יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:42

לנחות באירוע הגדול בעולם: חוויות מדרא"פ

דגלים מציפים את הרחובות, לישראלים מחכה אוכל כשר ולוזון בעננים: "תחלמו רחוק". צפו בדרום אפריקה מתמרקת (אסף אבולעפיה, שליח ONE לדרא"פ)

|
אוהדי ארגנטינה ביוהנסבורג. שולטים בעיר (שי לוי)
אוהדי ארגנטינה ביוהנסבורג. שולטים בעיר (שי לוי)

הקלישאה העתיקה בספר מכנה את המונדיאל "אירוע הספורט הגדול בתבל", אבל רק עם ההגעה לדרום אפריקה, אפשר להבין עד כמה המשפט הזה נכון. איחוד התרבויות, האהבה למשחק והחלום להתרגש מהספורט הפופולארי בעולם גורמים לכ-400 אלף תיירים להגיע בימים אלו למדינה, שמרבית הסיכויים שלא היו מבקרים בה לעולם. ומי שחשב שישראל לא במונדיאל, כדאי שיחשוב שנית, כי הישראלים שוטפים את יוהנסבורג.

הדרום אפריקנים מקפידים על כל פרט ועושים הכל כדי שההגעה של התיירים תעבור על הצד הטוב ביותר. נמל התעופה ביוהנסבורג הוא תענוג לכל נוסע אחרי טיסה ארוכה ולמרות האבטחה העצומה. אפילו השומרים הקשוחים מסכימים להצטלם עם האוהדים. הם שמו לעצמם למטרה את נושא השירות לתייר כשהכל מתוכנן עד הפרט האחרון.

ברחבי יוהנסבורג, מאות דגלים של המדינות המשתתפות מתנפנפים בכל עבר. המקומיים מוכרים בכל הזדמנות חולצות של הכוכבים כשהחולצה הצהובה של ברזיל היא הבולטת מכולן, כשהמוכרים עוברים בצמתים ומנסים להוכיח שהחולצה הצהובה של הסלסאו שהם מחזיקים היא המקורית והיפה ביותר.

רוב התשתיות טרם הושלמו וכאן מדובר בנקודה שחורה למארחים שלא עמדו בלוחות הזמנים ומנסים כעת להזדרז ולא להשאיר פינה מוזנחת אחת לפני בעיטת הפתיחה. הכל כמובן בקצב שלהם, קצב הבפאנה-בפאנה. כבר עכשיו אפשר להגיד בפירוש שהדרום אפריקנים יעשו הכל כדי שהאירוע יעבור ללא תקלות. גם הם יודעים שהשם הטוב של דרום אפריקה עומד למבחן.

הארגנטינאים קופצים על סלבה בשדה התעופה

אי אפשר שלא לחשוב מה היה קורה לו נבחרת הכדורגל שלנו הייתה מגיעה למשחקים במקום שוייץ או יוון המעצבנות. מטוסים מלאים באוהדים ישראלים נוחתים וימשיכו לנחות ביבשת השחורה והערכות לא רשמיות מדברות על אלפי ישראלים שיגיעו. חלק מהסופרמרקטים המקומיים אפילו שמו שלט של "כושר" שרק מזמין ישראלים לרכוש אוכל כשר.

1 (שי לוי)
אוהדי דרום אפריקה מקבלים את פני התיירים (שי לוי)

מי שכבר נמצא ביוהנסבורג הוא הוא יו"ר ההתאחדות אבי לוזון שהצהיר כ"כ הרבה והתאכזב כמו כולם מכישלון הנבחרת. לוזון, שנחת הבוקר וצפוי להשתתף במספר אירועים של פיפ"א לפני המשחקים, שמר על מצב רוח מצוין וענה בצורה לוזונית טיפוסית: "אמרתי לשחקנים בנבחרת שכדאי להם לעלות למונדיאל 2010 כי אני בכל מקרה אהיה שם, ואני פה".

אבי לוזון ורן בן שמעון. היו&qout;ר: &qout;תחלמו רחוק&qout; (שי לוי)
אבי לוזון ורן בן שמעון. היו"ר: "תחלמו רחוק" (שי לוי)

לוזון אף הוסיף: "אתה יודע מה טוב? לכל שבת יש השבת הבאה ובכל מונדיאל יש את המונדיאל הבא ולכל יורו יש את היורו הבא. קבעתי 'מטבע לשון' אז תחלמו חיובי והכי רחוק שאפשר כי חלומות מתגשמים". ועוד בנושא הישראלים, חלק בלתי נפרד מהם הגיעו ללא כרטיסים למשחקים אבל התקווה היא לתפוס את מעט הכרטיסים שעדיין נותרו בקופות.

1 (שי לוי)
אוהדים נוחתים בדרום אפריקה. ארגנטינה ואנגליה שולטים (שי לוי)

בשדה התעופה ביוהנסבורג הבהירו כי המספרים הגדולים באמת של אוהדים ינחתו בעיר עד יום רביעי ואז תתחיל החגיגה האמיתית. בינתיים בשדה, אוהדים מקומיים כבר חובשים לראשם פאות וכן את קסדת האיפור המוזרה שמשולבת ביחד עם זמבורה מחרישת אזניים בשם ווזינה. האוהד המקומי תומבויסה רקד בשדה התעופה וסיפר באקסטזה: "אנחנו מאמינים שדרום אפריקה תזכה בגביע העולמי. ויווה בפאנה, וויוה בפאנה!" תוך שירת שיר עידוד שלא ממש מזכיר את שירי העידוד הישראלים שאנחנו מכירים.

1 (שי לוי)
שדה התעופה. מחממים מנועים (שי לוי)

מי שמורגשים היטב ברחובות הם אוהדי נבחרת אנגליה, שצפויים להגיע במספרים עצומים על מנת להעניק תחושת ביתיות לנבחרת שלהם וכן אוהדי נבחרת ארגנטינה, שכבר הבהירו בשדה התעופה לסלבה ברזילאי שלנו מי המלך האמיתי של המונדיאל הזה: "קדימה ארגנטינה, דייגו גדול יותר מפלה". אפילו דגל התכלת כבר הגיע לכתפיו של האוהד מספר 1 של ברזיל.

אוהדי נבחרת ארגנטינה נוחתים בדרום אפריקה. הרחובות נצבעו בצבעי האלביסלסטה (שי לוי)
אוהדי נבחרת ארגנטינה נוחתים בדרום אפריקה. הרחובות נצבעו בצבעי האלביסלסטה (שי לוי)

האווירה מסביב יוצאת דופן ומרגשת וככל שנתקרב למשחקים, כך היא תשתפר. בינתיים, צפו בתמונות בהצצה ראשונה למה שבאמת קורה בדרום אפריקה.

דגלים &qout;כשר&qout; בסופרמרקט. הכל ערוך ומוכן גם לתיירים הישראלים (שי לוי)
דגלים "כשר" בסופרמרקט. הכל ערוך ומוכן גם לתיירים הישראלים (שי לוי)

בובות המונדיאל מחכות לתיירים שמגיעים לדרום אפריקה (שי לוי)
בובות המונדיאל מחכות לתיירים שמגיעים לדרום אפריקה (שי לוי)
אביזרי העידוד בדוכנים. יש גם אוכל כשר למי שרוצה... (שי לוי)
אביזרי העידוד בדוכנים. יש גם אוכל כשר למי שרוצה... (שי לוי)
התשתיות אמנם לא מוכנות, אך השוטרים כן (שי לוי)
התשתיות אמנם לא מוכנות, אך השוטרים כן (שי לוי)
אוהל קוקה קולה מחכה לתיירים בדרום אפריקה (שי לוי)
אוהל קוקה קולה מחכה לתיירים בדרום אפריקה (שי לוי)

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */