יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:31

המלאך גבריאל: ארגנטינה ניצחה 0:1 את ניגריה

מי שציפה לראות את מסי, טבס והיגוואין, חזה דווקא במגן גבריאל היינצה מבקיע שער ניצחון למראדונה, שהגיע לבוש בחליפה. אניימה נבחר לאיש המשחק

|
היינצה חוגג את שער הניצחון של ארגנטינה (רויטרס)
היינצה חוגג את שער הניצחון של ארגנטינה (רויטרס)

אחת הנבחרות הכי מסקרנות במונדיאל בדרום אפריקה, נבחרת ארגנטינה, פתחה את משחקיה עם 0:1 קטן ולא משכנע מול ניגריה שמקרב אותה לשלב הבא, אבל ממש לא גורם לנחת בקרב האוהדים של האלביסלסטה.

המאמן מראדונה החליט לפתוח עם מסי, טבס והיגוואין בחוד, אבל השלישייה הזו, שחולקת כ-90 שערים העונה, לא ממש סיפקה את הסחורה, למרות ששחקן ברצלונה הראה מה יש לו ברגליים עם כמה מבצעים נהדרים.

את השער היחיד במשחק כבש דווקא מגן מארסיי גבריאל היינצה, שניצל קרן מדוייקת של חואן ורון ונגח פנימה מ-10 מטרים. בארגנטינה טענו שהיינצה בהרכב בגלל שהסוכן שלו הוא גם הסוכן של מראדונה, אבל כעת הביקורות, לפחות בנושא הזה, לא יצוצו.

מנגד, ניגריה גם כן יוצאת מאוכזבת. הנשרים הגיעו לכמה הזדמנויות טובות במהלך המחצית השניה, אבל לא ידעו לנצל אותן כדי לצאת מהמשחק לפחות עם נקודה שתיתן להם מקדמה טובה לקראת המשחקים מול יוון ודרום קוריאה.

נקודת האור בנבחרת הניגרית היתה שוער הנבחרת והפועל ת"א וינסנט אניימה, שהציל כמה פעמים מהרגליים של מסי והיגוואין, השאיר את הנשרים במשחק וגם נבחר בסיום לאיש המשחק. ראשי הפועל יכולים להיות מרוצים, שכן המחיר של השוער שלהם יעלה פלאים אחרי המשחק הזה.

דייגו מראדונה (רויטרס)
מראדונה צועק על הקווים (רויטרס)

מחצית ראשונה
ההזדמנות הראשונה נפלה דווקא לרגליים של ניגריה. אובאסי קיבל את הכדור מקייטה בצד שמאל, עבר את גוטיירס עם פדאלדה נהדרת, אבל הבעיטה הלכה החוצה. בדקה הרביעית התחיל מסי את מופע הקסמים שלו, כאשר עבר שלושה שחקנים בצד שמאל, העביר לאמצע לטבס, שהחמיץ בצורה נוראית.

אניימה מתעופף (רויטרס)
אניימה מתעופף (רויטרס)

דקה 6 - 0:1 לארגנטינה: ליונל מסי המשיך להיות מסוכן ובעיטה טובה שלו סחטה מאניימה הצלה נהדרת, אבל הכדור יצא לקרן. חואן ורון הרים את הקרן בצורה מדוייקת לגבריאל היינצה, ששם את הראש מ-10 מטרים והעלה את נבחרתו ליתרון מוקדם. פתיחה נהדרת לארגנטינה.

היינצה (רויטרס)
היינצה מתעופף. הכדור בסוף פגש את הרשת של אניימה (רויטרס)

המשחק נרגע לאחר השער הראשון, אבל את מסי זה לא עניין. בדקה ה-18 הפנומן של ברצלונה חתך לאמצע מצד ימין ובעט לפינה, אבל אניימה ירד לקרקע והדף. חלפו שלוש דקות ושוב הגיעה ארגנטינה להזדמנות נהדרת. טבס העביר מסירת עומר נהדרת להיגוואין, שלא הצליח להכניע את אניימה מקרוב.

ליאו מסי מול קווין אטוהו (רויטרס)
ליאו מסי מול קווין אטוהו (רויטרס)

ניגריה ניצלה את השאננות המסוימת של ארגנטינה כדי להתקרב לשער שיוויון. בדקה ה-28 העביר יעקובו כדור רוחב נהדר לאובאסי, אבל שחקן הופנהיים שוב לא מצא את המסגרת. בדקה ה-36 שוב שיחרר מסי את רגל שמאל האימתנית, אבל אניימה שוב התעופף בצורה נהדרת. ליבם של אוהדי הפועל בוודאי החמיץ.

מחצית שניה
ארגנטינה התעוררה במחצית השניה והחלה לנסות לכבוש את השני. בדקה ה-49 קיבל ורון כדור בצד ימין והעביר לאמצע. מסי נגע קלות בכדור, אך זה המשיך לרוחב הרחבה ולא סיכן את אניימה.

קרלוס טבס (רויטרס)
שחקני ניגריה עושים סנדביץ' לקרלוס טבס (רויטרס)

מאמן ניגריה לארס לאגרבק ניסה להעיר את הנבחרת שלו עם שני חילופים מוקדמים במחצית השניה - אודימווינגי במקום אובאסי ומרטינס במקום אובינה. ניגריה יצאה קדימה ובדקה ה-65 ארגנטינה היתה קרובה לעקוץ במתפרצת. טבס דהר קדימה והעביר למסי בצד ימין, זה עבר את המגן ובעט החוצה.

ליונל מסי (GettyImages)
ליונל מסי. הטוב בשורות ארגנטינה (GettyImages)

דקה לאחר ההחמצה של מסי, היה זה היגוואין שהיה לבד מול השוער, אבל אניימה היה מוכן ועצר. שוער הפועל ת"א הציל את נבחרתו מתבוסה. בדקה ה-70 הצליח טייהו להשתחרר מההגנה של האלביסלסטה ולבעוט לשער, אך הכדור שלו עבר סנטימטרים מהקורה של רומרו.

קרלוס טבס (GettyImages)
קרלוס טבס מרים ידיים מול הארונה (GettyImages)

תשע דקות לסיום היה צריך מסי להכפיל את היתרון של ארגנטינה אחרי דאבל פס נהדר עם די מריה, אבל שוב אניימה היה בין השחקן הטוב בעולם לשערו הראשון בטורניר מונדיאל 2010. דקה בלבד לאחר מכן פרץ יעקובו בצורה מצויינת בצד ימין, העביר לאמצע, אך אוצ'ה בעט בצורה שלומיאלית ופספס את ההזדמנות.

דייגו מראדונה (רויטרס)
מראדונה בטירוף. הוא מרוצה משלוש הנקודות (רויטרס)

הרכב ארגנטינה: סרחיו רומרו, מרטין דמיקאליס, וולטר סמואל, גבריאל היינצה, חואן ורון (מקסי רודריגס/74), יונאס גוטיירס, חאבייר מסצ'רנו, אנחל די מאריה (ניקולס בורדיסו/85), ליאונל מסי, קרלוס טבס וגונזאלו היגוואין (דייגו מיליטו/79).

הרכב ניגריה: וינסנט אניימה, ג'וסף יובו, דאני שיטו, צ'ידי אודיה, טאיה טייהו (קאלו אוצ'ה/75), סאדי קייטה, לוקמן הארונה, דיקסון אטוהו, צ'ינאדו אובאסי (פיטר אודימווינגי/60), ויקטור אובינה (אובפמי מרטינס/52) ואיגביני יעקובו. 

אניימה עוצר עוד כדור של מסי (רויטרס)
אניימה עוצר עוד כדור של מסי (רויטרס)

איגביני יעקובו לא מאמין אחרי עוד החמצה של ניגריה (GettyImages)
איגביני יעקובו לא מאמין אחרי עוד החמצה של ניגריה (GettyImages)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */