יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:22

סם גז: לשון מריט נכשל בבדיקת סמים ויושעה

אלוף העולם והאלוף האולימפי ב-400 מ' נכשל בשלוש בדיקות ואמר: "כל עונש לא יטשטש את ההשפלה". מריט השתמש בחומרים לחיזוק הגבריות

|
לשון מריט. השתמש בחומר אסור (רויטרס)
לשון מריט. השתמש בחומר אסור (רויטרס)

מבוכה גדולה לאתלטיקה האמריקנית. לשון מריט, אלוף העולם והאלוף האולימפי בריצה ל-400 מטרים, נכשל בשלוש בדיקות סמים בין אוקטובר 2009 לינואר 2010.

עורך דינו של מריט, הווארד ג'ייקובס, פירסם הצהרה על פיה מריט נכשל בבדיקות בעקבות חומרים המחזקים את הגבריות אותם צרך. מריט עלול לספוג עונש השעיה של שנתיים והודה כי הוא עשה טעות "טיפשית, חובבנית ואגואיסטית".
 
מריט טעון כי לא ידע כי המוצר בו השתמש מכיל סטרואיד אסור ושיחרר הצהרה רשמית בנושא: "לגלות שנכשלתי בבדיקה בגלל מוצר שצרכתי מסיבות אישיות זה דבר מאוד לא קל. אני מקווה שהספונסרים, המשפחה, החברים שלי והספורט עצמו יסלחו לי. כל עונש שלא אספוג לא יטשטש את המבוכה וההשפלה שאני חש".

מריט אף הודה כי לא קרא את רשימת החומרים שהיתה כתובה על אריזת המוצר.  אגב, אי הידיעה של מריט כביכול על החומרים שהכיל המוצר שצרך, לא תקל על העונש שלו שכן החוקים נגד השימוש בסמים קובעים כי לאתלט יש אחריות מלאה על כל חומר הנמצא בגופו.

דאג לוגאן, מנכ"ל איגוד האתלטיקה האמריקאית זעם על מעשיו של מריט ואמר: "הוא דאג לעצמו כעת לסטיגמה גרועה שתלווה אותו כל חייו. המעשים שלו מצביעים על חוסר בבגרות ובאחריות. מעשיו האנוכיים עושים נזק למאמצים שלנו להילחם במגפה של השימוש בסמים ממריצים בספורט".

מריט. יושעה לזמן רב  (GettyImages)
מריט. יושעה לזמן רב (GettyImages)
לשון מריט נחשב למי שפתח מחדש את התחרות בריצה ל-400 מ', מקצוע  שנחשב לנעול נוכח השליטה הכמעט בלעדית של הרץ האמריקאי, ג'רמי וורינר, בן טיפוחיו של שיאן העולם מייקל ג'ונסון.

מריט הצליח להראות לוורינר את הגב בשתי התחרויות הגדולות האחרונות, האולימפיאדה בבייג'ין ב-2008 ואליפות העולם בברלין ב-2009.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */