יום ראשון, 06.10.2024 שעה 06:59

אייל לחמן: יש ברעננה גרעין טוב של שחקנים צעירים

בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE דיברנו עם מאמנה החדש של הפועל רעננה ועסקנו בעונש הכבד שקיבלה הפועל תל אביב בעקבות אירועי הדרבי

|
אופירה אסייג וחיים רביבו בתוכנית הספורט ברדיו
אופירה אסייג וחיים רביבו בתוכנית הספורט ברדיו

אופירה אסייג וחיים רביבו מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית נעסוק כמובן בעונש הכבד שהוטל על הפועל תל אביב לפיו לא תוכל האלופה הישראלית לארח את הדרבי מול מכבי לעיני קהל וכל זאת כתגובה לזריקת רימוני העשן והחזיזים בדרבי האחרון.

על העבירה עצמה, נכתב בפסק הדין: "מדובר במופע פירוטכני מרשים לשלילה של 6 רימוני עשן ותשע אבוקות. אחד מרימוני העשן פגע בשוטר... הכמות והמגוון תואמה בין היציעים השונים מצביעים על תכנון מוקדם אשר היו מעורבים מספר רב של אוהדים בעלי מוטיבציה (שלילית) גבוהה".

עו"ד משה אביבי מבית הדין של ההתאחדות עלה לשידור וסיפר: "בית הדין הוא עצמאי בדיוניו והחלטותיו ואנחנו לא מנותקים. לא לחינם הדיין עמנואל סלע אמר את מה שאמר. או שאוהדי הפועל לא מוכנים להישמע לקבוצה או שהקבוצה לא עשתה מספיק פעולות יזומות. הכוונה היא שמועדון ישקיע רעיונות ואנרגיות בטיפול".

"הדבר הכי קל זה להרים ידים וזה לא נכון להאשים את המשטרה. המשטרה באה לשמור על הסדר והקבוצה נאלצת לשאת בעלויות. יש את התנהלות הקהל ובין השאר בית הדין רואה את התפקיד שלו כחינוך. יש ערעור ואני מניח שהפועל תגיש ערעור".

משה אביבי (גיא בן זיו)
משה אביבי. מניח שהפועל תל אביב תגיש ערעור (גיא בן זיו)

"אני מניח שמה שעשה הדיין סלע, הוא ניסה להגיע לאשמים עצמם. ההתאחדות לכדורגל לא רוצה שמשחקים כמו דרבי יהיו ללא קהל. אלה הריגושים של הליגה וכמובן שאנחנו רוצים מגרשים מלאים. סלע ניסה לבוא ולומר לאוהדים שאם עשיתם את זה בדרבי אז לשם לא תוכלו לחזור. נכון שזה קולקטיבי".

על זה שהעונש הוא עונש שאף אחד לא אוהב אין מחלוקת. אפשר להסכים עם ההחלטה ואפשר לא להסכים איתה.

רימוני עשן לפני הדרבי. האדומים נענשו  (רועי גלדסטון)
רימוני עשן לפני הדרבי. האדומים נענשו (רועי גלדסטון)

האדומים כמובן קיבלו את העונש בהלם ומתכוונים לערער, אך בתוכנית ננסה לענות על השאלות הבוערות והכל כך חשובות, האם העונש ראוי או מוגזם, האם צריכים אוהדי מכבי תל אביב לסבול ולא לראות את קבוצתם והאם זו הדרך לחנך את הקהל.

ערן זהבי: הבנתי מהפועל ת"א שאצטרך לחפש חלופות
עסקנו בקבוצה של אלי גוטמן וובעיק בסיפור בינה לבין קשרה ערן זהבי. האיש שהבקיע את שער הניצחון מול בית"ר ירושלים במחזור האחרון בטדי, שער שהפך להיות שער האליפות. האדומים וזהבי אינם מצליחים להגיע לעמק השווה בנושא חידוש השחקן וכרגע נראה כי זהבי לא יישאר בקבוצה בעונה הבאה.

ערן, איפה הדברים מבחינת הבקשה שלך וההצעה של הפועל ת"א?
"בשנתיים האחרונות הרווחתי קצת יותר מחייל, אבל זה לא משנה כי לא קיבלתי שדרוג ולא ביקשתי אותו כי ידעתי שאני אהיה שחקן חופשי. יש מחלוקת לגבי השאלה אם אני שחקן חופשי או לא ביני לבין הפועל. אני נוטה להאמין לעורכי הדין שלי שאני שחקן חופשי. אני יודע על מה חתמתי. על פי הבדיקות שלי אין חוזה. אני לא מאמין שהמו"מ עם הפועל נגמר כל כך מהר. בתקשורת פורסמו סכומים שיצאו מפרופורציות. זה לא 300 אלף דולר לעונה כמו שרשום".

ערן זהבי ברגע כיבוש שער האליפות (גיא בן זיו)
ערן זהבי ברגע כיבוש שער האליפות (גיא בן זיו)

כמה אתה מבקש?
"אני שחקן חופשי, הכרטיס שלי שווה כסף. יש לי מחיר בשוק ואני חושב שמגיע לי לקבל אותו. חיכיתי להיות שחקן חופשי שנתיים, שבהן קיבלתי חוזה מכובד, אבל לא שידרגו לי אותו. אני סתמתי את הפה וחיכיתי להיות שחקן חופשי בשביל לקחת את מענק החתימה הזה. החוזה שביקשתי לעונה הוא לא יותר מ-150 אלף דולר. על הכרטיס אני רוצה לקבל מענק חתימה שאני חושב שמגיע לי".

מה הפועל מוכנה לתת?
"יש עם זה בעיות קצת. הפועל מוכנה לתת חוזה יפה ומכובד מאוד. המו"מ הוא יפה, אנחנו לא רבים. שני הצדדים יודעים שאו שנתפשר באמצע או שנלך כל אחד לדרכו. קל זה לא יהיה. לפי הפגישה האחרונה שלנו הבנתי שכל אחד יחפש אלטרנטיבות אחרות".

ערן זהבי חגיגות האליפות של הפועל. יש לו הצעות טובות מכמה קבוצות (אלעד ירקון)
ערן זהבי בחגיגות האליפות. יש לו הצעות טובות מכמה קבוצות (אלעד ירקון)

לא שווה לך לוותר קצת כדי לשחק בהפועל, או שיש לך הצעה טובה מחיפה?
"יש הצעות טובות, לא משנה מאיזה קבוצות. אם אני אחתום על מה שכרגע מציעים לו מהפועל ת"א אני מוותר על הרבה מאוד כסף ואני לא חושב שאף שחקן לא היה מוותר על כל כך כסף. אמרתי בכל מקום שאני מוכן לוותר על כסף כדי להמשיך בהפועל ו-ויתרתי כדי לשחק בשנתיים האלה. הרווחתי חוזה שהוא לא מכובד למעמד שלי. אם לא היו יודעים אם הכרטיס שלי או של הפועל לא היו מציעים לי מענק חתימה".

אייל לחמן: יש ברעננה גרעין טוב של שחקנים צעירים
אחרי שאימן בעונה שעברה את אחווה עראבה מהליגה הלאומית, החליט אייל לחמן להישאר בליגה השניה וחתם בהפועל רעננה שחזרה ללאומית אחרי עונה אחת בליגת העל: "חצי שנה אחרונה היו לי הרבה שיחות עם אשר אלון ואני תמיד רוצה לאמן וקשה לי לשבת בבית. המשנה של אשר אלון ורעננה לשנה הקרובה היתה קרובה לליבי ואומר התבססות על שחקנים צעירים ושחקני בית". 

אייל לחמן (דרור עינב)
אייל לחמן. נשאר בליגה השניה (דרור עינב)

צביקה צמח ידע?
"היתה פגישה עוד לפני שצמח חתם ולא הגעתי. במהלך הקיץ קיבלתי הודעה שיש שני מועמדים שזה אני וצביקה צמח והרגשתי שבגלל שהוא מאוד רוצה אני הולך על זה".

"הידרדרתי מבחינת הליגה אבל לא מבחינת היכולת כמאמן. קודם כל יש הבדל בין חברים להשתלמויות. חברים לא סידרו לי עבודה אבל בהשתלמויות הייתי המון. אני יודע מה עבר עליי בשנים האחרונות ואני לא חושב שזה דברים שצריך לדבר עליהם. אם לאמן בליגה השניה זה הידרדרות אז אני מסכים".

לחמן (מתן להב)
לחמן. רוצה לקדם צעירים (מתן להב)

"קבלת ההחלטות שלי היתה מה שפגע בי. במכבי חיפה יש את אלישע לוי שעשה קפיצה אחרי סכנין. היו לי איתותים מקבוצות גדולות אבל משיקולים שלי לא עשיתי את זה".

אולי התדמית שלך זה מה שפגע בך?
"יכול להיות אבל אני יכול לומר שהתדמית הזאת לא היתה לי בשנה הגדולה עם מכבי פתח תקוה עם אוהד כהן ובן יוסף ומליחי ועידן טל. נניח בסכנין שזה הגיע, אבל גם חיים זוכר את סכנין מנצחת את אשדוד בחצי גמר הגביע וזוכה בגביע עם כדורגל יפה. בשנים האחרונות פשוט לא הבאתי תוצאות טובות".

"לגבי ההחלטות שלי בעבר אני יכול להגיד שמיהרתי אולי בגלל הפחד שאשאר בלי קבוצה. אולי שגיתי. לגבי רעננה, לא היו לי הרבה ברירות. יכולתי לחכות לחו"ל ולהמר ורעננה זה מקום חיובי ושם רוצים לעשות את הדבר שאני הכי מאמין בו".

"במקום להפוך את הליגה למקום מייצר אנחנו הפכנו לליגה רוכשת. זה הנקודה העיקרית ולא שום דבר אחר בה. בהפועל פתח תקוה עשיתי את זה. זה עלה לי ביוקר אבל כל השחקנים האלה הרוויחו ורק אחד הפסיד. זה המאמן. באשדוד התחילו במגמה שלאט לאט כולם נדבקים בה. בני יהודה והפועל חיפה. סרביה וסלובניה ודנמרק יש לו מאות שחקנים שמשחקים באירופה".

"ברעננה יש גרעין של שחקנים טובים צעירים ויש מחלקת נוער ויש לי תחושה טובה שאפשר להצליח".
 

פלאטו שרון: אני כבר פחות בענין של לקנות את בית"ר
לפני 48 שעות היה אמור איש העסקים פלאטו שרון להיפגש עם איציק קורנפיין במטרה לרכוש את בית"ר ירושלים. כעת נראה כי שרון מתרחק מהקבוצה: "אנחנו עושים כמה בדיקות על כל המצב. לעשות ביזנס בכדורגל זה לא קל. זה מכונה בשביל להפסיד כסף. הייתי מוכן עם החבר שלי לשים שוש מיליון דולר אבל עכשיו מדברים על 10 מיליון ויכול להיות שזה לא יספיק. זה יכול להיות גם כפול והכל יכול להיות. אני מדבר עם החברים שלי באמריקה ואנחנו פחות בענין של בית"ר".

"בכל ביזנס יש כאלה שעושים כסף ויש כאלה שמפסידים. אנחנו לא עושים את זה בשביל לעשות כסף אבל הבעיה היא שאנחנו רוצים גבול שאותו לא עוברים ומה שמפריע לנו זה שאין גבול. אפשר להפסיד בלי גבול. גאידמק הפסיק 100 מיליון רק בבית"ר".

פלאטו שרון. כדורגל זה מכונה בשביל להפסיד כסף (שי לוי)
פלאטו שרון. כדורגל זה מכונה בשביל להפסיד כסף (שי לוי)

"אני לא יכול לומר 100 אחוז שאכנס לבית"ר. אנחנו הולכים לעשות רשימת שאלות שאם יהיו לנו תשובות מספקות נראה. לא אמרתי שאני לא עושה. אני רק אומר שזה קשה. באופי שלי ובשיטת העבודה שלי זה משהו חדש ואני לא יודע כמה אני הולך להפסיד".

"הם פנו אלינו אבל בגלל שאני יודע משנים שהחבר שלי רוצה להיכנס כי אבא שלו יהודי והוא אחד העשירים בלאס וגאס. גם אני אוהב את בית"ר ואם זה יצא לפועל אני אשמח".

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון נעניק למהמרי הווינר טיפים עדכניים וחשובים. נהגים העושים דרכם בכבישים יקבלו דיווחי תנועה על עומסים ופקקים, ואיך אפשר בלי: גליצ'ים.
 

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */