יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:57

ספרד: אלופת אירופה רוצה גם את התואר העולמי

פרוייקט המונדיאל: במדריד יוכלו לחגוג בשל 2 סיבות. האדומים של דל בוסקה באים מפסגת אתרי ההימורים ומציגים סגל מדהים, מהעומד בין הקורות ועד החוד

|
ספרד. מי יעצור את אלופת אירופה? (GettyImages)
ספרד. מי יעצור את אלופת אירופה? (GettyImages)

מדריד, שעת צהריים מאוחרת. מלך ספרד, חואן קרלוס הראשון נפגש בלשכתו עם נשיא ספרד, חוזה זפטארו להייעצות דחופה. "מה עושים?" שואל המלך. "את אותו הדבר שעשינו ב-67" עונה לו בהלצה הנשיא שמבסוט מהתחכום הבורקסי שהוא עלה עליו. "בחיית חוזה, תהיה רציני שניה, יש לנו סיכוי טוב לזכות במונדיאל, אתה קולט?".

- "כן כן, זה לא יקרה בחיים מלכי היקר".
- "למה לא?"
- "שתי סיבות"
- "נו למה אתה מותח אותי חוזוליטו שלי?"
- "אחת, שמינית הגמר, שתיים צרפת"
- "וחוץ מזה?"
-"חוץ מזה הכל טוב. דיברתי גם עם קאפדבילה החלש הזה, יהיה בסדר".

אם נצא שניה מהדיאלוג האותנטי הזה ונתייחס ברצינות לנבחרת הפייבוריטית של דרום אפריקה 2010 אפשר לומר בבטחון - הכל תלוי בהם. מלמטה למעלה זו הנבחרת הכי מרשימה, מרתקת, התקפית, הגנתית ובעיקר מחוברת.

ראינו אותם לוקחים את היורו לפני שנתיים ומקרקסים את שלב המוקדמות. האם דל בוסקה יגרום לחגיגות שבמדריר טרם ידעו כמותם?

למה תצליח ?
במקרה של הספרדים השאלה הזו הרבה פחות מעניינת. בוא נעבור לרגע מלמטה למעלה. אחד השוערים הטובים בעולם שמשחק בנבחרת מגיל 18 עומד בין הקורות, שני הבלמים של אלופת אירופה 2009, ברצלונה, קצת לפניו. קישור מפלצתי שיכול להנות מרוטציה כמעט בלתי נקלטת של השחקנים הבאים: צ'אבי הרננדז, צ'אבי אלונסו, אנדרס אינייסטה, ססק פברגאס, דוד סילבה וסרג'י בוקסטקס, ושני חלוצים שכבר הוכיחו מה הם שווים בנבחרת – דוד וייה ופרננדו טורס(רק שיהיה כשיר).

ספרד זוכה ביורו 2008. אין שום סיבה שהתמונות לא יחזור על עצמן (רויטרס)
ספרד זוכה ביורו 2008. אין שום סיבה שהתמונות לא יחזור על עצמן (רויטרס)

אלופת אירופה מ-2008 דרסה כל מה שזז בשלב המוקדמות והציגה כדורגל בלתי ניתן לעצירה שבהחלט שם אותה אחת הפייבוריטיות לזכיה למרות שהישג השיא שלהם במודניאל נרשם אי שם בשנת 1950, אז לקחו הספרדים מקום רביעי. אין באמת הזדמנות הרבה יותר טובה לשוורים לעבור לראשונה מזה 60 שנה את שלב רבע הגמר.

למה לא תצליח ?
לעומת השאלה הקודמת השאלה הזו הרבה יותר מאתגרת. האדומים הזועמים של דל בוסקה כמעט מושלמים. למה כמעט? כי כמו ביורו ממש אמנם שלב הבתים אמור להיות שיוט קליל ונחמד בדרום אפריקה כאשר שוויץ', צ'ילה והונדורס לא אמורות לעשות בעיות מיוחדות אבל לאחר מכן יצילבו האדומים-צהובים מבית המוות את ברזיל, פורטוגל, חוף השנהב או אולי איכשהו את צפון קוריאה. ברזיל מול ספרד כבר בשמינית הגמר וכבר הלכה פייבוריטית.

בשמינית הגמר תפגוש אחד מהבאים, דבר שיקשה על הדרך לגביע
בשמינית הגמר תפגוש אחד מהבאים, דבר שיקשה על הדרך לגביע

שחקן מפתח
ראיתם פעם צרור מפתחות של שרת בבית ספר יסודי? אז ככה נראה צרור שחקני המפתח של נבחרת ספרד. אפילו אם כל השחקנים יתנו רק 70 אחוז מהיכולת המקסימילית שלהם אז אפשר לתת להם את התואר. אם צריך להתייחס לשחקן אחד שצריך לשחק כל הטורניר ביכולת טובה כדי למנוע בלאגן בהגנה אז המגן השמאלי, קאפדבילה, זה השם.

נברחת ספרד חוגגת עם שחקן המפתח במרכז (רויטרס)
נברחת ספרד חוגגת עם שחקן המפתח, קאפדבילה, במרכז (רויטרס)

ארבלואה יחכה על הספסל אבל אין ספק שהשחקן שהיה שם בכל המוקדמות וביורו ימשיך לקבל את השליטה על האגף השמאלי של קסיאס מהמאמן דל-בוסקה. בהתחשב בעובדה ששחקנים כמו מסי, רובן ורונאלדו מאיישים את העמדה הנגדית אפשר להגיד בביטחון שהשחקן של ויאריאל יצטרך להיות 90 דקות על הרגליים האחוריות.

תחזית
האם זאת הפעם הראשונה שרחובות מדריד יראו את הגביע היפה ביותר שיש לכדורגל להציע? בוא פשוט נגדיר ככה. אם יצליחו השוורים של דל-בוסקה לעבור את שלב שמינית הגמר הבעייתי וגם לא לפגוש את צרפת בשום שלב (כי אנחנו יודעים איך זה נגמר) אז בהחלט זו הנבחרת הפייבוריטית לזכות בטורניר השנה.

האם הרחובות במדריד יראו ככה גם ב-12.7 ? (רויטרס)
האם הרחובות במדריד יראו ככה גם ב-12.7 ? (רויטרס)

אז הנה זה מגיע, תנו לאיקר להרים את הגביע.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */