יום שישי, 20.09.2024 שעה 04:39

שילה: בליגה של 16 קבוצות צריך להמשיך בקיזוז

הערב בתכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE עסקנו במשחק בין הפועל לחיפה ובקיזוז. יצחק בן יצחק: "השיטה היתה ידועה לכולם בתחילת העונה"

|
אופירה אסייג וחיים רביבו עם כל מה שחם בספורט
אופירה אסייג וחיים רביבו עם כל מה שחם בספורט

אופירה אסייג וחיים רביבו מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

משחק העונה שנערך אמש בקרית אליעזר, הוליד מוליכה חדשה לליגת העל והיא הפועל תל-אביב. האדומים גברו 0:1 על האלופה, מכבי חיפה, והדיחו אותה מהפסגה בזכות הפרש שערים טוב יותר.

למרות שלא היו עדיפים לאורך 90 הדקות, הצליחו שחקני של אלי גוטמן לצאת עם ידם על העליונה בזכות שערו של מהראן ללה בדקה ה-58 לאחר חור גדול בהגנה הירוקה.

לא מעט טענות הוטחו לכיוון מאמנה של חיפה, אלישע לוי, על כך שטעה בהצבת ההרכב וכמו כן גם בחילופים. ננסה לנתח בתכנית את המשחק, שאולי הכריע גורל של עונה שלמה.

איל ברקוביץ': שיטת הקיזוז היא טעות קשה של ההתאחדות
בתכניתנו שוחחנו עם שחקן העבר של מכבי חיפה, איל ברקוביץ', שהיה נחרץ נגד שיטת הקיזוז: "לדעתי, עניין הקיזוז לא ימשך, זו היתה טעות קשה לעשות את זה ואני משוכנע שבהתאחדות מצטערים שעשו את זה. העובדה היא שמכבי חיפה נמצאת כרגע במקום השני בגלל הקיזוז. זה רעיון מטופש ואני בא בעצה לאבי לוזון, שילך למהלך של משחק עונה שיכריע מי תהיה האלופה, כי נעשתה פה עגמת נפש גדולה ליעקב שחר ולמועדון".

אבי לוזון ואייל ברקוביץ´ (דרור עינב)
אייל ברקוביץ´ עם אבי לוזון, שמח בשבילו שבחר שלא להגיע למשחק (דרור עינב)

ברקו הסביר גם מה הוביל למשחק בו חזינו אתמול מבחינה מקצועית ומנטאלית: "מכבי חיפה נמצאת כרגע בירידה אחרי עונת ליגת אלופות בה השתתפה והפועל ת"א עושה עונה מדהימה מבחינתה כשהם מגיעים לשיא בדיוק בזמן הנכון. יש הבדל בין להגיע עם שש נקודות לבין שלוש נקודות, ואלישע איבד את העשתונות אתמול".

ה"קוסם" ישב אמש ביציע הכבוד של קרית אליעזר וסיפר לנו מה ראה שם בעיניו: "החל מהדקה ה-85 כשנראה היה שמכבי חיפה עומדת להפסיד, אוהדי מכבי חיפה התקבצו סביב יציע הכבוד וחיפשו את אבי לוזון כדי לעשות בהם שפטים, כשלא מצאו אז החלו מקללים את אלי טביב וגבי קצרה. לדעתי, אם אבי לוזון היה אתמול בקרית אליעזר הוא יכול היה לצאת מהאיצטדיון רק עם מסוק".

שחר ולוזון (עמית מצפה)
יעקב שחר עם לוזון, ברקו לא מבין למה הנשיא שומר על פאסון (עמית מצפה)

"אני לא מבין מה קורה עם יעקב שחר והפאסון ששולט במכבי חיפה, איך זה יכול להיות שבקבוצה לא מדברים ולא אומרים מה מפריע להם, מן הראוי שמכבי חיפה תצא נגד שיטת הקיזוז".

רוזן: נקווה שנהיה בהפרש כזה שלאליפות לא יהיה טעם חמוץ
בהמשך התפנינו לשוחח עם שני אוהדים מוכרים של שתי הקבוצות שנטלו חלק אמש במשחק העונה, עמנואל רוזן, פרשן פוליטי ואוהד שרוף של הפועל ת"א, ומן הצד השני של הקו היה אמנון אברמוביץ', אף הוא פרשן פוליטי ואוהד מכבי חיפה.

עמנואל רוזן, שכח לרגע מכך שהוא אוהד הפועל ת"א ויצא נגד שיטת הקיזוז: "אני חושב ששיטת הקיזוז היא שיטה מטומטמת. כשהשיטה הומצאה אף אחד לא ידע למי היא תעזור ולכן לא ניתן לומר שהיא ספורטיבית. בואו נקווה שהפועל ת"א תיקח את האליפות עם יותר משלוש נקודות ובלי עזרה של הקיזוז, כדי שלא יישאר לנו טעם חמוץ מהאליפות הזו".

שחקני הפועל חוגגים ניצחון במשחק העונה (עמית מצפה)
שחקני הפועל חוגגים את הניצחון, בשבת מחכה להם אשדוד (עמית מצפה)

"שתי הקבוצות שיחקו אתמול רע מאוד. אם מסתכלים על החצי השני של העונה אז הפועל ת"א היא הקבוצה האטקטיבית והמנה ביותר ולכן מגיע לה לקחת אליפות. על פי היכולת של אתמול לא הגיע להפועל לקחת אליפות, אבל אתמול הם הוכיחו אופי ולכן, שוב, מגיע להם לזכות בניצחון".

אמנון אברמוביץ' מצידו הבהיר כבר מה השאיפות והרצונות שלו: "אני ממריץ את חיים רביבו שידבר עם מי שצריך במ.ס אשדוד כדי שיעשו מאמץ נגד הפועל ת"א. השיטה הזו של הקיזוז היא נגד המתמטיקה, לוזון המציא מחדש את כללי החשבון".

ארבייטמן (עמית מצפה)
ארבייטמן מתחמם, אברמוביץ' לא מבין את השיקולים של אלישע (עמית מצפה)

אברמוביץ', כמו רוב אוהדי הירוקים, לא ממש הבין את התנהלותו של המאמן, אלישע לוי, ואמר בנושא: "אני הייתי משוכנע שהידיעה שארבייטמן לא פותח במשחק היא סוג של נסיון לעבוד על גוטמן, לא ייתכן שמלך השערים לא יפתח במשחק העונה, גם החילוף בדקה ה-70 עם הכנסתו של כליבאת לא היתה ממש ברורה לי, על אחת כמה וכמה שבאה על חשבונו של בוקולי שהיה מצוין".

יצחק בן יצחק: שיפוט קלאסי של אלון יפת במשחק העונה
עוד שוחחנו בתכנית עם שופט העבר, יצחק בן יצחק, שהחמיא לשופט המשחק אמש: "אתמול היה שיפוט קלאסי של אלון יפת. היו ממנו ציפיות והוא הצדיק אותן. הוא לא הורגש, הוא היה קרוב לאירועים ופעל ללא דופי. אולי אולי הצהוב לאניימה היה מיותר. השימוש באוזניות אתמול הוכיח עצמו".

אלון יפת (שי לוי)
אלון יפת, קיבל מחמאות מיצחק בן יצחק על השיפוט במשחק העונה (שי לוי)

בן יצחק המשיך ושפע מחמאות ליפת: "עצם זה שמדברים היום על טעויות של אלישע ועל שיטת הקיזוז, זו כבר תעודת כבוד לאלון יפת. מכבי חיפה היא קבוצה מצוינת, אבל לפעמים צריך לבוא צנועים, ואני חושב שהיוהרה שלהם היתה אתמול בעוכריהם".

אורי שילה: בית"ר י-ם היתה היחידה שהתנגדה לקיזוז
כולם מדברים נגד שיטת הקיזוז ובנושא זה העלינו לשידור את מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אורי שילה: "אנחנו עומדים בביקורות על שטית הקיזוז בגאווה. לדעתנו, הביקורות הן מגמתיות. העובדות בשטח אומרות שיש מתח של פוטו פיניש בשתי הליגות העליונות בצמרת ובתחתית, וזה בעצם מה שאנחנו רוצים".

שילה שיתף אותנו בדיונים שהיו בזמנו על עניין הקיזוז: "אני אגיד לבעלים שמפסידים משיטת הקיזוז שההחלטה נעשתה כבר מזמן, בפרוטוקולים של הדיונים על שיטת הקיזוז היחידים שהתנגדו לשיטה היו בית"ר י-ם, מכבי חיפה לא היתה בכלל בכיוון של אליפות ויענקל'ה שחר לא התנגד לשיטה".

אורי שילה (אמיר לוי)
אורי שילה, תומך בהמשך שיטת הקיזוז בליגה של 16 קבוצות (אמיר לוי)

"כיום לבוא ולומר שהם נפגעו מהקיזוז זו אמירה לא ספורטיבית. אני לא יודע מה הסיבות שהניעו את שחר להתפטר מהנהלת ההתאחדות, אבל זו החלטה שכבר התקבלה לפני שנתיים".

מנכ"ל ההתאחדות סיפר למה הישטה נחשבת להצלחה בקרב קברניטי ההתאחדות: "לנו יש אחריות להביא מוצר שיווקי לכל הספונסרים ולקהל, כבר קברו את הכדורגל הישראלי והיום זה המוצר הכי לוהט, באשקלון מגיעים 5,000 אוהדים למשחק בליגה השניה".

"גם בצ'מפיונס ליג אחרי שלב הבתים עוברים לשיטת נוק-אאוט ומי שמתאמץ ומשיג יתרון בשלב הראשון יכול לעוף במשחק לא טוב מיד לאחר מכן בנוק-אאוט. גם בהתאחדות לכדורגל הדעות חלוקות? אני חושב שבמסגרת של 16 קבוצות חייב להיות קיזוז כי אחרת כבר במרץ הליגה תאבד עניין וכולם ילכו לים".

מסי (רויטרס)
מסי, לטענת שילה גם בליגת האלופות הגדולות סובלות מהשיטה (רויטרס)

שילה תקף את ראשי הקבוצות שתמכו בזמנו בהחלטה על הקיזוז וכיום מתנגדים לו: "מי שהחליט על הקיזוז זה לא אבי לוזון, זה הנהלת ההתאחדות לכדורגל, כולם הסכימו על ההחלטה הזו, הקבוצות שתמכו בהחלטה צריכות לקום ולומר שהם תמכו בהחלטה הזו. דעתי האישית היא שהקיזוז צריך להמשיך, אבל הנושא יובא לדיון מחודש בהנהלת ההתאחדות בתום העונה".

"המשחקים בסוף השבוע הקרוב לא יתקיימו באותה השעה בגלל העובדה שגם מכבי וגם הפועל ת"א משחקות בבלומפילד, ואנו לא רוצים לקחת מאף אחת מהן את יתרון הביתיות".

לואיס פרננדז (רויטרס)
לואיס פרננדז, יחתום על החוזה כשיגיע בשבוע הבא (רויטרס)

לסיום נשאל שילה מדוע יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לא הגיע למשחק העונה, וענה: "הודענו והתנצלנו מראש כי לא נגיע, אני ואבי לוזון, כי לא נגיע למשחק העונה כי היינו צריכים לסכם את טיוטת החוזה של המאמן הלאומי, לואיס פרננדז, שיגיע בשבוע הבא כדי לחתום עליו".

בנוסף, נתייחס גם למפגשים בחצי-גמר ליגת האלופות, בין ליון לבאיירן מינכן שיתקיים הערב ולמשחק המסקרן שייערך מחר בקאמפ נואו בו תנסה ברצלונה למחוק פיגור 3:1 מול אינטר ולהעפיל לגמר בסנטיאגו ברנבאו.

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה ומגוונת מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון לא נזניח את מהמרי הווינר ונעניק להם טיפים עדכניים וחשובים. לנהגים העושים דרכם בכבישים נעניק דיווחי תנועה ונדווח להם על עומסים ופקקים. כל בכל תוכנית גם הפעם נסיים עם הרגע שאתם הכי מחכים לו - פינת הגליצ'ים.             

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */