרדיות

ההודעה על ביטול המשחקים תפסה את מאמן הנבחרת אריה זלינגר במהלך תדרוך וידאו לשחקניות בבית המלון בעיירה איה מונטה שבספרד: "חבל מאוד שזו ההחלטה, מאד רצינו לשחק נגד טורקיה", אומר זלינגר, ומוסיף: "לנו אין בעיה לארח את הטורקיות ברעננה, אם להם יש בעיה לארח אותנו באנקרה אז שיארחו אותנו בכל מקום אחר שהם יבחרו, למה לבטל את המשחקים? זו החלטה שגורמת לספורט להפסיד וחבל לי".

נבחרת כדורעף נשים ישראל (מייקל מק´קונוויל) (ONE)
עליה שלהן לפיינל פור תסבך את האיגוד האירופי (מייקל מק´קונוויל)

בעקבות ההחלטה הזו, לישראל יש 10 נקודות משישה משחקים. הטורקיות הספיקו לשחק היום ביוון ולהפסיד שם 3:2 לנבחרת היוונית, כך שלטורקיות יש עכשיו 11 נקודות משבעה משחקים. בהחלטה של האיגוד האירופי יש משום דחייה של הבעיה ולא פתרון, מכיוון שהפיינל פור האירופי אמור להתקיים בטורקיה בסוף חודש יולי ובמצב הנקודות בבית, לישראל יש סיכוי סביר להגיע לשם, אבל עד אז אולי ישתנו הדברים.

ובינתיים במגרש: ישראל הפסידה 3:2 לספרד
ובמשחק שלא נערך בזירה הפוליטית אלא על משטח הכדורעף, הפסידה נבחרתנו 3:2 לנבחרת המקבילה של ספרד. למרות ההפסד  ישראל ממשיכה להוליך את בית ב' של משחקי היורוליג, זאת לאחר שנבחרת טורקיה הפסידה ליוון, 2:3 ולישראל יש אותו מספר ניצחונות כמו הטורקיות, אך יחס המערכות של ישראל טוב יותר. בשבת ייערך משחק נוסף בין ישראל וספרד.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */