יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:43

כוכבי מונטנגרו זומנו למוקדמות אליפות אירופה

וויושביץ' פרסם את סגל יריבת ישראל בבית 1: פקוביץ', וראנייש, ווצ'יצ'ביץ', שצ'פאנוביץ' ודרובניאק בפנים. טורקיה: אוברדוביץ' מועמד להגיע לפילזן

|
דושקו וויושביץ´. איזו נבחרת יש לו (GettyImages)
דושקו וויושביץ´. איזו נבחרת יש לו (GettyImages)

מאמנה המוערך של פרטיזן בלגרד ונבחרת מונטנגרו, דושקו וויושביץ', פרסם היום (שלישי) את הסגל של נבחרתו לקראת משחקי מוקדמות אליפות אירופה שייערכו הקיץ.

יריבתה של ישראל בבית המוקדם עלתה מדרג ב' ונחשבת לכוח העולה בכדורסל האירופי. המאמן הוותיק זימן 17 שחקנים לסגל כאשר הבולטים מביניהם הם: ניקולה פקוביץ' - הסנטר המצויין של פנאתינאיקוס, סלאבקו וראנייש - הסנטר הענק של פרטיזן, ניקולה ווצ'יצ'ביץ' - הפורוורד-סנטר המבטיח של מכללת USC, ושני הוותיקים שכבר זכו כמעט בכל התארים עם נבחרת סרביה - ולאדו שצ'פאנוביץ' ופרדראג דרובניאק.

על משבצת המתאזרח של הנבחרת החזקה והמאיימת מהבלקן יתמודדו הרכז האמריקני של מלאגה, עומאר קוק, וגארד אמריקני נוסף העונה לשם קווינסי דובי, מלך הסלים של הליגה הטורקית, שקיבל לאחרונה אזרחות מונטנגרית.

שאר שחקני הסגל: איבן קולייביץ', רוברט מאראס, סיאד סחוביץ', סואד סחוביץ', ולדימיר דאסיץ', מיקו בייליצ'ה, מילו בוריסוב, ולדימיר גולובוביץ', איבן מאראס ו-וולדימיר דראגיצ'ביץ'.

ישראל, אותה מאמן אריק שיבק, הוגרלה לבית א' יחד עם איטליה, פינלנד, לטביה והמונטנגרים, כשהמפגש הראשון בין הנבחרות של שיבק ו-וויושביץ' יהיה ב-14 באוגוסט בישראל כאשר ב-29 באוגוסט תתארח ישראל במונטנגרו.

גם לטביה פירסמה את הסגל
מונטנגרו לא היתה היחידה שהודיעה על השחקנים שישתתפו במוקדמות. גם נבחרת לטביה פרסמה את הסגל הראשוני לקראת משחקי המוקדמות. מאמן הנבחרת, שחקן העבר איינארס בגאצקיס, זימן 23 שחקנים כשהבולטים מביניהם הם הכוכב הגדול של הנבחרת ושחקן ה-NBA היחיד שלה, אנדריש ביידרינס, הגארד, יאניס בלומס, וצמד הפורוורדים המשחקים בליגה הספרדית, קספרס ברזינס ורולנדס פרימניס.

שם מעניין נוסף בסגל הוא הקלע הצעיר והמוכשר ריחרד קוקסיקס, המככב במכללת אריזונה סטייט. ל-10 מתוך 23 השחקנים מדובר בזימון ראשון לסגל כאשר השם הבולט שלא הוזמן לסגל הוא שחקן הפנים האימתני קספראס קמבאלה, שחזר לפני שנה מהשעייה בת שנתיים בשל שימוש בחומרים אסורים.

פקוביץ (GettyImages)
פקוביץ. בסגל נבחרת מונטנגרו (GettyImages)

קמבאלה השתתף באליפות אירופה האחרונה עם הלטבים אך ביקש להשתחרר מהסגל הקיץ בשל טרגדיה משפחתית. גם אוביס הלמאניס הוותיק, אשר שימש כקפטן הנבחרת באליפות אירופה האחרונה, אינו נכלל בסגל.

שאר השחקנים שזומנו: יאניס שטרלינקיס, רינאלדס סירסניס, יאניס קאופמניס, אדגרס ירמנובס, דאריס ברטניס, מארקס יורביצ'יוס, אינגוס בנקויצ'יוס, אקסליס ויורגס, קריסטרס זיידקס, ארתורס שטאלברגס, ארנסטס קאלבה, איברס טימרמניס, מארקס מז'ריס, רולנדס זאקיס, פאבלס וסלובס, דאביס רוזיטיס, מרטינס מאיירס וראיטיס גראפס.

אוברדוביץ' יירש את מקומו של עתמאן בפילזן?
ז'ליקו אוברדוביץ', המאמן הסרבי האגדי של פנאתינאיקוס מוזכר בעיתון הטורקי, 'פאנאטיק', כמועמד לרשת את מקומו של ארגין עתאמן כמאמנה הבא של אפס פילזן. הסרבי הוותיק, שהוביל את פאו לזכיה ב-10 אליפויות רצופות ביוון, שוקל לעזוב את המועדון הקיץ ופילזן כבר הביעה עניין בשירותיו.

גם לטביה פרסמה היום את הסגל הראשוני לקראת משחקי המוקדמות. מאמן הנבחרת, שחקן העבר איינארס בגאצקיס, זימן 23 שחקנים כשהבולטים מביניהם הם הכוכב הגדול של הנבחרת ושחקן ה-NBA היחיד שלה, אנדריש ביידרינס, הגארד, יאניס בלומס, וצמד הפורוורדים המשחקים בליגה הספרדית, קספרס ברזינס ורולנדס פרימניס.

אוברדוביץ (ONE)
אוברדוביץ'. אחד המועמדים להגיע לטורקיה (רויטרס)

מועמדים נוספים לתפקיד מאמן הפיינליסטית הטורקית הם: יסמין רפשה, רימאס קורטינייטיס, ארמאן קונטר ומיודעינו, נבן ספאחיה.

איבקוביץ' מועמד להחליף את ינאקיס באולימפיאקוס
דושאן איבקוביץ', מאמנה הוותיק של נבחרת סרביה, הוא המועמד המרכזי להחליף את פנאיוטיס ינאקיס בתור מאמנה של אולימפיאקוס, סגנית אלופת יוון. איבקוביץ' בן ה-67 הוביל ב-1997 את הקבוצה מפיראוס לזכייה היחידה בתולדות המועדון המפואר באליפות אירופה. לפי יונאס ווינאוסקס, הג'נרל מנג'ר של ריטאס וילנה, איבקוביץ' מעוניין בגארד נבחרת יוון, ואסיליס ספאנוליס, כוכב היריבה העירונית השנואה פנאתינייקוס, כהחתמה הראשונה של המועדון. השחקן מצידו, יעדיף כמובן חזרה ל-אן בי איי.

איבקוביץ´ מאוכזב (רויטרס)
איבקוביץ´. כבר מתחיל לבנות את הסגל (רויטרס)

ההחתמה השנייה לפי וינאוסקאס הוא הסנטר הכשרוני של ריטאס, יונאס ולאנצ'יונאס, אחד הכשרונות הגדולים ביבשת.
העיתון הספרדי אס מפרסם היום כי רמונאס שישקאוסקאס, כוכבה הליטאי של צסק"א מוסקבה, שוקל מעבר לריאל מדריד בעונה הבאה. הסמול פורוורד בן ה-31 שהוביל אמש את צסק"א לזכייה שמינית ברציפות באליפות רוסיה, רוצה לחזור ולשתף פעולה עם אטורה מסינה שאימן אותו בעבר בבנטון טרוויזו ובצסק"א.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */