יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:41

דרום קורע: 0:2 גדול לקוריאנים על נבחרת יוון

כבר בדקה ה-7 הגיעה בעיטה חופשית הישר לרגלו של לי יונג סו, שמקרוב לא התבלבל והעלה בקלות את נבחרתו ליתרון ראשון במשחק. פארק כבש את השני

|
דרום קוריאה חוגגת ניצחון ויכולת משובחת (רויטרס)
דרום קוריאה חוגגת ניצחון ויכולת משובחת (רויטרס)

נבחרת דרום קוריאה ניצחה 0:2 את יוון במשחק הפתיחה של בית 2 באיצטדיון נלסון מנדלה שבפורט אליזבת', והשיגה סוף כל סוף ניצחון ראשון במונדיאל 2010.

גם האופטימיסטים הגדולים ביותר לא חזו פתיחה שכזו לאדומים מדרום קוריאה, אבל מול הקונוסים המזדקנים של אוטו רהאגל, נראה היה שכל יונג סילון וכל סונג הוא סוג של מסי.

דרום אפריקה היא לא המזרח הרחוק והפעם, כשיתרון הביתיות רחוק מהם מאוד, הוכיחו האדומים שיש להם הרבה מה למכור רחוק מאוד מאסיה.

מול נבחרת יוון שלא ניצחה מעולם במונדיאל כבש לי יונג סו ממונאקו בדקה השביעית את שערה הראשון של קוריאה לאחר מחדל בהגנה היוונית, מבישול בבעיטה חופשית סמוך לנקודת הקרן של קי סונג יונג.

השני של הנמרים האסיאתים הגיע עם פתיחת המחצית השניה כשבדקה ה-52 פארק ג'י סונג חטף כדור מהגנת יוון הרפויה לאחר לחץ מאסיבי של נבחרתו, טס לעבר השער כשהוא עובר בזלזול צמד בלמים יוונים כבדים, ומול השוער היווני גלגל לרשת את השער שחתם את הניצחון המצויין.

קצוראניס מנסה לתקל את פארק, היום (קובי אליהו)
קצוראניס מנסה לתקל את פארק, היווני דאג גם לשער ה-1 של האדומים (קובי אליהו)

מחצית ראשונה
המשחק יצא לדרך וכבר בדקה השניה הגיע כדור קרן לטורוסידיס, אותו הוא בעט בסמוך לקורה הימנית הגבוהה ויצר הזדמנות ראשונה ליוונים.

דקה 7: דרום קוריאה עולה ל-0:1. בעיטה חופשית בסמוך לנקודת הקרן אותה הרים קי סונג יונג עלתה גבוה מעל ראשו של קצוראניס ומצאה את הרגל של לי יונג סו, שחקנה של מונאקו, שמקרוב כבר והעלה את הקוריאנים ליתרון.

השער של דרום קוריאה (רויטרס)
לי יונג סו כובש. לא עלה בדעתה של ההגנה היוונית להפריע לו (רויטרס)

האדומים המשיכו ללחוץ ובדקה ה-20 ולאחר התקפה נהדרת הגיע הכדור לפארק ג'י סונג שמחוץ לרחבה לא הצליח לייצר בעיטה מסוכנת והחמיץ את המסגרת.

בדקה ה-28 הגיע כדור עומק מופלא ללי יונג סו, כובש השער הראשון, שהשתלט נהדר על הכדור, חלף על פני בלם יווני כבד אך לא הצליח להכניע את צורבאס, שייצא טוב והצליח להדוף ברגליו אל מעל השער.

סייטרידיס מרחיק (רויטרס)
סיטרידיס מרחיק. סצינה שחזרה על עצמה לא מעט במהלך המחצית ה-1 (רויטרס)

דקה לפני תום המחצית גקאס הגביה לכיוון הרחבה. השוער סונג ריונג השמיט את הכדור אך הצליח להשתלט עליו בשנית וניצל מספיגה לפני ששחקני יוון עטו על הטרף, ובכך שמר על תוצאת המחצית, 0:1 לדרום קוריאה. 

מחצית שניה
המחצית השניה יצאה לדרכה והקוריאנים, שלא הפסידו משחק בו הובילו מאז ה-3:1 נגד מקסיקו במונדיאל 1998, יודעים שעליהם להחזיק רק 45 דקות על מנת להשיג סיפתח נהדר ופער משמעותי.

דקה 52: דרום קוריאה מכפילה את היתרון. איבוד כדור איום ונורא הגיע לרגליו של פארק ג'י סונג, שחלף בקלילות על פני שני יוונים ומול השוער גלגל לרשת את ה-0:2.

קוריאני ויווני על הראש (רויטרס)
הקוריאנים המשכיו לתקוף גלים גלים (רויטרס)

בדקה ה-64 הרמה מצויינת הגיעה לראשו של פארק צ'ו יונג שנגח מקרוב מעל השער וגרם לאלפי האדומים ביציע לתפוס את הראש. 

בדקה ה-70 שיתוף פעולה מצויין בין מחליפים הביא למצב האמיתי הראשון של יוון במשחק כשסלפינגידיס עבר בקלות בלם קוריאני והעביר רוחב לקפטאנוס שהחמיץ מקרוב.

פארק חוגג (רויטרס)
פארק חוגג שער ענק. נותן משחק גדול (רויטרס)

בדקה ה-81 גקאס קיבל כדור עם הגב לשער, הסתובב נהדר ובעט פצצה למרכז השער, סונג ריונג הדף נהדר לקרן.

יונג כמעט וכבש את השלישי בדקה ה-86 אחרי שקיבל מימין כדור נהדר ובעט בנגיעה לפינה הקרובה, אך צורבאס הציל נהדר לקרן.

לי יונג סו חוגג את שער היתרון שכבש (רויטרס)
לי יונג סו חוגג את השער הראשון הנונשלנטי (רויטרס)

דרום קוריאה: ג'ונג סונג ריונג, צ'ה דו רי, צ'ו יונג היונג, לי ג'ונג סו, לי יונג פיו, פארק ג'י סונג, קים ג'ונג וו, קי סונג יונג (קים נאם איל, 75), לי צ'אנג יונג (קים ג'ה סונג, 90) ופארק צ'ו יונג (לי סונג יול, 87).

יוון: אלכסנדרוס צורבאס, ואסיליס טורוסידיס, אבראם פאפאדופולוס, לוקאס וינטרה, גיורקאס סיטארידיס, אלכסנדרוס ציוליס, קוסטאס קצוראניס, גיורגיס קראגוניס (כריסטוס פצאצוגלו, 46), תאופינאס גקאס, גיורגיס סמאראס (דימיטריוס סלפינגידיס, 59) ואנחלוס חריסטאס (פנטלאס קפטאנוס, 61).
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */