יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:35

מסתדרים בלי כרטיס: "פאן פארק" למען האוהדים

בדרא"פ למדו מהגרמנים ושוקדים על הכנת מתחמי האוהדים בפארקים, שייאכלסו כ-5,000 איש מדי משחק (אסף אבולעפיה, שליח ONE לדרום אפריקה)

|
אוהל קוקה קולה בפארק האוהדים (שי לוי)
אוהל קוקה קולה בפארק האוהדים (שי לוי)

אחד הדברים שהדרום אפריקנים למדו מהגביע העולמי הקודם הוא "חווית המונדיאל". עבור אוהדים רבים, התמונה שהם יזכרו ממונדיאל 2006 היא עשרות אלפי אוהדים המשתוללים משמחה ברחובות מול מסכי ענק ולאו דווקא את יחידי הסגולה שהיו באצטדיונים עצמם. אותם אוהדים, שלא היו בין אלו שזכו לראות את המשחקים באצטדיונים המפוארים של גרמניה, ראו את המשחקים באווירה שלא היתה מביישת אף מעמד. 

בדרום אפריקה ראו, למדו והסיקו מסקנות ובימים האחרונים עומלים במרץ להשלמת "פאן-פארקים" ברחבי המדינה. ה"פאן פארק" הוא פארק ענק ובמרכזו במות מפוארות מאין כמוהן ומסך ענק שיקרין את המשחקים לכל אלו שלא הצליחו להשיג כרטיס או סתם החליטו לבוא ולקחת חלק באירוע ביחד עם אלפי זרים. 

מלבד חווית המשחק, אמנים מקומיים, כמו גם מחו"ל, צפויים להגיע ולהופיע בהפסקות המשחק ולהפוך את חווית הצפייה לבלתי נשכחת. הכניסה ללא תשלום והאחראים על המיזם, בצוותא עם "קוקה קולה", משלימים את ההפקה (המוערכת במיליוני דולרים) תוך מחשבה על החוויה שינפקו לבאי הפארקים. אנשי תקשורת רבים מתכוונים אף להגיע לאותם פארקים כדי להביא את חווית המונדיאל כפי שספק אם מישהו אי פעם חלם.

הבעיה היא, כרגיל בדרום אפריקה, העמידה בזמנים, אבל המארגנים מבטיחים שכל הפארקים, הפרוסים מדרבן, דרך קייפטאון ועד יוהנסבורג יהיו מוכנים. מעבר לכך, במרכז הפארק הקימה "קוקה קולה" בר ענק בצורה של פטריה אדומה שתציע לבאים את כל מבוקשם.

צוות ONE בדרכים של דרא"פ

הערכות ראשוניות מדברות על למעלה מ-5,000 צופים שיגיעו מדי משחק בשלב המוקדם כשרובם תיירים, אך גם המקומיים יעניקו את הצבע אותו הם מוסיפים למשחקים. ככל שנתקדם לכיוון הגמר ב-12 ביולי הפארקים יהיו מלאים עוד יותר. חווית המונדיאל בעיצומה. מי אמר שצריך כרטיס כדי ליהנות? הפאן מעבר לפינה.

אוהדים גרמנים (רויטרס)
אוהדים גרמנים. בדרום אפריקה לקחו דוגמה (רויטרס)

סוקר סיטי (שי לוי)
אוהל של קוקה קולה ליד ה"סוקר סיטי" (שי לוי)

אוהדי ברזיל (שי לוי)
אוהדים ברזילאים. רק למקרה שלא ישארו כרטיסים... (שי לוי)

דגלי העולם ברחובות (שי לוי)
דגלי העולם ברחובות. כולם ישתתפו בחגיגה (שי לוי)

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */