יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:33

קורנפיין: לא יכול לומר שאמסלם ימשיך בבית"ר

הערב בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE שוחחנו עם היו"ר. כמו כן עסקנו במשחק העונה, באיחוד בר"ג ובמינוי של קשטן בשכונה

|
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM
אופירה אסייג ודורון ג´מצ´י ב-103FM

אופירה אסייג ודורון ג'מצ'י מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

הערב בתוכנית נעסוק במשחק העונה הקרב ובא בין מכבי חיפה והפועל תל אביב. שתי הקבוצות מגיעות כשהפער ביניהן עומד על שלוש נקודות בלבד, כאשר ניצחון של מכבי חיפה כנראה יעניק לה את האליפות, אך ניצחון של הפועל או תיקו, ישמור את המתח והעניין בליגה עד הסיום.

ניסינו להבין מה התחושות בשתי הקבוצות לקראת הקרב המסקרן, מה קורה עם שלומי ארבייטמן ומה אומרים שני הצדדים על כל נושא הקיזוז, שלמעשה בגללו קיים בכלל מאבק האליפות.

יוסי אבוקסיס נשאל לגבי שיטת הקיזוז וענה: "זה משהו שהחליטו עליו בתחילת השנה ואנחנו הולכים לפי זה ומה לעשות שזאת השיטה השנה? אם זה היה הפוך, גם אני הייתי מתבאס, אבל זה החוק. אני לא מבין כאב של קבוצה, אני מבין טבלה ולפי זה צריך לשחק. התפקיד שלנו זה לא להתעסק בזה, אלא רק בטבלה".

מסיללה מזנק על שכטר. משחק העונה קרב ובא (אלעד ירקון)
מסיללה מזנק על שכטר. משחק העונה קרב ובא (אלעד ירקון)

לאחר מכן ניאות עוזר המאמן האדום להרחיב יותר בעניין: "אני חושב שנגעתם במשהו מאוד חשוב. הם באים בלחץ יותר מהפועל כי הם הרגישו שהקיזוז הזה בשפת הרחוב 'דפק אותם', יכול להיות שהם יותר בלחץ מהפועל תל אביב. אבל גם אצלנו יש דריכות למשחק ואנחנו לא באים בהרגשה שאין לנו מה להפסיד. יש לנו מה להפסיד כמו למכבי חיפה. זה משחק של עונה שלמה, לחיפה תיקו טוב ולנו לא. ככה שעדיין מכבי חיפה אחרי הקיזוז מובילים ואולי הם קצת בלחץ מכל הקיזוז הזה, אבל אנחנו לא מתעסקים בזה".

אלי גוטמן (רועי גלדסטון)
אבוקסיס עם גוטמן, תיקו לא יהיה תוצאה טובה להפועל (רועי גלדסטון)

אבוקסיס יודע לקרוא את המפה ומבין שתיקו לא תהיה תוצאה טובה לאדומים: "אני חושב שתיקו לא יהיה טוב לנו. יהיו שלושה משחקים ושלוש נקודות הפרש, אז אנחנו הולכים על כל הקופה. אנחנו חייבים לשחק על ניצחון. אם זה היה עשרה משחקים לסוף, לא הייתי אומר שתיקו זה גרוע בחיפה".

לגבי מינויו של דרור קשטן למאמן בני יהודה אמר אבוקסיס: "אני חושב שבני יהודה עשתה רכש ענק לקראת שנה הבאה. כמובן שנאחל לו הצלחה, רק לא במשחקים נגדנו".

דרור קשטן וחזי מגן (אלעד ירקון)
דרור קשטן וחזי מגן, אבוקסיס מאחל לו הצלחה, רק לא מול הפועל (אלעד ירקון)

 

"אני מרגיש שאנחנו באים טובים, אולי קצת עם הפציעה של דדי ומנטש זה פוגע בנו, מקווה שדדי כן יוכל לשחק, אבל מבחינת רצף הניצחונות, ההרגשה היא טובה בקבוצה, היא משחק טוב וכובשת הרבה".

אלישע לוי נשאל האם קבוצתו נמצאת במתח גדול יותר מהיריבה לפני משחק העונה: "בעיקר יש דריכות מאוד מאוד גדולה, את יודעת, זה לא הרבה פעמים קורה שבאים לפני משחק שאנחנו יודעים שאם נדע לנצח בו, אז קרוב לוודאי נהיה אלופים. ואם לא אז יהיו לנו עוד שלושה משחקים ומאבק עד הסוף ונצטרך להתמודד עם זה".

אלישע לוי וגיורגי דרסיליה (עמית מצפה)
אלישע לוי עם דרסיליה: "אם ננצח אז קרוב לוודאי שנהיה אלופים" (עמית מצפה)

בעניין שיטת הקיזוז אמר המאמן הירוק: "למען ההגינות, אני לא אוהב את השיטה הזו ואמרתי את זה בלא מעט הזדמנויות גם אצלך בתוכנית. מנסים לייצר מתח, אבל זה מלאכותי. בספורט, מי שזוכה בהכי הרבה נקודות לוקח אליפות וככה זה בכל העולם. אבל יוסי אמר ונכון, זה יכל לקרות גם להפועל תל אביב וליפול על כל קבוצה אחרת. אנחנו צריכים לבוא ולעשות את הכל כדי לזכות באליפות".

בעניין שילובו של שלומי ארבייטמן במשחק, אמר המאמן מהכרמל: "אני מסתכל על הקבוצה ואני חושב שאם שלומי עושה את העונה הכי טובה שלו העונה, ואם ניקח את המספרים שלו בעבר שבכל הקריירה הוא נתן 40 גולים ובעונה אחת הוא נותן 27 שערים חשובים מאוד, זה אומר שאנחנו משתמשים בו נכון. שלומי שחקן קבוצתי שעוזר לקבוצה ואני מתפלא שאתם לא אומרים שהקבוצה הכי חשובה.

ארבייטמן, אלישע לוי ודודו בזק (עמית מצפה)
ארבייטמן עם אלישע לוי, קיימו שיחה טובה לדברי המאמן (עמית מצפה)

בשלבים כאלו הכי חשוב זה המשחק, האליפות, לכן אני עוד לא החלטתי. שלומי שיחק בהרבה משחקים בזמן האחרון ואם הוא יעלה או לא יעלה, זה לא משקף לחץ בקבוצה".

שאלת אייל גולסה בהרכב הראשון עלתה אף היא ואלישע ענה: "הוא לא שיחק שלושה-ארבעה חודשים, הוא בוודאי יצטרך זמן ובכל אימון שהוא מסיים הוא מרוויח את המקום בהרכב, אבל בסופו של דבר מאמן תמיד מתלבט אם לפתוח עם שני חלוצים, חמישה שחקני הגנה ושופטים אותנו בדיעבד. אני עוד לא יודע אם אני אשחק עם חלוץ אחד. אפשר לשחק עם חלוץ אחד על ניצחון ואפשר לשחק עם שלושה חלוצים ולא להיראות טוב".

קינג מול גולסה (עמית מצפה)
אייל גולסה, אלישע עדיין לא יודע אם יפתח בהרכב (עמית מצפה)

דמאיו: המטרה של בני יהודה וקשטן היא לזכות בתארים
נעסוק גם בסוגיית סיכומו של דרור קשטן בבני יהודה לקראת העונה הבאה, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. ננסה להבין מה התוכניות של הקבוצה לעתיד עם המאמן המעוטר ביותר בישראל ומה חושבים בליגת העל על המינוי המפתיע.

שוחחנו עם משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, בעניין החתמתו של המאמן הלאומי: "ההגעה של דרור קשטן היא טובה לשני הצדדים, לא הבאנו אותו כדי לקחת את האליפות. בני יהודה היא קבוצה שמשופעת בשחקנים צעירים ואנחנו משוכנעים שהוא יכול לתת לנו את קפיצת המדרגה שדרושה לנו".

גיא לוזון ומשה דמאיו (דרור עינב)
משה דמאיו, רוצה לקדם את הצעירים של בני יהודה עם קשטן (דרור עינב)

דמאיו רוצה לקדם ביחד עם קשטן את שחקניה הצעירים של הקבוצה: "אני חושב שלדרור קשטן יש את האמביציה לעבוד עם צעירים, צריך לראות את ראניירי ואת פרגוסון המבוגרים ולהבין שגם קשטן יכול לעשות דברים יפים עם הכשרונות שיש אצלנו".

"בני יהודה לא הולכת להביא שמות מפוצצים, אנחנו נשמור על יציבות, אנחנו חושבים שהמנטליות של השחקנים צריכה להשתנות ודרור יכול לעשות את השינוי הזה בקרבם. בני יהודה היא קבוצה גדולה עם תקציב קטן".

"ב-2003 אני וחזי מגן הגענו לבני יהודה והצהרנו מלכתחילה שבני יהודה צריכה להיות קבוצת מרכז טבלה במשך מספר שנים. הגענו למסקנה כעת שעם דרור קשטן נוכל לעשות כעת את קפיצת המדרגה".

עטר ואדרי (שי לוי)
אלירן עטר, אם תגיע הצעה שבני יהודה לא תוכל לעמוד בפניה הוא ישוחרר (שי לוי)

בעניין אלירן עטר אמר דמאיו כי לא מן הנמנע שהוא ישוחרר: "המטרה שלנו היא לשמר שחקני בית, לגבי אלירן עטר, אם תגיע לנו הצעה בסדר גודל שמועדון כמו שלנו לא יוכל לעמוד בפניה אז נשחרר אותו. כך מתנהל הכדורגל, שחקנים עוברים מקבוצה לקבוצה".

כשלחצנו על דמאיו הוצאנו ממנו הצהרת כוונות לעונה הבאה: "עליית מדרגה מבחינתנו היא ללכת לכיוון של זכיה בתארים. זה כבוד גדול לבני יהודה שהמאמן הכי מעוטר בארץ מגיע לאמן כאן. בני יהודה הוא מועדון גדול שממוקם כמעט כל שנה בארבעה-חמשת המקומות הראשונים וגם קשטן צריך לחוש טוב שהוא מתמנה למאמן של מועדון שכזה".

דרור קשטן. מינוי מפתיע בבני יהודה (קובי אליהו)
דרור קשטן. מינוי מפתיע בבני יהודה (קובי אליהו)

קורנפיין: אני לא יכול לומר כעת מי יהיה המאמן בעונה הבאה
גם בית"ר ירושלים והרצון שלה להגיע לאירופה על הפרק, ניסינו להבין מה התחדש בקבוצה מהבירה שבינתיים הודיעה כי היא תממש את האופציה על הקשר המוכשר שלה, עידן ורד.

איציק קורנפיין, יו"ר בית"ר י-ם, הסביר לנו היכן הוא מרכז כרגע את מאמציו: "קשה לי מאוד להאמין שנצליח להשיג ערבות בנקאית של 15 מיליון, אך בכל מקרה נעשה לעשות זאת. אנחנו קודם כל צריכים להגיע בכלל למקום שיאפשר לנו לשחק באירופה בעונה הבאה, וכרגע זה רחוק".

"אנחנו כרגע לא נעשה את הפעולות שלנו כדי לשחק באירופה אלא כדי להעמיד קבוצה לעונה הבאה. ארקדי גאידמק עדיין הבעלים של הקבוצה, אני עדיין לא יודע אם הוא ייתן כסף בעונה הבאה".

אמסלם עם קורנפיין ולוזון (דרור עינב)
קורנפיין ואמסלם, היו"ר עדיין לא יכול לומר שהמאמן ימשיך בעונה הבאה (דרור עינב)

קורנפיין טוען שמי שיקבל את הקבוצה לידיו יקבל אותה כשהיא נקיה מחובות: "אני חייב לומר שאני מוטרד, לא הרבה אנשי עסקים ששים היום להכנס לקבוצת כדורגל בכלל ולבית"ר י-ם בפרט. אני אומר כאן שמי שייקח את הקבוצה יקבל אותה ללא חובות".

לגבי אפשרות מכירה של שחקנים על מנת להשתמש בכסף לטובת תקציב העונה הבאה אמר קורנפיין: "בית"ר נמצאת במצב של אי ודאות, אנחנו נמצאים במצב שהוא עשרות מונים טוב יותר ממה שהיה בעונה שעברה. אם לא תהיה ברירה אחרת אז נמכור שחקנים צעירים, שאליהם יש כבר ביקוש גם מהקבוצות הבכירות בארץ וגם מקבוצות בחו"ל".

בעניין דרור קשטן ומינויו למאמן בני יהודה אמר יו"ר בית"ר: "אני מאחל הרבה הצלחה לדרור, אנחנו בבית"ר לא יכולים לתכנן כלום לגבי העונ הבאה גם לא לגבי מאמן, היות ועדיין אין לנו מסגרת תקציבית. גם לגבי דוד אמסלם אי אפשר לומר מה יהיה היות ולא יודעים עדיין מה יהיה בגזרת הבעלים של הקבוצה ומה הוא ירצה בעמדת המאמן".

יצחקי (רועי גלדסטון)
ברק יצחקי, בבית"ר כבר קיבלו הצעות עבורו (רועי גלדסטון)

"אני יודע שבית"ר חשובה לארקדי, אבל בגלל הריחוק שלו מהקבוצה אני לא יכול להגיד האם הוא יעמיד תקציב מינימום לקבוצה לעונה הבאה".

קורנפיין מעריך שהירוקים מהכרמל הם אלו שיזכו באליפות העונה: "להערכתי, מכבי חיפה תיקח את האליפות למרות הדעה הרווחת שלפיה הפועל ת"א נמצאת במומנטום טוב יותר. אני נגד שיטת הקיזוז, קבוצה שהזיעה כל העונה צריכה להנות ממה שעשתה".

פרננדס בארץ (עמית מצפה)
פרננדס, קורנפיין צופה לו ולנבחרת הצלחה (עמית מצפה)

קורנפיין צופה הצלחה ללואיס פרננדז ונבחרת ישראל: "אני לא נכנס לכל ההדלפות בעניין פרננדז, אותי שאלו דעה אישית מבחינה מקצועית עליו ונתתי את דעתי כי הוא מאמן מקצועי ברמות הגבוהות ומתאים לאמן את הנבחרת. אני חושב לנבחרת בראשותו יש סיכוי טוב להצליח".

קוריס: כל עוד אני בתמונה לא יהיה איחוד
לא שכחנו לעסוק גם בנושא האיחוד הקרב ובא של רמת גן בין הפועל להכח, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. נבדוק האם המגעים נכנסו להילוך גבוה יותר והאם אכן, בעונה הבאה, נזכה לקבוצה מאוחדת של העיר רמת גן בליגת העל?

שוחחנו בנושא עם ירון קוריס, הבעלים של הפועל ר"ג ומייד קיבלנו הבהרה: "לא נראה לי שיהיה איחוד. התנאים עדיין לא הבשילו, צריך לשים דברים על דיוקם. גם יו"ר הכח עמידר יכול להעיד שהוא מעולם לא נפגש עימי בעניין הזה. הפועל ר"ג נמצאת בתהליך מסויים שאני יודע שבסיום העונה אני אסיים את תפקידי".

ירון קוריס (אלעד ירקון)
ירון קוריס, מצהיר שבתקופתו לא יהיה איחוד (אלעד ירקון)

"אני מיניתי את עו"ד שחר בן עמי לנהל מו"מ עם בעלים פוטנציאליים וכרגע אין חדש, מלבד קבוצת רוכשים שעליה שמעתי אתמול. אני הצהרתי כבר בעבר שכל עוד אני הבעלים הפועל ר"ג איחוד לא יהיה".

עם כל זאת, גם קוריס מבין שלא מן הנמנע שהאיחוד יכול להתרחש ביום מן הימים: "אני מדבר מהרגש. אני אוהד הפועל ר"ג מגיל עשר. אני לא פוסל שבעתיד יהיה איחוד כי יש חיים אחרי ירון קוריס בקבוצה, אם יבואו אנשים יחליטו שאין מקום לשתי קבוצות בעיר רמת גן".

"כל עוד אני בתמונה לא יהיה איחוד. שם המשחק בכדורגל הוא הכסף. מי שיכול לדבר ולהחליט בנושאים כאלו הוא מי שמביא כסף מהבית. אני אוהד הפועל ר"ג יותר מכל אוהד אחר והאוהדים צריכים להבין דבר מסוים והוא שאין קופצים על עניין רכישת הקבוצה".

אוהדי הפועל ר&qout;ג ביציע (אלעד ירקון)
אוהדי הפועל ר"ג, קוריס אוהד הקבוצה מגיל עשר (אלעד ירקון)

"אמרנו שהקבוצה נקיה מחובות והתחייבויות אך עדיין אין אף אחד שרוצה לקנות את הקבוצה. אני אהיה מאושר אם יהיה מישהו שייקח אותה ממני".

"גם הפועל ת"א התחננו לאנשים שיגיעו וירכשו את הקבוצה ועד שהגיע אלי טביב וממש הציל את הקבוצה מקריסה אף אחד לא קפץ על המציאה, אז קל וחומר בעניין הפועל ר"ג".

באותו נושא שוחחנו גם עם איציק פוזמנטיר, יו"ר היריבה העירונית, הכח עמידר: "בהיבט הכלכלי אין מקום בכדורגל הישראלי ליותר מארבע קבוצות, אך הלכו להגדלת הליגה של 16 קבוצות. הפועל ר"ג הוא מועדון שעשה דברים בכדורגל הישראלי ואי אפשר להתכחש לכך".

אוהדי הכח עמידר (אלעד ירקון)
אוהדי הכח עמידר, לא מגיעים למגרשים (אלעד ירקון)

פוזמנטיר הבהיר לנו עד כמה הוא סגול בנשמה: "גם אני נגד האיחוד. הכח הוא מועדון אחד בישראל, יש הרבה קבוצות הפועל, מכבי ובית"ר. אני פוסל את האיחוד כי אני לא מוכן לשמוע שמועדון כמו הכח יעלם מעל המפה. אם הקבוצה המאוחדת לא תיקרא הכח אז אין על מה לדבר בכלל".

"איחוד עושים מרצון, אהבה והבנה, וכרגע אין את הדברים הללו על פי הבנתי. הכח עמידר הוא מועדון שבנה את עצמו במשך השנים האחרונות בזכות נמרוד ורד, יש לנו נכס אדיר כמו איצטדיון וינטר, ואני צופה עתיד גדול למועדון הזה".

כמו בכל ערב, גם הפעם נשמיע לכם במהלך התוכנית הרבה מוסיקה טובה ומגוונת מכל הסגנונות והז'אנרים האהובים. בין ראיון לראיון לא נזניח את מהמרי הווינר ונעניק להם טיפים עדכניים וחשובים. לנהגים העושים דרכם בכבישים נעניק דיווחי תנועה ונדווח להם על עומסים ופקקים. כל בכל תוכנית גם הפעם נסיים עם הרגע שאתם הכי מחכים לו - פינת הגליצ'ים.        

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */