יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:47

90 אלף סיבות להבריז מביה"ס: הסוקר סיטי מוכן

פאר היצירה, המוקד המרכזי בעיר והמקום שגרם לביטול שיעורים בביה"ס. מה קרה לצוות ONE שחיפש את האצטדיון? (אסף אבולעפיה, שליח ONE לדרא"פ)

|
הסוקר סיטי. המקום בו חלומות מתגשמים (שי לוי)
הסוקר סיטי. המקום בו חלומות מתגשמים (שי לוי)

אחת הפנינות המרשימות שהדרום אפריקנים מתגאים בה מגיעה ממרכז העיר ונראית למרחקים. ה"סוקר סיטי סטדיום", שנבנה במיוחד לקראת משחקי המונדיאל מוכן וממורק לקראת המשחקים אותם הוא יארח כאשר הראשון הוא כמובן משחק הפתיחה בין מקסיקו למארחת, דרום אפריקה ומעל הכל משחק הגמר בעוד למעלה מחודש.  

90 אלף מושבים עם גג שעוטף את האצטדיון ומבנה מרשים שלא היה מבייש את המועדונים המפוארים בעולם ממתינים לאוהדי הכדורגל. האחראית על הסיורים באצטדיון מתגאה כשהיא פורסת את משנתה על פאר היצירה: "האצטדיון הזה הוא ההוכחה שדרום אפריקה מסוגלת להרים פרויקטים מרשימים שכאלה ובמעט זמן. החוויה שמצפה לכל מי שיגיע לצפות במשחקים היא חוויה גדולה יותר מכל אצטדיון בעולם".

מי שמפנטז על סיור בתוך האצטדיון, יכול לשכוח. האבטחה מסביב לאצטדיון עצומה ורוב האוהדים ואנשי התקשורת שמגיעים לראות מקרוב את אחד האצטדיונים המרשימים בעולם מסתפקים במבט על מעטפת האצטדיון כשרק המחשבות על הקרנבל שמצפה שם החל מיום שישי מעלה חיוך קטן על פניהם. גם פקקי התנועה בדרך לאצטדיון ומחוצה לו, לא הורסים את האווירה מסביב.  

הרעש מעל האצטדיון מחריש אזניים. מטוסים של הצבא האפריקני מתרגל מטס שאמור לצאת לדרך במהלך טקס הפתיחה שיתקיים לפני המשחק הראשון כשכל כמה דקות הם חוצים את שמיים ומהפנטים מאות זוגות עיניים. 

צוות ONE בדרכים של דרא"פ

מסביב לאצטדיון רואים בעיקר תקשורת, תקשורת ותקשורת. למעלה מ-15 אלף אנשי תקשורת מאלפי גופי תקשורת יסקרו את המשחקים כאשר רובם כבר התמקמו והחלו לעבוד. התור לקבלת אקרדיטציות של אנשי התקשורת מזכיר את התור להופעה של מדונה וכל אחד שיוצא מאוהל התקשורת המרשים עם השרשרת ושמו המתנפנף, לא יכול שלא להסתיר את החיוך שלו, כשגם ההמתנה הארוכה והפדנטיות של פיפ"א לא מפריעה.

דגלי הנבחרות נמכרים ברחובות (שי לוי)
דגלי הנבחרות נמכרים ברחובות (שי לוי)

בנוסף, הגשר שמוביל אל ה"סוקר סיטי" הפך להיות מקום אטרקטיבי לדיווחים לכל העולם כשנדיר לראות אוהדים שמצטרפים לחגיגה. רובם מעדיפים סיורים ברחבי דרום אפריקה לפני פתיחת טירוף הכרטיסים.  

סלבה עם אוהדי ברזיל ביוהנסבורג (שי לוי)
סלבה עם אוהדי ברזיל ביוהנסבורג (שי לוי)

מעבר לאלו שיזכו לראות במו עיניהם את המשחקים, החובה של המקומיים הוא לשדר את המשחקים לכל העולם. מסביב לאצטדיון פרוסות כבר עשרות ניידות שידור כשבסמוך להן צלחות לווין עצומות שדרכן יוכלו כל אוהדי הכדורגל לצפות בחגיגת המשחקים.  

הילדים מתכוננים לטקס. יש מונדיאל - אין לימודים (שי לוי)
הילדים מתכוננים לטקס. יש מונדיאל - אין לימודים (שי לוי)

מי שבאמת שבעי רצון מטקס הפתיחה הם מאות ילדים צעירים שישתתפו בטקס, שצפוי להיות מרשים במיוחד. החשאיות סביב האירוע גדולה ולאף אדם מבחוץ אין אישור להציץ למה שמתוכנן. השנה החליטו במשרד החינוך המקומי להאריך את חופשת החורף כדי שכל התלמידים יוכלו לעקוב אחרי המונדיאל. הנשיא זומה טען במספר הרצאות שעבורו המונדיאל הוא אירוע שיתרום לילדים יותר משיעורים בכיתה. אין ספק שהתלמידים מסכימים.  

סוקר סיטי מבחוץ. 90,000 מקומות בהיכל הכדורגל הזה (שי לוי)
הסוקר סיטי מבחוץ. 90,000 מקומות בהיכל הכדורגל (שי לוי)

אם ברחובות עדיין מורגש שיש חלקים שעדיין לא מוכנים לטורניר, האצטדיון המרשים שיארח את המשחקים המעניינים ביותר בהחלט מוכן. לאוהדים הישראלים מהארץ כדאי לעשות הכל כדי לשכוח מ"האורווה", "הקופסא" ו"וינטר". ה"סוקר סיטי" הוא בהחלט עולם אחר.

אוהדי ברזיל (שי לוי)
אוהדי ברזיל נכנסים לאווירה בדרום אפריקה (שי לוי)

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */