יום שני, 08.07.2024 שעה 07:12

נבחרת קמרון - מלך האריות רוצה עוד תואר לאוסף

פרוייקט המונדיאל: "האריות הבלתי ניתנים להכנעה" הם הנבחרת האפריקנית שתגיע הכי רחוק בדרא"פ. אטו, המלך הבלתי מעורער, ינסה להוביל אותם לשיא חדש

|
נבחרת קמרון. כמה רחוק יגיעו? (GettyImages)
נבחרת קמרון. כמה רחוק יגיעו? (GettyImages)

השאגות נשמעות למרחקים ארוכים. הרעמות מתבדרות ברוח. אחרי פגרה ארוכה מדי, האריות הבלתי ניתנים להכנעה (כינויה של נבחרת קמרון) חוזרים לבמה המרכזית, למונדיאל בדרום אפריקה והם לא באים לשם רק כדי להוסיף צבע.

ב-2006 כשלה קמרון במשימת ההעפלה למונדיאל, לראשונה מאז 1986 ואת האליפות שנערכה בגרמניה ראתה מהבית. הפעם, עם פול לה גוון על הקווים ולמרות התחלה רעה בטורניר המוקדמות, הם הצליחו להעפיל לטורניר החשוב מכולם.

קמרון הוגרלה לבית לא קל אך גם לא קשה יותר מדי עם הולנד, דנמרק ויפן. היא יכולה לעוף אחרי שלב הבתים, אך יכולה גם להגיע רחוק, אולי להשוות את השיא שקבעה ב-1990, עת היתה לנבחרת האפריקנית הראשונה שמגיעה לרבע גמר המונדיאל. מי יודע, אולי אפילו יותר מכך.

למה תצליח?
הגעתו של פול לה גוון, מאמנה לשעבר של ליון (הוביל את המועדון הצרפתי ל-3 אליפויות רצופות בשנות ה-2000), השפיעה בצורה נהדרת על האריות הבלתי ניתנים להכנעה. הצרפתי הגיע לקמרון בשלב האחרון של המוקדמות, כשהם כבר היו עם רגל וחצי בחוץ, וסחף אותם כל הדרך למונדיאל. למרות הכישלון באליפות אפריקה (בה הגיעה הנבחרת רק לרבע הגמר), בקמרון מרוצים מתפקודו של לה גוון ומאמינים שהוא יכול להוביל את הנבחרת רחוק.

פול לה גוון ושחקני נבחרת קמרון (רויטרס)
פול לה גוון ושחקני נבחרת קמרון. מרוצים מתפקודו של הצרפתי (רויטרס)

האמת שאין סיבה שזה לא יקרה. עם קרלוס קאמני, שוערה של אספניול, בין הקורות, בנואה אבו-אקוטו וסבסטיאן באסונג, שני שחקני טוטנהאם, בהגנה, ז'אן מאקון, אלכסנדר סונג ואיונג אנו המוכשרים מליון, ארסנל ואייאקס בקישור וכמובן סמואל אטו בהתקפה, קמרון יכולה להגיע רחוק מאוד. כמובן שיש גם את עניין הביתיות, כאשר הטורניר נערך ביבשת אפריקה.

גם ההגרלה עשתה עם קמרון חסד. להתגבר על דנמרק ויפן ולהשיג את המקום השני בבית זה בהחלט דבר מעשי. אם האריות יצליחו במשימה, מחכה להם בשמינית הנבחרת שתסיים ראשונה בבית החלש ביותר במונדיאל, בית ו' של איטליה. האיטלקים מגיעים בלי חלק גדול מהכוכבים ועם נבחרת מאוד לא מרשימה, שקמרון בהחלט תוכל לעבור בדרך לרבע הגמר, שם ככל הנראה תחכה ספרד וההימורים יילכו על השוורים ולא על האריות.

אטו מול קייליני (GettyImages)
אטו מול קייליני. מפגש אפשרי כבר בשמינית (GettyImages)

למה לא תצליח
התוצאות של קמרון באליפות אפריקה שנערכה לפני חצי שנה מדברות בעד עצמן. הנבחרת של לה גוון קיבלה את אחד הבתים הקלים בטורניר, עם גאבון וזמביה החלשות וטוניסיה הממוצעת, אך הפסידה לגאבון וניצחה את זמביה רק בדקה ה-86, כאשר תיקו מול טוניסיה הספיק לה כדי לעלות לרבע הגמר. שם פגשה קמרון את מצרים ולא הצליחה לעבור את הנבחרת שאפילו לא העפילה למונדיאל, לאחר הפסד בהארכה.

ריגוברט סונג וג'רמי הוותיקים, שזומנו לסגל הנבחרת למונדיאל וישחקו בהגנה, ספגו המון ביקורת אחרי אותו טורניר. השניים משחקים היום בטורקיה, אך בארסנל הקבוצות שבהן הם עברו ניתן למצוא את ריאל מדריד, צ'לסי וליברפול. עם זאת שניהם עברו כבר את גיל 30 והם מעבר לשיאם ועם הגנה איטית, האריות הבלתי ניתנים להכנעה עלולים להסתבך אפילו בשלב הבתים.

ג´רמי עוצר את קשר גאבון בעבירה. אם מולו הוא לא מסתדר, מה הוא יעשה במונדיאל? (GettyImages)
ג´רמי מסתבך מול גאבון. שם הוא לא הסתדר, מה יהיה בדרא"פ? (GettyImages)

שחקן מפתח
מלך האריות הוא ללא ספק סמואל אטו. החלוץ האימתני שהגיע השנה לאינטר מברצלונה כבש 12 שערים בסרייה א' והיה חלק מרכזי בטרבל שלקחו הנראזורי. אמנם בגיל 29 הוא טיפה מעבר לשיא שלו, אבל הוא עדיין אחד החלוצים הטובים בעולם ובהחלט חלוץ שיכול לקחת על גבו את נבחרת קמרון, אפילו עד לרבע הגמר.

אטו חוגג במדי נבחרת קמרון. מי שואג יותר חזק ממנו? (GettyImages)
אטו חוגג במדי נבחרת קמרון. מי שואג יותר חזק ממנו? (GettyImages)

תחזית
קמרון היא אולי לא הנבחרת האפריקנית הטובה ביותר, אבל בניגוד לחוף השנהב וגאנה היא זכתה להגרלה סבירה ומאחר ופיפ"א רוצה לראות נבחרות אפריקניות בשלב הבא, היא תעלה לשמינית הגמר. גם איטליה לא תעצור את האריות, שייצגו את היבשת השחורה בין 8 האחרונות, בדיוק 20 שנים אחרי שעשו זאת בפעם הקודמת. מה יקרה כשהם יגיעו לשם? זה כבר לא תלוי בהם.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */