יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:21

סיני: התאכזבתי שלא הייתי מועמד לאימון הנבחרת

בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE דיברנו עם עוזר הנבחרת היוצא שסיפר שהוא ככל הנראה חוזר כמאמן ליגה. אלישע: רק ההפסד בגביע זה כישלון

|
האזינו - אופירה אסייג ואלון חזן בתוכנית הספורט
האזינו - אופירה אסייג ואלון חזן בתוכנית הספורט

אופירה אסייג ואלון חזן מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

פתחנו את התוכנית בשיחה עם יוסי בניון שסיפר על העונה המאכזבת שהוא חווה בליברפול השנה וכמובן על שיטת הקיזוז הלא מובנת גם לו הקיימת כאן אבל התחלנו בברכות לרגל יום הולדתו ה-30.

מזל טוב ליום הולדתך ה-30, איך חגגת?
"התחלתי את היום עם האישה והילדים, הרבה מתנות. אני חושב שכלי התקשורת קצת הגזימו עם יום ההולדת, אבל כולם פרגנו, כולם זכרו, הרבה חברים".

אז אולי יפסיקו לקרוא לך הילד, אתה כבר החלפת קידומת.
"אני כבר שנים לא ילד אבל זה כיף שממשיכים לקרוא לי, אני מקווה שתמשיכו ככה עד סוף הקריירה לפחות".

אתה מרגיש שקצת התבגרת?
"אני כבר שנים מרגיש שאני בוגר, למדתי דברים ומהניסיון, אבל מבחינה גופנית אני מרגיש מצויין ובשיא שלי ובאמת מרגיש שאני יכול לתרום עוד כמה שנים טובות בכדורגל".

יוסי בניון. &qout;שמח שעדיין קוראים לי ילד&qout; (GettyImages)
יוסי בניון. "שמח שעדיין קוראים לי ילד" (GettyImages)

שמעת על ההחלטה של קטן לפרוש מהנבחרת בגיל 29
"כמובן שאתמול התאכזבתי לשמוע, כי באמת בלי קשר ליניב השחקן, הוא אחד החברים הכי טובים שלי בכדורגל. זה לא נעים לשמוע, הרמתי אליו טלפון להבין את ההחלטה. חבל מאוד אבל אני מאמין שבסופו של דבר אולי הוא ישנה את ההחלטה בעוד מספר חודשים כשהקמפיין יתחיל, כי אנחנו צריכים שחקנים כמוהו והוא יכול לתרום ההרבה לנבחרת. אני יודע שיש לו פציעה טורדנית שמפריעה לו כבר הרבה זמן אבל אני מקווה שמצבו ישתפר והוא יחליט לחזור לנבחרת".

ממה שהבנת ממנו, גם בתור קפטן הנבחרת וגם כחבר קרוב. יש סיכוי שאולי הוא יחזור לנבחרת?
"אני מבין ממנו שיש לו בעיה כבר תקופה ארוכה בגב, הוא מרגיש שיש עליו קצת עומס, אבל אני מאמין שהוא לא אמר 'לא' סופי לגבי הנבחרת. אם הוא ירגיש טוב ויחשוב שהוא יכול להסתדר עם העומס שיהיה עליו בתקופה מסוימת, אז אני מאמין שהוא יחזור. אבל כמובן שנכבד כל החלטה שלו. זה אחד החברים הכי טובים ואחד השחקנים הכי טובים ששיחקתי אתם אי פעם".

יניב קטן (עמית מצפה)
יניב קטן. מקווה שהוא עוד ישנה את דעתו (עמית מצפה)

אם אנחנו מדברים על קטן באופן ספציפי, וגם עליך, גם לך היו לא מעט פעמים פציעות אבל בכל זאת עמדת בעומס גם של ליברפול וגם של הנבחרת. מה ההבדל בינך ובין יניב
"כל פציעה היא שונה, פציעה של מתיחה או קרע בשריר היא שונה. אם יניב לא הגיע לנבחרת אז זו פציעות שאי אפשר היה לעשות אתם שום דבר בעיקר הפציעה בגב".

אין סיכוי שבכל זאת נמאס לו גם ממה שעבר בתקופת דרור קשטן כשהוא לא זומן ואולי הוא חושש השהסנריו הזה יחזור גם עם פרננדז?
"ממה שדיברתי אתו ממש לא הוזכרו דברים כאלה, אני לא מאמין. זו הפציעה והעומס. בטוח הוא עבר תקופה לא נעימה עם הזימונים עם דרור ומשה, יכול להיות שזה השפיע עליו אבל אני מאמין בכל הלב שזה אך ורק ההחלטה שלו".

פרננדז. בניון רוצה להישאר הקפטן (בעז גורן)
פרננדז. בניון רוצה להישאר הקפטן (בעז גורן)

דיברת עם המאמן החדש?
"עדיין לא אבל אנחנו אמורים לדבר בימים הקרובים בעיקר בהקשר למשחקים הקרובים".

אתה תשאר הקפטן?
"אני לא יודע. אני מקווה. נהנתי להיות קפטן ואני עושה את המקסימום אבל יש מאמן ואני מצפה ומקווה להישאר הקפטן".

"ההגרלה נראית נוחה אבל אסור לזלזל. פרננדז זה מאמן שהוכיח את עצמו בעבר אבל נצטרך לעבוד קשה ולהוכיח. קרואטיה ויוון בטוח אומרים אותו הדבר. אני מקווה שהקהל יהיה מאחורינו ואם כל שחקן ייתן מעצמו אז רק ביחד נצליח".

איך תסכם את העונה בליברפול?
"העונה של ליברפול זה כישלון גדול וכולנו מאוכזבים. לא היינו גורם באליפות ולא נכנסנו לארבע הראשונות, עפנו מוקדם מליגת האלופות ומבחינת ליברפול זה כישלון אבל זה מועדון מספיק גדול כדי להתאושש. יש לי חוזה לעוד 3 שנים בקבוצה ואני נהנה אבל יש הרבה דברים שקורים עכשיו וחוסר וודאות מאמן והכוכבים לא ברור מי יישאר ומי יעזוב. אני מאמין שתוך שבועיים שלושה נדע".

יש חשק להישאר?
"זה לא ענין של חשק כי תמיד יש חשק לשחק עבור מועדון כזה אבל כל אחד צריך לחשוב גם על עצמו ולעשות מה נכון להמשך הקריירה. אני לא מחוץ לליברפול. יש לי חוזה ואף אחד לא נותן לי תחושה אחרת. כולם רוצים שאני אשאר ואם אני לא אהיה שם זה רק החלטה שלי".

בניון. תמיד יש חשק לשחק בליברפול  (GettyImages)
בניון. תמיד יש חשק לשחק בליברפול (GettyImages)

מחמיא שרוצים אותך
"זה תמיד כיף אבל בשנים האחרונות הוכחתי את עצמי ברמות הכי גבוהות ויש הצעות וזה מרגיע".

מה יכריע את ההחלטה שלך?
"השאיפה שלי זה להישאר במועדון גדול והכסף אף פעם לא קבע לי את הדרך וגם הפעם לא. אני כרגע בליברפול".

הפועל ת"א או מכבי חיפה - מי תיקח את האליפות בסוף?
"זה נראה עכשיו ללא ספק שהפועל ת"א תיקח אליפות, אם לא יהיו הפתעות, כי קשה לראות את מכבי ת"א ובית"ר ירושלים מפריעות להפועל ת"א לקחת אליפות. אבל למרות שהפועל באמת משחקת נפלא ואלי גוטמן ואבוקסיס עושים עבודה מדהימה, אני חושב שהאליפות מגיעה למכבי חיפה בגלל העניין של הקיזוז. קשה לקבל דבר כזה, אתה משחק מצויין כל השנה ובסוף מורידים לך בחצי את ההפרש".

הפועל חוגגת בחיפה. בניון מאמין שהם יקחו את האליפות  (עמית מצפה)
הפועל חוגגת בחיפה. בניון מאמין שהם יקחו את האליפות (עמית מצפה)

יש סיכוי ששיטת קיזוז כזו מטופשת תהיה בליגה האנגלית?
"אני לא מאמין ומקווה שלא, כי זה לא קורה בשום מקום, אני לא יודע למה ניסו ומקווה שזה יהיה חד פעמי גם בליגה שלנו".

אלישע לוי: ההפסד בגביע זה הכישלון היחיד העונה
בהמשך התייחסנו למחזור ה-34 בליגת העל שייערך בשבת הקרובה. במוקד, כמובן, משחקיהן של הפועל ת"א ומכבי חיפה. האדומים יפגשו את מכבי בדרבי הלוהט, ואילו חניכיו של אלישע לוי יארחו בקרית אליעזר את בית"ר ירושלים.

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי היה איתנו ודיבר גם על יניב קטן אבל בעיקר על הקבוצה שלו ועל שיטת הקיזוז שפגעה בו אולי יותר מכולם.

מכבי חיפה. ליגה מעניינת אבל זה רק בגלל הקיזוז (קובי אליהו)
מכבי חיפה. ליגה מעניינת אבל זה רק בגלל הקיזוז (קובי אליהו)

יש לנו ליגה מעניינת?
"זה לא פעם ראשונה שאני אומר שהיא לא הוגנת. בוודאי שיש ליגה מרתקת כי אנחנו נאבקים עד הסוף אבל זה בגלל הקיזוז. אני מקורר ממזג האוויר אבל לא מלחץ... מי שיגיד שאין מתח אז בסדר... אבל מי שנמצא בעסק הזה יודע להתמודד עם זה וישן טוב בלילה. הדבר הכי חשוב זה שיש עוד שני מחזורים וסיכומים נעשה בסוף. נכון לעכשיו היתרון הוא של הפועל אבל נותרו שני מחזורים קשים ונצטרך להמתין עד הסוף".

מה קרה ליניב קטן שהחליט לפרוש מהנבחרת?
"זו ההחלטה שהתקבלה לא עכשיו אלא התבשל הרבה הזמן. רצינו להיות הוגנים עם כולם והוא החליט להוציא את ההודעה בצורה מסודרת ואין ספק שהפציעה הטורדנית הפריעה לו. תלוי בצוות הרפואי שלנו אם הוא יעשה ניתוח. השאלה היא איך הוא יצא מהניתוח".

אלישע לוי. רק ההפסד בגביע זה כישלון (תומר גבאי)
אלישע לוי. רק ההפסד בגביע זה כישלון (תומר גבאי)

מה המלצת לו?
"אני אמרתי לו שההחלטה היא שלו והסברתי לו שהוא די צעיר ויכול לשחק בנבחרת, אבל יש לו בעיה רצינית בגב ובקבוצה אנחנו יכולים להוריד ממנו עומס וזה אפשר במסגרת אחת. אנחנו נאפשר לו לנוח גם במשחקים של מכבי חיפה וזה יכול לפגוע במכבי חיפה אבל הבריאות היא מעל הכל".

לא נעלבת מהדיבורים על מכבי ת"א?
"באנו למשחק כל כך מוכנים ונחושים ולא הותרנו להם שום ברירה. יחסי הכוחות היו ברורים כשבדיעבד היו לנו גם עוד הזדמנויות להבקיע. באנו ואמרנו שאנחנו קודם כל צריכים לנצח ובאנו בעמדה לא פשוטה. במינוס 7 שערים ומשחק חסר וידענו שאם נפסיד הכל יהיה גמור. כל משחק הוא משחק חדש והשאלה איך הוא יתפתח. אני לא יודע אם מכבי ת"א תראה ככה מולם. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו ומי יודע מה יקרה".

אתה מאמין שמכבי ובית"ר יכולים לבוא ולסייע?
"אסור לנו לסמוך על אף קבוצה ולעשות הכל כדי לנצח את בית"ר ובני יהודה ואחר כך נראה".

מה את מרגיש כמאמן מכבי חיפה אחרי ששחר הודיע שאתה נשאר?
"אני מודה לשחר על האמון בי וזאת הערכה גדולה. לא ניתן למחוק את מה שעשינו בשנתיים האחרונות. אנחנו עושים את הכל תוך כדי עבודה ועם חידוש הסגל. ההפסד בגביע היה צורם ואפשר לקרוא לזה כישלון אבל לבוא ולהגיד כישלון בגלל משחק אחד שהפסדנו כישלון זה לא נכון. עשינו עונה טובה מאוד".

אלישע לוי. הגעתי להכרה (עמית מצפה)
אלישע לוי. הגעתי להכרה (עמית מצפה)

הגעת לנחלה אחרי 16 שנה כמאמן?
"לא הגעתי לנחלה כי יש לי עוד הרבה מה לתת ובכדורגל תמיד יש מה לעשות. אני בהחלט זוכה להכרה".

משה סיני: מאכזב שאפילו לא הייתי מועמד לאימון הנבחרת
משה סיני סיים את חלקו במדים הלאומיים והוא בדרך חזרה לעמוד על הקווים בתדירות יום יומית במכבי הרצליה מהליגה הלאומית. עד שיחתום באופן רשמי שיתף אותנו סיני בדעתו על הנבחרת, על המאמן החדש שלה ועל הליגה הישראלית.

אריאל שיימן. יהיה לו מאמן חדש בקבוצה? (גבע תלם)
אריאל שיימן. יהיה לו מאמן חדש בקבוצה? (גבע תלם)

"אני מנסה לעשות דברים אחרים כי כדורגל אין כרגע אבל יכול להיות שיהיה סיכום עם הרצליה. אני חושב שהאופציות לא פתוחות לגבי ליגה ראשונה ומכבי הרצליה זה מועדון שאפשר לעשות בו דברים וטובים ואני רוצה לעבוד ולהצליח".

"ברגע שהייתי עסוק בנבחרות אז לא חשבתי על זה אבל כשסיימתי את התפקיד היתה תשוקה כי אני רוצה להיות בעשייה ויש לי מה לתרום ואם לא היה לי דרייב אז הייתי עושה דברים אחרים. היו לי הצעות אחרותו ולא שלא רציתי אבל הכיוון היה במגרש".

משה סיני, אבי כהן ושולם שוורץ (עמית מצפה)
משה סיני. לומד כל הזמן (עמית מצפה)

"המטרה בהרצליה זה לבנות קבוצה טובה לשנים ולשדרג את מה שיש והתפקיד שלי זה לא להביא עשרה שחקנים טובים אלא לבנות בסיס טוב לשנים ארוכות".

"פרננדז הוא איש מקצוע מעולה ויש לו ניסיון והוא יכול לקדם את הנבחרת. נכון שאני הרבה שנים בנבחרת ואני מכיר את הדברים אבל למדתי שזה לא אומר כלום כי זה נעשה על ידי אנשים שמכתיבים את המדיניות. עשיתי את המיטב עשר שנים ואף פעם לא הצעתי את עצמי".

"לא הכל פרוטקציה ופופליטיקה. אני לא רוצה להיכנס לענין של גיא לוזון ויש מאמנים שהם אנשי מקצוע שמבינים כדורגל. אם אני לא מועמד זה אומר שמי שקובע לא חושב ככה. התאכזבתי. יש אנשים שפחות מעריכים אבל הכל בסדר".

"כשהתחלתי הייתי בן 29 וחצי וזה צעיר למאמן ובמשך השנים למדתי היום וגם היום אני נוסע ללמוד ושואל אנשים ואני רוצה לדעת כי ענין האימון הוא דינמי ויש גם תקלות בדרך וצריך לטפל בהם בצורה שונה. גם עם גרנט וקשטן צריך לדעת איך לעזור ואיך להתנהג והוכחתי. נהנתי לעבוד עם שניהם כי שניהם אנשי מקצוע ושניהם שיתפו פעולה ועוזר צריך לדעת מתי לדבר ומתי לשתוק. עוזר שרוצה לחתור תחת מאמן ראשי זה יחזור אליו כמו בומרנג"

הנבחרת? "היה פספוס. היינו קרובים ובסיטואציה מסוימת ב-1:1 מול לטביה זה סיים את הקמפיין".

"אני מקווה שקשטן יצליח בבני יהודה. הוא מאמן ענק שיכול לשדרג את המועדון ואני מקווה שתהיה להם עונה מוצלחת".

קשטן. הוא יכול לשדרג את בני יהודה (קובי אליהו)
קשטן. הוא יכול לשדרג את בני יהודה (קובי אליהו)

"יש מאמנים גם באנגליה ובאיטליה וגם שם מביאים מאמנים זרים. אני חושב שלוזון חשב לנסות תפיסה ואולי מישהו מבחוץ יכול לשדרג. הם רצו להביא מישהו עם מנטליות שונה ומישהו שאולי יכול ללמד דברים חדשים. יש בסיס מצוין לנבחרת ומלא שחקנים טובים. הוא ישלב את מי שהוא יחליט".

על יניב קטן: "זה קטע בריאותי והוא מספיק מבוגר כדי לדעת מה העומסים שיכולים לגרום נזק והוא הגיע למסקנה שעדיף לסיים את זה בצורה מכובדת. יניב בכושר טוב אפשר היה להפיק ממנו יותר".

"בנקודת הזמן ההיא הוא הודיע שהוא אינו רוצה לשחק בנבחרת. אם אדם לא רוצה להיות בנבחרת אז לא. נבחרת זה לא קבוצה. אני חושב שגם קטן מצטער על האמירה הזאת. כשאני שיחקתי היה מלמיליאן ובריילובסקי ששיחקו לפניי כשהפועל אז רצה לאליפות והם הועדפו לפני".

אורי מלמיליאן. הועדף על פני סיני  (אלעד ירקון)
אורי מלמיליאן. הועדף על פני סיני (אלעד ירקון)

"אין חשבונאות ואין פסקנות. צריך להסתכל עניינית ומי שמתאין צריך להיות בסגל ומי שלא אז לא".

שיטת הקיזוז?
"הוכיח את עצמו מבחינת מתח. אם הקבוצות הסכימו וקיבלו את זה אז זה בסדר. זה נועד כדי ליצור מתח ורייטינג. מהבחינה הזאת אני בעד".

"הייתי איש של סאסי אבל הוא נעץ לי סכין בגב"
שלום עליכם, אחד מהמזוהים ביותר עם הפועל ירושלים על לשידור וסיפר על הצרות שעושה לו הקבוצה שהוא הכי אוהב. הוא פוטר ולא קיבל את הכספים המגיעים לו.

"לא משלמים לי פיצויים מאז שפיטרו אותי לפני שש שנים. בית דין לעבודה יש סחבת כי כרגיל יוסי סאסי תמיד חולה. יש לי תביעה של 350 אלף ויש עוד אחת של 80 אלף. לא נראה לי שאני אראה את הכסף".

שלום עליכם והסיגר (גיא בן זיו)
שלום עליכם. לא קיבל משכורות (גיא בן זיו)

"הייתי איש של סאסי אבל הוא נעץ לי סכין בגב. יש חלק מהשחקנים שמקבלים ויש עד היום מקומות שאני סידרתי וחייבים להם כסף".

"פניתי לאבי לוזון שיהיה בורר והייתי מוכן לקבל כל מה שהוא יגיד. וגם זה לא התאים ליוסי סאסי. הם נתנו לי צ'ק אבל הוא חזר כי אין כיסוי. ואדון סאסי טוען שהוא חולה והוא לא הגיע וחייבים לי משכורות. הביאו חברת שמירה כדי שלא ייתנו לי לעלות לאוטובוס של השחקנים. אפסנאים נותנים 18 שעות ביום. מגיעים ראשונים לאימונים ולפעמים נשארים עד מאוחר אחרי משחקים".

"דוד אמסלם סידר לי להכין קצת אוכל לשחקני בית"ר כדי להתפרנס ויש לי עוד מקום שאני עובד בו".

לופא קדוש עם הבעלים יוסי סאסי. לא רצה להגיב (גיא בן זיו)
לופא קדוש עם הבעלים יוסי סאסי. לא רצה להגיב (גיא בן זיו)

סאסי לא היה מעוניין להגיב על הדברים.

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה ומגוונת מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון לא נזניח את מהמרי הווינר ונעניק לכם טיפים עדכניים וחשובים. לנהגים העושים דרכם בכבישים נמסור דיווחי תנועה ונדווח על עומסים ופקקים.
 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */