יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:30

קריעת השכמה: 0:4 ענק לגרמניה מול אוסטרליה

בית 4: פודולסקי העלה ל-0:1 מהיר כבר בדקה ה-8 לאחר מהלך יפהפה. קלוזה הכפיל בדקה ה-26 בנגיחה. מולר כבש את השלישי (68), קאקאו את הרביעי

|
גרמניה חוגגת (GettyImages)
גרמניה חוגגת (GettyImages)

לא רחוק היום שבו "גרמניה" תהפוך לשם נרדף לכדורגל התקפי ואטרקטיבי. הנבחרת התוססת של יואכים לאב ניצחה 0:4 את אוסטרליה בדרבן, עלתה למקום הראשון בבית 4 על חשבונה של גאנה ובעיקר החזירה את החיים לגביע העולם הרדום-עד-כה.

כבר בדקה השמינית העלה לוקאס פודולסקי את הלבנים ל-0:1 ממהלך נדיר של אוזיל ומולר. מירוסלאב קלוזה הכפיל את היתרון בנגיחה אחרי הרמה יפה של לאם. מולר כבש את השלישי בגול של חלוץ גדול וקאקאו השלים 0:4 בעוד מהלך קבוצתי נאה מבישול של אוזיל.

כרגע, כשכל הפייבוריטיות נראות דווקא כמו גרמניה בימי הבונקר, הנבחרת הראשונה שכובשת יותר משני שערים במונדיאל הנוכחי נראית כטובה ביותר על הדשא של דרום אפריקה.

בשבוע הבא גרמניה תפגוש את סרביה, שיכולה לאבד סיכויים לעלות מבית 4 כבר במשחקה השני.

כעת נותר רק לקוות שראשי הנבחרות, שאחראים לספק לנו את רגעי הקסם לתקופה הקרובה, ראו את אוזיל, קלוזה, קאקאו ופודולסקי מקפיצים את הקהל וילמדו איך עושים זאת נכון. 
 

אוהדים גרמנים (רויטרס)
אוהדים גרמנים. לא חיכו הרבה כדי לשמוח (רויטרס)

מחצית ראשונה
השופט ג'וליאן רודריגס סנטיאגו הוציא לדרך את המשחק. בדקה השביעית מצב ראשון לגרמניה כשכדור עומק הגיע לקלוזה, שהתקדם לאט מול שווארצר ובעט לגופו, פודולסקי לא הצליח להשתלט על הכדור החוזר.

דקה 8: גרמניה עולה ל-0:1. כדור עומק נהדר של אוזיל המצויין הגיע למולר, שהוציא כדור החוצה לפודולסקי, והאחרון שלח מקצה הרחבה פצצה אותה הצליח השוער האוסטרלי רק להדוף לרשת הגבוהה כשהגרמני ממוצא פולני מעלה את נבחרתו ליתרון ראשון.

הגול הראשון של גרמניה (רויטרס)
קלוזה קיבל נקודת תצפית נהדרת על השער היפה (רויטרס)

בדקה ה-20 ריצ'ארד גארסיה האוסטרלי קיבל כדור על סף הרחבה, הקפיץ לעצמו קטנה ושלח כדור מסוכן שהלך קרוב למסגרת, אך החוצה. 

בדקה ה-24 החמיץ קלוזה מצב נהדר להכפיל את היתרון כשקיבל כדור רוחב נהדר מפודולסקי אך תוך כדי גליץ' הצליח להחמיץ לבדו מכ-5 מטרים.

אוזיל (רויטרס)
אוזיל. משחק בכורה מצויין במונדיאל (רויטרס)

דקה 26: קלוזה עושה 0:2. פיליפ לאם התנהל עם הכדור באגף הימני, זיהה תנועה של קלוזה לכיוון הרחבה והרים מיידית. החלוץ התרומם נהדר, הקדים את שווארצר ונגח בעוצמה פנימה את השני של גרמניה, ואת השער השביעי שלו בנגיחה במונדיאלים, שהעלה אותו למקום החמישי בטבלת הכובשים במונדיאלים בכל הזמנים יחד עם יורגן קלינסמן.

ארבע דקות לאחר השער קלוזה הכניס כדור אדיר לאוזיל, שנתן צ'יפ קטן מעל השוער האוסטרלי, אך הכדור הורחק מהקו.

במחצית הראשונה השלימה גרמניה יותר מסירות מוצלחות מאשר דרא"פ, אורוגוואי, ארה"ב וניגריה במשחק שלם.

קלוזה חוגג (GettyImages)
קלוזה חוגג את שערו השביעי בנגיחה במונדיאלים (GettyImages)
מחצית שניה 
בדקה ה-54 מהלך נהדר של גרמניה הסתיים ברגליו של מולר, לאחר שפודולסקי פתח את רגליו ונתן לכדור לעבור, והראשון הטיס את הכדור בסמוך לחיבורים של שווארצר.

דקה 56: כרטיס אדום לטים קייהיל. השופט החמיר בגדול עם השחקן החשוב ביותר של אוסטרליה, כשעל גלישה שעליה כרטיס צהוב היה מספק בהחלט אם לא למעלה מכך, הרחיק את החלוץ ואפשר לומר שחיסל את סיכוייה של אוסטרליה.

השופט מרחיק את קייהיל (רויטרס)
סנטיאגו מראה לקייהיל את הדרך החוצה (רויטרס)

דקה 68: גרמניה עולה ל-0:3. כדור שנהדף מן השוער הגיע לתומאס מולר, שהסתובב ושלח לקורה ופנימה את השלישי.

דקה 70: הגרמנים כובשים את ה-0:4. אוסטרליה, מפורקת לגמרי, לא הצליחה לעמוד בהתקפה הגרמנית השוטפת. מסוט אוזיל הכניס כדור למרכז הרחבה, קאקאו היה במקום כדי לכבוש מקרוב את הרביעי של נבחרתו, התוצאה הגבוהה ביותר בה הפסידה נבחרת אוסטרליה במונדיאל אי פעם.

אם אפילו נוייר עושה את העבודה, המצב של גרמניה טוב (רויטרס)
אם אפילו נוייר עושה את העבודה, המצב של גרמניה טוב (רויטרס)

גרמניה: מנואל נויר, הולגר באדסטובר, פר מרטסקר, ארנה פרידריך, פיליפ לאם, סאמי קדירה, בסטיאן שוויינשטייגר, תומאס מולר, מסוט אוזיל (מאריו גומס, 74), לוקאס פודולסקי (מרקו מארין, 81) ומירוסלב קלוזה (קאקאו, 68).

אוסטרליה: מארק שווארצר, לוק ווילקשייר, קרייג מור, לוקאס ניל, סקוט שיפרפילד, ריצ'ארד גארסיה (ניקיטה רוקה-ויסטה, 64), וינס גרלה (ברט הולמאן, 46), קארל ואלרי, ג'ייסון קולינה, ברט אמרטון (מילה יאדינק, 74) וטים קייהיל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */