יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:38

המשטרה פיזרה בגז מדמיע את סדרני המונדיאל

העובדים האמונים על הסדר במגרשים הפגינו מחוץ לאצטדיון בדרבן במחאה על אי קבלת השכר שהובטח: "פיפ"א הבטיחה 195 דולר ליום ואנו מקבלים 25"

|
הפגנות הסדרנים מחוץ לאיצטדיון בדרבן  (רויטרס)
הפגנות הסדרנים מחוץ לאיצטדיון בדרבן (רויטרס)

שוטרי דרום אפריקה עוברים ימים קשים בחודש הזה עם קיומו של המונדיאל וכל בעיות הביטחון הקיימות במדינה והאיומים הביטחוניים שמצטרפים עם אירוע בהשתתפות 32 הנבחרות הטובות בעולם. כעת, מתברר שיש לשוטרים עוד סיבה לדאגה כשלפנות בוקר נאלצו להתעמת עם מפגינים.

לפנות בוקר מחוץ לאיצטדיון בעיר דרבן, שם הביסה גרמניה את אוסטרליה בתוצאה 0:4, החלו סדרנים בהפגנה אלימה בעקבות שכר נמוך אותו הם מקבלים לטענתם בעבור העבודה, הפגנה שפוזרה בכוח על ידי המשטרה ובירי של גז מדמיע לעבר המפגינים.

השוטרים נקראו לאיצטדיון, שם התכנסו מאות סדרנים של משחקי המונדיאל באחד ממגרשי החניה בכדי למחות על שכרם, וירו כאמור גז מדמיע ורימוני הלם בכדי לפזר את המפגינים.           

על פי הדיווחים המגיעים מדרום אפריקה לא היו נפגעים באירוע ולא נרשמו מעצרים.

אחד המפגינים, פנאק פלאקבואנגו, הסביר את טענות הסדרנים שהפגינו: "הם היו אמורים לשלם לנו שכר של 1,500 ראנד ליום (כ-195 דולר), זה מה שהבטיחו לנו בפיפ"א, אולם בסופו של דבר משלמים לנו 190 ראנד (כ-25 דולר) בלבד".

סדרני המונדיאל (רויטרס)
סדרני המונדיאל, ההפגנה החלה בצורה שקטה (רויטרס)

עובד אחר, סידני נ'זולי, סיפר כי הופתע מיחס השוטרים: "קיימנו הפגנה שקטה, היות ואנו לא מקבלים את השכר לו ציפינו, ומאוד הופתענו מכך שהשוטרים יצאו נגדנו באלימות שכזו וירו עלינו גז"

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */