יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:43

פול גז: 0:1 ליפן על נבחרת קמרון משער של הונדה

הסמוראים הכחולים פתחו ברגל ימין וניצחו בצדק, אחרי ששלטו ברוב שלבי המשחק. הונדה (39) ניצל שמירה לקויה של הקמרונים כדי להכריע את המשחק

|
הונדה והחברים חוגגים ניצחון במשחק הראשון (רויטרס)
הונדה והחברים חוגגים ניצחון במשחק הראשון (רויטרס)

אמרו מונדיאל ראשון באפריקה. אמרו הנבחרות האפריקניות הולכות להרשים ואולי לרשום הישג שיא ליבשת השחורה. אז אמרו. בינתיים הן עומדות על 4 נקודות מ-15 אפשריות.

קמרון הצטרפה לניגריה והפסידה גם היא 1:0 במשחקה הראשון, אלא שהיא נכנעה ליפן האפרורית ונראתה רע, אולי הכי רע מבין חמש האפריקניות שראינו עד כה. הסמוראים הכחולים אמנם נלחמו ושלטו בקצב, אבל ניצחו בעיקר הודות לחולשה הבולטת של האריות (הבלתי מנוצחים, כפי שהם נקראים).

אחרי דקות פתיחה פושרות החלו היפנים להשתלט על מרכז השדה והחזיקו בכדור, אך לא הצליחו להגיע למצבים. ואז הגיעה הדקה ה-39. מאטסוי הגביה כדור מצויין מהאגף הימני, ההגנה של קמרון נרדמה ודווקא את הכוכב הכי גדול של טאקשי אוקאדה לא סגרו.

הונדה נותר לבד ומ-6 מטרים השתלט על הכדור ובקור רוח בעט מעל לגופו המזנק של סולימאנו כדי לקבוע 0:1.

הקמרונים ניסו להתאושש, אבל החולשה של סמואל אטו מאוד הקשתה עליהם לפתח משחק התקפה סביר. בדקה ה-49 חלוץ אינטר עוד הזכיר מה הוא שווה, כשעבר שלושה שחקנים מאגף ימין בסלאלום נפלא ובישל לצ'ופו-מוטינג, אבל החלוץ של המבורג בעט כמטר מהקורה הרחוקה, החמצה אדירה לקמרון.

אוהדים (רויטרס)
אוהדי יפן וקמרון מתכוננים למשחק הפתיחה שלהם (רויטרס)

בסיום יפן רושמת ניצחון מאוד חשוב, שיכול מאוד להיות שמעלה אותה לשמינית הגמר באופן מעשי, שכן המאבק על המקום השני (בהנחה שהולנד מסיימת ראשונה) צפוי להיות צמוד ביותר.
 

מחצית ראשונה
השופט הפורטוגלי אולגאריו בונקוארנסה פתח את המשחק בבלומפונטיין. הדקות הראשונות התאפיינו בקשיחות והרבה חוסר דיוק במרכז השדה, ללא התקפות רציניות של אף אחת מהנבחרות.

הונדה מול באסונג (רויטרס)
הונדה מפגין גמישות מול באסונג (רויטרס)

בדקה השמינית אטו הכניס כדור מצויין לוובו, שמצד ימים של הרחבה ניסה למצוא את צ'ופו מוטינג, אבל ההגנה היפנית הרחיקה בהצלחה ומנעה סכנה. בדקה ה-17 היפנים רשמו ניסיון ראשון למסגרת, כשמאטסוי בעט כדור חופשי לא רע, אך סולימאנו היה במקום.

הונדה מול אטו (רויטרס)
הונדה מעביר כדור, אטו מביט מרחוק. פתיחה לא רעה ליפני (רויטרס)

הרמה לא ממש התעלתה ככל שהדקות נקפו, היפנים היו קצת יותר טובים אבל לא ממש סיכנו את השער. קמרון הציגה יכולת חלשה ביותר ב-30 הדקות הראשונות.

קומאנו נאבק עם וובו (רויטרס)
קומאנו נאבק עם וובו (רויטרס)

בדקה ה-38 סוף סוף עוד בעיטה למסגרת של קוואשימה. צ'ופו-מוטינג קיבל כדור חוץ והסיט אותו מצויין לאסו-אקוטו, שבעט לידיים של השוער.

דקה 39 - 0:1 ליפן. מאטסוי הגביה כדור רוחב מצד ימין ומצא את הונדה לא מכוסה. הקשר לא התבלבל ומקרוב הכניע את סולימאנו והעניק לסמוראים הכחולים יתרון.

הונדה כובש (רויטרס)
הונדה כובש מול סולימאנו (רויטרס)

עד לסיום המחצית שתי הנבחרות לא הצליחו להגיע לעוד מצבים וירדו לחדרי ההלבשה, חניכיו של פול לה גוון בתצוגה מאכזבת וחסרת השראה ב-45 הדקות הראשונות.

היפנים חוגגים בטירוף (רויטרס)
ורץ לחגוג עם החברים (רויטרס)
הונדה חוגג (רויטרס)
הונדה ונגאמוטו יורדים למחצית עם חיוך רחב (רויטרס)

מחצית שניה
המחצית השניה נפתחה, שתי הקבוצות נותרו עם ההרכבים הפותחים ולא ערכו חילופים. בדקה ה-47 השיגו היפנים כדור חופשי על סף הרחבה מצד שמאל, אחרי שאוקובו הוכשל על ידי מ'ביה, אבל ביצעו אותה ברשלנות והקמרונים הרחיקו.

מאטסוי מול אקוטו (GettyImages)
מאטסוי נאבק על הכדור מול אקוטו (GettyImages)

בדקה ה-49 סמואל אטו סוף סוף הגיע למשחק. חלוץ אינטר עבר שלושה שחקנים מהאגף, חדר לרחבה והכין לצ'ופו-מוטינג מצב נהדר, אבל הוא שלח את הכדור גבוה וקצת שמאלה מדי, החמצה גדולה לאריות של לה גוון.

הונדה מול וובו (GettyImages)
הונדה נצמד לוובו. משחק בינוני לחלוץ הקמרוני (GettyImages)

בדקה ה-63 ערך לה גוון את החילוף הראשון שלו. אקילה אמאנה נכנס על חשבונו של ג'ואל מאטיפ. שש דקות חלפו ומאטסוי יצא ובמקומו נכנס שינז'י אוקזאקי.

לה גוון ערך חילוף כפול בדקה ה-75 בתקווה להציל את הספינה הטובעת. ג'רמי נג'יטאפ ומוהמאדו אידריסו נכנסו במקום ז'אן מאקון ואריק צ'ופו-מוטינג.

סמואל אטו (רויטרס)
סמואל אטו מאוכזב. משחק חלש לקפטן של קמרון (רויטרס)

בדקה ה-82 יפן היתה קרובה מאוד ל-0:2, כשאסבה בעט מחוץ לרחבה, סולימאנו הדף רע והמחליף אוקזאקי בעט לקורה והחוצה. באותה דקה ערכו היפנים חילוף שני, כשהוציאו את אוקובו והכניסו את קישו יאנו.

ארבע דקות עברו וקמרון היתה מאוד קרובה לשיוויון. מ'ביה השתלט על כדור כ-22 מ' מהשער ובעט חזק, קוואשימה כבר נכנע אבל המשקוף לא. אמאנה קיבל הזדמנות בבעיטה נוספת מחוץ לרחבה, אבל קוואשימה הצליח לעצור.

הונדה (GettyImages)
הונדה מוכשל על ידי איונג. הכוכב היפני עשה את שלו (GettyImages)

דקה לאחר מכן הונדה בעט כדור שטוח ודי חלש, אבל סולימאנו כמעט השמיט אותו לרשת, עד שהצליח לקלוט. בדקה ה-93 ג'רמי הרים כדור רוחב יוצא מן הכלל, וובו הסיט חלש מהאוויר למרכז השער, קוואשימה הצליח להדוף. עוד החמצה של חלוצי קמרון.

אוהדים יפנים (GettyImages)
האוהדים היפנים בטירוף. ניצחון חשוב בפתיחת הטורניר (GettyImages)

יפן: אייז'י קוואשימה, יואיצ'י קומאנו, מרכוס טוליו, יוג'י נקאזאווה, יוטו נאגאטומו, יאסוהיטו אנדו, מקוטו האסבה (ג'וניצ'י אינאמוטו, 88), יוקי אבה, קייסוקה הונדה, דאיסוקה מאטסוי (שינז'י אוקזאקי, 69), יושיטו אוקובו (קישו יאנו, 82).

קמרון: חאמידו סולימאנו, סטפן מ'ביה, ניקולאס נ'קולו, סבסטיאן באסונג, בנואה אסו-אקוטו, איונג אנואה, ז'אן מקון (ג'רמי נג'יטאפ, 75), ג'ואל מאטיפ (אקילה אמאנה, 63), פייר וובו, אריק צ'ופו-מוטינג (מוהמאדו אידריסו, 75) וסמואל אטו.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */