יום שני, 21.04.2025 שעה 08:28
ONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורטONE - מספר 1 בספורט

אוהד יקר, כמה אתה מוכן להשקיע בקבוצה שלך?

בעבר עלו רעיונות להנפיק קבוצות ישראליות בבורסה או למכור אגרות חוב. תאומים ניסה בעבר ללא הצלחה, בבארסה זה סיפור הצלחה. האם יעבוד אצלנו?

|
יניב קטן ושכטר. כדורגל  לא רווחי  (רועי גלדסטון)
יניב קטן ושכטר. כדורגל לא רווחי (רועי גלדסטון)

עבור עסק כלכלי דוגמת הכדורגל הישראלי, שמקורות ההכנסה שלו דלים ביותר, הנפקה בבורסה א מכירת אגרות חוב לאוהדים (כפי שעשתה השנה מנצ'סטר יונייטד) עשוי להיות פיתרון אידיאלי. 

"הנפקות מזרימות כסף לתוך החברה. בדרך כלל הנפקת מניות נוחה יותר אבל כך האחזקות של הבעלים בחברה מדלדלות, הציבור הופך לשותף", אמר גיל בשן, אנליסט בבית ההשקעות IBI. "החברה חייבת להיות שקופה ולהיחשף למאזנים. זה לא מסתדר עם תרבות הניהול בספורט הישראלי", ממשיך בשן וחושף את אחת הסיבות לכך שרק קבוצות ישראליות מעטות עשויות לפנות לאפיקים אלה בעתיד, אם בכלל. 

קבוצה מונפקת, תידרש לקבל  הכרעות כלכליות במסגרת דירקטוריון, בו נציגי ציבור יידרשו לתת אור ירוק למהלך שרוצה להוביל עסקן מסויים, גם אם הוא נשיא המועדון. בארצנו הקטנטונת, בה לקשרים אישיים ומשפחתיים יש משקל רב, קשה לראות את זה זה עובד. 

בעיה נוספת היא חוסר הרווחיות בכדורגל הישראלי. משקיע פוטנציאלי במניות לא ירצה להשקיע בקבוצה שאינה רווחית.  ככל ששוויה של חברה מסוימת נוסק כלפי מעלה, כך ירצה  המשקיע למכור ולגזור רווח על השקעתו. 

"בארץ הספורט לא רווחי"
"בארץ הספורט לא רווחי, זה נובע מהרמה שמשפיעה על הקהל וגם מההתנהלות", כך לפי אהרון סמרה, מנכ"ל 'אייפקס חיתום וניהול הנפקות'. "מקור ההכנסה זה קהל ופרסום. כמה קהל כבר מגיע פה למשחק? ההכנסה ממכירת כרטיסים ומנויים אינה מספיקה, העסק לא רווחי. כדי להנות מעליית ערך המניות החברה צריכה להציג רווחיות", מציין סמרה. 

משה תאומים (תומר גבאי)
משה תאומים. בחן בעבר מכירת אג"ח לאוהדים (תומר גבאי)

"קשה לי לחשוב על קבוצות שמייצרות רווח לאורך זמן. לקבוצות ישראליות יש יכולת מוגבלת לשלוט בהכנסות. בעיקר אי היכולת לצפות את ההכנסות מזכויות שידור", מדגיש בשן. סמרה מסכים: "אפילו יעקב שחר ומכבי חיפה, מציגים רווחים רק בעונה בה הם מעפילים לליגת האלופות וזה קרה רק פעמיים בהפרש של חמש שנים. רק גירעונות יש בכדורגל שלנו". 

מושיק תאומים, הבעלים של הפועל ת"א לשעבר ובעליו של משרד הפרסום 'גיתם BBDO', מציג בעיה נוספת, חוסר המוטיבציה של בעלי הקבוצות: "היום אי אפשר לקחת מהרווחים, אלה חוקי ההתאחדות, הרווחים הולכים לכיסוי חובות העבר". הפועל של תאומים, בחנה לפני מספר שנים מהלך של מכירת אגרות חוב של המועדון, שלא הגיע לכדי מימוש. במהלך של מכירת אג"ח, לווה החבר הכסף מהציבור והחברה, במקרה זה מועדון כדורגל ומתחייבת להחזיר את החוב כעבור תקופה מסויימת בתוספת ריבית. 

"הכנו תשקיף בעזרת משרד רואי חשבון, אך כשהנושא נבחן התברר שהסיכוי למהלך אינו גדול. עשינו מחקר שוק, למדנו את הנושא, השקענו סכום לא מבוטל, אבל הגענו למסקנה שהסיכוי ליישום כמעט אפסי". אמר  תאומים, "האוהדים שמחו למשמע הרעיון, אבל ברמה הפרקטית לא נמצאו אוהדים שיוכלו לעמוד בסכומים המבוקשים וגם אלו שכן,  בלתי אפשרי לבנות עליהם. אם יתנו כסף פעם אחת ולא בעונה שלאחר מכן, המועדון יתמוטט". 

בורסה (רויטרס)
הנפקה בבורסה יכולה להיות אידיאלית בארץ (רויטרס)

למרות זאת, תאומים אופטימי. "כיום הסיכוי לממש מודל כזה נמוך, אבל זה יקרה בעתיד. אני מקווה שתתפתח מסורת ויהיו מספיק אוהדים שיקחו על עצמם ערבות למועדון". החלום הגדול של בוס האדומים בעבר הוא  התנהלות ע"פ מודל ברצלונה, לפיו מצויה הקבוצה בבעלות האוהדים. "זה רעיון אידיאלי" אמר תאומים. לדעתו, לאוהדים יש מחוייבות לקבוצה, בניגוד לבעלי בית, שעשויים להתחלף באופן תכוף.

תאומים: כיום הסיכוי לממש מודל כזה נמוך אבל זה יקרה בעתיד
ב-1997, מכרה ההסתדרות את הפועל לקבוצת ניהול בראשות תאומים, סמי סגול ומוטי אורנשטיין, אליהם הצטרף מאוחר יותר רפי עגיב. בקיץ 2006, הועברו זכויות הניהול למוני הראל שהפך בהמשך ליו"ר, כאשר סגול נותר בעל המניות העיקרי עם 80 אחוז. "ראיתי את עצמי בתור אוהד שלוקח את הקבוצה לזמן מה והעברתי אותה לאוהד אחר, שהתחייב להשקיע במועדון". התייחס תאומים להעברת זכויות הניהול.

גם אצל סגנית האלופה, מכבי חיפה, לא פוסלים את האפשרות לגיוס כספים באמצעות אגרות חוב. "מפעם לפעם אנחנו בוחנים את הנושא, אך זה לא רלוונטי בתנאים הנוכחיים", אמר איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה. "צריך תנאים בסיסיים לצעד כזה, כגון רכוש ונכסים. זה לא רלוונטי היום לקבוצת כדורגל ישראלית".

מכבי חיפה חוגגת (שי לוי)
מכבי חיפה. הקבוצה היחידה בארץ שהציגה רווחים (שי לוי)

רעיון הערבויות של תאומים, שייגבה את המועדון במקרה של פנצ'ר, הוא החלופה לכך שלקבוצות בישראל כמעט ואין נכסים משל עצמן. "למהלך של הנפקה צריך נכסים שניתן לשעבד, למשל איצטדיון. השאלה למי הוא שייך, לאגודה או לעירייה", מבהיר סמרה מ'אייפקס'. "אם יש ביטחונות מספקים אז אין בעיה. צריך לבדוק שלקבוצה יש תזרים מזומנים והיא יכולה לחזיר את החוב". 

סמרה מסכים עם הטענה שהעלה תאומים לגבי התחלופה המהירה בעולם העסקים של הכדורגל הישראלי. "אין יציבות, הספונסרים מתחלפים כל הזמן וכך גם הבעלים, אין מישהו שלוקח קבוצה ונשאר איתה שנים, מלבד יעקב שחר".

לכתבה זו התפרסמו 82 תגובותלקריאת כל התגובות הוספת תגובה
ישנן 82 תגובות ב-37 דיונים
הוסף תגובה
בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש
37
OG05/06/2010 22:54
הרי בעלי קבוצה, אפילו כמו בית"ר עם 20 אלף אוהדים. עדיין צריך להזרים כסף למועדון.
ואז נוצר מצב של דילול מניות, שכן בעל המניות הקטן לא יוכל להשקיע שוב ושוב.
אנחנו אוהדים, לא מיליונרים.
עם הדילול, בא הפיחות בערך המניה, ומה שקנינו במאה דאז שווה היום 50.
אז תודה אבל לא תודה.

במיוחד שבלומפילד עדיין קטן למדי.
השב   •  00
36
אדום מראשון05/06/2010 16:55
אתם שוכחים שספרד זאת ארץ הרבה יותר מבוססת כלכלית מישראל, חוץ מאוהדי התל אביביות שמלאים בג''ובות והחיפאים איזה כסף ישקיעו אוהדי קבוצות של עיירות פיתוח כמו עכו ואשקלון שלמרות שהם קבוצות מהליגה הבכירה בישראל הפערים בינם לבין הצמרת עצומים, כנ"ל גם לגבי הממון של אוהדי אשקלון לעומת הממון של אוהדי הפועל ומכבי.
השב   •  00
35
יהלום05/06/2010 16:20
השב   •  00
34
אדום בלב05/06/2010 15:32
אני מת על גילי ורמוט ועל כל שחקני הפועל ,רק הפועל אל הנצח אצלי בלב,כל הזמן חושב רק על הפועל כי היא בתוך לבי,אדום בנשמה
השב   •  21
33
מאיר שלום05/06/2010 15:03
הם אוכלים פטרוזיליה ומשתינים את הירוק של המיץ אחר כך הם יורקים על הקבוצה שלהם

יעקב שחר כולם רוצים להתפטר  איןן גולסה עובדר לבאיירן קטן פצוע וזקן כבר
טשיירה עוזב לצרפת
קולמה לסכנין
גאדיר לא רוצה כבר לשחק
דוידוביץ כבר סבא רבא שלנו
מסיללה לאנגליה
קינן לאירופה
מה הולךך עם הקבוצה הזאת
יאללה  אלישע רוצה את הכסף שלו  כי זה מה שהוא רוצה לסחוט את יעקב שחר עד הסוף

העיקר אמרתם חיפה תהיה וגם חיפה תישאר
אין לכם שחקנים חזקים  יעקקי שחר לא ישים עליכם שקל

וגם עכשיו מכבי הולכים להשקיע בנוער שלהם הרבה מאוד כסף ככה שלמכבי חיפה לא יהיו הבדלי רמות משמעותיות בינה  אלא מכבי תל אביב תעלה  בשבנים האלה

וגולדהאר  יקבל קצתת שכל
השב   •  01
32
ניר הירוק מלידה05/06/2010 15:00
אבל לא מגיע לכם לעבור שלב בגלל האוהדים השחצנים והמגעילים שלכם שעוד לפני שקניתם שחקן ועוד לפני המונדיאל אתם מחליטים שאתם בשלב שמינית הגמר מה אני אגיד לכם.
השב   •  00
31
ניר הירוק מלידה05/06/2010 14:57
השב   •  02
OG05/06/2010 22:56
השב   •  00
30
מאיר שלום05/06/2010 14:38
לאיזה קבוצה אתה עובר השנה

אם אתה נשאר בהפועל אתה תיעלם
או שזה מה שאתה רוצה להיעלם
השב   •  11
29
סתיו05/06/2010 13:49
שכטר אני רוצה מאוד לפגוש אותך
השב   •  25
28
אלון05/06/2010 13:43
אתם כל כך אומללים מתנחמים בעובדה שלא כבשנו. אנחנו לפחות הגענו לליגה ברמה הכי גבוהה בעולם ועוד פעמים להזכירכם אולי לנו יש 0 שערים ו0נקודות אבל לכם יש עוד0 הופעות בנוסף לקודמים אז בהצלחה בעוד שנה שתהיה גם היא חסרת הופעות באירופה כי אתם פשוט לא ברמה.
השב   •  03
27
בלומפילד של האדומים!05/06/2010 13:12
אניימה הבקיע יותר שערים מיובל אבידור ח. מכבי חשבה שהיא תהיה גלטיקוס בעונה הבאה אבל אלברז סיכם בהפועל יצחקי סיכם גילי ורמוט ואיתי שכטר נשארים ובן סהר מליקסון וסטרול מועמדים למקקי תחת אין שום סיכוי בדרבי בעונה הבאה!! וגם לא בליגה מכבי שנה הבאה יהיו עגלגטיקוס!
רק הפועל ת"א !!
השב   •  62
הכוכב הירוק05/06/2010 13:39
השב   •  00
26
גל05/06/2010 13:08
ורמוט עשה משה נפלאה בהפועל חולה אליך
השב   •  20
25
בלומפילד של האדומים!05/06/2010 13:07
אנחנו נשמה של אוהדים חכמים עשירים יש להם נשמה אוהדים שרופים כמוני אנחנו ממלאים את בלומפילד בכל משחק ליגה חיפה מביאים רק 12000 לקריית אליעזר אנחנו מביאים 16500 לבלומפילד ההפרש 4500 אוהדים שזה הרבה רק הפועל!
השב   •  21
24
גל05/06/2010 11:41
הפועל לא עוברים מוקדמות ליגת האלופות הם לא קבוצה יציבה, משחק אחד הם יכולים לנצח את חיפה ומשחק הבא לצאת תיקו עם פתח תקווה או לחטוף שלישיה מנתניה
השב   •  34
23
אדומה בנשמה05/06/2010 11:41
האוהדים של מכבי חיפה לא יכולים למלא את רמת גן נגד באיירן בורדו ויובנטוס חצי מהאוהדים לא היו אוהדים של מכבי הם היו אוהדים של קבוצות אחרות שבאו לראות את באיירן בורדו ויובנטוס אז תירגעו אין לכם את הקהל הכי טוב בארץ
השב   •  54
מאור05/06/2010 12:53
כולם שם היו אוהדי מכבי חיפה אל תחפור
זה שאין לכם קהל לא אומר שלנו אין קהל
נראה אם תעלו ואם תעלו נראה אם רמת גן יהיה מלא אחרי זה דבר
השב   •  01
רק בחיפה יש מכבי05/06/2010 14:33
והרעידו את האדמה כששרו מצד לצד "ירוק עולה - עולה עולה"?

בואו נראה כמה אתם תביאו לרמת גן אם תעלו בכלל, ישארו יציעים שלא יפתחו אותם בכלל.
השב   •  00
אדומה בנשמה05/06/2010 14:50
דבר ראשון להפועל יש יותר קהל ממכבי ודבר שני הפועל עומדים לשחק את כל משחקי אירופה בבלומפיד
השב   •  00
ניר הירוק מלידה05/06/2010 14:59
אשכרה ילד בן 10 אתה ממש בן טן מערוץ הילדים נגמרו כל הגרטיסים ועל המנויים שנתנו לכל משחקי ליגת האלופות ואתם את בלומפילד לא תמלאו. ורק שתדעו שמלאנו את כל המשחקים עוד מהשלב הפלייאוף
השב   •  00
מכבי או מוות!05/06/2010 15:50
1)אין בכלל ספק מי שתי הקבוצות עם הקהל הגדול ביותר, מכבי ובית"ר. 2)אתם תשחקו את המשחקים באלופות בר"ג בשביל הכסף ממכירת כרטיסים. 3)אתם לא יכולים למלא את איצטדיון ר"ג כמונו בזמנו, או כמו נגד הרצליה בגמר ב-2005 או במשחקים האחרונים ב-2003 - פשוט אין לכם מספיק קהל, אם הבאתם רק (!!) 25 אלף איש לחגיגות דאבל ח אנחנו הבאנו יותר מ-80 אלף לחגיגות הזכייה ביורוליג, יותר מ-50 אלף לזכיות בגביע ב-2005 ויותר מ-80 אלף גם לזכייה באליפות ב-2003. 4)מכבי זה האימפריה הצהובה מת"א ולא החיקוי הירוק מחיפה.
השב   •  00
22
אדומה בנשמה05/06/2010 11:34
תירגע אני רוצה לראות את מכבי תופסת את המקום הראשון בבתים של ליגה אירופאית ואתם עוד צוחקים עלינו אם הפועל מכניסים רק גול אחד אז הם עוברים את חיפה שסיימו ב 0-0-0
יאללה הפועל לקנות את יצחקי ולהחתים את זהבי מהר אנחנו צריכים אותם
השב   •  32
מאור05/06/2010 12:52
השב   •  01
הכוכב הירוק05/06/2010 13:37

מקום ראשון והפסד לקזאן! פח קזאן, עם כל הכבוד לקזאן, הם עדיין לא יובנטוס,בורדו,ביירן,אין סיכוי לאף קבוצה ישראלית לעלות מכזה בית, ובכלל בכושר שבורדו היו, פשוט היה פחד לא להתפרק, הקשנו על כל הקבוצות את המשחק, וחטפנו שער אחד בכל משחק (למעט ביירן 3-0) וכל אירופה דיברה עלינו, אז נכון זו סטטיסטיקה שלילית ולא נעימה, אבל אנחנו הקבוצה הראשונה בארץ שהגיעה לליגת האלופות, וגם הקבוצה הראשונה בארץ שהבקיעה שער במפעל, והקבוצה הראשונה שסיימה מקום שלישי בבתים (והינו רחוקים מרחק שערה מלעלות שלב). אז לפני שאתם מדברים קודם כל תגיעו לליגה הזו ותוכיחו לעצמכם שאתם שווים משהו, למרות שאתם רגילים כבר שנים רבות לשחק במפעל השני בחשיבותו, ואל תהיו יהירים, זה לא עובד טוב בליגת האלופות, כי אני מעדיף לשחק יפה ולהפסיד 1-0 לקבוצות החזקות בעולם, ולא לסיים 0-0 עם בונקר מכוער שיהרוס את הכדורגל הישראלי, בכל מקרה כמו שאמרתי, אל תהיו יהירים כי ליגת האלופות זה לא גביע ואופ"א, שם על כל טעות קטנה משלמים, ובכי לא יעזור, האמת אני מאחל לכם לקבל בית קשה כמו שלנו (אם תעלו) {ולא תעלו, כי סיימתם מקום שני דה פקטו, וכבר אין לכם מומנטום,} מעניין לראות מה אתם תעשו בבית כזה, לי יש תחושה שתקבלו בראש כי אלו קבוצות באמת מפחידות וקשות, בקיצור תכינו ממחטות ואת גוטמן ועמנואלה רוזנה שתבכה פה. ולא משנה מה נעשה באוופ"א השנה, זה לא מעיד על כלום, כי כבר התרגלנו להתמודד במוקדמות האלופות, ואתם (בזכות מיניפולציות קטנוניות) זכיתם באור מההפקר ופילחתם עליבות. למען ההגינות אני אגיד שהגביע היה ראוי לכם בלי ספק כי שם לא היה קיזוז (אופס הבאתי רעיון ללוזון, איזו טעות )

השב   •  00
ירוק05/06/2010 14:17
קודם כל לא עליתם לבתים. אם אתם רוצים לעבור אותנו אתם צריכים להיות במקום שלישי מעל 7 נקודות! כי זה השיא של מכבי חיפה!
השב   •  01
21
חיים הכט05/06/2010 11:31
לפניכם סיטואציה מחרידה: בן אדם רע בשם אבי לוזון מחליט על שיטה חדשה בארץ. שיטה מאוד מרגיזה שגונבת אליפות לחיפה ומעבירה אותה להפועל.
מה אתם















היתם עושים!
השב   •  63
ישראל05/06/2010 15:11
האמת שהשיטה באה לגנוב לבית"ר את האליפות ולהביא לחיפה הבעיה שהאידיוטים האלה לא חשבו שבית"ר תתפרק והפועל תעשה רכישות טובות בקיץ.
השב   •  02
20
דני05/06/2010 10:26
איך חיפה צחקו על הפועל שהם היו בליגה האירופית עכשיו הפועל בליגתצ האלופות וחיפה באירופית איך הגלגל מסתובב
השב   •  1510
הכוכב הירוק05/06/2010 10:49
בית"ר! גם אתם לא למדתם? שעד שלא עולים באופן פורמלי, אז זה לא סגור עדיין!? מה ויסלה קראקוב לא הספיק לכם להבין זאת?
* אם זה מתחזה לאוהד בית"ר אני מתנצל מראש על שהזכרתי לכם את ויסלה.
השב   •  30
רק בחיפה יש מכבי05/06/2010 14:31
אין אירופה עוד שנה!

בית"ר אלופת גביע הטוטו, זה מה שאתם מסוגלים.
השב   •  00
19
שם לב לעובדות (לא בביה"ס)05/06/2010 10:23
בתגובות פה
השב   •  610
הכוכב הירוק05/06/2010 10:57
לך תלמד מאוהדי בית"ר לכתוב בשפה רהוטה, הם מומחים לזה..
ודרך אגב.. אם כבר חננות.. אז קרתה לי טעות, עשיתי שגיאת כתיב אחת (גם זה קורה לפעמים כשלא ישנים יומיים. ובגלל שמקלידים כ"כ מהר.)
אם אני חננה בגלל עיברית רהוטה, אז אני שמח להיות חננה.
תתרכז בדפיקות שלך ולך לצפות בכוכב נולד והישרדות. טמבל!
השב   •  13
אדומה בנשמה05/06/2010 11:36
כל אוהדי חיפה כותבים את אותם התגובות חיפה אלופה,נראה אתכם באלופות אין לכם משהו חדש?
השב   •  10
מאור05/06/2010 12:50
השב   •  02
18
מכבי חיפה אהבת חיי גם שהלב כוואב05/06/2010 10:21
מכבי חיפה לעולם לא תצעדי לבד נלך אחרייך עד סוף בעולם
השב   •  51
17
nfchxy05/06/2010 10:16
השב   •  31
16
הכוכב הירוק05/06/2010 10:15
* האליפות הושגה בדרכים מינפולטיביות של עסקנים פוליטים מושחתים, ובזכות בכי של האלופה (לכאורה אלופה).
דה פקטו מכבי חיפה זכתה ביותר אחוזי הצלחה, שזה אומר יותר נקודות, שזה אומר שהפער היה 3 נקודות, שזה אומר שהבכי כן משתלם לגוטמנים ולפלצנים מת"א
השב   •  54
15
הכוכב הירוק05/06/2010 10:11
כן בטח. שחכתם שהחלטתם להעביר משחק מהאורווה לרמת גן במחזור האחרון? בעונת 2003. אנחנו לא שחכנו. ויודעים שהאינטרס הטהור היה למנוע ככל האפשר ממכבי חיפה לסגור רצץ שמתקרב לשיא. ראיתם מה קרה לכם מאז? זו רק ההתחלה. אני לא מקלל . אבל אתה רואה מה קבוצתך שווה מאז אותה עונה בזויה. תתפללו שלא תתמודדו שוב בירידה לעונה הבאה. או שדני לוי היהיר והשחצן בגרוש יומר שוב "נסיים במקומות 1-5" אתם בדיחה הפועל פ"ת.
השב   •  20
14
הכוכב הירוק05/06/2010 10:06
אתם יהירים כ"כ אני מקווה שתחזרו לארונות שמהם יצאתם! ואני מקווה שזה יהיה ארון מעץ בוק כמו הראש שלכם! לא למדתם שכלום לא בטוח ! אויליים! גאוותנים! גנבתם אליפות בגלל אחד מושחת שהחליט כך כדי שיהיה מתח, ועשה מתח לעונה אחת. בעונה הבאה הכדורגל הישראלי לא יעניין עד המחזור ה 30 פתיחת הפליאוף, לוזון הדביל.וה. הרס טוטאלית את הספורטיביות וההגינות והצדק, ויצר מתח שיא ב2 המחזורים האחרונים, הרייטינג ניצח את הספורטיביות והצדק, אבל הצדק בסופו של דבר ינצח. לליגת האלופות לא תגיעו. ואם תגיעו אז תחתפו חמישיות אם תקבלו בית כמו שקיבלנו. הפועל ת"א 0-ביירן-4 *יובנטוס 3-הפועל ת"א
*בורדו -5  הפועל ת"א 0,
הבעייה שאז תתחילו לבכות שהשופטים אנטישמים והיה לכם קר, והדשא היה עקום כמו הריצפה בחדר הלבשה,
השב   •  101
13
המומחה05/06/2010 09:58
השב   •  112
12
כפיר05/06/2010 09:53
בוא נריב על יצחקי חח 
זה הפעם ה-1000-

צהוב בנשמה ( אמיתי בלב )לא היה אדום בחיים .
שאלה :האים קושי ישנה את עורו
השב   •  16
הכוכב הירוק05/06/2010 11:00
למה לכתוב זאת עוד חצי שנה, אני כותב כבר מעכשיו , שלא יגידו "למה עכשיו אתם מדברים פתאום"? אוהדי הפועל כאלו צבועים זה לא יאומן! גנבי אליפויות בשנים האחרונות (למעט עונת הדאבל של 99-00) אז הגיע להם לדעת הרוב וגם לדעתי.
השב   •  22
11
ליאור שמח05/06/2010 09:48
שום דבר אותנו לא יישבור כי הפועל שלנו היא האור
השב   •  614
הכוכב הירוק05/06/2010 10:23
יופי בדקתם אה? גאוני הדור אתם.
השב   •  12
בלומפילד של האדומים!05/06/2010 13:08

אז מה ?? היו היה פעם עכשיו אתם קבוצת פח! עם אוהדי פח שמביאים 3000 אוהדים בלבד למשחק בית הפועל עכו מביאה יותר ממכם !!
מי שמסכים כחול
מי שמתנגד אדום

השב   •  53
כחול בלב05/06/2010 16:29
השב   •  00
מאיר05/06/2010 16:35
ומכל האדומות יש אחת שהיא כחולה הפועל פתח תקווה את אצלי היחידה
השב   •  10
10
הכוכב הירוק05/06/2010 09:46
מהשנה האחרונה (כשהחליטו על הקיזוז של לוזונלנד) אני כבר לא מכיר בהתאחדות לכדורגל! מבחינתי הם לא קיימים, ואם ניקח אליפות בגלל הקיזוז (אני מקווה מאוד שלא,) האליפות תהיה אך ורק למי שצברה יותר אחוזי הצלחה, אני אשמח אם זה יהיה אנחנו, ואלישע לוי הוא מאמן ענק! הוא לא אשם ולא טיפה אפילו, 95% לוזון ה. אשם, וחמישה אחוזים אנחנו אשמים (שחקנים,אוהדים,והצוות,) זה אחוז זניח.
בני יהודה אני מקווה שבזכות הספורטיביות נוריד אתכם ליגה בקרוב. אל תבכו אחרי זה. עזרה תקבלו רק מהפועל ת"א. לא למדתם שהם יהירים!? לא הבנתם שאסור לתת להם מתנות? מה זה היה הבונקר שעשיתם נגדנו במחצית השניה? אם היתם משחקים רגיל לא היתי אומר כלום! יריתם לעצמכם ברגל, או יותר נכון פתחתם איתנו חזית שלא תיסגר המון שנים. אם בכלל.
השב   •  1211
אנטי מכבי רק הפועל05/06/2010 10:15
השב   •  32
אדום עולה05/06/2010 10:23
עבר כבר כמעט חודש ואתם עדיין בוכים על זה?
השב   •  32
הכוכב הירוק05/06/2010 10:46
יש "בכי" לגיטימי. כמו שלנו. ויש יללות סתמיות כמו שלכם (לפני ששדדתם את האליפות) עכשיו אתם עדיין ממשיכים לבכות והנה השגתם הישג חסר תקדים, מקום שני לוקחים אליפות. כל הכבוד. גם עשיתם הכל בכדי להמשיך את הקיזוז לשנה הבאה, סתמו את הפה, ותתרכזו איך לרמות ולהפעיל מיניפולציות, (כי אולי מכבי חיפה ומכבי ת"א תאיים על האליפות כבר בתחילת העונה.
לא יעזור לכם כלום זו אינה אליפות מה שלקחתם, זו עליבות, ויותר מעליב שההנהלה שלכם הצהירה שהקיזוז לא ספורטיבי, אבל למרבה הפלא {ציניות} הם הצביעו בעד הקיזוז (למעשה אתם היתם היחידים מהקבוצות הבכירות שהצביעה בעד) רק בבקשה ממכם, אל תשאלו יותר את השאלה "למה שונאים אותנו?" כי זו שאלה רטורית לחלוטין. ואתם רק צוברים חובות רבים ושונאים רבים (רוב השונאים שונאים אתכם בצדק רב) עכשיו אני גם מבין למה ראש העיר שלכם שנוא אתכם כ"כ, עד לא מזמן כעסתי על השנאה הקיצונית כלפיכם, אבל עכשיו זה מובן. ירד לי האסימון סוף סוף. (וכבר כמעט שחכנו את העונה עם גילי לנדאו והיד והנבדל ששפט י.ש.ו. צבי שריר. רק שעכשיו זו לא רק שנאה ספורטיבית, אלא הרבה יותר ממה שנדמה לכם.
השב   •  43
אדום עולה05/06/2010 15:07
אתה מדבר הרבה שטויות זה כמו ישראל על כל דבר קטן מחפשים אותנו ככה גם בהפועל החלטתם שאנחנו ניהיה הקבוצה השנואה לקחנו אליפות אחרי הקיזוז?אז החלטתם להגיד שאנחנו גנבים וכו'' למרות שלא אנחנו עשינו את שיטת הקיזוז מה ציפתה שנפסיק לשחק בגלל זה?אז בבקשה אל תדבר שטויות יש כל כך הרבה דברים קטנה שבכוונה אתם מחפשים אותנו אבל אותי זה לא מעניין רוצה לשנוא?תשנא ה'' כבר יעניש אותך על כל החטאים שלך.
השב   •  10
אדום עולה05/06/2010 15:09
אמרתה שירד לך האסימון למה שונאים אותנו אבל אתה נצמד לקטע של ה"גנבים"שרק מצדיק את מה שאמרתי מקודם אתה מחפש את מי להאשים למרות שאנחנו לא אשמים הרי רציתה שנפסיק לשחק? שהשחקנים לא יתנו את הגול בטדי אוו שלאלה יחמיץ דווקא נגדכם רק בגלל הקיזוז?תתלונן למי שהגה אותו ולא אל תעזר בבקשה שאנחנו הצבענו בעד הקיזוז כי נכון לשיטה של עונה שעברה כולם היו בעד חוץ מבית"ר. אגב חבל שאוהדים כמוך שוכחים שאת האליפות הראשונה שלכם קיבלתם אחרי שהפועל ניצחה בימק"א את ביתר.
השב   •  00
9
טוני05/06/2010 09:46

גם האלופה ומוליכת ליגת העל מכבי חיפה !! 87 זה יותר מ84

השב   •  88
אדום עולה05/06/2010 15:10
אתם עדיין בוכים על זה?אמרנו לך חושבים שאתם האלופים?תחגגו אף אחד לא מונע ממכם אבל אתם החלטתם לבכות זה גם זכותם.
השב   •  00
8
איש הפועל05/06/2010 09:45
השב   •  75
7
מוטי05/06/2010 09:44
אוהבים את יעקב שחר . יש לנו בזכותו את הקבוצה הכי טובה. הכי מסודרת. ולא כל שנה מתחלף בעל הבית . כמו בשתי התל אביביות (לא בני יהודה)ובביתר. אוהבים אותך מר שחר.
השב   •  1312
אדום עולה05/06/2010 10:24
כל שנה בעל בית מאיפה הבאתה את זה?בכללי מעט המועדונים גם בעולם שיש להם אותו בעל בית מעל 20 שנה
השב   •  10
6
אבי05/06/2010 09:44
השב   •  1720
tbh05/06/2010 09:58
השב   •  68
nfchxy05/06/2010 09:58
השב   •  46
צהובה05/06/2010 10:22
השב   •  41
ישראל05/06/2010 10:24
זה שיר ידוע וקבוצה שמעפילה לליגת האלופות שרה את זה.
השב   •  54
ירוק בלב05/06/2010 10:26
יש קבוצות שיהיו נגדכם עם פי 2 יותר תקציב אז אל תזלזל..אני מחזיק לכם אצבעות בליגת אלופות גם כי לא תזכו בשום תואר (מכבי חיפה 2002/3 מכבי תל אביב 2004/5 מכבי חיפה 2009/10) וגם זה יעלה לישראל את הניקוד.מי שמסכים איתי כחול מי שלא קופץ אדום..
השב   •  153
5
טוני05/06/2010 09:43
אם נשים את האיי קיו של לוזון ושל חלובה ביחד על כפית ישאר הרבה מקום לסוכר
השב   •  183
4
איתן טייב נשמה05/06/2010 09:39
השב   •  85
3
אבי05/06/2010 09:38
השב   •  149
Thiago Alcantara05/06/2010 09:55
השב   •  74
שונא הפועל ת"א05/06/2010 09:59
תגיע לאן שהגענו בליגת אלופות ותעשה מה שעשינו בליגת אלופות ואז תדבר מה שאתה רוצה אני רוצה לראות אותכם נותנים שלוש ליונייטד אני חותך את הראש. הפועל ניסיון באלופות אין לכם לא שלנו יש כל כך אבל בפעם הראשונה שהיינו בליגת אלופות עשינו היסטוריה לאופא והיסטוריה לכדורגל הישראלי וכבוד הצגנו חוץ מכבוד אליכם אתם מועדון קטן עם אנשים קטנים. יאללה לתת בכחול
השב   •  1010
ג''יאנפרנקו זולה05/06/2010 10:19
אני חושב שייקח עוד הרבה זמן עד שמישהו לא יכבוש אף גול בשלב הבתים, ולא ישיג אף נקודה.
אה, בעצם זה קרה. זה מה שעשיתם בליגת האלופות.
השב   •  81
בלומפילד של האדומים!05/06/2010 10:31
למה מה אתם עשיתם בליגת האלופות?
0+0+0=0 מכבי חיפה ביזתה את שם ישראל בעמים!
שיר על חיפה:
0 שערים 0 נקודות זה המאזן של חיפה באלופות נו כבר יניב קטן כמה החמצות? טיישירה וקינן איזה עגלות!
גם בבית גם בחוץ משחקים כמו נמושות שנה הבאה תחסכו את הבושות כבר חסכתם!
אתה אוהד קבוצת פח! רק הפועל!
השב   •  82
ירין05/06/2010 12:44
הפועל תל אביב בליגת האלופות:
0 הופעות
0 שערים
0 נקודות
יש לכם מה לדבר בכלל
השב   •  26
בלומפילד של האדומים!05/06/2010 13:01
חח.. כולם עוזבים דבה עוזב מימון וטשיירה עוזבים גולסה עוזב שלומי רוצה אירופה מי נשאר? יניב קטן השמן?וגם זה לא בטוח אין מצב שהם יעלו לליגה האירופית מילה שלי!!
השב   •  31
בלומפילד של האדומים!05/06/2010 13:02

ומה לכם יש?
0 תארים
0 שערים
0 נקודות
י''קבוצת פח עדיף לא לעלות לליגת האלופות מאשר שיהיה לך 0 שערים ו0 נקודות מי מסכים?

השב   •  91
קוטל צהובים05/06/2010 13:35
השב   •  20
2
מכבי05/06/2010 09:30
מי עוד גאה להיות ירוק בלב בנשמה?
השב   •  4846
צהוב כחול05/06/2010 09:40
השב   •  1013
nfchxy05/06/2010 09:59
השב   •  99
רק בחיפה יש מכבי05/06/2010 14:26
את החיים שלי - אני נותן רק לך
מכבי לעולם - לא תצעדי לבד
כולם להשתולל - לקפוץ מצד לצד


השב   •  21
1
מתן05/06/2010 09:29

השב   •  2733
ירוק עד05/06/2010 10:30
השב   •  25
אסור לפספס
נגןבמה אתם הייתם בוחרים? 1000 דולר או קופסה
במה אתם הייתם בוחרים? 1000 דולר או קופסה
נגןרגע היסטורי: מרתון בין רובוטים לבני אדם
רגע היסטורי: מרתון עם רובוטים ובני אדם
נגןזכה באיש המשחק וקיבל במתנה חזיר שלם
זכה באיש המשחק וקיבל במתנה חזיר שלם
נגןהנציג הישראלי באינטר מיאמי עם שער גדול
הנציג הישראלי באינטר מיאמי עם שער גדול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */