רק לפני כחודש עולם הפורמולה 1 רעש וגעש בעקבות מירוץ בחריין שהתבטא בעיקר בחוסר העניין, אי העקיפות והמונוטוניות המעיקה לאורך כל הגרנד פרי שפתח את העונה.
אלא שאז הגיעו המירוצים המעניינים במלבורן ובמלזיה והיום (ראשון), גרנד פרי שנחאי נכנס למשוואה וסיפק לנו פשוט תענוג צרוף.
זה התחיל כבר בזינוק. פרננדו אלונסו שזינק שלישי עקף את רכבי הרד בול של וטל ומארק וובר, אך עשה זאת בעזרת זינוק מוקדם ופסול, מה שזיכה אותו בעונש של כניסה לפיטס (דרייב טרו). בהקפה הראשונה, ליוצי איבד שליטה על הרכב שלו, הסתחרר ועף על קובייאשי. התאונה זימנה לנו את ה'סייפטי קאר' והתוצאה: כמעט כל הנהגים נכנסו להחליף צמיגים מוקדם מאוד.
אלא שקבלת ההחלטות של הקבוצות על הכניסה להחלפת צמיגים מוקדמת התבררה כשגויה, כאשר כל אותם נהגים חזרו פעם נוספת מהר מאוד לעצירה שניה ואפשרו לניקו רוזברג, ג'נסון באטן, רוברט קוביצה וגם ויטאלי פטרוב לברוח להם.
פרננדו אלונסו שריצה את עונש ה'דרייב-טרו' הדרדר עד למקום ה-13, אך היה ברור שברגע שכל אותם נהגים ייכנסו לעצירות, הכל יתהפך כשבינתיים, לואיס המילטון, סבסטיאן וטל, מארק וובר ואדריאן סוטיל סיפקו לנו מאבק מרובע ומרתק בסיומו, הבריטי עקף את כולם בתרגיל של אמן כדי לעבור למאבק הבא שלו בדרך למקום ה-5.
|
המילטון ושומאכר נאבקים בשנחאי (GettyImages) |
|
ועם מי הוא נאבק אתם שואלים? עם מיכאל שומאכר. ארבעה מירוצים חיכינו למאבק המרתק הזה בין שני הענקים, אלופי העולם לשעבר והקרב הזה הזכיר לכולם למה הספורט המוטורי כל-כך אהוב. שתי הקפות הצליחו השניים להיאבק ולספק לנו עקיפות הדדיות, נהיגה הגנתית נהדרת והדגימו את היופי של הפורמולה 1 עד שבסוף, המקלארן המהירה יותר, ניצחה ולואיס המילטון השאיר את מיכאל שומאכר מאחוריו.
בהקפה ה-20, גם המקלארן השניה, זאת של ג'נסון באטן, עקפה כאשר ניקו רוזברג עשה טעות אותה ניצל הבריטי כדי לעלות למקום הראשון ולהוליך את המירוץ. אלא שאז, הכל השתנה שוב.
|
פרננדו אלונסו. נפסל בגלל זינוק מוקדם בשנחאי (GettyImages) |
|
חלק שהתנתק מהרכב של אלגוסווארי זימן לנו פעם נוספת 'סייפטי קאר', כל הפערים הצטמצמו והמאבק נפתח מחדש, תוך כדי שהוא מפגיש את המילטון ושומאכר לקרב נוסף, כשהבריטי זכה שוב.
תמונת המצב התחילה להתבהר, הרבה בעזרת הגשם, באזור ההקפה ה-40. אלונסו, לו היו כבר חמש עצירות, הצליח לעלות עד למקום הרביעי כשניקו רוזברג לא יכול למקלארניות כשהוא יורד למקום השלישי. ג'נסון באטן שכמו במלבורן ניהל את המירוץ שלו בצורה נהדרת, לקח את ההובלה כשהמילטון מאחוריו בשני.
עד הסיום המאבק היחיד שעוד נותר היה בין אלונסו ורוזברג על המקום השלישי, אך בדומה לבאטן שהצליח לברוח להמילטון, גם רוזברג עשה זאת לנהג של פרארי בדרך למקום על הפודיום.
בסיום כאמור, ג'נסון באטן מנצח את גרנד פרי שנחאי, ניצחון שני העונה ששוב פעם הושג על ידי ניהול מירוץ פשוט מעולה שמזכה את אלוף העולם הנוכחי בחזרה לטופ של דירוג הנהגים. ניקו רוזברג עולה עד למקום השני, נקודה מעל פרננדו אלונסו ולואיס המילטון.
דירוג הנהגים לאחר מירוץ שנחאי:
1. ג'נסון באטן (מקלארן) – 60 נקודות.
2. ניקו רוזברג (מרצדס) – 50 נקודות.
3. פרננדו אלונסו (פרארי) – 49 נקודות.
4. לואיס המילטון (מקלארן) – 49 נקודות.
5. סבסטיאן וטל (רד בול) – 45 נקודות.
6. פיליפה מאסה (פרארי) – 41 נקודות.
7. רוברט קוביצה (רנו) – 40 נקודות.
8. מארק וובר (רד בול) – 28 נקודות.
9. מיכאל שומאכר (מרצדס) – 10 נקודות.
10. אדריאן סוטיל (פורס אינדיה) – 10 נקודות.
המילטון: "בחירת הצמיגים שלי היתה רעה"
ג'נסון באטן אמר לאחר הניצחון: "הסייפטי קאר עשתה לי צרות כי פחדתי שכל הפער שפתחתי יילך לאיבוד. לקראת סוף המירוץ הרגשתי נהדר ואז התחיל הגשם שוב, עשיתי טעות ולא הצלחתי להחזיר את החום לצמיגים ופחדתי לאבד את זה. זה היה מירוץ מאוד בעייתי ולחצות את קו הסיום שניה לפני לואיס, זה רק מראה על החוזק של הקבוצה".
|
המילטון: "היה מירוץ רב אירועים" (GettyImages) |
|
לואיס המילטון הוסיף: "מירוץ רב אירועים. לג'נסון מגיעות ברכות, הוא עשה עבודה טובה ובחר נכון בהחלפות הצמיגים. בחירת הצמיגים שלי היתה רעה. בסופו של דבר עבדנו קשה וזה ניצחון חשוב לקבוצה". על התקרית בתוך רחבת הטיפולים עם סבסטיאן וטל שעלולה לפגוע לו בניקוד אמר: "לפי דעתי זה היה בסדר, כשיצאתי הסתחררתי קצת. ראיתי את סבסטיאן והיינו צמודים, אך אני חושב שזה היה נקי".
ניקו רוזברג אמר: "בחירת הצמיגים בהתחלה היתה נכונה וטוב שלא נכנסנו להחליף יחד עם כולם וזה היה נחמד להוביל את המירוץ מאותו הרגע. אבל אחרי שהגשם התחזק, נקלעתי לבעיה ועשיתי טעות שג'נסון ניצל. אני מרגיש בטוח מאוד בתוך מרצדס, הכל מתחבר לי ועשינו צעד קטן השבוע כשאני חושב שיש לנו עוד מה להראות".