יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:45

אחרי 44 שנים: אנגליה בונה על רוני שיביא גביע

40 אלף אנגלים מחכים לארה"ב (21:30) ובונים על החלוץ. צוות ONE שמע ש"הפעם זה שלנו", וגם על גרנט. צפו בכתבה (אסף אבולעפיה, שליח ONE לדרא"פ)

|
אוהדי אנגליה בצילום למזכרת עם סלבה (שי לוי)
אוהדי אנגליה בצילום למזכרת עם סלבה (שי לוי)

מי שהלך בימים האחרונים ברחבי יוהנסבורג היה חושב שהאוהדים הפנאטיים של נבחרת אנגליה העדיפו להישאר בבית ולא להגיע לתמוך בנבחרת שלהם עד אפריקה. הכל נכון, עד יום חמישי, יומיים לפני משחק הפתיחה של האנגלים נגד ארה"ב ברוסטנבורג.

כ-25 אלף אנגלים שטפו ביומיים האחרונים את דרום אפריקה, כאשר הריכוז הגדול הוא סביב האצטדיון ברוסטנבורג, שיארח אותם הערב (שבת). בכלי התקשורת במדינה דווח על 40 אלף אנגלים שיגיעו בחודש הקרוב לדרום אפריקה, חלק עם כרטיסים וחלק כמובן ללא אף כרטיס ועם תקווה למצוא ספסר נדיב. 

הכרטיסים למשחק בין אנגליה לארה"ב אזלו מזמן ועל פי הערכות, כמעט ולא יהיו מקומיים באצטדיון. אמריקנים רבים ינסו להוות יריב ווקאלי לאוהדים האנגלים, שכרגיל ימשיכו להגיע במספרים גדולים.

גם הפציעה של ריו פרדיננד, היעדר שוער טוב ויציב, וחיפוש אחרי חלוץ שיעזור לרוני, לא יעצרו את התקווה של האנגלים, שהשילוב בין הווינריות של קאפלו לדור השחקנים הסופר מוכשר עשויים סוף סוף להביא להם גביע ראשון מאז 1966.

האנגלים נשארו עם ההרגלים הישנים שלהם: סופר-אופטימיים, אבל ציניים לגבי ההדחה הצפויה באיזשהו שלב מביך במהלך הטורניר.

אוהדי אנגליה ברחובות רוסטנבורג

אם זה בגלל האדום הטיפשי של דיוויד בקהאם לפני 12 שנים בצרפת מול ארגנטינה, אם זה בפנדל ההזוי של אותו בקהאם נגד פורטוגל לפני ארבע שנים, אם זה דייויד סימן, שתפס אוויר בהקשה של רונאלדיניו ב-2002 והרשימה עוד ארוכה. אולם הפעם, האופטימיות היא אולי הגדולה מכולן. 

אי אפשר שלא להתאהב בהם מיד. צעירים, כולם עם חולצת הנבחרת האנגלית, חלקם כבר ביקרו בפאב מקומי ולגמו בירה אחת או עשר ומעל הכל - מצב רוח בעננים ואמונה בנבחרת שלהם. כמובן שיש גם ענן אלכוהול קטן מעליהם.

 
 "השנה זה שונה, אנחנו מרגישים את זה", סיפר ביל, אוהד מנצ'סטר יונייטד, כשחברו הארי, דווקא אוהד של הסיטי, הוסיף בציניות: "אם יהיה פנדל, אולי אני אבעט אותו" 
 
 
 

"השנה זה שונה, אנחנו מרגישים את זה", סיפר ביל, אוהד מנצ'סטר יונייטד, כשחברו הארי, דווקא אוהד של הסיטי, הוסיף בציניות: "אם יהיה פנדל, אולי אני אבעט אותו".

לשאלה מה הם מרגישים שונה השנה, התשובה מתחלקת לשניים: פאביו קאפלו ו-ויין רוני. "קאפלו מביא לנו דבר שונה ממה שהיינו רגילים אליו. הוא קשוח וטוב. אין נשים של שחקנים או חברות שמחכות לשחקנים ליד המלון. זה טוב, שיתרכזו בכדורגל", אמר דייויד, אוהד נוסף של היונייטד. "אנחנו מאמינים ברוני. הוא האיש שייקח אותנו עד הסוף".

האוהדים האנגלים. מטורפים כתמיד  (רויטרס)
האוהדים האנגלים. מטורפים כתמיד (רויטרס)

ואיך אפשר בלי שאלה על גרנט? ביל ישר הבין את הכינוי שכל ישראל מכירה ואמר: "הוא המנג'ר המזליקי ביותר בעולם. כולם אמרו שהוא עשה עבודה בפורטסמות', אבל הם ירדו". חבריו לא מסכימים איתו ויוצאים להגנת המאמן הישראלי: "זה לא נכון. הוא עשה עבודה מדהימה בפומפי ובצ'לסי, והוא הולך להצליח בווסטהאם. אני אוהב אותו מאוד, למרות פרשת המסאז'...". 

התקשורת האנגלית נערכת בכוחות מתוגברים לקראת הסיקור של הנבחרת. אמה הירד, כתבת סקיי ניוז שהגיעה לסקר את המשחקים, גם עבדה בישראל שלוש שנים וחצי ומיד כשראתה את המיקרופון של ONE, שמחה להחליף איתנו כמה משפטים. 

אברהם גרנט. &qout;הוא המנג´ר המזליקי ביותר בעולם&qout; (רויטרס)
אברהם גרנט. "הוא המנג´ר המזליקי ביותר בעולם" (רויטרס)

"אנגליה בטירוף. מרגש מה שקורה. האווירה גם פה וגם בבריטניה מרגשת. כולם מחכים לראות מה הנבחרת האנגלית תעשה. אוי ואבוי לנו אם לא נעבור את השלב המוקדם...וואו, מה שהתקשורת האנגלית תעשה לשחקנים", אמרה בצחוק. 

האנגלים עצמם ערכו כבר את האימון המסכם לפני המשחק המסקרן נגד האמריקנים. אופטימיים כתמיד ופסימיים כתמיד, האנגלים מוכנים לקרב. צפו באנגלים שרים ברחובות, מביעים דעה על הקיזוז ומתווכחים על גרנט.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */