יום שישי, 20.09.2024 שעה 14:49

שליחות נעימה: ביידן ייצג את ארה"ב במונדיאל

סגן הנשיא יהיה בטקס הפתיחה בדרא"פ ובמפגש מול אנגליה. הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, מונה ליו"ר כבוד בקמפיין האמריקני לאירוח המונדיאל

|
ג'ו ביידן עם אובמה, יהיה במשחק עם אנגליה (רויטרס)
ג'ו ביידן עם אובמה, יהיה במשחק עם אנגליה (רויטרס)

ברק אובמה, נשיא ארה"ב והאיש המשפיע ביותר בעולם, יחמיץ כנראה את הביקור במונדיאל בדרום אפריקה ויחסוך כאבי ראש מיותרים בכל הקשור לסידורי האבטחה במדינה. בהודעה שנמסרה אתמול מהבית הלבן צויין כי מי שייצג את ארה"ב באליפות העולם בכדורגל הוא סגן הנשיא ג'ו ביידן.

בדרא"פ עדיין מודאגים מהאפשרות שאובמה יגיע לפי הערכות כי הנשיא עשוי להגיע במקרה שנבחרת ארה"ב תעפיל לשמינית הגמר. "אנחנו מתפללים שארה"ב לא תעפיל לשלב השני", אמר לפני כשבועיים מפכ"ל המשטרה הדרום אפריקני, בקי סלה.

סגן הנשיא ואשתו, ד"ר ג'יל ביידן, ישתתפו בטקס הפתיחה של המונדיאל ביוהנסבורג ב-11 ביוני ולמחרת יגיעו לאיצטדיון ברוסטנברג לתמוך בנבחרת הלאומית של ארצם במשחקה החשוב מול אנגליה.

במסגרת סיורו באפריקה  בחודש יוני יבקר ביידן גם בקניה  ובמצרים, שם יפגוש את הנשיא חוסני מובארק וידון איתו בנושאים מדיניים, ביניהם גם קידום תוכנית השלום במזרח  התיכון. בעת ביקורו של ביידן בישראל בחודש מרץ השנה פרצה שערורייה שכמעט הביאה למשבר דיפלומטי חריף בין המדינות, כאשר במהלך שהותו הוכרז על אישור בניית 1600 יחידות דיור במזרח ירושלים, בניגוד לעמדת הממשל והנסיונות לקדם צעדים בוני אמון מול הפלסטינים.

ביל קלינטון (רויטרס)
ביל קלינטון עם אהוד ברק, נשיא הכבוד של הקמפיין האמריקני לאירוח (רויטרס)

במקביל, מתכונן הנשיא ביל קלינטון במרץ להוביל קמפיין חדש. הפעם מדובר בעניין חדש עבור הפוליטיקאי המשופשף, מועמדות ארצו לאירוח אחד המונדיאלים הקרובים, ב-2018 או 2022. "מצפים לנו שבעה חודשים של עבודה קשה", אמר קלינטון השבוע בהתייחס למועד ההחלטה של פיפ"א לגבי מארחות האליפות הבאה, ב-2 בדצמבר.

קלינטון כיהן כנשיא  ב-1994, אז אירחה ארה"ב את המונדיאל, כחלק מהגישה החדשה של פיפ"א, להפיץ את בשורת הכדורגל לאזורים על פני  הגלובוס בהם הענף זקוק לדחיפה. מגמה זאת נמשכה עם מונדיאל 2002 במזרח הרחוק, השנה באפריקה ובעתיד הקרוב ככל הנראה באחת ממדינות העולם הערבי. נגן הסקסופון וידיד ישראל ישמש יו"ר של כבוד בקמפיין האמריקאי.

נבחרת ארה&qout;ב. שמינית-גמר זה כישלון? (רויטרס) (ONE)
נבחרת ארה"ב. יזכו לתמיכה במונדיאל מסגן הנשיא (רויטרס)

האליפות ב-2018 תתקיים כנראה באירופה, כאשר המתמודדות המובילות הן אנגליה, רוסיה ומעומדויות משותפות של ספרד ופורטוגל ושל בלגיה והולנד. ארה"ב מצטרפת למירוץ על האירוח ב-2022, בו מתמודדות גם אוסטרליה, קטאר, יפן ודרום  קוריאה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */